Windhonden liefhebbers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Warboel
Berichten: 14685
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-21 20:37

@Bonna in Zoetermeer zit een hondenschool die Flyball geeft, daar zijn we geweest! Was echt heel fijn, voelde me echt super welkom en leuke honden! :)

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 22:11

xoranlover schreef:
meisje_ schreef:
Ohh wat is die otje toch leuk he <3

Nee we zijn in Venlo geweest. Dat is toch wat dichterbij voor ons!

[ [url=m/dF9utH.jpg]Afbeelding[/url] ]



Oh leuk! Ik mis mijn renbaan tijd (ook voornamelijk Venlo) Moet ik eens kijken of ik een keer tijdens training foto’s kan maken.


Leuk!
Wij zijn nu de eerste keer pas geweest Ace vond t prachtig! Ik ook overigens. En machtig mooi al die verschillende windhonden te zien <3

Ace brengt alles terug wat je gooit of t nu n balletje is of n schoen :’)
Loslaten doet hij dan weer niet. Het trekspelletje vind hij leuker om te doen...

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 22:15

Ja wij gingen met afghanen maar ik heb jarenlang voor een fokker ook whippets gestart daar. :)

Warboel
Berichten: 14685
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-21 22:15

Ot heeft echt een hysterische “los”, als je dat zegt gooit ze t echt gelijk super dramatisch neer :')

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 22:16

xoranlover schreef:
Ja wij gingen met afghanen maar ik heb jarenlang voor een fokker ook whippets gestart daar. :)


Zo gaaf! Vond die afganen ook bijzonder om te zien met hun lange haren.

Vind het jammer dat hier dichter in de buurt geen baan is..


Hahhaa neee het commando los wil er niet in hier...

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 22:29

Wij hadden nier zo’n harige :')

Dit was mijn grote vriend Xoran. Geweldige hond maar niet door iedereen hanteerbaar <3
Afbeelding

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 00:52

Och gecondoleerd met het verlies van Cookie, het vlindertje is een vlindertje geworden :knuffel:

Wow een stippel-dog!! Vriendin heeft er ook een, helemaal geweldig. Leuk hoor!

Knap stel whippets, ik hou van de tekening van mamma, is de andere de pappa? Het is een schattig buikje <3

Otje met dat bloemetje, hou op met me! Te lief. En het dramatisch neergooien, ik zie het haar ook echt doen.

Bij ons andersom, de saluki brengt balletjes etc terug, en de corgi niks, behalve koeien dan :D

Afganen blijven machtig prachtig.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 06:41

De pod hier brengt ook alles terug. En als hij het per ongeluk te ver weg al loslaat, en ik zeg 'kan er niet bij', haalt hij het op en legt het in mijn handen. Doet hij beter dan de doodle van mijn ouders :')

Warboel
Berichten: 14685
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-21 07:11

Zoran was prachtig zeg <3

Haha Skippy dat is zo handig! :))

Gisteren was er post gekomen voor Otje (ja we krijgen serieus wel eens enveloppen waar “Otje” op staat) en die had m’n vriend uit de brievenbus gehaald en aan Ot gegeven, kwam ze het helemaal trots bij mij brengen. Was zo schattig! Ik zat op het balkon, komt ze ineens naar buiten gerend met een enveloppe in dr bekkie <3

Was een paashaas hangertje dus heb een lente hanger voor aan dr tuig gemaakt:

Afbeelding

Toen ik vorig jaar was kijken op de renbaan in Spaarndam vond ik vooral de Barzois onwijs gaaf om te zien! Zo indrukwekkend :wow:

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:51

Besty nodigt Otje uit voor in haar flyball team. De drentse patrijs en de doodle zijn niet snel genoeg vindt ze.

Leuk dat ze toch allemaal weer zo verschillend zijn he. Betsy moet ook altijd wandelen met iets in haar snavel. Neem je geen bal mee dan wordt er zorgvuldig een (meestal veel te grote) stok geselecteerd die vervolgens de hele wandeling mee moet.

Zoekspelletjes zijn hier ook populair. Ik laat haar zitten en verstop dan het speeltje wat ik haar eerder heb laten ruiken op een plek die ze niet kan zien. Als ik terug kom van het verstoppen laat ik haar aan mijn hand ruiken en dan gaat ze als een speer op zoek en stopt niet met zoeken tot ze het heeft gevonden.

Zijn er al puppies???

Warboel
Berichten: 14685
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-21 08:59

Jaaa een windhonden Flyball team :D Otje dr zusje gaat ook flyballen dus we hopen ooit een team te kunnen vormen haha.

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:13

8nnemiek schreef:
Sterkte, Bonna. Wat verdrietig!

En wat een mooie pups, ik hou van stippels!

Wat leuk dat Otje zo van flyball houdt!
Die van mij geeft helemaal níks om tennisballen :+ En ook andere speeltjes zijn totaal niet interessant, behalve als het een vachtje heeft }:0
Zijn er meer windhonden die echt niks om speeltjes geven?


Knuffels worden volledig gesloopt binnen 30 seconden. Tennisballen zijn maar heel kort interessant. Het enige dat wel oke is, maar ook geen overweldigend enthousiasme is een flostouw.

