Windhonden liefhebbers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 14:30

Hier met katten ook geen enkel probleem. Die zijn echt dol op elkaar.

Afbeelding

Ik vind het leren loslopen met de whippet niet veel moeilijker met onze whippet, dan met onze herder. Maar het is wel anders. De herder blijft meet in de buurt en gaat van nature niet zo ver. Ze let ook echt op mij. Pippa gaat veel verder weg en hoewel ze genoeg op let om me niet kwijt te raken, is ze niet echt met mij bezig. Ze komt wel wanneer ik haar roep, maar maakt nog wel even af waar ze mee bezig was. De herder komt gewoon.

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-21 14:56

Ik ben trouwens wel benieuwd naar een foto van de labrador x whippet :))

De fokker was overigens al begonnen met de recall vanaf dat ze mee naar buiten mochten, dus dat scheelt natuurlijk ook enorm.

Otje is morgen overigens jarig! Wordt ze alweer 1 :oo

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 15:59

Ace is heel eigenwijs. Hij komt als hij daar zin in heeft.. Al gaat het wel beter inmiddels. Maar ben zo bang dat hij niet terugkomt.


Afbeelding
Zie hier ons eigenwijsje <3

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 16:42

Maar Ace is ook nog lekker jong toch? Bananen in oren hoort ook wel gewoon een beetje bij een puberhond :)

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 17:33

Bonna schreef:
Maar Ace is ook nog lekker jong toch? Bananen in oren hoort ook wel gewoon een beetje bij een puberhond :)


Ace is idd nog n pup 7 maanden is hij bijna!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 17:52

Hier is loslopen dus absoluut geen optie: podengo. Een héle fanatieke jager ook nog. Hem loslaten is voor hem gevaarlijk, voor het wild gevaarlijk en ondanks dat ik niet jaag, zou ik dan écht wel aan het jagen zijn ja... :n
Mocht je een windhond willen en loslopen heel belangrijk voor je zijn, blijf dan maar weg bij podenco/podengo en galgo, omdat die nagenoeg allemaal geïmporteerd zijn en in het thuisland nog echt voor de jacht worden ingezet. Sterker nog: dat is zo'n beetje het enige waarvoor ze worden ingezet. In het thuisland geloven ze nog altijd niet dat het ook fijne huishonden zijn helaas... Mijn pod is in huis juist een super makkelijke, fijne hond. Maar zijn jachtdrift is hier in NL dus wel een nadeel. Gelukkig kun je aangelijnd ook heerlijk wandelen, en is zijn gedrag aan de lijn gewoon heel fijn, waardoor je soms nauwelijks merkt dat je hem vast hebt ;)
Met katten is hij gek genoeg dan weer geweldig. Hij vindt ze machtig interessant, maar is er heel voorzichtig mee wel.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 20:03

Wisselende ervaringen dus...wel fijn te horen dat vergeleken met de andere rassen de whippet / silken dus wat makkelijker hierin te trainen lijkt... nu heb ik momenteel natuurlijk ook een jachthond ( die als ze de kans krijgt ook wel achter konijn of vogel aan gaat, maar die heeft nog wel genoeg will to please dat als ik roep ze ook ( uiteindelijk) wel terug komt...
Maar die moet ik ook echt niet loslaten in buitengebied met weidevogels ofzo..dus wat dat betreft ben ik voorbereid.

Ik ga eens op zoek naar een goede fokker denk ik en dan gewoon goed uitvragen en kennis maken met het ras.

En op vraag ...kruising whippet/ labrador...maar ze heeft duidelijk veel meer gekregen van de lab..

Afbeelding

Nikass

Berichten: 16709
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 21:25

Het maakt denk ik ook veel uit waar je loopt. In het Amsterdamse bos heb ik ze bijna allemaal voorbij zien komen, zéker de whippets, maar ook de barzoi, een heel scala aan Spaanse podengo mixen en geredde galgo's.
Ze liepen vrijwel allemaal los. De galgo's gingen soms inderdaad de hort op en waren niet terug te roepen. De podengo's vielen wel mee, maar waarschijnlijk beetje afhankelijk van de mix.
De whippets gaven geen problemen en de barzoi ook niet. Wel zag ik bij zowel de galgo's als de barzoi het zg "snappen" van andere honden. Héél vervelend!
In het Amsterdamse bos komt geen groot wild. Overdag zijn er altijd wel mensen en zie je niet gauw een konijn voorbij komen, maar in de schemering stikt het ervan. Dus op dat tijdstip kun je dan beter niet lopen.

