Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 22 [ 541 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Windhonden liefhebbers!

 
Profiel   

De windhond is een lange, slanke, sierlijke hond met een diepe borstkas en een lange neus.
Oorspronkelijk gefokt om te jagen of voor coursing zijn de gebouwd op snelheid en wendbaarheid.

Windhonden zijn ontzéttend elegant :j

[ img ]

En ze houden enorm van rennen *\%/*

[ img ]

Goed, de windhond. Ik vroeg me dus af of er meer liefhebbers zijn van deze toffe rasgroep!
Natuurlijk zijn windhondkruisingen ook hartstikke welkom.

Dus wil je graag een windhond, wil je wat meer info over een bepaald ras, heb je er al 1, 2 of 6 of wil je gewoon lekker meekijken met onze luie couch potatoes, wees welkom *\o/* Maar let wel op; windhonden zijn verslavend :D

---

Ik heb zoals je hier boven kan zien een Silken Windsprite, Otje.
Ze is geboren op 15 maart 2020 en we zijn nu langzaam bezig om hondensport te introduceren bij haar. We zijn aan het hardlopen en als het weer kan ivm de corona maatregelen wil ik graag beginnen met Hoopers, om dan uiteindelijk Agility te kunnen gaan doen. Lure coursing wil ik als ze wat groter is ook graag eens proberen.

We zijn dus bij vlagen best actief, maar we zijn beide ook echte couch potatoes dus het komt meer voor dat we gewoon lekker op de bank hangen :P

Kom maar op met al die knappe windhonden! <3

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 14:20 



 
Profiel   

Otje is prachtig <3 Ze heeft zo'n lief hoofdje!

Onze Faizah is inmiddels al 8,5 jaar oud, maar dat is aan haar zelf totaal niet te merken :))
Ze is gek op slapen, en zeilen, en rennen natuurlijk.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 14:42 



 
Profiel   

Yeahhh 8-) *\o/* *\o/* *\o/*


Onze Soekeloek :') Zahra <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 14:51 



 
Profiel   

[BB-HK] Het windhonden topic

Edit: zie dat dat topic al lang niet meer actief is. Hier 1 whippet.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 15:01 



 
Profiel   

Oh hehehe nou er is inderdaad al een hele tijd niet meer in die ander gereageerd, dan mag een nieuwe wel toch O:)

@8nnemiek Faizah is echt supermooi <3 Zo statig!

@Limoen jeeeej Saartje <3

@Galaika: Gave whippet zeg! Mooie kleur!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 15:41 



 
Profiel   

[ img ]

Nog een whippet hier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 16:31 



 
Profiel   

Wat een leukerd! Lekker bekkie <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 17:02 



 
Profiel   

Hier een halve halfwindhond :Y)
Of zoiets.
Toby is een podengo-mix, een primitieve halfwindhond dus. Met hangende oren, wat niet zo hoort, dus zuiver zal hij niet zijn :')

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 17:57 



 
Profiel   

Toby <3 leukerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 18:02 



 
Profiel   

Ik meld mij ook.
Na het zien van foto’s hier ben ik overtuigd dat mijn kruising een halve windhond moet zijn. Gezien zijn gedrag en uiterlijk had ik al langer dat vermoeden.

Hij zou een eupagnol Breton x Spaanse waterhonden zijn maar gok dat het Spaanse windhond had moeten zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 18:52 



 
Profiel   

belle_boef schreef
Ik meld mij ook.
Na het zien van foto’s hier ben ik overtuigd dat mijn kruising een halve windhond moet zijn. Gezien zijn gedrag en uiterlijk had ik al langer dat vermoeden.

Hij zou een eupagnol Breton x Spaanse waterhonden zijn maar gok dat het Spaanse windhond had moeten zijn.


Foto's? O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 18:56 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 18:57 



 
Profiel   

Komt deze bovenstaande uit Spanje? Want ik zie er vooral veel setter in, die worden daar ook veel voor de jacht gebruikt. Flinke slag kleiner en smaller dan de gewone Engelse Setter. Windhond zie ik er niet in maar waarschijnlijk is het toch een mix van een mix dus wie zal het zeggen!

