Puppy Erbij 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 00:43

Kiimm_ schreef:
Ik zou het bijna vergeten te vertellen. We zijn vandaag naar de opvang geweest en heb moeten chanteren met hun toegangspas :') Maar we hebben Cody zijn paspoort terug :o

Pff gelukkig terug, bizar verhaal en dat ze dit zo op die manier doen.

KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 06:48

Kiimm_ schreef:
Ik zou het bijna vergeten te vertellen. We zijn vandaag naar de opvang geweest en heb moeten chanteren met hun toegangspas :') Maar we hebben Cody zijn paspoort terug :o



Gelukkig! Wat een gedoe zeg

JesdaJinn

Berichten: 10455
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 08:31

Kiimm_ schreef:
Ik zou het bijna vergeten te vertellen. We zijn vandaag naar de opvang geweest en heb moeten chanteren met hun toegangspas :') Maar we hebben Cody zijn paspoort terug :o


Dat is fijn. Wat een gedoe

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 08:56

Marlis
Ik vind Ivy zooo mooi, maar vond ik vanaf pup tijd al haha. Wat ontwikkeld ze zich prachtig! En blijf haar echt huge vinden haha of dat oogt alleen maar zo. Maar Arya is met 2 jaar nu 35kilo bv dus ik vind Ivy echt een joekel haha - haar 32kg misstaat helemaal niet overigens, ze ziet er perfect uit! En poeh; aan de een kant idd wel lekker vooruitzicht die vakantie nu, maar ook wel pittig om idd nu met twee 3poten alles te ondernemen. Wat rot dat alles ook nog gepaard kwam met ontstekingen en een gesprongen ader, wat een ellende :(

Zonnebloem
Dat klinkt inderdaad heel erg fijn, dat de groep zelfs in 4-en wordt gesplitst!

candalisa
Wat een heerlijke bolletjes pup heb je daar toch hihi! Ze zijn zo leuk, en groeien mega hard haha!

meisie
Ohh wat is Woody ook hard gegroeid zeg, mooi!! Het iets minder eten in die leeftijdsfase kan ook wel hormoon gerelateerd zijn. Hij zal nu in een leeftijdsfase komen waarin hij veel met andere dingen bezig gaat zijn, waarschijnlijk haha. Misschien ruikt hij loopse teven, etc. Zolang je idd met voelen gewoon voelt dat hij niet extreem af valt, gaat dat helemaal goed komen ja :)

xelle
Je zou eens bij de action kunnen kijken. Die hebben naast simpele fleecedekens ook altijd een aantal dikkere home plaids liggen, dat was dan misschien nog wel wat :)

Kiimm
Omg, wat fijn dat je het terug hebt en die ellende nu kunt afsluiten! Maar het is toch van de zotte dat je moest chanteren. Wat een debielen daar, kan er niks anders van maken, lol.

---

Wij hadden gister een meeting met Kim en kooiker pup Koda hier op de heide. Ging overall wel goed; wat spanning aan het begin doordat we een hond tegenkwamen die heel naar op Koda was, wat wel een indruk achterlaat, en toen Arya erna een paar x ging uitdagen met wat geluid erbij (Arya's 35kg to Koda's 8kg is dan een verschilletje haha) was dat even overweldigend voor Koda dus die bleef Arya wat spannend vinden erna haha. In een ideale wereld zou Arya dat normaal ook niet meteen doen bij een kleiner hondje, maar ze had ook wat adrenaline van dat voorval aan het begin van de wandeling en ze is dan soms ook gewoon nog wat jong van geest. Arya zoveel mogelijk afgeleid ook zodat ze Koda z'n ruimte zou geven, wat ze erna ook wel netjes deed en gewoon d'r ding heeft gedaan; lekker snuffelen enz en toen trok het met aan met meer bij doordat ze ook wel netjes/rustig bleef als Koda van spanning even ging blaffen bv. Vanuit losloop stuk aanlijn gebied meegepakt nog met Arya aan de heupgordel en de wandeling wel fijn kunnen afsluiten, dus ik ben ervan overtuigd dat als ze elkaar vaker zouden zien ze goed zouden wennen samen te zijn. Helaas geen foto's gemaakt -O- Misschien volgende x hihi.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 24-09-21 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 09:14

Marlis: Wat is Ivy toch knap en groot ! Is zij dan meer qua grootte naar de dh-kant?

