Puppy Erbij 2021

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fannetje

Berichten: 3555
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:13

CC, ik geef in dat soort gevallen altijd Arnica en kijk het 3 dagen aan. Is het dan niet beter, tijd voor de DA. Tenzij ik de blessure direct niet vertrouw, dan direct DA.
Kiwi, 7 weken alweer :wow:

kiwiwitje

Berichten: 20138
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-21 20:20

Hier indd ook arnica druppels als ze kreupelen. Nu je t zegt en ik heb juist van de week een flesje mee genomen :o Maar aangezien dit al dagen aanhoud zou ik toch laten checken.

Ja bizar he. Ik zit nu heel zielig te wachten tot djes loops word -O- :D

Oshaa
Berichten: 1052
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:44

Arnica hebben wij ook liggen voor als het nodig is. Kreupelheden zijn altijd wel lastig, zowel bij paarden als bij honden ;). Sterkte voor de 2 pechvogels!

--------------

Wij zijn net terug van een weekendje Nationaal Park de Hoge Kempen. Het was heerlijk! Beetje koud af en toe maar over het algemeen heerlijk in de zon gelopen. Was grotendeel super rustig en op een paar plekjes iets drukker (maar heel goed te doen). Bij de start van onze eerste wandeling meteen 4 herten gezien. Vond Beer ook wel leuk ;).

De insteek was een trainingsweekend, dus 50 km in 2 dagen gedaan. Meer afstands training dan hoogtemeters dit keer (al hebben we op zaterdag de 750m stijgen aangetikt). Hij heeft het super gedaan. Enthousiasme bleef en gaf (en geeft) totaal niet de indruk helemaal uitgeput te zijn. Is wel ongeveer elke watertje dat we tegenkwamen in gewandeld en in sommige ook gaan liggen. Hem koel genoeg houden wordt wel een aandachtspuntje. Maar al met al een heel fijn weekend gehad!


Afbeelding


Afbeelding


Wel weer gemerkt dat ik echt een "hands-free" lijn wil. Had een ruffwear bungee bestelt maar die kan niet meer geleverd worden helaas. Heeft iemand een goed alternatief? Tussen de 3-5m met mogelijkheid tot een lus rond de heupen te doen. Ik weet dat een canicross opstelling het best is maar met hiken wil ik niet meer dan de gordel vd tas hebben. Dus zo'n canicross gordel is niet echt een optie. Hij trekt ook niet (echt) dus denk dat alleen een band wel gaat. Iemand een idee?

mvdende

Berichten: 5751
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:08

Oshaa schreef:
Arnica hebben wij ook liggen voor als het nodig is. Kreupelheden zijn altijd wel lastig, zowel bij paarden als bij honden ;). Sterkte voor de 2 pechvogels!

--------------

Wij zijn net terug van een weekendje Nationaal Park de Hoge Kempen. Het was heerlijk! Beetje koud af en toe maar over het algemeen heerlijk in de zon gelopen. Was grotendeel super rustig en op een paar plekjes iets drukker (maar heel goed te doen). Bij de start van onze eerste wandeling meteen 4 herten gezien. Vond Beer ook wel leuk ;).

De insteek was een trainingsweekend, dus 50 km in 2 dagen gedaan. Meer afstands training dan hoogtemeters dit keer (al hebben we op zaterdag de 750m stijgen aangetikt). Hij heeft het super gedaan. Enthousiasme bleef en gaf (en geeft) totaal niet de indruk helemaal uitgeput te zijn. Is wel ongeveer elke watertje dat we tegenkwamen in gewandeld en in sommige ook gaan liggen. Hem koel genoeg houden wordt wel een aandachtspuntje. Maar al met al een heel fijn weekend gehad!


[ [url=m/O531Vg.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/aUJmEu.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wel weer gemerkt dat ik echt een "hands-free" lijn wil. Had een ruffwear bungee bestelt maar die kan niet meer geleverd worden helaas. Heeft iemand een goed alternatief? Tussen de 3-5m met mogelijkheid tot een lus rond de heupen te doen. Ik weet dat een canicross opstelling het best is maar met hiken wil ik niet meer dan de gordel vd tas hebben. Dus zo'n canicross gordel is niet echt een optie. Hij trekt ook niet (echt) dus denk dat alleen een band wel gaat. Iemand een idee?


Ziet eruit Als een leuk weekend!