Ik meld mij ook met een Podenco met een vleugje wat anders, ook uit Spanje.
Dat andere merk je weinig van, qua karakter is het 100% Podenco, je lacht je rot met die hond. :')

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 19:04 



 
Profiel   

Hij komt indd uit Spanje. En de eupagnol Breton zit veel spaniël bloed in.
Qua omschrijving voldoet hij volledig aan wat hier beschreven wordt qua karakter.
https://galgoworld.jouwweb.nl/karakter-en-gedrag

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 19:10 



 
Profiel   

@belleboef ik zie ook vooral veel setter inderdaad. Er kan natuurlijk van alles in zitten uiteindelijk. Als ie maar lief is :j
(Knap is hij ook ;) )

@borisje herkenbaar :j dat 'andere' bij Toby komt er ook echt niet door. Op en top podengo (de Portugese versie dus) qua gedrag en instinct :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 19:24 



 
Profiel   

Mooie poddiemix Borisje! Aan je tuig te zien doe je canicross/hardlopen :P Welk tuig is dat?

belle_boef ik zie er ook niet direct windhond in, maar kan natuurlijk best dat er iets van Galgo doorheen zit! Wel echt een leukerd <3

Vandaag met Otje in het park:
[ img ]

Vorige week zijn we 2x naar het strand geweest, ze is daar altijd hélemaal gelukkig.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 19:24 



 
Profiel   

Wat een prachtige honden <3

Belle_boef, ik zie hier geen windhond in terug. Meestal verraadt de neus het wel maar die vind ik echt setter. Hij is wel heel knap!

Wij hebben een Podenco, Uma van 8 jaar oud. Voor ons zal er altijd een (half)windhond blijven <3 De volgende hond wordt zeer waarschijnlijk een Galgo.
[ img ]


Laatst bijgewerkt door Lisitano op 12-11-20 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 19:32 



 
Profiel   

Ik heb Eloy
Een 12.5 jarige Galgo ^^
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 19:32 



 

Oh ik meld me ook. Wij hebben een Arubaan (eastpointer?) Waarvan wij vermoeden dat er ergens ook wel windhond in zit. Hij is zo lang en smal...

[ img ]
[ img ]
[ img ]

[ img ]

[ img ]


Ik ben ooit iemand tegen gekomen met een podenco die er echt sprekend op leek maar qua bouw lijkt hij echt veel op Otje. Op zijn snoet na.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 19:44 



 
Profiel   

Wat grappig dat jullie vooral de setter kant zien. Ik vind zijn oren wel windhond en de blikken die hij heeft. Hij is ontzettend lang, hoog op de poten, atletisch, bloedje snel, goed gespierd maar wel slanke spieren.
Bij de foto’s ook maar net welke hoek je ziet

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 19:58 



 
Profiel   

@robijntjah wij hadden op cursus ook een eastpointer. Ook toffe honden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 20:01 



 
Profiel   

Lisitano schreef
Wat een prachtige honden <3

Belle_boef, ik zie hier geen windhond in terug. Meestal verraadt de neus het wel maar die vind ik echt setter. Hij is wel heel knap!

Wij hebben een Podenco, Uma van 8 jaar oud. Voor ons zal er altijd een (half)windhond blijven <3 De volgende hond wordt zeer waarschijnlijk een Galgo.
[ [url=m/3hrzYq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw! Vind Podenco’s zo prachtig <3 Loopt hij makkelijk los?

Ook een supermooie witte Galgo zeg.

@Robijntjah ook een leukerd!

@belle_boef maakt in principe niet zoveel uit toch, hij is superleuk! Heeft hij rozenoortjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 20:05 



 
Profiel   

Wat zijn rozenoortjes?

Het maakt ook niet uit. Het is een heerlijke hond

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 20:06 



 
Profiel   

De meeste zullen mijn Podenco's wel kennen, Garuda (de rode) en Abby (de witte).

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

En sinds kort wonen hier ook twee whippets. En ik moet zeggen, wat zijn die makkelijk in vergelijking met Podenco's zeg! Kunnen gewoon los, luisteren als je roept, graven niet.. En net zo lui in huis haha
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 20:32 



 
Profiel   

Mariska_28 schreef
De meeste zullen mijn Podenco's wel kennen, Garuda (de rode) en Abby (de witte).

[ [url=m/88ePk7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GD4ELL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YpuQGL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JtMhJ8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/A5FIQ7.jpg]Afbeelding[/url] ]

En sinds kort wonen hier ook twee whippets. En ik moet zeggen, wat zijn die makkelijk in vergelijking met Podenco's zeg! Kunnen gewoon los, luisteren als je roept, graven niet.. En net zo lui in huis haha
[ [url=m/qkGPeY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Haha ik geloof zó dat whippets inderdaad veel betere oren hebben :))
(En pods hebben toch echt grótere oren _O- )
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-20 20:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 22 [ 541 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen