Windhonden liefhebbers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lonniejj

Berichten: 2907
Geregistreerd: 23-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 20:51

Jaaa windhonden! <3


Ik heb 2 hele knappe whippet mannen. Van dezelfde fokker.

Flynn is mijn knappe beige man van 4 jaar en James is mijn knappe bruine knul van 5 maanden <3

James is een neefje van Flynn. (De zus van Flynn is dit jaar mama geworden).

Ik ben helemaal verzot op het ras. Ze zijn zo leuk, grappig, eigenaardig en vooral lief! Onwijze knuffelkonten hier, maar dat herkennen jullie vast allemaal wel?

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 20:57

Ondanks dat ik zelf vooral fan ben van molossers, trekken windhonden mij op de een of andere manier heel erg aan, hun bouw, die snoetjes, die hebben iets super leuks vind ik. Paar jaar terug gingen we in Engeland savonds random naar een paardenrace baan, waar ik eigenlijk hoopte op een spannende paardenrace of in elk geval een training, was er een wedstrijd met Greyhounds.... wauw! Gewoon wauw! Wát een gave honden! Dus ik kom hier tussendoor wel mee spieken naar mooie hondjes :D

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 20:58

Limoen schreef:
Yeahhh 8-) *\o/* *\o/* *\o/*


Onze Soekeloek :') Zahra <3

[ Afbeelding ]


En jou langpootmug blijft mijn favoriet trouwens! Wat een mooierd <3

tempura

Berichten: 249
Geregistreerd: 30-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:02

Verwijdert
Laatst bijgewerkt door tempura op 30-11-21 13:03, in het totaal 3 keer bewerkt

Mariska_28

Berichten: 10504
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:09

Bij coursing is er iemand met een hele gave greyhound genaamd Jenson. Hij is echt gaaf en heel lief!

tempura

Berichten: 249
Geregistreerd: 30-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:18

Borisje schreef:
Ik meld mij ook met een Podenco met een vleugje wat anders, ook uit Spanje.
Dat andere merk je weinig van, qua karakter is het 100% Podenco, je lacht je rot met die hond. :')

[ [url=m/0kEebu.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw wat een mooie combinatie wat het andere ras ook mocht zijn :)! Heeft die dan ook een ondervacht? (aangezien de meeste windhonden dat niet hebben)

Borisje

Berichten: 5469
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: Hilvercity

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:03

De greyhound is prachtig! Ooit eentje in het echt gezien en wat een bodybuilders zijn dat, totaal anders dan de galgo's.

ebi_tempura schreef:
Borisje schreef:
Ik meld mij ook met een Podenco met een vleugje wat anders, ook uit Spanje.
Dat andere merk je weinig van, qua karakter is het 100% Podenco, je lacht je rot met die hond. :')

[ [url=m/0kEebu.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw wat een mooie combinatie wat het andere ras ook mocht zijn :)! Heeft die dan ook een ondervacht? (aangezien de meeste windhonden dat niet hebben)


Ze heeft op haar schouders en billen ondervacht als een husky, verder niet. Haar staart is stokhaar zoals een herder. Geen flauw idee meer. :+ Ze ziet eruit als een herderkruising maar qua karakter zit dat er echt niet in. Denk eerder een vleugje mastin.

Warboel schreef:
Mooie poddiemix Borisje! Aan je tuig te zien doe je canicross/hardlopen :P Welk tuig is dat?


Dit is de Zero DC long maar ik heb tegenwoordig een Non stop freemotion, die zit een stuk beter. Ik deed bikejoring en steppen met haar maar tegenwoordig alleen nog canicrossen, ze wordt 8 dus beetje met pensioen. :)

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 22:13

Tof! Ik ben met Otje aan het "hardlopen" - ik moet zelf nog opbouwen, ben een aantal jaar terug aan m'n achillespees en hielbeen geopereerd en dat is niet helemaal lekker gegaan dus helaas posttraumatische dystrofie opgelopen. Het gaat nu vergeleken met 4 jaar terug onwijs goed, maar ik merk dat ik echt rustig aan moet doen. Met Otje ook natuurlijk, ze is tenslotte pas 8 maanden :)
Ze trekt nu (nog) niet, dus ze loopt nu nog met d'r normale Haqihana Y tuig, maar ik wil op termijn als we meer lopen wel graag voor een tuig kijken dat er beter voor geschikt is. Ze vindt het wel heel erg leuk!
Afbeelding

Gave grey kwam hier langs! Greys zijn echt bodybuilders idd, zo onwijs gaaf <3 Hij is echt groot zeg! Vind Galgo's vaak al zo groot _O-
Otje is nu 52 cm en 10 kilo ongeveer, mini'tje :P En dan is ze voor een teefje al vrij aan de maat.

