Puppy Erbij 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:24

Kaus schreef:
cinniz123 schreef:
Die van mij zijn denk ik gewoon vieze kwijlers want er bleef altijd zo’n glibberig laagje in zitten :')
Maar indd ik zwiepte ze daarna ook in de vaatwasser want vond het een ramp om schoon te maken.
[ [url=m/JkCWo7.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb precies hetzelfde bij die van Dundy en precies dezelfde voerbak. Weet helemaal wat je bedoelt met vies glibberig laagje :=


Ligt het iig niet aan mij :')

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-21 17:32

Daarom gebruik ik ze ook weinig. Dat glibberen vind ik gruwelijk

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 18:16

Oeps, ik loop achter. Beetje veel om bij te lezen.

Ik zie veel foto's voorbij komen waar ik altijd weer van geniet <3

En ik zag nog een Kim voorbij komen. Toen ik net geboren was had de kraamhulp en de gemeente gezegd dat ze de Kim al lang niet meer gehoord hadden, in de week er na zijn er nog 6 Kims aangemeld :')

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 21:33

Cursebeaker het is afwachten tot wanneer Senna geopereerd kan worden. Nu met wandelen merk je echt dat als je wat langer loop ze savonds mank loop en last heeft. Al maak het niet uit ze gaat nu wild doen en heeft ze ook prijs. :+

Vind die bakken wel super. Twijfel steeds bij de boerenbond om die roze mee te nemen. Denk dat ik toch doen om der straks wat mentaal bezig te houden na operatie.

Nayomie ga duimen voor je morgen met de foto's dat het allemaal goed is.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 21:53

Die bakken zijn wel tof! Meggie heeft haar kvv vaak al op als dr moeder net begint met eten. Dus zo slowfeeden is wel een goed idee. Binnenkort eens langs de BB dus.

Meggie is vandaag getiterd. Ook parvo nu genoeg antistoffen.

Ik ga eens een stukje wandelen. Mijn hoofd mag wel ff leeg na vandaag.

[IM] Cheerful Chubby ☆ 19 mei 2021

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-21 21:59

Chubby schreef:
Die bakken zijn wel tof! Meggie heeft haar kvv vaak al op als dr moeder net begint met eten. Dus zo slowfeeden is wel een goed idee. Binnenkort eens langs de BB dus.

Meggie is vandaag getiterd. Ook parvo nu genoeg antistoffen.

Ik ga eens een stukje wandelen. Mijn hoofd mag wel ff leeg na vandaag.

[IM] Cheerful Chubby ☆ 19 mei 2021

Heeel veel sterkte! :(:)

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 22:02

Chubby schreef:
Die bakken zijn wel tof! Meggie heeft haar kvv vaak al op als dr moeder net begint met eten. Dus zo slowfeeden is wel een goed idee. Binnenkort eens langs de BB dus.

Meggie is vandaag getiterd. Ook parvo nu genoeg antistoffen.

Ik ga eens een stukje wandelen. Mijn hoofd mag wel ff leeg na vandaag.

[IM] Cheerful Chubby ☆ 19 mei 2021


Ach verschrikkelijk! Heel veel sterkte met het verlies! :*

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 22:12

Oh, sterkte :knuffel:
Ik zag het zojuist op insta bij Monique, wist niet dat het paard van een bokker was. Wat een verlies Y;(

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 22:15

Chubby heel veel sterkte. :(:)

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 22:25

Heel veel sterkte! :(:)

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 22:33

Heel veel sterkte.

Zag een hond die een operatie moet en een waarvan morgen fotos gemaakt worden. Sterkte met operatie en voor de ander zal duimen voor goede fotos.

Zag ook nog een mega grote nieuwe mand voorbij komen.

Verder hebben jullie super veel gepraat.

Ivy is alweer 14 weken en de 16 kg gepasseerd.
Afbeelding

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 08:20

Chubby, veel sterkte! Jouw paardje was/is uit hetzelfde jaar als de mijne. Hoor er steeds meer wegvallen en vele zijn er al weg uit dat jaar (die ik ken). Is een hard gelag na zoveel tijd samen en voor mij zal die tijd ook een keer aanbreken. Het zijn van die hoofdstukken uit je leven die je dan afsluit. Dikke knuffel.

