Puppy Erbij 2021

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JesdaJinn

Berichten: 10474
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 19:55

J&J krijgen savonds kivo. Smeer je dat er dan gewoon in?

CupCakes_

Berichten: 3364
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 19:57

Jaa, Jip krijgt ook Kivo. Maar hij kreeg niet alles eruit.

Edit; foto bijgevoegd

Afbeelding

JesdaJinn

Berichten: 10474
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 19:58

Misschien toch es kopen voor de afwisseling.
Jaxx vind de Kong heeeeeeeeeeel leuk (en ik ook want daarna is die echt moe) dus misschien is dit dan ook wel leuk

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 19:59

Ik heb precies dezelfde likmat en hier bevalt ie goed :D Ik smeer er pindakaas op en dan mogen ze dat likken terwijl ze bijvoorbeeld in bad gaan of gewoon voor de lol. Zeker een aanrader dus :))

JesdaJinn

Berichten: 10474
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 20:10

Afbeelding

Nu direct maar de Kong gegeven met de helft van hun kivo eten. Rest gewoon in de bak.

Zal es rond Googlen voor die dingen

fannetje

Berichten: 3556
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 20:18

CupCakes_ schreef:
Heel leuk die overzichts foto van Cody!

Zack groeit ook hard!

Is er hier iemand die een grote Lickimat wil overnemen? Voor een snack voor Jippes mag je hem zo hebben. Jip krijgt er niet alles uit, dus hij gaat weg. _O-

Waarom woon jij gewoon niet in de buurt?
Ik heb nog een halve zak met snacks die Roetsj niet interessant genoeg vindt, hadden we kunnen ruilen. Zou het wel willen uitproberen.

CupCakes_

Berichten: 3364
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 20:20

fannetje schreef:
CupCakes_ schreef:
Heel leuk die overzichts foto van Cody!

Zack groeit ook hard!

Is er hier iemand die een grote Lickimat wil overnemen? Voor een snack voor Jippes mag je hem zo hebben. Jip krijgt er niet alles uit, dus hij gaat weg. _O-

Waarom woon jij gewoon niet in de buurt?
Ik heb nog een halve zak met snacks die Roetsj niet interessant genoeg vindt, hadden we kunnen ruilen. Zou het wel willen uitproberen.


Dan word het weer eens tijd om die kant op te gaan haha _O-

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 20:29

Overigens een tip voor iedereen die nu deze likmatten gaat kopen, siliconen onderzetters en pannenlappen zijn vaak een stuk goedkoper dan likmatten en het materiaal en principe is precies hetzelfde :D

JesdaJinn

Berichten: 10474
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 20:33

Alieexpress :P

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:23

Otis schut een snuffelmat direct leeg, ik wil niet weten wat er gebeurt met zo'n mat met vers vlees die door het huis vliegt... :')

Leuk dat overzicht van Cody!

Jaxx groeit hard :D

freetorun, heerlijk als ze mee naar stal kunnen.

Hier hebben we vandaag lekker uitgewaaid, een nieuwe route gelopen waar Otis bijna helemaal los kon blijven lopen. Alleen 1x met het oversteken van een weg en brug even aan de riem.

De krullen waaiden uit zijn vacht :')
Hij heeft de hele middag liggen pitten.

byloulou
Berichten: 308
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 00:09

Hoiii!

Ik kom meekletsen, volgende week kan MOOSI worden opgehaald... ei-n-de-lijk... bijna 2.5 jaar gewacht!
Ik heb 2.5 week vrij genomen en die week daarna ga ik de helft van mijn contract werken..
Wil dus rustig de tijd nemen.
Ben helemaal in de Gloria.. maar dat gevoel kennen jullie vast wel!
Het is een Spaanse Aqua Doodle!

Afbeelding

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 00:24

Super leuk Loulou!!! Gefeliciteerd! Wat een dropje :)
Is het dan een Spaanse Waterhond of is dit nog een ander ras?

cinniz123

Berichten: 4407
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 07:48

byloulou schreef:
Hoiii!

Ik kom meekletsen, volgende week kan MOOSI worden opgehaald... ei-n-de-lijk... bijna 2.5 jaar gewacht!
Ik heb 2.5 week vrij genomen en die week daarna ga ik de helft van mijn contract werken..
Wil dus rustig de tijd nemen.
Ben helemaal in de Gloria.. maar dat gevoel kennen jullie vast wel!
Het is een Spaanse Aqua Doodle!

[ [url=m/MIjeJJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een schatje maar wat is dat nu weer voor een ras dan?
Spaanse waterhond ken ik wel indd.

freetorun

Berichten: 2265
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 08:02

woepsie90 schreef:
Wat een leuke foto van Zack! Is hij hetzelfde ras als Jinn eigenlijk?