Flynn en James zijn ook zooo leuk <3 Ze hebben beide zo'n lieve uitdrukking! Tof dat ze familie zijn! Echt prachtige Whippets <3

Garuda en Abby was ik geloof ik al eens tegengekomen op Bokt ja :j echt supermooi zijn ze. Vindt die oren altijd zo geweldig! En wat Skippy zegt, die enorme oren hebben ze dus niet om mee te luisteren _O- Mooie Whippets ook! Lui zijn ze volgens mij allemaal _O-
Otje ligt op het moment ook weer heeeelemaal uitgestrekt op de bank.. Ik ga zo maar op een stoel zitten denk ik haha. Pas er niet meer bij :+

JustMyZtje

Berichten: 1279
Geregistreerd: 09-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:21

Geen windhond, wel een podenco :D

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:34

Leuk! Meer canicrossers! Wij doen canitrail. Nu even niet, ik ben 37 weken zwanger, maar normaal liepen we tot 25 km lang door het hele land. Uma is ook 8 maar die heeft nog energie voor 10.
Ze heeft een traag werkende schildklier waar ze sinds 1,5 jaar medicijnen voor krijgt, het lijkt net of ze de verloren tijd inhaalt <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zij kan nu trouwens goed los, maar altijd met GPS tracker. Ze is ooit lang vermist geweest, al kwam dat door haar mensenangst. Ik ben ook al mijn husky gewend dus mijn zenuwen kunnen al aardig tegen de afstand die ze soms nemen :+ Ze is dol op ons en zal ons altijd volgen, zeker haar grote maatje- onze husky. Ze is zeker in de schemer superfel, dan durf ik haar niet los te laten. Dan gaat de jachtknop aan en is ze echt niet te houden :))

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:38

JustMyZtje schreef:
Geen windhond, wel een podenco :D

[ [url=m/ZmmscK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UKaRji.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/HvnQBn.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die mogen ook,vinden alle andere pod-mensen :Y)

----

Greyhounds zijn inderdaad echt bodybuilders! Ik vind de galgo's echt meer dan groot zat hoor :') wel prachtig, dát zeker :)

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:42

Ebi_tempura: wauw wat een prachthond <3 Leuk om wat meer over het karakter te lezen, ik ken ze eigenlijk helemaal niet. Dus ze zijn een stukje zachter dan de Galgo?
Misschien is dat dan ook ooit een optie voor ons.
Komt jouw black beauty van een fokker?

Die stippen pod <3

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:55

Ik heb een Galgo van bijna 4. Ontzettend fijne hond en echt mijn maatje. Heerlijk karakter heeft hij!

Afbeelding
Gecoupeerd wegens medische noodzaak!
Ik doe op het moment vrij weinig met hem. Het is een lastige hond wat dat betreft, hij leert graag en vrij makkelijk maar hij is extreem vatbaar voor stress en met hem ergens op les gaan is geen succes. Moet ook oppassen met teveel stress i.v.m. leishmania.

Ik wil eigenlijk heel graag in de windhonden blijven, maar ik vind het soms wel erg lastig dat ze zo slecht/niet los kunnen. Ik hoor vaker dat silkens en whippets dat vaak wel kunnen...maar laten die twee rassen me nou het minst aanspreken van de rasgroep :7 Dus die hoop zal ik denk ik moeten laten varen.

Daarnaast is het zachte karakter vaak fijn, maar soms ook onhandig, zeker in het geval van andere, lompe honden. Ik moet hem nu met regelmaat beschermen tegen de onstuimige puberherder van mijn vader (die dezelfde stokmaat heeft, maar bijna 15kg zwaarder is). Als het hem echt te erg wordt dan corrigeert hij de pup wel, maar hij laat het dus eigenlijk te ver komen..