Ivy wordt groot zeg!

Ik gebruik voor het slowfeeden met vlees meestal de kong. Als ze brokjes krijgt, dan wel uit de bak of uit de wiebelkong, met die laatste is ze het langst bezig.

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 08:49

punjab
Oh hebben ze het zo druk met operaties? Balen zeg :( Hopelijk hoeven jullie niet meer te lang te wachten. Zo rot als je dan ziet dat ze gaat manken en last ervan heeft, arme Senna :( En de slowfeeder is idd wel leuk om ze mentaal mee bezig te houden. De Zogoflex topple vind ik ook een echte aanrader daarin! Die wiebelt en onderin zitten van die dingen waar je het eten tussen kunt duwen zodat het nog wat lastiger eruit te halen is. Arya vind die echt fantastisch haha. Die staat echt bijna te springen als ik met dat ding aankom hihi.

Nayomie
Succes vandaag!

Chubby
Wat verdrietig van je paard zeg, heel erg veel sterkte gewenst!

En zo’n slowfeeders zijn voor pups idd ook erg leuk!

Marlis
Ohh wat groeit ze hard haha! Ben zo benieuwd hoe ze verder gaat uitgroeien nog!

fannetje
De Kong is idd ook een leuke om te gebruiken ja en de wobble is met trainers of brokjes ook erg tof!

--

Wij doen vandaag even rustig aan. Gister een kortere wandeling qua lengte, maar wel eentje die mentaal vermoeiend voor d'r was. Morgen gaan we een wandeling maken met een vriendin van verder weg die een paar dagen in Maastricht is, dus besloten dat een meeting niet kan uitblijven natuurlijk als je zo kort bij elkaar bent haha. Dus vandaag bij tanken zodat we morgen hopelijk fris en fruitig zijn om wat langer te lopen :j

Arya is toch altijd zooo zielig als ze d'r wandel jas aan krijgt hahahaha.

Vooropgesteld: deze heeft ze bijna nooit om hoor. Het HOEFT namelijk zeker niet, want haar vacht werkt echt meer dan prima in alle weersomstandigheden, dus voor haar zelf hoeft het niet. Maar het begon zo kneiterhard te stortregenen vlak voor d'r laatste avond ronde en voor bedtijd, dat we op zo'n momenten de jas wel eens aantrekken zodat ze grotendeels droog terugkomt ipv dat we vlak voor bedtijd - als ik al bezig ben met alles klaarmaken qua eten voor Sansa, etc - nog uitgebreid moeten gaan afdrogen/schoonmaken en ze vochtig de bench in zou moeten voor de nacht. Het is dus echt puur voor ons eigen gemak, dat geef ik eerlijk toe :') Maar verdomd handig dus op momenten als deze.

Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 08:53

Ik vind die jas geweldig _O-

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 08:55

kiwiwitje schreef:
Ik vind die jas geweldig _O-


Ik stiekem ook :') _/-\o_ - I blame KimD hiervoor, want die liet 'm toen in de app zien :')

Kan toch altijd wel handig gaan zijn in de toekomst om te hebben liggen; wanneer ze bv. echt ouder wordt en het echt koud zou zijn bv als haar vacht veranderd en ze de temperatuur minder goed zelf zou kunnen regelen, wat zou kunnen gebeuren. Je weet maar nooit. (de jas is gevoerd). Of om eventueel uit te lenen aan iemand anders die het nodig zou hebben. Hij was echt heel leuk geprijsd toen, en is super kwaliteit, dus het was eigenlijk nooit weggegooid geld geweest wat dat betreft :j

Zelf denkt ze er dus wel wat van... :')

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 09:04

Ach 1000 redenen waarom een jas handig kan zijn.
Dan kan ie maar beter leuk zijn.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:44

Zaterdag is er bij ons een nestje Jack Russells geboren met stamboom! Mijn moeder krijgt 1 teefje nu nog op zoek naar een naam die bij Eva en Nina past! Ik ben in love en het is verleidelijk om er zelf ook nog eentje te houden! <3 Maar ik denk dat 1 hondje wel genoeg is :') naast een hoop katten. Later een foto van onze nieuwe ruwharige dame!