Fijn dat je weet wat er met Cody is Kim! En gave update van zijn groei weer, hij kan inderdaad echt nóg volwassener haha :j
ik heb geen idee welk ras Jinn is? Het topic gaat zo snel haha. Maar Zack is een volle BC!

En wat een schatje die Moosi! Kan me voorstellen dat je na jaren wachten op het puntje van je stoel zit!

En lekkere wandeling met Otis!

fannetje

Berichten: 3556
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 08:13

Gefeliciteerd met je pup. Wat ik zo kan vinden dat dat dan een kruising is tussen een spaanse waterhond en een poedel? Het is in ieder geval een dotje om te zien, maar ja welke pup is dat nou niet ;)
Otis bijna weggewaaid dus, ik vind de wind altijd wel lekker, maar die buien hoeven van mij dan weer niet.

cinniz123

Berichten: 4407
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 08:56

Ja zoiets dacht ik al maar waarom die 2 rassen kruisen vraag ik me af?
Is dat zodat ze de prijs kunnen opvoeren of heeft het echt zn voordelen?


Die wind vind ik wel minder guapa heeft er een hekel aan en met haar net aan 5 kilo was t bijna vliegeren :')
Nadeel van een hond zonder haar is dus ook geen haar in de oren en minder beschermd.
Die andere 2 hebben er niet zoveel tegen als t maar niet regent dan vinden t wel prima.

JesdaJinn

Berichten: 10474
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 09:52

Mijn Jinn?
Jinn is ook een Border Collie. Met stamboom :P

byloulou
Berichten: 308
Geregistreerd: 08-04-09

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 10:05

Inderdaad een kruising tussen een Spaanse waterhond en een poedel. Ze wordt medium.

daffene

Berichten: 1994
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 11:53

Kaus schreef:
Overigens een tip voor iedereen die nu deze likmatten gaat kopen, siliconen onderzetters en pannenlappen zijn vaak een stuk goedkoper dan likmatten en het materiaal en principe is precies hetzelfde :D


Wij hebben toevallig een paar weken geleden een bulk aankoop gedaan met mensen van de hondenclub. Waren geloof ik 8 euro per stuk, dat valt nog te overzien. (Ik koop wel eens nuttelozere dingen.... :') )

Ik zag namelijk een filmpje van een hond die 2 uur lang ging likken en daarna slapen dus ik dacht die moet ik hebben! Realiteit is dat Nova er vooral veel tanden bij gebruikt en niet gaat slapen :Y)

Afbeelding

En welkom Moosi, wat een dropje!

JesdaJinn

Berichten: 10474
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:00

Ik heb ze bij aliexpress gekocht. 2 stuks. Heb er geen haast mee dus nog tijd wachten tot ze binnen zijn.

----

Wij hebben lekker weekend. Gister was mijn vrije dag en ik heb nog heel veel uur staan en kreeg een appje of ik vrij wilde. Lekker lang weekend dus heb ja gezegd.

Jaxx is gister voor 1e keer bij de trimmer geweest. Beetje geborsteld. Haartjes tussen de voetjes weggeknipt en gewoon kennismaken. Daarna zijn we naar mijn vriendin gegaan met een baby van 8 weken en ze heeft een labrador en daar heeft Jaxx super leuk mee gespeeld. Zijn we 1.5u geweest maar Jaxx was echt moe en duidelijk overprikkeld. Zelfs zo erg dat ie binnen heeft geplast. Achja, kan gebeuren. Was om 14u weer thuis en toen hele middag en grotendeels van de avond geslapen en vanmorgen om half 10 werd die wakker, dus ik heb ook uitgeslapen.
Jaxx is weer helemaal bij getankt en vanmorgen eventjes 20 min gewandeld in het bos
Nu doen we lekker niks meer vandaag

Afbeelding

fannetje

Berichten: 3556
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 14:58

cinniz123 schreef:
Ja zoiets dacht ik al maar waarom die 2 rassen kruisen vraag ik me af?
Is dat zodat ze de prijs kunnen opvoeren of heeft het echt zn voordelen?


Die wind vind ik wel minder guapa heeft er een hekel aan en met haar net aan 5 kilo was t bijna vliegeren :')
Nadeel van een hond zonder haar is dus ook geen haar in de oren en minder beschermd.
Die andere 2 hebben er niet zoveel tegen als t maar niet regent dan vinden t wel prima.


Zal vast wel met de doodle hype te maken hebben (mensen betalen blijkbaar makkelijk meer voor de doodle varianten), maar misschien dat het karakter wat makkelijker/socialer is en je krijgt een wat ranker type. Maar voor de vacht hoef je het niet te doen, nee.

En dat is natuurlijk wel een nadeel van geen vacht in de oortjes ja.