Ik heb gehoord dat de niet-Europese windhondenrassen een wat sterker karakter hebben in dat opzicht, klopt dat?

Ben wel benieuwd naar de ervaringen met andere rassen.
Zijn er hier mensen met Barzois, Sloughis, of Azawakhs? En zijn mensen bekend met de Taigan? (Niet-FCI-erkend Kirgizisch ras)

Adoptie uit Spanje heeft me op zich wel bevallen met mijn hond, dus ik dacht voor de volgende wellicht voor een podenco te gaan. Hoe doen deze het op bovenstaande punten?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 23:00

Fillis schreef:
Ik heb een Galgo van bijna 4. Ontzettend fijne hond en echt mijn maatje. Heerlijk karakter heeft hij!

[ [url=m/Iv24U7.png]Afbeelding[/url] ]
Gecoupeerd wegens medische noodzaak!
Ik doe op het moment vrij weinig met hem. Het is een lastige hond wat dat betreft, hij leert graag en vrij makkelijk maar hij is extreem vatbaar voor stress en met hem ergens op les gaan is geen succes. Moet ook oppassen met teveel stress i.v.m. leishmania.

Ik wil eigenlijk heel graag in de windhonden blijven, maar ik vind het soms wel erg lastig dat ze zo slecht/niet los kunnen. Ik hoor vaker dat silkens en whippets dat vaak wel kunnen...maar laten die twee rassen me nou het minst aanspreken van de rasgroep :7 Dus die hoop zal ik denk ik moeten laten varen.

Daarnaast is het zachte karakter vaak fijn, maar soms ook onhandig, zeker in het geval van andere, lompe honden. Ik moet hem nu met regelmaat beschermen tegen de onstuimige puberherder van mijn vader (die dezelfde stokmaat heeft, maar bijna 15kg zwaarder is). Als het hem echt te erg wordt dan corrigeert hij de pup wel, maar hij laat het dus eigenlijk te ver komen..

Ik heb gehoord dat de niet-Europese windhondenrassen een wat sterker karakter hebben in dat opzicht, klopt dat?

Ben wel benieuwd naar de ervaringen met andere rassen.
Zijn er hier mensen met Barzois, Sloughis, of Azawakhs? En zijn mensen bekend met de Taigan? (Niet-FCI-erkend Kirgizisch ras)


Kijk voor ervaringen met de niet-westerse windhonden ook eens op Facebook in de groep 'rare and extinct breeds'.

Podengo's zijn ook al wat taaier dan galgo's in mijn ervaring. (Tante heeft best wat galgo's gehad in de loop der jaren, reuen en teven, en ikzelf nu een podengo-mix en meerdere pods in mijn omgeving). Corrigeren iets sneller andere honden dan galgo's doen. Maar ik vind de kortharige pods alsnog zelf vrij kwetsbaar als het echt een keer lomp gaat met tanden en nagels, dus ik probeer echt zoveel mogelijk te voorkomen dat Toby iets zelf moet oplossen.

Een ruwharige heeft al iets meer bescherming. De Portugezen schijnen iets pittiger te zijn dan de Spanjaarden ook weer, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Is meer 'hearsay' :)

Ow, en als ruwhaar je niet aan staat, kun je ook nog naar de barrocal algarvio kijken.
Laatst bijgewerkt door Skippy01 op 12-11-20 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 23:02

Wat een mooie stippen Pod! <3

Tof Lisitano, leuk duo! En 25 km :wow: Supergaaf. En gefeliciteerd met je zwangerschap!

@Fillis, mooie galgo <3 Ook best een flinke zo te zien!
Wat spreekt je het minst aan? De maat?
Heb je wel eens naar een Silken Windhound gekeken? Die zijn dacht ik ook niet al te moeilijk met loslopen, beetje net als de Silken Windsprite/Whippet. Die zijn net wat groter en hariger :D
Sloughi's en Azawakhs schijnen geloof ik echt niet makkelijk te zijn, was 2 jaar terug op een windhonden show en toen een paar mensen met Sloughi's gesproken. Prachtige honden wel!