Kiimm: Goed dat je het paspoort terug hebt! ik had anders gewoon de politie gebeld :o

Heb ook een knappe getrimde Woody gezien, leuk he als ze zo helemaal gedaan zijn.

Hier heel druk met 2 jobs, huishouden, honden en nog beetje sociaal leven maar ik lees trouw mee. Wij hebben in augustus een fotoshoot gehad van Charlie en Naya en normaal krijg ik vandaag de foto's binnen :D

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 09:25

KimD schreef:
Ik vind het echt absurd dat jullie zo makkelijk over vlooien denken. :=

Als ik over een week of twee vlooien zou hebben en weten dat iemand op wedstrijd was die kampt met een vlooienplaag zou ik die echt publiekelijk aan de schandpaal hangen. :+

Met zes honden & vier katten zijn dat geen leuke grapjes. Doe me dan maar zoals Curse die meteen appte terwijl daar het risico echt nihil was omdat ze geen actieve plaag had.

Is hetzelfde als met kennelhoest en die ooginfectie toen. "Zal wel meevallen", nog geen twee weken later waren en kennelhoest en ooginfectie gevallen met de bosjes.

Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben in ieder geval. :')



Nou ik denk er zeker niet makkelijk over... En ben ondertussen net als curse al 300 EUR kwijt aan spullen om te zorgen dat het niet uit de hand loopt. Maar ook ik heb geen enorme plaag...

De poezen zijn al weer vrij sinds gister middag, ik loop ze alle 3 3x per dag na met een vlooien kam. Alle dekentjes/kussentjes en dergelijke zitten in vuilniszakken nadat ze gewassen zijn op 90 graden.

Ik heb mijn vriendin ook gelijk geappt en heb toen ik er achter kwam gelijk de behandeling in gezet...

Dus dat ik er licht over denk vind ik zeker niet. Maar ik wil ook niet overdrijven. Zeker gezien het feit dat je OVERAL vlooien kan oplopen. Dat dier-op-dier besmetting nihil is, want waarom zou je je bloedsupport verlaten...

Mezzy heeft ze ook ergens buiten, misschien wel op wedstrijd vorige keer.. Of de workshop flyball... opgelopen.

Overigens gaat Mezzy niet mee en neem ik een auto mee met kleding die niet besmet zijn...
Plus het feit dat mijn hele huis behandeld is ondertussen, 3 x per dag gestofzuigd + gedweild word.

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 09:47

Cursebreaker, leuk samen wandelen. Jammer van het voorval.

En fotoshoot, gaaf. Show maar raak als je de foto's heb haha.

Ivy is meer naar de Duitse herder vind ik zelf, qua poten, lopen en rug. Ze is ook echt enorm lang.

Wordt idd een onderneming haha. Zondag kijken of Sem zijn doggyride wandelwagen op de camper kan voor wandelingen en voor Moos heb ik een rugtas, al uitgeprobeerd ook en ideaal ding.

Morgen lange lijnen ophalen.

Het heerlijk gewandeld met zus en zwager en hun honden. Ivy is helemaal los gegaan met spelen met hun Mechelse herder, die twee hebben elkaar eindelijk gevonden. Sem en moos waren ook mee, de driepootjes. Ivy is nu dood moe, dus hopelijk effe rust in huis haha.


Afbeelding
Dood

1645 dierenarts met de chihuahua, hechtingen nu hopelijk wel eruit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:21

Bizar joh Kim, gelukkig het paspoort terug.

Leuk cursebreaker zo'n meeting, jammer dat jullie vergeten zijn foto's te maken haha.

Haha knock out Marlis, hoe oud is Ivy?

Lekker knabbelen
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-09-21 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:22

Zonnebloem92 schreef:
Bizar joh Kim, gelukkig het paspoort terug.

Leuk cursebreaker zo'n meeting, jammer dat jullie vergeten zijn foto's te maken haha.