JJ, Jaxx was dus aardig kapot van alles bij ekaar, gelukkig nu weer bijgetankt.

x_Jeanine_x

Berichten: 9096
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 18:16

Welkom Moosi.


Ik had vanochtend even een ergenis momentje. Ondanks dat ik ook weet dat ik deels fout zat.
Lopen met m'n schoonouders en de honden standaard rondje, ja is aan lijn plicht. Maar alles en iedereen was super braaf, netjes bij blijven met passeren, op commando's gelijk reageren. Behalve bij dat ene stel met een mini plof hondje. Gingen stil staan, twijfelend lopen, lopen mekkeren dat ik een teckel heb. En toen schoot Yoshi erheen en hadden we even bananen in d'r oren. Yoshi rent er 1 rondje omheen en komt dam gelijk terug. Alleen nu bleven ze stil staan, om elkaar heen draaien en begon ze m'n hond te schoppen. Nadat wij er voorbij waren hoorde ik ze zeggen daar heb je weer zo onopgevoede teckel, piep beesten etc. Na het passeren liep mevrouw ook gelijk met ons mee.
Yoshi is zo onderdanig als maar zijn kan, alleen mensen en honden zijn zoo super interessant.

Dus even ergenis momentje gedeelt, ondanks dat ik m'n hond vast moest houden :o

Nayomie
Berichten: 32794
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 18:20

Oof, dat is wel even schrikken. Ja, je hoort je hond aan te lijnen maar een hond schoppen gaat weer een straat te ver. Maar goed, om die reden doen we Zhiva vrijwel altijd aan de lijn, omdat ik weet hoe andere mensen kunnen zijn. En zeker tegen een herder hier in onze buurt. Je kunt zelf nog het beste willen voor je hond, maar je hebt geen invloed op andere honden en eigenaren. Maar goed, denk dat dit wel een wijze les is geweest voor je. :(:)

kiwiwitje

Berichten: 20140
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-21 18:30

Nayomie schreef:
Oof, dat is wel even schrikken. Ja, je hoort je hond aan te lijnen maar een hond schoppen gaat weer een straat te ver. Maar goed, om die reden doen we Zhiva vrijwel altijd aan de lijn, omdat ik weet hoe andere mensen kunnen zijn. En zeker tegen een herder hier in onze buurt. Je kunt zelf nog het beste willen voor je hond, maar je hebt geen invloed op andere honden en eigenaren. Maar goed, denk dat dit wel een wijze les is geweest voor je. :(:)

Ja en nee. Ik heb liever dat ik een hond met mn voet wegduw dan dat mijn honden ingrijpen al is het maar met een grom of snauw. Want als mijn honden grommen of snauwen heb ik gelijk agressieve honden. T probleem is ook dat een vriendelijke hond niet direct een positieve indruk achter hoeft te laten bij een hond.

En als ik ergens wandel en t is de zoveelste losloper die op mij/mijn honden af komt in aanlijnplicht dan ben ik t ook vanzelf een keer beu en terecht.
Ik ben wel makkelijker als ik zie dat baasje er alles aan doet om de hond bij zich te krijgen. Maar mijn honden zijn bijvoorbeeld niet altijd gediend van honden die contact maken en de manier waarop (ook al is dat niet verkeerd bedoeld maar wel sociaal onhandig) Dus ik doe vaak wel de moeite om zo'n hondje voor mij te houden en mijn honden achter mij. Ik zou ook niet zo blij geweest zijn met Yoshi die om mij en mijn honden heen zou lopen. En als je na een keer of 2 geen hond hebt die omdraait en terug loopt. Dan verwacht ik van je dat je je hond komt halen. En even wat sneller als t kan..

Daarnaast is het gewoonweg onverstandig om honden kennis te laten maken met onbekende honden die aangelijnd zijn. Omdat de reactie vaak anders is dan los.

Dus eigenlijk zat je niet deels fout Jeanine, jouw hond liep los op een plek waar dat niet mocht en stond niet onder appel. Dat is gewoon fout helaas.
Maargoed je weet wel waar je werkpunt ligt. Dus je kan er vast aan werken. Is er iets wat ze geweldig vind? Piepspeeltjes bijvoorbeeld? Want dan kun je oefenen met een piepspeeltje of een bal. Dat piepspeeltje laten piepen en dan er mee laten spelen of misschien juist overladen met snoepjes als ze op t piepje wel komt.

Nayomie
Berichten: 32794
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 18:56

Nee groot gelijk hoor kiwi. Ik las alleen door het verhaal door dat er geschopt werd op het moment dat Yoshi alweer terug was en die mensen even verhaal kwamen halen. Maar wellicht heb ik dat verkeerd gelezen. Ik zou overigens ook een dwingende hond opzij duwen (met hand of voet) als die losloopt en de hond blijft uitdagen.