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:45

x_Jeanine_x schreef:
[ [url=m/Dh4jry.jpg]Afbeelding[/url] ]

Thanks dames. Heb nog even in PB gepraat :)

Nog even een leuke foto van het monster van gisteren, ze vond dat ze wel op de iglo kon liggen ipv erin :)


Wat een scheetje!! <3

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:56

cursebreaker schreef:
kiwiwitje schreef:
Ik vind die jas geweldig _O-


Ik stiekem ook :') _/-\o_ - I blame KimD hiervoor, want die liet 'm toen in de app zien :')

Kan toch altijd wel handig gaan zijn in de toekomst om te hebben liggen; wanneer ze bv. echt ouder wordt en het echt koud zou zijn bv als haar vacht veranderd en ze de temperatuur minder goed zelf zou kunnen regelen, wat zou kunnen gebeuren. Je weet maar nooit. (de jas is gevoerd). Of om eventueel uit te lenen aan iemand anders die het nodig zou hebben. Hij was echt heel leuk geprijsd toen, en is super kwaliteit, dus het was eigenlijk nooit weggegooid geld geweest wat dat betreft :j

Zelf denkt ze er dus wel wat van... :')


Ja sorry dat ie er alleen in maat kalf was. Ik zocht puppyjasjes. :')

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:27

Leuk jr pupjes.

En wat een geweldige jas haha.
Hier past sem met 3 poten zn regenjas niet meer, anders had hij hem ook wel is aan met rotweer.

_KimmeL
Berichten: 201
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: In 't Zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 13:11

Bedankt voor de welkomsberichten :D, ik moet m'n best doen met bijlezen op deze snelheid haha.

Chubby, sterkte met het verlies!

Nayomie, veel succes met de foto's vandaag.

Zonnetje81, leuk een nestje, alles voorspoedig verlopen?

Cursebreaker, ahw Arya in haar jasje, die blik ook haha. Hier viel gisteren ook opeens een flinke (hagel)bui eruit, 5min later scheen de zon weer. Heel wisselvallig de laatste dagen.

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 13:38

cursebreaker schreef:
punjab
Oh hebben ze het zo druk met operaties? Balen zeg :( Hopelijk hoeven jullie niet meer te lang te wachten. Zo rot als je dan ziet dat ze gaat manken en last ervan heeft, arme Senna :( En de slowfeeder is idd wel leuk om ze mentaal mee bezig te houden. De Zogoflex topple vind ik ook een echte aanrader daarin! Die wiebelt en onderin zitten van die dingen waar je het eten tussen kunt duwen zodat het nog wat lastiger eruit te halen is. Arya vind die echt fantastisch haha. Die staat echt bijna te springen als ik met dat ding aankom hihi.

Nayomie
Succes vandaag!

Chubby
Wat verdrietig van je paard zeg, heel erg veel sterkte gewenst!

En zo’n slowfeeders zijn voor pups idd ook erg leuk!

Marlis
Ohh wat groeit ze hard haha! Ben zo benieuwd hoe ze verder gaat uitgroeien nog!

fannetje
De Kong is idd ook een leuke om te gebruiken ja en de wobble is met trainers of brokjes ook erg tof!

--

Wij doen vandaag even rustig aan. Gister een kortere wandeling qua lengte, maar wel eentje die mentaal vermoeiend voor d'r was. Morgen gaan we een wandeling maken met een vriendin van verder weg die een paar dagen in Maastricht is, dus besloten dat een meeting niet kan uitblijven natuurlijk als je zo kort bij elkaar bent haha. Dus vandaag bij tanken zodat we morgen hopelijk fris en fruitig zijn om wat langer te lopen :j

Arya is toch altijd zooo zielig als ze d'r wandel jas aan krijgt hahahaha.