Mariska_28

Berichten: 10504
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 23:03

Podenco's kunnen niet los, gaan doen waar ze voor gefokt zijn.. Namelijk jagen.

Vriendin van mij heeft naast o.a. Podenco's een behaarde Mexicaanse naakthond en is daar helemaal lyrisch over. Uiterlijk van een oerhond, maar dan baas gericht.

Edit: Azawaks zijn prachtig! Maar erg gevoelig qua karakter en zeker niet makkelijk! Ik zelf kijk er naar, maar begin er niet aan..
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 12-11-20 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 23:04

Mariska_28 schreef:
Podenco's kunnen niet los, gaan doen waar ze voor gefokt zijn.. Namelijk jagen.

Vriendin van mij heeft naast o.a. Podenco's een behaarde Mexicaanse naakthond en is daar helemaal lyrisch over. Uiterlijk van een oerhond, maar dan baas gericht.


Maar die zijn... Naakt...
(Ik hoef niet heel veel haar op een hond, maar die naakthonden krijg ik nog steeds altijd de kriebels van, persoonlijk dingetje uiteraard ;) )

Borisje

Berichten: 5469
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: Hilvercity

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 23:06

Ik denk dat Podencp's de ergsten zijn wat betreft loslopen, gezien het niet alleen zichtjagers zijn maar ze ook op reuk- en gehoor jagen, én dat ze ook nog bedoeld zijn zelfstandig te jagen. Daarom zijn het eigenlijk ook geen windhonden.
Die van mij kan los, alleen in 1 gebied, onder bepaalde omstamdigheden, als je ogen in je achterhoofd hebt en als ze geen wild ziet, ruikt, hoort of denkt te zien, ruiken of horen. Daarnaast ging daar 4 jaar aan training aan vooraf. :')

De meeste (bekende) windhondem zijn zichtjagers en gaan alleen als ze wild zien wegrennen, uitzonderingen daargelaten.

Oh, qua karakter is mijn Podenco wat apart, maar die heeft ook een flinke tik gehad door 4 x van eigenaar te wisselen voor de 9 maanden was. Heel onzeker en angstig, gelukkig inmiddels een stuk beter, maar ik moet wel alles voor haar beslissen voor ze dat zelf doet (want dan is het niet gezellig).

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 23:12

Borisje schreef:
Ik denk dat Podencp's de ergsten zijn wat betreft loslopen, gezien het niet alleen zichtjagers zijn maar ze ook op reuk- en gehoor jagen, én dat ze ook nog bedoeld zijn zelfstandig te jagen. Daarom zijn het eigenlijk ook geen windhonden.
Die van mij kan los, alleen in 1 gebied, onder bepaalde omstamdigheden, als je ogen in je achterhoofd hebt en als ze geen wild ziet, ruikt, hoort of denkt te zien, ruiken of horen. Daarnaast ging daar 4 jaar aan training aan vooraf. :')

De meeste (bekende) windhondem zijn zichtjagers en gaan alleen als ze wild zien wegrennen, uitzonderingen daargelaten.

Oh, qua karakter is mijn Podenco wat apart, maar die heeft ook een flinke tik gehad door 4 x van eigenaar te wisselen voor de 9 maanden was. Heel onzeker en angstig, gelukkig inmiddels een stuk beter, maar ik moet wel alles voor haar beslissen voor ze dat zelf doet (want dan is het niet gezellig).


Loslopen is hier inderdaad echt geen optie. Zijn inderdaad halfwindhonden / multi sensory hounds.
Die van mij is gelukkig niet heel angstig, alleen voor harde knallen en flink lawaai wel echt.
Pods zijn wel echt clowns. Je moet ervan houden. En ertegen kunnen als ze in je tuin gaan graven, denken dat ze een eekhoorn wel uit de boom krijgen als ze maar genoeg fixeren en geluid maken... Zijn aanzienlijk fellere donders dan de whippets die ik ken bijv ;)

Mariska_28

Berichten: 10504
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 23:15

Skippy01 schreef:
Mariska_28 schreef:
Podenco's kunnen niet los, gaan doen waar ze voor gefokt zijn.. Namelijk jagen.

Vriendin van mij heeft naast o.a. Podenco's een behaarde Mexicaanse naakthond en is daar helemaal lyrisch over. Uiterlijk van een oerhond, maar dan baas gericht.