Edit: mijn eigen Spaanse podengo/herder mix kan in alle losloopgebieden prima los. Het direct hier komen heeft wel wat meer training gevergd dan bij mijn werk-herder, en "direct" duurt bij haar toch soms nog enkele seconden langer.
In gebieden zoals de Veluwe en Montferland, waar veel reeën zitten is het geen goed plan om haar los te laten. Ze gaat niet aan de zwerf, maar mocht er een wild luchtje in haar neus komen dan sta ik er niet voor in dat ze netjes bij me blijft lopen.
Ze loopt zo heerlijk rustig bij me altijd, maar als het erop aan komt sprint ze iedereen eruit :D

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 21:47

Vanwege veel wild hier op de Veluwe en vanwege wel eens "snappen" naar schouders als ie een wedstrijdje ging rennen met een vreemde hond ben ik mijn saluki toch maar eens als ik hem loslaat een korfje om gaan doen. Oh wat wandelt dat een stuk relaxter dan zeg. Hij kan zijn hele bek opendoen en volop hijgen maar niks pakken. Ik vind het echt een openbaring. Ik doe hem ook pas om op het moment dat ik hem los ga laten, dus de beloning voor het toelaten is los, dat had ie supersnel in de gaten. Het is meteen ook het bewijs dat je niet aan het jagen bent.

Onze ervaring met katten in huis is extreem goed, dat ligt tegen elkaar aan. Loslopende vreemde buiten zou ik niet op durven gokken.

Ik ben met loslopen wel wat voorzichtig dicht bij een weg omdat ie zoveel vaart kan maken, ik heb graag wat overzicht of wat dieper in het bos. Autoongelukken zijn doodsoorzaak nr 1 bij saluki's heb ik me ooit laten vertellen. Hij is thuis gek op lekkers maar buiten neemt hij niks aan dus die truuk werkt niet, zijn grootste beloning blijft weer los na recall. Het kan soms even duren maar hij komt altijd wel weer, in zijn eentje helemaal, met de corgi samen gaan ze wel op boevenpad soms. Maar het is echt geen wegloper.

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 09:58

Mijn kleine hummeltje is vandaag jarig, 1 alweer! *\o/* Y)(^) Echt onvoorstelbaar hoe snel dit jaar gegaan is! :oo

<3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:01

Gefeliciteerd Otje! *\o/*

Ratties4life

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-09-12

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:39

Proficiat Otje!

x_Charlot
Berichten: 108
Geregistreerd: 30-03-11
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 16:34

Hoi!! Ik meld mij hier ook met mijn (nog) twee whippets Jack en Sky! J&S komen beide uit Engeland en kennen de Nederlandse taal ondertussen heel goed haha!! Wij verwachten binnen nu en een week ook een nestje <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 17:17

Wat een mooi koppeltje!

Vandaag is A.ce voor het eerst op de renbaan geweest! Hij deed t heel goed en is nu ko hihi!

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 11:32

Gefeliciteerd met knappe Otje nog! <3

Wat leuk Charlot! Ga je hier puppyspammen en ons op de hoogte houden <3 ?

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:12

Wat leuk Charlot! Is het jullie eerste nestje?
Ben je met de honden ook actief in het showen of de sport?

Hier een beetje een verdrietig weekend. We hebben ons vlinderhondje in laten slapen afgelopen zaterdag. Ze is 15 geworden, dus heeft een mooie leeftijd bereikt, maar helaas was het gewoon op.
Pippa is wel behoorlijk van slag. Bij de Dierenarts ging ze echt naast Cookie liggen om afscheid te nemen en ze zit al 2 dagen in het mandje van Cookie en wil slecht eten. ik hoop voor haar dat ze zichzelf snel weer beter gaat voelen.

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:26

Eloy hebben wij heel kort los laten lopen. Echter voelde ik mij daar totaal niet prettig bij en raakte ik compleet in paniek als die al verder dan 10 meter bij mij vandaan liep. Dus daarna altijd aan de lange (longeer) lijn van 10 meter. Of los in een afgesloten binnenbak (ideaal voor windhonden) of onze grote jongveestal. Ook bij de geffense plas in oss mocht hij los. gezien de hoge hekken daar.

toffe kruising lab-whippet. wel echt meer labrador zo te zien inderdaad.