Zo te zien is de Roamer Leash van Ruffwear nog op voorraad bij Bever: (of hun website klopt niet)

https://www.bever.nl/p/ruffwear-roamer-leash-hardlooplijn-hond-necae00012.html?channable=002e416964003330343838375f343136385a&colour=4168&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=BVR-PERF-ONG-PR-PLA-NB-PRG_HPRIO_EQUIPMENT&gclid=CjwKCAiAkJKCBhAyEiwAKQBCkro2aLB3zLyQE2MtPuqXrFJJjVXND8PNzt1aEgtG1szUm-OvzeDenBoCU14QAvD_BwE

Campz lijkt ze ook nog op voorraad te hebben.


Ik zit met hetzelfde "probleem" alleen trekt Skip wél. Ik wil een Inlandsis heupgordel gaan aanschaffen, die zit meer op je billen ipv op je heupen/ in je rug, heeft alléén een dun bandje die dan onder de rugzak doorloopt om afzakken te voorkomen. weegt maar 220g. Daar wil ik een combinatie met een canicross lijn mee maken.

Edit: jij bent van België toch? Misschien daarom dat de Ruffwear nog wel op Nederlandse sites zijn te bestellen. Ik ben van Nederland natuurlijk

Oshaa
Berichten: 1052
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:26

mdvende dat is idd degene die ik had besteld maar is geannuleerd. Heb zelfs nog op de Amerikaanse ruffwear website gekeken maar was overal uitverkocht (in november / december). Had niet in de gaten dat ze er weer waren! Fijn dan ga ik die weer bestellen.

Heb wel aan een gordel gedacht maar wat die Ruffwear riem heeft vind ik denk ik genoeg. Mijn standaard hiking outfit is een jurk dus zo'n echt broektuigje wordt hem zowiezo niet. Als we nu met de rugzak op pad gaan dan klik ik de lijn aan de heupgordel vast (met een karabijn haken systeem) en dat is heel fijn.

mvdende

Berichten: 5751
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:48

Oshaa schreef:
mdvende dat is idd degene die ik had besteld maar is geannuleerd. Heb zelfs nog op de Amerikaanse ruffwear website gekeken maar was overal uitverkocht (in november / december). Had niet in de gaten dat ze er weer waren! Fijn dan ga ik die weer bestellen.

Heb wel aan een gordel gedacht maar wat die Ruffwear riem heeft vind ik denk ik genoeg. Mijn standaard hiking outfit is een jurk dus zo'n echt broektuigje wordt hem zowiezo niet. Als we nu met de rugzak op pad gaan dan klik ik de lijn aan de heupgordel vast (met een karabijn haken systeem) en dat is heel fijn.


Had je ook echt bij Bever besteld?

Nee, met een jurk is zn klimgordel achtige heupgordel niet te doen nee. Ik heb sinds ik uit mijn strandjurkje ben gegroeid op mn 11e, nooit meer een jurk of rokje aan gehad. Is echt NIETS voor mij....

Als een hond niet trekt, is aan de heupband van de rugzak inderdaad ook een goede. Ik heb dat wel eens bij mijn dagrugzakje gedaan. Maar Skip trekt dus als een bezetene.

Voor steil omhoog, maar vooral steil naar beneden wandelen, kent Skip het commando: blijf! Dan zet ik hem boven aan op zn kont, klik de lijn los en wandel/ hobbel zelf naar beneden en beneden aangekomen roep ik Skip. Zó trekt hij me tenminste niet onderuit.

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 08:30

Ik heb daar geen verstand van :+

Cody vannacht aan de diarree. Om de 2 uur moest die naar buiten en verder veelal piepen omdat die bij ons wilde zijn. Ik ben om 2 uur vannacht maar naar de bank verhuisd. Alles voor de hond :z
Geen idee waarvan die aan de diarree is geraakt. Hij heeft niets anders te eten gekregen dan normaal..

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 08:57


Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 11:50

Had je deze besteld Oshaa?
https://www.rundog.nl/non-stop-touring- ... 21419.html

Die wilde ik aanraden maar zie nu dat die niet op voorraad is, kan 'm ook nergens anders vinden. Komt overeen met jouw verhaal dus ik dacht misschien bedoel je de non stop ipv de ruffwear? Verder ken ik geen goede alternatieven helaas. Ik wil deze lijn al tijden maar kan het m'n portemonnee niet verantwoorden om 60€ uit te geven aan een riem :')

Edit: hahaha ik had kennelijk deze pagina sinds gisterenavond al open staan dus ik dacht dat het bericht van Oshaa het meest recent was maar nu zie ik allemaal nieuwe berichten. Sorry voor de mensen die ik negeer :+

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:14

Ik dacht dat ik een hond had, maar soms, heel soms, twijfel ik daar over >;)

Afbeelding

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:22

Dat herken ik helemaal niet Kim :Y)

Afbeelding

NorwayFjord

Berichten: 3178
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:56

Ik ook niet :+
Afbeelding
Afbeelding

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:10

Jullie gaan echt hard soms.