Haha knock out Marlis, hoe oud is Ivy?

32 weken nu. Ja ze heeft zo zitten spelen en ravotten met zus der Mechelaar helemaal door haha.

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 11:01

Nicky91 schreef:
KimD schreef:
Ik vind het echt absurd dat jullie zo makkelijk over vlooien denken. :=

Als ik over een week of twee vlooien zou hebben en weten dat iemand op wedstrijd was die kampt met een vlooienplaag zou ik die echt publiekelijk aan de schandpaal hangen. :+

Met zes honden & vier katten zijn dat geen leuke grapjes. Doe me dan maar zoals Curse die meteen appte terwijl daar het risico echt nihil was omdat ze geen actieve plaag had.

Is hetzelfde als met kennelhoest en die ooginfectie toen. "Zal wel meevallen", nog geen twee weken later waren en kennelhoest en ooginfectie gevallen met de bosjes.

Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben in ieder geval. :')



Nou ik denk er zeker niet makkelijk over... En ben ondertussen net als curse al 300 EUR kwijt aan spullen om te zorgen dat het niet uit de hand loopt. Maar ook ik heb geen enorme plaag...

De poezen zijn al weer vrij sinds gister middag, ik loop ze alle 3 3x per dag na met een vlooien kam. Alle dekentjes/kussentjes en dergelijke zitten in vuilniszakken nadat ze gewassen zijn op 90 graden.

Ik heb mijn vriendin ook gelijk geappt en heb toen ik er achter kwam gelijk de behandeling in gezet...

Dus dat ik er licht over denk vind ik zeker niet. Maar ik wil ook niet overdrijven. Zeker gezien het feit dat je OVERAL vlooien kan oplopen. Dat dier-op-dier besmetting nihil is, want waarom zou je je bloedsupport verlaten...

Mezzy heeft ze ook ergens buiten, misschien wel op wedstrijd vorige keer.. Of de workshop flyball... opgelopen.

Overigens gaat Mezzy niet mee en neem ik een auto mee met kleding die niet besmet zijn...
Plus het feit dat mijn hele huis behandeld is ondertussen, 3 x per dag gestofzuigd + gedweild word.


Ik had het niet specifiek tegen jou, calm your tits. Er zijn er genoeg die er zo over denken en dan vind ik wel verrassend.

IK zou er in ieder geval voor kiezen thuis te blijven.

Nu delen wij op wedstrijd sowieso nooit een tent of auto of iets dergelijks met iemand, ik ben wat dat betreft sowieso een miemel maar dat is ook omdat we dus zes honden & vier katten heb. Áls dat hier zou uitbreken dan breekt de hel los natuurlijk dus vlooien hoef ik niet perse af te strepen op mijn bucketlist. Ze hebben er ook gewoon preventie tegen.

En aangezien Benno ergens anders zit veranderd dat ook de zaak maar dan nog zou ik wel gewoon voorzichtig zijn. Schone kleren, geen vreemde honden knuffelen, hond niet onnodig laten rondhangen etc.

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 11:05

KimD schreef:
Nicky91 schreef:


Nou ik denk er zeker niet makkelijk over... En ben ondertussen net als curse al 300 EUR kwijt aan spullen om te zorgen dat het niet uit de hand loopt. Maar ook ik heb geen enorme plaag...

De poezen zijn al weer vrij sinds gister middag, ik loop ze alle 3 3x per dag na met een vlooien kam. Alle dekentjes/kussentjes en dergelijke zitten in vuilniszakken nadat ze gewassen zijn op 90 graden.

Ik heb mijn vriendin ook gelijk geappt en heb toen ik er achter kwam gelijk de behandeling in gezet...

Dus dat ik er licht over denk vind ik zeker niet. Maar ik wil ook niet overdrijven. Zeker gezien het feit dat je OVERAL vlooien kan oplopen. Dat dier-op-dier besmetting nihil is, want waarom zou je je bloedsupport verlaten...

Mezzy heeft ze ook ergens buiten, misschien wel op wedstrijd vorige keer.. Of de workshop flyball... opgelopen.