Leuke foto's van otje op het strand! gefeliciteerd met haar 1e verjaardag

Mooi koppel whippets en wat een schattig buikje! Ben benieuwd naar de pups :) veel spammen graag :P of eigen topic :)

Ace op de renbaan! wat tof!

Sterkte met het verlies van jullie vlinderhondje. Hoop dat pippa het ook snel een plekje kan geven.

Hier heel leuk nieuws!
Eloy krijgt een zusje :)
Wel totaal iets anders dan een windhond. 18 april gaan wij haar ophalen.

Dieke, een harlekijn duitse dog dametje met veel wit <3
Afbeelding

Afbeelding

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-21 15:53

Wat leuk x_charlot een nestje! <3 <3 wel puppy foto’s hier delen hè! :D welkom in het topic!

@Bonna achgossie heel veel sterkte met het overlijden van je hondje :knuffel:

Ben je met Ace op de renbaan in Geldrop geweest?

@Eloya wow heel wat anders inderdaad :D wat een snoesje <3 heel veel geluk met haar!

——

Wij zijn gisteren bij een les Flyball wezen kijken, Otje vond het helemaal geweldig! We hebben volgende week privéles, helemaal zin in :):) op het einde mochten de honden even racen langs de hindernissen om snelheid op te bouwen, daar mocht Otje even mee meedoen. Nou dat vond ze helemaal leuk natuurlijk! Rennen, springen én ballen vangen, volgens mij is Flyball Otje’s droomsport :))
Afbeelding

We zijn gisterenmiddag ook even lekker op het strand geweest, ze is eindelijk niet meer loops dus ze kon lekker wat overtollige energie eruit racen.
Afbeelding

En nu genieten we van het heerlijke weer {:}
Afbeelding

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 16:00

Ohh wat is die otje toch leuk he <3

Nee we zijn in Venlo geweest. Dat is toch wat dichterbij voor ons!

Afbeelding

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 16:03

Sterkte, Bonna. Wat verdrietig!

En wat een mooie pups, ik hou van stippels!

Wat leuk dat Otje zo van flyball houdt!
Die van mij geeft helemaal níks om tennisballen :+ En ook andere speeltjes zijn totaal niet interessant, behalve als het een vachtje heeft }:0
Zijn er meer windhonden die echt niks om speeltjes geven?

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-21 16:04

Oh superleuk zeg! Wij gaan binnenkort naar de renbaan in Geldrop, is niet echt dichtbij voor me (1,5 uur rijden) maar een goede vriendin is daar lid en we blijven dan bij haar slapen.

Spaarndam is voor ons het dichtstbij, maar ik vind het een beetje spannend om dat soort dingen alleen te doen :o

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 16:15

Zahra wordt helemaal debiel van speeltjes :') Nu ook, ze zit de heeeeeeeele dag ballen en knuffels op m'n schoot en voor m'n voeten te gooien als ik in de tuin ben. Ze wil echt non-stop wel dat ik een speeltje/bal/knuffel weggooi zodat zij kan terugbrengen.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 16:19

Faizah kan echt veel kunstjes, van zitten tot op de achterpoten staan, kruipen, rollen, bedenkt het maar.. Maar apporteren is me nooit gelukt om aan te leren :+ Iets naar mij toe brengen, dat wil er echt niet in haha

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 18:38

Pippa heeft ook niets om speeltjes. Ze wil buiten wel achter een bal aanrennen, maar dat doet ze 2x en dan is ze er wel weer klaar mee.
Ze kan zich wel uren vermaken daarentegen met een stuk karton of papier om te versnipperen.

Ik flyball met onze corgi. Die is wat dat betreft echt het tegenovergestelde. Die kan geen ballen genoeg hebben.

Waar ben je geweest om te flyballen warboel?

xoranlover

Berichten: 6590
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 19:45

meisje_ schreef:
Ohh wat is die otje toch leuk he <3

Nee we zijn in Venlo geweest. Dat is toch wat dichterbij voor ons!

[ [url=m/dF9utH.jpg]Afbeelding[/url] ]



Oh leuk! Ik mis mijn renbaan tijd (ook voornamelijk Venlo) Moet ik eens kijken of ik een keer tijdens training foto’s kan maken.