Ik kan vaak alleen ff checken en reageren op het werk.
Telefoon is echt rot vind ik.

Ik zou inderdaad ook even een fysio raadplegen bij Cody en Jip

Mezzy en ik zijn ook begonnen met de sexier than a squirrel challenge. Dit omdat Mezzy heel heftig reageert op meerkoetjes die andere water vogels wegjagen.
Ik heb dan totaal geen bereik meer bij haar.

Dus wie niet waagt, wie niet wint.

Verder hebben wij weer foto's gemaakt met Yavanna. Ik zal straks even een topic maken met de foto's. <3

Nayomie
Berichten: 32794
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:20

Oh die koppen :')

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:28


MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:30

Heerlijk al die foto's van honden lekker op de bank :D
Hier ook hoor, heb kleden om de kussens die ik iedere week was en geen verharende honden.

Het gevoel dat iemand naar je aan het kijken is...
Hij wilde wandelen :')
Afbeelding

Dus de maandagochtend begonnen met eerst een lange wandeling met de honden.
Ingeladen en erg enthousiast in de auto :D
Afbeelding

Nayomie
Berichten: 32794
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 17:28

Hahaha heerlijk zeg als ze zo enthousiast zijn. :D

Nayomie
Berichten: 32794
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 17:56

Krijg wat Kim, ik was echt net dat hele Mezdi gedoe vergeten :')

kiwiwitje

Berichten: 20138
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 18:09

Nayomie schreef:
Krijg wat Kim, ik was echt net dat hele Mezdi gedoe vergeten :')

*\o/* :+

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:48

Wat een heftige speelfoto’s haha, geweldig :')

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 00:40

Nayomie schreef:
Krijg wat Kim, ik was echt net dat hele Mezdi gedoe vergeten :')


Hahahah sorry

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 09:38

Wat een heerlijke foto's komen ervoorbij!

Oshaa
Berichten: 1052
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:01

mdvende Nee ik heb het via een andere website besteld, maar in die periode was de lijn overal uitverkocht (behalve op medpets, daar bestelt maar is toen uiteindelijk geannuleerd). Maar nu die weer beschikbaar is, ga ik hem denk ik bestellen. Al zou ik liever een lijn met de optie van een metertje langer (ongeveer 4m ofzo), maar de meeste zijn toch wel wat korter.

Ik draag nooit jurkjes, behalve tijdens lange afstandswandelingen in de bergen, dan vind ik het echt veel fijner dan een broek. Ook omdat ik heel snel last krijg van mijn heupband (is op maat gemaakt etc) als er 'riggeltjes' zitten, zoals bij een broek. Met een jurk echt nauwelijks last, maar het maakt het met dingen als gordels soms wat lastiger.

Stijl naar beneden wandelen is idd soms een dingetje. Beer kent verschillende commando's om daar mee om te gaan, afhankelijk van de situatie (kan hij los naar beneden). We hebben veel tijd besteed aan hem beheerst naar beneden te laten gaan (en dus aan de lijn), soms lukt het niet helemaal door zijn enthousiasme, maar zijn 'wacht' is heel goed - dus dat scheelt.

Kaus Het was echt de ruffwear, maar de lijn die jij stuurt is ook wel interessant! Het verantwoorden van de prijs is idd soms lastig, maar na zo'n weekend kan ik mijn vriend altijd wel overtuigen dat hands-free toch echt een voordeel gaat zijn!

Nicky91 Leuk dat je met de challenge bent begonnen! Hopelijk is het wat voor jullie en ga je resultaat zien.

----------------------------------

Heerlijk al die foto's! Wordt er altijd blij van :).

Nayomie
Berichten: 32794
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 17:39

Hier is de stap gezet; we gaan privétrainingen doen wat betreft oa het uitvallen aan de lijn. Hoewel we er zelf ook al flink mee bezig zijn en aantal hulpstukken hebben en er zeker al verbetering in zit, vond ik het ook wel fijn om dit ook nog onder begeleiding te doen en hier actief ook mee bezig te zijn met een trainer. Dus we gaan weer starten met de trainingen. Naast leerzaam ook wel weer even heel fijn om echt actief bezig te zijn. :D

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 19:46

Mooi vooruitzicht Nayomie! :)

Ik heb zo'n spierpijn in mijn gehele lijf en lichte gewrichtspijn van mijn covid vaccinatie dat de hond uitlaten ineens een uitdaging is geworden :+