Puppy Erbij 2021

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:46

Ohh Kaus, wat balen zeg! Hopelijk valt het toch mee!

Veel plezier bij de fotograaf Jeanine!

Iemand een idee waar ik druppels van een supplement in kan druppelen om aan Cody te geven. Als ik het direct wil geven wordt het rollebollen over de grond. In voedsel heb ik geprobeerd, maar het product ruikt erg sterk. Cody eet/drinkt altijd al voorzichtig als die een vermoeden heeft, maar hij is nu één en al wantrouwen :+

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:49

In iets dat sterk ruikt: pens, leverworst?

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:01

Skippy01 schreef:
In iets dat sterk ruikt: pens, leverworst?


Nope, hij laat het liggen. Hij is echt mega wantrouwend als ik hem iets geef wat die zelden krijg. En in iets wat die regelmatig krijgt valt niet echt te druppelen.. Denk dat het dan toch rechtstreeks in zijn bek moet

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:03

Als hij het zelfs dan niet opeet, wordt het inderdaad in de mond spuiten denk ik...

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:19

Eet hij sowieso stabiel Kim? Zahra was ook zo. Draaaaama! En nog wel een tandje erger dan drama :=

Inmiddels, doordat Ekowolf Zahra heel goed aan het eten heeft gekregen, eet ze vrijwel alles met smaak en is een supplement ook geen probleem door het voer. Maar als ze eenmaal wantrouwen kun je het vergeten idd :=

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:20

yvetjes schreef:
Tot slot vond ik de discussie over pubers ook bijzonder. Ik ben er echt van overtuigd dat het verschil van hormonen veel impact heeft op gedrag. Dat is bij mensen niet anders (kijk maar naar jonge jongens). Dus ook mijn jonge reu is ineens van gedrag aan het veranderen en gedrag aan het testen. Niks mis mee, en heel normaal. Wel iets om rekening mee te houden. En zeker niet iets wat niet voorkomt wanneer je je hond de eerste 12 maanden (ik heb grote honden) netjes hebt opgevoed.

Dus Nicky91: je doet het wat mij betreft fantastisch met je hondje! Fouten maken mag, maar dan zit daar ook wel een consequentie aan vast (bijvoorbeeld van vrij naar aan de lijn). En wanneer het even niet kan, dan kan het niet en voorkom je een vervelende situatie voor jullie beiden. Het is echt een fase, en het wordt beter (is mij beloofd haha), maar kost gewoon tijd. Ik heb een forse reu die nu ineens minder leuk doet naar andere honden, ik voorkom dat we de verkeerde tegen komen, en los lopen kan even niet met (vreemde) andere honden.

Ben benieuwd hoe de anderen dat aanpakken.


Thanks, ik deel jou mening en ik merk dat ook aan Mezzy.
Zij is heel lang heel stabiel geweest qua karakter en luisteren en nu ineens... heel extreem voor haar doen in het niet luisteren...

Nayomie
Berichten: 32794
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:30

Wat lijkt me dat lastig zeg, Kim. Dan zou ik gewoon in de bek spuiten.

Hier gaat eten goed met het nieuwe voer. Gaat er als zoete broodjes in, blij dat het iets is wat ze wel eet.

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:31

Limoen schreef:
Eet hij sowieso stabiel Kim? Zahra was ook zo. Draaaaama! En nog wel een tandje erger dan drama :=

Inmiddels, doordat Ekowolf Zahra heel goed aan het eten heeft gekregen, eet ze vrijwel alles met smaak en is een supplement ook geen probleem door het voer. Maar als ze eenmaal wantrouwen kun je het vergeten idd :=


Hij eet zijn brokken en snacks zonder problemen. Hij krijgt verder niets anders omdat hij snel aan de diarree is, dus als hij het dan ineens wel krijgt is het wantrouwen. Daarnaast eet hij erg rustig. Als ik hem iets geef legt hij het op de grond en peuzelt het rustig op. Super fijn, maar niet als ik er wat ingestopt heb :') Het geven van medicatie in pilvorm is ook echt drama terwijl die het als kleine pup gewoon uit de hand pakte.

