Windhonden liefhebbers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:48

tempura schreef:
@Loolotte
Greyhounds in Nood Nederland(GINN)!
Zij bemiddelen met de Irish Retired Greyhound trust(IRGT). GINN laat maar een beperkt aanbod zien van de honden die ter adoptie zijn van IRGT, de IRGT zelf heeft een facebook pagina die je kan bekijken, in hun foto album staan de honden ter adoptie.

3 jaar lang waren er continu tientallen honden ter adoptie op de pagine van IRGT. Echt te veel, zielig gewoon. Ik kon toen ook echt niet kiezen, heb er zowat willekeurig een uitgekozen. Zijn namelijk stuk voor stuk geschikte honden.

Toevallig zijn nu opeens bijna alle honden uitgeadopteerd (ik vermoed zelf dat door corona, mensen massaal honden adopteren), maar daar komen natuurlijk weer honden voor in de plaats want de kraan staat nog steeds open.

Haha, goed om te lezen wel dat dit soort initiatieven er zijn! Maar doelde op de jersey/trui/jas die hij aan heeft op de 1e foto :D

Cassia

Berichten: 1726
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: omg. Leuven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:40

Ik meld me, met een halfwindhond wel: een geadopteerde Portugese Podengo mix, Lara.
Bij mijn ouders hebben we altijd herdershonden gehad, dus het is wel eventjes aanpassen. Maar wat is Lara lief en grappig! We kunnen ze ook gerust loslaten, ze gaat niet ver weg en komt altijd terug.

Afbeelding
Afbeelding

Ze houdt echt van crossen. Het liefst van al met andere honden of met holle wegen, waar ze dan van de ene kant naar beneden stormt om de andere kant op te klimmen. Sowieso staat ze het liefst van al op het hoogste punt om alles goed in de gaten te kunnen houden :Y) .

Afbeelding
Afbeelding

En haar andere grote talent, slapen in vreemde posities:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Cassia op 17-11-20 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:52

Cassia schreef:
Ik meld me, met een halfwindhond wel: een Portugese Podengo mix, Lara.
Bij mijn ouders hebben we altijd herdershonden gehad, dus het is wel eventjes aanpassen. Maar wat is Lara lief en grappig! We kunnen ze ook gerust loslaten, ze gaat niet ver weg en komt altijd terug.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ze houdt echt van crossen. Het liefst van al met andere honden of met holle wegen, waar ze dan van de ene kant naar beneden stormt om de andere kant op te klimmen. Sowieso staat ze het liefst van al op het hoogste punt om alles goed in de gaten te kunnen houden :Y) .

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

En haar andere grote talent, slapen in vreemde posities:
[ Afbeelding ]


<3
Dan heeft die van jou een 'handiger' ras in de mix dan die van mij, die kan namelijk écht niet los :')

Ik vind ze zo gaaf hè <3

tempura

Berichten: 249
Geregistreerd: 30-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 00:19

Loolotte schreef:
Haha, goed om te lezen wel dat dit soort initiatieven er zijn! Maar doelde op de jersey/trui/jas die hij aan heeft op de 1e foto :D


Oops! Nou misschien heeft iemand anders er wat aan :) Ik vat dingen vaak verkeerd op!

De Jersey heb ik hier vandaan gehaald: https://www.windhondenwebshop.net/product/dg-sweater/

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:09

Skippy, of andere liefhebbers, heb jullie nog contacten met organisaties die podenco’s opvangen. Zie voor meer info fb van Galgo’s del sol.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:55

gr_roos schreef:
Skippy, of andere liefhebbers, heb jullie nog contacten met organisaties die podenco’s opvangen. Zie voor meer info fb van Galgo’s del sol.


Gedeeld in de podengo groep op Facebook, daar zitten veel mensen met een groot netwerk in m.n. Portugal, soms ook Spanje.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:51


Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:56


kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 12:22

Ja die doet mij dan weer niet zoveel , ik ben echt wel van het kortharige, ruwhaar en langhaar valt standaard wel af... :o

ik vind die hond die tegen dat hek zit ook heel mooi..
https://www.facebook.com/FundacionBenja ... 7552174618

ik val wel op de brindles , maar goed tegen de tijd dat we hier honden gaan kunnen ontvangen is kleur wel redelijk onder geschikt, wat belangrijk is is dat ze goed in een roedel kunnen leven en dat ze lief zijn...
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 19-11-20 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 12:24

kimmie261 schreef:
Ja die doet mij dan weer niet zoveel , ik ben echt wel van het kortharige, ruwhaar en langhaar valt standaard wel af... :o

ik vind die hond die tegen dat hek zit ook heel mooi..
https://www.facebook.com/FundacionBenja ... 7552174618

ik val wel op de brindles , maar goed tegen de tijd dat we hier honden gaan kunnen ontvangen is kleur wel redelijk onder geschikt, wat belangrijk is is dat ze goed in een rodel kunnen leven en dat ze lief zijn...