Vooropgesteld: deze heeft ze bijna nooit om hoor. Het HOEFT namelijk zeker niet, want haar vacht werkt echt meer dan prima in alle weersomstandigheden, dus voor haar zelf hoeft het niet. Maar het begon zo kneiterhard te stortregenen vlak voor d'r laatste avond ronde en voor bedtijd, dat we op zo'n momenten de jas wel eens aantrekken zodat ze grotendeels droog terugkomt ipv dat we vlak voor bedtijd - als ik al bezig ben met alles klaarmaken qua eten voor Sansa, etc - nog uitgebreid moeten gaan afdrogen/schoonmaken en ze vochtig de bench in zou moeten voor de nacht. Het is dus echt puur voor ons eigen gemak, dat geef ik eerlijk toe :') Maar verdomd handig dus op momenten als deze.

[ [url=m/txmHvj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ooh van waar heb je die?! Wij noemen Charlie vaak Panda en zoek nog een jas voor hem!

punjab

Berichten: 1719
Geregistreerd: 25-07-05
Woonplaats: In het zonnige Zeeuws-Vlaanderen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:42

Nayomie wanneer weet je de uitslag?

Cursebeaker wat een leuke jas zeg. Echt super. Zag vanmiddag een leuke vliegendeken voor paard met spinnetjes erop. :+ Net vandaag weer stap verder. 27 mei een afspraak hoe nu verder en wanneer ze gaan opereren met Senna. Heb gewoon nog te veel vragen daarom duurde het iets langer. :o

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 19:13

Zonnetje
Wat leuk, gefeliciteerd!

KimD
Hahaha ja kwam voor mijn kalf idd prima uit zo - al denk ik dat het kalf zelf er anders over denkt, lolll.

Marlis
Ohh nee, met 3 poten niet meer te doen met zo’n jas? Het is idd soms erg handig ja met zo’n smerig weer hihi.

Kimmel
Ja het gaat echt heel erg op en neer met dat weer, bizar! Arya laat altijd duidelijk merken wat ze ervan vind haha. Ze maakt geen problemen van het omdoen/aanhouden verder, maar d’r blik zegt wel genoeg verder.

xLaraaj
Ja da’s een goede vraag haha. Ik weet het dus niet meer precies; ik geloof agradi? (Is alweer een tijdje geleden) Hij heeft toen ook op amazon gestaan oa, maar deze print was maar heel beperkt verkrijgbaar. Als je via google zoekt, vind je nog wel shops in Engeland die van sommige maten nog voorraad hebben maar hier in Nederland zie ik zo 1,2,3 niks meer online - wel hetzelfde jasje met een ander design erop, dat wel. Het is iig een “weatherbeeta parka dog coat 1200d panda print” dus daar zou je zelf nog eens op verder kunnen zoeken. Ik kocht ‘m lig via een shop met paardenspullen ook, want er waren ook matchende dekens voor paarden te krijgen met deze print.

punjab
Ohh fijn dat je weer een stapje verder bent nu en begrijpelijk dat er vragen zijn. Fijn als je die idd eerst beantwoord hebt toch :) Hopelijk ga je de 27e dan wat meer informatie en uitsluitsel krijgen over de operatie zodat je daar naartoe kunt werken. En leuk die dekens met designs/prints erop he. Van de panda print van arya’s jas had je toen ook een matchende paardendeken bv.

---

wij hebben een gezellige last minute wandeling met Kim en de roedel achter de rug. Kim kwam nog een bekende tegen die een stukje is meegelopen, dus we liepen met een mooie groep van 10 honden - onmogelijk om die allemaal tegelijk op de foto te zetten haha. Maar hier dus wat kleine impressie plaatjes:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nayomie
Berichten: 32785
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 19:27

Vrijwel direct nadat Zhiva klaar was. Ellebogen zijn prima. Rechterheup HD vrij, linkerheup HD-B helaas. Mogelijk tóch erfelijk omdat het zusje precies hetzelfde heeft. Dus CB had al het eea aangeraden dus ik ga al eens kijken naar hydrotherapie.

Heb de foto's allemaal ontvangen dus dat is fijn, mocht iemand die willen zien. :j

Nu vooral veel slapen. Ze loopt wel mee naar buiten, en verder lekker laten slapen.

Afbeelding

En de dierenarts had nog een foto gemaakt van het proces van de röntgen.

Afbeelding


En van de gastropexie (even in spoiler)
Spoiler:
Afbeelding