Update: ik heb het supplement net met een spuitje direct gegeven met een beloning er na en dat ging best goed! :)

JesdaJinn

Berichten: 10474
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 14:32

Jaxx zit ook in de ik-zoek-grenzen-op-fase.
Week of 3? terug had Jaxx dit ook. Woon aan een vrij rustige straat maar omliggende straten zijn wel druk. Hier moeten ze ook altijd zitten aan de weg. Jaxx gaat dan gewoon niet zitten. Kijkt rustig om zich heen maar zitten homaar. Hier gewoon de tijd genomen dat ie moet zitten, ookal staan we 3 min aan de kant te zeuren. Gaat ie zitten mag die direct over. Poosje terug dag of 4/5 zelfde prutsmuts en daarna ging het goed. Braaf zitten aan de weg en over. Nu begint ie weer. Gewoon niet zitten. Gisteravond na t werk, weer moeilijk doen. Wachten tot ie ging zitten en over. Daarna nog enkele keren moeilijk doen maar laatst 3 of 4 oversteken (is dat een woord?) gat ie gewoon zitten.

Nu ga ik lekker met een vriendin wandelen in een losloop gebied

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 16:29

Ahhh fijn dat het gelukt is Kim!

Hier 2 kleine haarballetjes gewassen net. Nu ruiken ze heeeeerlijk <3 Wat een fijne, zachte geur.
Nu die langpootmug nog een dezer dagen. :D

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 16:48

Frisse hondjes, altijd fijn! :D

Wedstrijdje wie de grootste bek heeft :+
Afbeelding

fannetje

Berichten: 3556
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:28

Kiimm_ schreef:
Ohh Kaus, wat balen zeg! Hopelijk valt het toch mee!

Veel plezier bij de fotograaf Jeanine!

Iemand een idee waar ik druppels van een supplement in kan druppelen om aan Cody te geven. Als ik het direct wil geven wordt het rollebollen over de grond. In voedsel heb ik geprobeerd, maar het product ruikt erg sterk. Cody eet/drinkt altijd al voorzichtig als die een vermoeden heeft, maar hij is nu één en al wantrouwen :+

Ik gebruik daar altijd een beetje yoghurt oid voor. Neutraliseert de smaak een beetje.

Oshaa
Berichten: 1053
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 19:09

Hier is Beer vandaag voor het eerst naar de dagopvang geweest. Ze zeiden dat hij heel beleefd en lief was naar de andere honden. Een labrador was zijn favoriet - hopelijk gaat die er vaker zijn. Ze zeiden wel dat hij niet echt heeft geslapen. Zodra er een geluidje was stond hij meteen "aan". Thuis was hij een beetje overprikkeld, maar al snel is hij gesettled en hij ligt nu heerlijk te slapen.
Hij mag terugkomen en dat gaan we ook zeker doen.

Afbeelding

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 19:16

Fijn zeg! Je gevoel is zo belangrijk. Cody staat in de auto al te springen als we het terrein van de dagopvang op rijden. Zo fijn als ze het naar hun zin hebben :)

meisie94

Berichten: 185
Geregistreerd: 09-07-14
Woonplaats: Mooie brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 20:39

@Oshaa fijn dat hij thuis dan zijn rust gevonden heeft, ik kan me wel voorstellen op een vreemde plek dat je op ieder geluid reageert dat heb ik ook als ik niet thuis slaap haha.

@Kimm_ dat is lastig, zeker als hij zo wantrouwend is bij iets anders hmm..

@Kiwiwitje, jouw snacks zijn goedgekeurd! <3


Wat is een goed moment om een dagopvang uit te proberen? Verwacht het niet nodig te hebben maar stel het is een keer nodig is het wel prettig als hij het al een keer gedaan heeft..

Dit filmpje is te leuk om niet te delen - Woody vs Doerak.


Dit filmpje vind ik ook zo heerlijk, helemaal relaxed. Morgen wel ff kijken voor een andere kam, want hij word aan de korte kant en voor zijn broek is dat toch wel erg handig. :D



Hij groeit enorm snel en goed, ik heb besloten om de voeding toch af te bouwen naar 2x.. Hij at vanaf vrijdag zn ontbijt al niet dus vanaf woensdag op 2 gezet maar dan wel grotere porties dan bij de 3. En hij lijkt het prettig te vinden en eet weer goed. :Y)

Vandaag onverwacht een dagje vrij, dus lekker weg geweest met hem. Hij is nogwat onzeker met andere honden wat spelen betreft. Hij wil wel maar vind het ook spannend. Puppycursus vorige week gestart daar ben ik wel erg blij mee.. :j

Helemaal blij met zijn blaadje.
Afbeelding

Dit was na het spelen, de foto heb ik gemaakt voor we weggingen je ziet gewoon dat hij echt moe was, dus daarna lekker dutje gedaan XD
Afbeelding

Nayomie
Berichten: 32794
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:25

Wel een goede oefening Osha! Fijn dat het een goede ervaring is geweest. :D

Woody groeit mooi!