Ow ik val juist op ruwhaar altijd. Hoe meer scruffy ze eruit zien, hoe liever :D :))
Joh, met windhonden, zeker galgo's, hoef je je mééstal niet heel druk te maken over of ze een roedel kunnen vormen. De meeste zijn niet anders gewend. Dat komt vast helemaal goed!
Mijn tante heeft er drie gehad, een donkere brindle, en bijna zwarte brindle en een zwarte. Alle drie even lief en makkelijk. Behalve als ze op jacht gingen - was toen ze er nog 2 had en in Frankrijk woonde. Eigen terrein was groot, hek eromheen van 1,5 meter hoog. Dat bleek nét te laag :') Drie uur later kreeg ze een telefoontje dat haar honden op een boerderij waren komen aan lopen... 70km verderop. Oooops... :')

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 12:48

:+ Ja we gaan het hier ook afzetten op 2 meter hoogte, het is al op 1 meter omheind, dus een meter erboven is zo gedaan, en ze krijgen in het begin een GPS tracker om, we hebben aan 2 kanten sloten zitten en ik hoop dat dat ook afremt maar de achterkant is wel heel vrij en veel land eromheen en veel konijnen... Dus ja, dat gaan we maar goed afzetten :D

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 14:54

Haha! Reken er maar niet op dat sloten ze afremmen hoor. De algemene opvatting is dat windhonden het niet erg op water hebben, maar onze whippet doet niets liever dan zwemmen, en zo hoor ik er meer.

Onze whippet blijft dan wel weer keurig achter een omheining van 1.20. Maar die heeft geen rugzakje...

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 15:49

Mijn hond vindt zwemmen achter een bal aan leuk, maar ze gaat gelukkig niet achter een haas aan door sloot, maar ik ken sowieso 2 podenco's die dat wel doen.

8nnemiek

Berichten: 43414
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 15:54

Die van mij blijft achter een hekje van 80cm := Maar heeft dan wel ook flink respect voor het stroomdraadje dat er net boven hangt :Y)

Sloten zou ik hier niet vertrouwen, die van mij houdt wel van water al gaat ze nooit heel diep, maar bij het zien van een konijn gaat een knop om :+

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:25

gr_roos schreef:
Mijn hond vindt zwemmen achter een bal aan leuk, maar ze gaat gelukkig niet achter een haas aan door sloot, maar ik ken sowieso 2 podenco's die dat wel doen.


Toby zwemt niet per se graag. Soms eens. Pootjebaden wel. Maar achter hazen en vogels vliegt hij zo het water in hoor :')
Geen zwemtalent, maar een sloot gaat hem niet tegenhouden als hij op jacht gaat :n

Charisma

Berichten: 2084
Geregistreerd: 07-07-08
Woonplaats: Limburg, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:33

Afbeelding

Hier ook een windhondenfan! Al 13j baasje van deze knappe Galgo Roy!

Wat een leuke honden komen er voorbij!

En windhonden zijn idd verslavend... :+:

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:46

Is een Galgo nu gewoon een Greyhound uit Spanje of zijn het wel wezenlijk andere rassen? Puur interesse hoor, want ik ken de Galgo eigenlijk niet en op die opvang voor Greyhounds zitten ook veel Galgo’s? Vandaar de vraag!

Charisma

Berichten: 2084
Geregistreerd: 07-07-08
Woonplaats: Limburg, België

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 17:06

Ik dacht dat de galgo espagnol een apart ras was...

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 17:10

Galgo en Greyhound zijn naar mijn weten 2 verschillende rassen, , maar misschien zeg ik nu wel iets heel verkeerds, zo had ik het wel begrepen in ieder geval, en we gaan hier gewoon rondom 2 meter hoog afzetten, mijn honden zwemmen nu in de sloot het zou wel heel leuk zijn als de toekomstige honden dat ook kunnen doen :)

https://www.greyhoundsrescue.nl/greyhound-of-galgo/

tempura

Berichten: 249
Geregistreerd: 30-10-19

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 17:16

Het zijn 2 verschillende rassen :) Ze lijken een beetje op elkaar qua uiterlijk en persoonlijkheid en worden voor vergelijkbare doeleinden gefokt.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 17:43

Ah toch wel! Dank jullie voor de verheldering :)

Mariska_28

Berichten: 10504
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 17:45

Galgo en greyhound zijn zo verschillend als een arabier en een draver.. Kunnen beide hard, maar totaal andere oorsprong.

Ratties4life

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 17:53

Hier ook een windhondenliefhebber. Sinds een paar maanden hebben wij Silke in huis. En wat zijn we blij met haar!

Even een kleine tijdlijn:

Eerste week bij ons:

Afbeelding

September:

Afbeelding

Oktober:

Afbeelding

En afgelopen zaterdag:

Afbeelding

Afbeelding

Ze is nu bijna 6 maanden en we merken dat de bananen een beetje in de oren beginnen te komen. Ze luitstert nog goed, maar het duurt soms wat langer. ~~}>

Wat komen hier prachtige dieren voorbij zeg!

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-20 20:28

Hey Silke! <3 jullie waren toen toch ook op de Windsprite meeting in Soest? Heb d’r iig wel eens langs zien komen op de Facebook groep :D

Dat was echt zo superleuk <3
Al had Otje het vooral heel druk met d’r zusje, Billie _O-
Afbeelding
Afbeelding

lonniejj

Berichten: 2907
Geregistreerd: 23-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 21:11

Water en niet leuk vinden gaat hier ook niet op hoor :))


Afbeelding

Afbeelding

Flynn is een echte waterrat! James moet het nog een beetje ontdekken, meer staat steeds verwonderd naar zijn broer te kijken. <3