Windhonden liefhebbers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 21:13

Soms is het hier ook wel feest met water ja :))
Afbeelding

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-20 21:21

Ot houdt er ook wel van :j
Afbeelding
Afbeelding

Borisje

Berichten: 5469
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: Hilvercity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 21:25

Afbeelding

Afbeelding

Hier een waterPodenco. {:}
Ze heeft het wel moeten leren, heb wat keren met haar mee moeten zwemmen, maar inmiddels vind ze het zowel in als op het water heerlijk!

8nnemiek

Berichten: 43413
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 21:28

Afbeelding
:')

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 21:30

8nnemiek schreef:
[ [url=m/ySmWye.jpg]Afbeelding[/url] ]
:')


:') ziet er toch heel anders uit, krijg er een 'cousin IT' vibe bij zo _O-

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 22:00

Leuk weer al die foto's!

Haha Kimmie, ik zou er ook niet vanuit gaan dat een sloot ze tegen houdt. Misschien wel op de weg terug, maar op de weg naar het konijn toe merken ze niet eens dat die er ligt.

Ik heb met Pippa wel eens 1.5km gelopen met haar aan de ene en ik aan de andere kant van de sloot, totdat we een bruggetje tegenkwamen waar ze overheen kon. Mevrouw begreep echt niet hoe die sloot daar was gekomen, of hoe ze er doorheen kon. Dat ze er ook dwars doorheen was gegaan toen ze achter een reiger aan zat, was ze volledig vergeten.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 22:02

Bonna schreef:
Leuk weer al die foto's!

Haha Kimmie, ik zou er ook niet vanuit gaan dat een sloot ze tegen houdt. Misschien wel op de weg terug, maar op de weg naar het konijn toe merken ze niet eens dat die er ligt.

Ik heb met Pippa wel eens 1.5km gelopen met haar aan de ene en ik aan de andere kant van de sloot, totdat we een bruggetje tegenkwamen waar ze overheen kon. Mevrouw begreep echt niet hoe die sloot daar was gekomen, of hoe ze er doorheen kon. Dat ze er ook dwars doorheen was gegaan toen ze achter een reiger aan zat, was ze volledig vergeten.


:')

Ratties4life

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 22:19

Warboel schreef:
Hey Silke! <3 jullie waren toen toch ook op de Windsprite meeting in Soest? Heb d’r iig wel eens langs zien komen op de Facebook groep :D

Dat was echt zo superleuk <3
Al had Otje het vooral heel druk met d’r zusje, Billie _O-
[ [url=m/1fU6S7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DQ9Xl2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja klopt! Dat was inderdaad erg leuk! Maar ze heeft die dag alleen maar geslapen na afloop.

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 08:25

Charley gaat ook rustig zwemmen in de zomer. Of achter een dier aan. Ik denk niet dat sloot dat tegenhoud _O-

vigo_is_lief

Berichten: 1175
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 14:36

Warboel schreef:
Hey Silke! <3 jullie waren toen toch ook op de Windsprite meeting in Soest? Heb d’r iig wel eens langs zien komen op de Facebook groep :D

Dat was echt zo superleuk <3
Al had Otje het vooral heel druk met d’r zusje, Billie _O-
[ [url=m/1fU6S7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DQ9Xl2.jpg]Afbeelding[/url] ]



Waar komt die van jou vandaan? Vind hem echt zo leuk <3

Ratties4life

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-09-12

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 14:48

Bij Tiny van 'Of Silkenhome' in Eindhoven.

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-20 15:21

Otje komt bij een fokker (Auxilium Canis) uit Den Bosch vandaan die eenmalig een nestje gefokt heeft met haar teef (uiteraard allemaal getest en rontgen enzo - maar de teef heeft niet fantastisch op de dracht gereageerd dus vandaar eenmalig). Ze wil wellicht met het zusje van Otje die ze gehouden heeft nog wel doorgaan met fokken. Maar dat duurt nog wel eventjes natuurlijk :P

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 19:32

Charisma schreef:
[ [url=m/ELVN0w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier ook een windhondenfan! Al 13j baasje van deze knappe Galgo Roy!

Wat een leuke honden komen er voorbij!