Hahah ziet er gezellig uit, Kim :P

yvetjes

Berichten: 921
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:32

meisie94 schreef:
Hij groeit enorm snel en goed, ik heb besloten om de voeding toch af te bouwen naar 2x.. Hij at vanaf vrijdag zn ontbijt al niet dus vanaf woensdag op 2 gezet maar dan wel grotere porties dan bij de 3. En hij lijkt het prettig te vinden en eet weer goed. :Y) g[/img]


Hoe oud is ie? Het lijkt nog zo’n schattige hummel <3

Slim om al wel eens te oefenen met dagopvang. Bij de meeste opvang kan je al kong terecht en dan soms voor een bezoek of uurtje of zo.

Ik ben heel truttig qua voerbeurten en voer nu nog steeds 3/dag. Maar ik heb grote jongens en ben echt een bangerik qua maagtorsie.

Gowlan
Berichten: 4977
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:41

Wat een hoop leuke foto's en filmpjes komen er voorbij <3

Iemand van jullie ervaringen (zowel positief als negatief) met Tractive?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:44

yvetjes schreef:
Ik ben heel truttig qua voerbeurten en voer nu nog steeds 3/dag. Maar ik heb grote jongens en ben echt een bangerik qua maagtorsie.


Mijn hond is 5 (jaar, geen maanden) en ik voer nog steeds drie keer, en s middags een kauwsnack :')
En hij is niet eens groot, met z'n tien kg. Maar kleine porties blijven met al zijn rondrennen tenminste binnen ;)

JesdaJinn

Berichten: 10474
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:49

Iemand die ik ken heeft een hondenschool en daar heb ik een stuk of 5 lesjes bij mee gelopen. Beetje als opvulling als er een afmelding was en dat was elke week wel een keer. Jaxx doet het super goed en heeft ook een certificaat gekregen.

Afbeelding

meisie94

Berichten: 185
Geregistreerd: 09-07-14
Woonplaats: Mooie brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:52

Wat goed van Jaxx!

Woody is 15 weken en was vorige week 10,5kg.

Hij liet echt zijn ochtend maaltijd staan zat op 3x 110gr heb hem nu op 2x 140gr en dat gaat prima. :) Ontlasting blijft goed, hij speelt rent en doet. 2x 110gr vond ik dan weer te weinig, vandaar iets opgehoogd. :)

Ik heb zijn bak dinsdagochtend laten staan tot hij het op ging eten dat was 11 uur, dan zit je ook in de knoei met de volgende. Hij kreeg altijd om 7-12-18u eten. ( eerste iets eerder/iets later maar de andere waren vrij gelijk)

@Gowlan ik niet helaas.

JesdaJinn

Berichten: 10474
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:06

Ik ben ook van 3 naar 2 keer gegaan hoor. Jaxx at tussen de middag ook niks op dus na een week niks gegeten maar gestopt en niet meer aangeboden. Daar begon hij mee toen hij savonds kivo kreeg :)

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:11

Cody is met 14 weken voor het eerst naar de opvang geweest. Een paar uurtjes om te wennen waarbij ze spelen en rust afwisselen. Dit doen ze sowieso. Hierdoor is het nu geen probleem dat hij einde van de dag in de kennel moet (ik ben enige klant die pas rond 20:00u, soms later, de hond kom halen).
Nu is het wel dat Cody 2x per week gaat, dus hij is de opvang wel gewend.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:17

Meisje94, leuke filmpjes!

Stoere Jaxx!

Otis heeft volgende week zijn laatste puppyles en hopelijk kunnen we snel met de volgende cursus beginnen want hij vindt het erg leuk.
Gisteren voor het eerst ook los volgen in de les met veel afleiding en dat deed hij al netjes. Nog wat enthousiast maar dat mag ook nog.
Ook af en blijf gaat steeds beter, op afstand geen enkel probleem maar rondjes om hem heen lopen daar wordt hij nog wat onzeker van. Thuis gaat dat al wel goed maar dan is er weinig afleiding.

Hier voer ik Otis nog 4x per dag. Hij doet het er goed op en ik wil de porties ook niet te groot maken.

Vandaag kregen ze een nieuw speeltje voor buiten, moest eerst goed getest worden en is nog heel :D


Afbeelding
Afbeelding

meisie94

Berichten: 185
Geregistreerd: 09-07-14
Woonplaats: Mooie brabant

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:22

Hey een Wubba! Wat leuk! Woody knaagt overal op dus er zijn al allemaal gaten in :')

Wat doet hij het goed zeg! :) Leuk ook dat je verder wil.
Hier is het plan ook wat gewijzigd. Ik heb besloten met Woody verder te gaan in gehoorzaamheid zolang hij nog geen hoopers mag doen haha. Hij leert enorm snel en wil graag werken dus mooie tussen oplossing. :)