Overigens gaat Mezzy niet mee en neem ik een auto mee met kleding die niet besmet zijn...
Plus het feit dat mijn hele huis behandeld is ondertussen, 3 x per dag gestofzuigd + gedweild word.


Ik had het niet specifiek tegen jou, calm your tits!

IK zou er in ieder geval voor kiezen thuis te blijven.

Nu delen wij op wedstrijd sowieso nooit een tent of auto of iets dergelijks met iemand, ik ben wat dat betreft sowieso een miemel maar dat is ook omdat we dus zes honden & vier katten heb. Áls dat hier zou uitbreken dan breekt de hel los natuurlijk dus vlooien hoef ik niet perse af te strepen op mijn bucketlist. Ze hebben er ook gewoon preventie tegen.

En aangezien Benno ergens anders zit veranderd dat ook de zaak maar dan nog zou ik wel gewoon voorzichtig zijn. Schone kleren, geen vreemde honden knuffelen, hond niet onnodig laten rondhangen etc.



Ik ben niet boos en voelde mij ook niet direct aangesproken, maar voelde wel even de "nood" om uit te leggen hoe of wat. :Y)

Wij ook niet, zijn altijd met onze eigen auto, eigen tent eigen spullen.

Vandaar dat ik ook met m'n vriend zn auto ga, met Benno. Mijn eigen auto is al sinds dinsdag avond dicht nadat die bespoten is van binnen. :')

En alles wat je daarna zegt doe ik eigenlijk al niet.. :') ik zit bij m'n tent of sta bij de ring te kijken. En benno zit altijd bij de tent behalve als die moet lopen.

Maar ik ben wel blij als dit achter de rug is.. want een hel. :\

Ik had die schaaltjes neer gezet wat jij zei, met die kaarsjes erin, maar niks gevangen. :') dus ik neem aan dat dat positief is?

Nayomie
Berichten: 32785
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 14:43

Hoop dat je er snel vanaf bent. Ik ben er ook heel kriegelig op. Voordat Zhiva kwam, hadden we zelf een enorme plaag vanwege de katten. Die hadden elders gelogeerd en helaas vlooien mee terug genomen. Ik ben zo lang bezig geweest, dat ik nu regelmatig de katten en hond controleer. Even afkloppen maar sinds we het hebben opgelost destijds, niets meer terug gehad.

Zonnebloem, wat een schattig koppie zeg <3

JesdaJinn

Berichten: 10455
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 16:00

Hier gelukkig nog nooit een plaag gehad. Wel es eentje gevonden maar dan direct er bij. Echt afkloppen zo weinig last ik er van heb.

Teken is een ander verhaal

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 17:17

Al 2 foto’s van de shoot. Hoe verliefd kan je zijn op je eigen honden <3

Afbeelding

Afbeelding

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 17:22

Pff Moos zijn hechtingen mochten er weer niet uit. Wond is niet meer open gegaan en gaan bloeden, ontsteking is weg en geen koorts meer maar nu vinden ze het aan de voorkant nog te ver open staan.

Ben er een beetje klaar mee. Arm beest loopt vanaf 8 september met hechtingen en het is nu 24 september. Betekent ook nog langer met lampenkap op wat die al zo leuk vind, not.

Nou willen ze de hechtingen er vrijdag pas uit halen. Wij gaan op vakantie zaterdag ochtend dus ik heb al aangegeven niet dan hechtingen te laten verwijderen en vervolgens op vakantie met de gebakken peren te zitten als het niet goed gaat.

Maar ik vind het bizar lang en heb als verpleegkundige gekeerd dat hechtingen op een geven moment ook geen werking meer hebben als ze te lang zitten
Heb ook geen nieuwe afspraak gemaakt nu want vrijdag eruit halen vind ik zelf veel te lang en wil ze niet dag voor vakantie eruit. Althans zouden eigenlijk vrijdag al weg gaan.

Lijkt ook wel of alle dierenartsen wat anders zeggen en aangezien we elke afspraak een ander hebben..