En windhonden zijn idd verslavend... :+:


<3 <3 zo'n mooie hond!! echt prachtig

En het is me duidelijk hoor :') :') , water houdt de windhonden niet tegen hahha, nou ik hoop dat de sloot ze in de toekomst dan net zoveel lol kan geven als dat het nu aan de honden doet die hier wonen en gewoond hebben :j
en ohh ik zag net dit..

https://www.facebook.com/StichtingGINN/ ... 9748829174

ik zou het bijna zó doen , hahaha

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 19:42


kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 20:40

Ja bijna, de roedel honden die we nu hebben zet ik voor nu geen nieuwe hond tussen... daarnaast hebben we echt een drama van een jaar met veeartsen en dierenartsen en ff geen hond erbij voor nu...

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 20:46

kimmie261 schreef:
Ja bijna, de roedel honden die we nu hebben zet ik voor nu geen nieuwe hond tussen... daarnaast hebben we echt een drama van een jaar met veeartsen en dierenartsen en ff geen hond erbij voor nu...


Ik zit maar een beetje de draak met je te steken uiteraard :j
Hier om praktische redenen maar één hond, en daar komt voorlopig ook geen verandering in ;)

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 10:22


Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-20 12:45

Mooie foto’s van Eloy <3

Fijn weekend van Otje! :):)
Afbeelding

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 11:10

Cassia schreef:
Ik meld me, met een halfwindhond wel: een geadopteerde Portugese Podengo mix, Lara.
Bij mijn ouders hebben we altijd herdershonden gehad, dus het is wel eventjes aanpassen. Maar wat is Lara lief en grappig! We kunnen ze ook gerust loslaten, ze gaat niet ver weg en komt altijd terug.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ze houdt echt van crossen. Het liefst van al met andere honden of met holle wegen, waar ze dan van de ene kant naar beneden stormt om de andere kant op te klimmen. Sowieso staat ze het liefst van al op het hoogste punt om alles goed in de gaten te kunnen houden :Y) .

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

En haar andere grote talent, slapen in vreemde posities:
[ Afbeelding ]


Vooral in de onderste twee foto's herken ik mijn Spaanse mix. Ik denk dat jouw hond ook wat herder heeft en dat is denk ik waarom ze zo lekker los kan (die van mij ook)

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 11:16

Mloui schreef:
Haha! Reken er maar niet op dat sloten ze afremmen hoor. De algemene opvatting is dat windhonden het niet erg op water hebben, maar onze whippet doet niets liever dan zwemmen, en zo hoor ik er meer.

Onze whippet blijft dan wel weer keurig achter een omheining van 1.20. Maar die heeft geen rugzakje...


Mijn Spaanse is inderdaad ook niet erg gek op zwemmen (wel pootje baden ;) ) maar als ze achter een haas aan zit neemt ze alle sloten :D Bovendien sta je met je mond vol tanden als je ziet hoever die over een sloot kan springen... Wacht ik heb daar een foto van, ik ga even zoeken :D

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 12:52

*ik heb de foto niet meer op mijn telefoon staan, wel ergens op de computer maar nu geen tijd om dat op te zoeken. Als me dat tzt gaat lukken houden jullie m nog te goed :)

lonniejj

Berichten: 2907
Geregistreerd: 23-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 13:38

Nikass schreef:
Mloui schreef:
Haha! Reken er maar niet op dat sloten ze afremmen hoor. De algemene opvatting is dat windhonden het niet erg op water hebben, maar onze whippet doet niets liever dan zwemmen, en zo hoor ik er meer.

Onze whippet blijft dan wel weer keurig achter een omheining van 1.20. Maar die heeft geen rugzakje...


Mijn Spaanse is inderdaad ook niet erg gek op zwemmen (wel pootje baden ;) ) maar als ze achter een haas aan zit neemt ze alle sloten :D Bovendien sta je met je mond vol tanden als je ziet hoever die over een sloot kan springen... Wacht ik heb daar een foto van, ik ga even zoeken :D


Maar als de haas dan weg is en ze moeten terug over de sloot dan kan het ineens niet meer :Y)

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 15:21

Hahaha ja klopt, dan heeft ze ineens een probleem _O-

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-20 16:43

Wij hebben Otje een half jaar dit weekend, ze heeft iig aardig d’r best gedaan op die lange stelten _O-
Afbeelding

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 21:23

Heel goed Otje, groeien met die stokken! :D <3