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:30


Chay_Flame

Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 22:46

Heb wat berichten gemist zie ik oeps hihi

Sterkte Bonna met het verlies... Hoe doet jullie andere hond het nu?

Die Duitse dog <3 love it! Stiekem een ras waar ik zelf ook erg fan van ben haha. En dan ook nog een harlekijn...

Otje en flyball, super leuk! Klinkt als een leuke bezigheid

Zahra naast de fiets, ziet er heerlijk uit en zo te zien ook super braaf! Grappig ik heb zelf ook een Zahra maar dat is een maine coon kat :')

Wij hebben er sinds zaterdag weer een hondje bij, want er liepen er nog niet genoeg :o En dit keer weer eens een ander kleurtje dan wit! We hebben haar Gigi genoemd. Ontzettend lief en past zich heel makkelijk aan. In mei wordt ze 1 jaar. Op de foto samen met Joy, mijn vriendinnetje die altijd bij mij op schoot klimt :')


Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 09:13

Chay_Flame schreef:
Heb wat berichten gemist zie ik oeps hihi

Sterkte Bonna met het verlies... Hoe doet jullie andere hond het nu?

Die Duitse dog <3 love it! Stiekem een ras waar ik zelf ook erg fan van ben haha. En dan ook nog een harlekijn...

Otje en flyball, super leuk! Klinkt als een leuke bezigheid

Zahra naast de fiets, ziet er heerlijk uit en zo te zien ook super braaf! Grappig ik heb zelf ook een Zahra maar dat is een maine coon kat :')

Wij hebben er sinds zaterdag weer een hondje bij, want er liepen er nog niet genoeg :o En dit keer weer eens een ander kleurtje dan wit! We hebben haar Gigi genoemd. Ontzettend lief en past zich heel makkelijk aan. In mei wordt ze 1 jaar. Op de foto samen met Joy, mijn vriendinnetje die altijd bij mij op schoot klimt :')


[ [url=m/Y3zBsB.jpg]Afbeelding[/url] ]



Oh, maar ja, daar zeg je natuurlijk ook geen nee tegen, wat een koppie <3

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:58

Ohhh <3 <3 Wat een snoetje idd!

Warboel
Berichten: 14685
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-21 12:31

Ohhh wat een schatje! <3 prachtige foto zeg.

Wij waren vrijdagmiddag naar het strand met het zusje van Ot!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 12:48

Waaw, heerlijk!
En wat een mooie foto met die zeesterren erbij!

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:23

Ohh heerlijk!
Wij willen ook heel graag met Ace eens naar het strand!

En mooi hondJE hihi hierboven! Jee wat zijn die groot :o

Ik moet met ace weer naar cursus. Hij heeft nog altijd bananen in de oren.. :’) en zou m heel graag op verantwoord gebied loslaten. Maar hij komt alleen terug als hij er zin in heeft. Kijkt vaak ook niet op of om naar mij.

Helaas is mijn favoriet nog dicht.

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 15:32

Super gaaf idd met die zeesterren erbij!

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 08:42

Heerlijk aan het strand zo! Dat mis ik wel echt nu we niet meer in de buurt van een strand wonen, dat we lekker wekelijks kunnen uitwaaien.

Al zijn we van het weekend ook naar het strand geweest :). Pip vond de zee een beetje spannend, maar heeft echt genoten van het rennen.

Warboel
Berichten: 14685
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-21 11:38

Wat heerlijk Bonna! Zo fijn op het strand rennen <3

Wij waren zondag ook weer even naar het strand gereden met de buurvrouw en haar hondjes, de kar mee omdat haar boerenfox al 15 is en niet zo ver meer kan lopen :D
Afbeelding
Afbeelding

We gaan ook lekker met de Flyball! Ot vind alleen de machine een beetje spannend maar de sprongen vliegt ze overheen! We hebben ons ingeschreven voor een 2 daagse workshop in Delft in augustus, super spannend maar wel heel erg leuk :D

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:15

Leuk warboel! Ik ga ook naar de workshop met mijn corgi. Echt super veel zin in. Ik ben heel benieuwd wat zij van de fci bak gaat vinden.

Pip wil geen ballen vastpakken. Wel heel jammer, want ze had flyball wel leuk gevonden denk ik.

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 15:38

@warboel: Betsy vond de bak eerst ook heel spannend. Ik heb het thuis geoefend met een plankje op een steen. Eerst een snoepje geven zodra ze de plank aanraakte en zodra dat er in zat de bal gooien (veel grotere positieve bekrachtiging voor Betsy). Toen ze dat snapte heb ik het plankje mee naar de training genomen en tegen het pedaal van de bak gezet en binnen 5 minuten had ze het helemaal in de smiezen!

Warboel
Berichten: 14685
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-21 17:36

Slim! Ga ook zoiets proberen met Ot :j

Leuk zeg dat je ook gaat met je Corgi Bonna! Ik vind het wel heel spannend omdat we echt nog mega beginner zijn, maar we hebben nog 4 maanden en er stond toch “beginners welkom” :+