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 17:23

xLaraaj schreef:
Al 2 foto’s van de shoot. Hoe verliefd kan je zijn op je eigen honden <3

[ [url=m/ANmBV4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bDOijF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gave foto's

KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 18:48

xLaraaj schreef:
Al 2 foto’s van de shoot. Hoe verliefd kan je zijn op je eigen honden <3

[ [url=m/ANmBV4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bDOijF.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gave foto’s!

KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 18:50

@Marlis ach arm beest nog langer met die lampenkap. Inderdaad al best lang vanaf 8 september met hechtingen

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 19:04

Marlis schreef:
Pff Moos zijn hechtingen mochten er weer niet uit. Wond is niet meer open gegaan en gaan bloeden, ontsteking is weg en geen koorts meer maar nu vinden ze het aan de voorkant nog te ver open staan.

Ben er een beetje klaar mee. Arm beest loopt vanaf 8 september met hechtingen en het is nu 24 september. Betekent ook nog langer met lampenkap op wat die al zo leuk vind, not.

Nou willen ze de hechtingen er vrijdag pas uit halen. Wij gaan op vakantie zaterdag ochtend dus ik heb al aangegeven niet dan hechtingen te laten verwijderen en vervolgens op vakantie met de gebakken peren te zitten als het niet goed gaat.

Maar ik vind het bizar lang en heb als verpleegkundige gekeerd dat hechtingen op een geven moment ook geen werking meer hebben als ze te lang zitten
Heb ook geen nieuwe afspraak gemaakt nu want vrijdag eruit halen vind ik zelf veel te lang en wil ze niet dag voor vakantie eruit. Althans zouden eigenlijk vrijdag al weg gaan.

Lijkt ook wel of alle dierenartsen wat anders zeggen en aangezien we elke afspraak een ander hebben..


Waarom geen comfy cone als de lamp de kap vervelend vind?

Kiimm_

Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 19:42

Meneer was zo gefrustreerd dat die de afgelopen weken niet mocht zwemmen dat die het er vanmiddag van genomen heeft. Hij heeft samen met de eendjes gezwommen :') Moest daarna wel aan de lijn aangezien die nogal begon te jagen op al het gevogelte..
Afbeelding

Het stukje waar geen eenden en reigers waren mocht die nog wel even een klein stukje los
Afbeelding

KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 19:52

Heerlijk weer gezwommen!

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 20:16

KimD schreef:
Marlis schreef:
Pff Moos zijn hechtingen mochten er weer niet uit. Wond is niet meer open gegaan en gaan bloeden, ontsteking is weg en geen koorts meer maar nu vinden ze het aan de voorkant nog te ver open staan.

Ben er een beetje klaar mee. Arm beest loopt vanaf 8 september met hechtingen en het is nu 24 september. Betekent ook nog langer met lampenkap op wat die al zo leuk vind, not.

Nou willen ze de hechtingen er vrijdag pas uit halen. Wij gaan op vakantie zaterdag ochtend dus ik heb al aangegeven niet dan hechtingen te laten verwijderen en vervolgens op vakantie met de gebakken peren te zitten als het niet goed gaat.

Maar ik vind het bizar lang en heb als verpleegkundige gekeerd dat hechtingen op een geven moment ook geen werking meer hebben als ze te lang zitten
Heb ook geen nieuwe afspraak gemaakt nu want vrijdag eruit halen vind ik zelf veel te lang en wil ze niet dag voor vakantie eruit. Althans zouden eigenlijk vrijdag al weg gaan.

Lijkt ook wel of alle dierenartsen wat anders zeggen en aangezien we elke afspraak een ander hebben..


Waarom geen comfy cone als de lamp de kap vervelend vind?

Had zo lucht bandje gekocht maar meneer is lastig qua maten en krijg het voor elkaar erbij te kunnen. En aangezien hij eerdere operatie al is alle hechtingen is tien seconden eruit gehaald heeft beter zekere voor het onzekere. En een romper gaat niet ivm de plek.

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 20:17

Die kop van Cody op die tweede foto haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 23:07

Kat en hond gaan op sommige momenten ook best redelijk
Afbeelding

KarinW86

Berichten: 5257
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 23:34

Dat ziet er goed uit :)