Maar die zijn... Naakt...
(Ik hoef niet heel veel haar op een hond, maar die naakthonden krijg ik nog steeds altijd de kriebels van, persoonlijk dingetje uiteraard ;) )

Je leest niet goed :D Een behaarde naakthond. Eigenlijk is de naam helemaal niet goed gekozen hier in Nederland. In de rest van de wereld heten ze Xoloitzcuintli (Xolo's).
En die komen kaal voor, en behaard

Afbeelding

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 23:16

Wij hebben een galgo mix en die loopt overal los (ook in Amsterdam), ze gaat wel achter de tram aan als ze de kans krijgt maar komt meteen terug als we d’r roepen. Zelfde geldt voor hazen, daar gaat ze achteraan op stal of ze haalt ze in, maar als ik d’r roep komt ze terug. Ze heeft ook op de baan gelopen en ook coursing gedaan en daar is ze ook bloedfanatiek mee. Helaas zijn die trainingen op tijden dat het niet meer haalbaar is voor ons.

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 23:18

Bedankt voor de ervaringen!

Ik begrijp dat o.a. podenco's niet los kunnen, ik zei ook in mijn post dat ik begrijp dat ik van die wens moet afzien ;)


Warboel schreef:
@Fillis, mooie galgo <3 Ook best een flinke zo te zien!
Wat spreekt je het minst aan? De maat?
Heb je wel eens naar een Silken Windhound gekeken? Die zijn dacht ik ook niet al te moeilijk met loslopen, beetje net als de Silken Windsprite/Whippet. Die zijn net wat groter en hariger :D
Sloughi's en Azawakhs schijnen geloof ik echt niet makkelijk te zijn, was 2 jaar terug op een windhonden show en toen een paar mensen met Sloughi's gesproken. Prachtige honden wel!


Hij is niet heel groot, al toont hij wel zo. Hij was zeker 1 van de kleinere galgo's die uit de bus kwam :)
Ik denk dat ik whippets qua karakter superleuk zou vinden hoor! Alleen... ik vind dat ze zulke lelijke koppen hebben :') echt heel stom, ik weet het :+ :') idem met de silken varianten, het exterieur is gewoon niet zo mijn ding.

Ik hoor dus vaker dat de Oosterse rassen lastig schijnen te zijn. Maar wat wordt precies bedoeld met 'lastig'? Ik lees er nooit duidelijke voorbeelden over.

Een tweede/volgende hond is trouwens toekomstmuziek voor mij, voorlopig kan dat nog niet met mijn thuis/werksituatie.

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 23:29

Whahaha _O- ja dat kan :P
Windhounds hebben vaak wel meer een barzoi hoofd!
Hier speciaal voor jou Otje d’r windsprite hoofd :P
Afbeelding

Wat eten jullie windhonden eigenlijk?
Otje is echt een moeilijke eter, toen ze net bij ons was at ze Edgard&Cooper maar dat moest ze al snel niet meer.
Nu eet ze KVV, dat vindt ze wel lekker en dat gaat meestal ook wel goed. Alleen moet ik wel superveel afwisselen, anders eet ze het niet meer. Ze krijgt ook wel eens kippen-of eendennekken, vleugels, kipkarkas, rauwe sprotjes en zalmlijven of koppen, dat vindt ze altijd wel lekker als afwisseling.

Omdat ze dus bij vlagen zo matig eet heb ik altijd wel een bak brokken (Kivo of Darf) en soms gaat ze dat dan weer heel enthousiast staan eten :+ Dusja afwisseling is key bij de prinses hier.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 23:30

Mariska_28 schreef:
Je leest niet goed :D Een behaarde naakthond. Eigenlijk is de naam helemaal niet goed gekozen hier in Nederland. In de rest van de wereld heten ze Xoloitzcuintli (Xolo's).
En die komen kaal voor, en behaard

[ [url=m/W75GH0.png]Afbeelding[/url] ]


Soowww, goedemorgen, ik lees er inderdaad gewoon overheen! :+ 8)7

Ja, zo met haren zijn ze veel leuker! :))

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 23:30

Ik las bejaarde ipv behaarde _O-