Teckel liefhebbers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:53

Mooi jasje hierboven!

Die van mij zijn ook haardaanbidders hahaha. Ik ga binnenkort verhuizen en dan krijgen ze een haard, maar dat heb ik ze nog niet verteld :D

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 02:18

Freekieee schreef:
Jasje die juice nu leent van guusje :D is indd van hurta! En zit echt top. Juice doet hem met alle liefde ook aan gaat er voor staan en zit goed. Mooie flap onder de buik en bij de achter pootjes elastiek

[ [url=m/VHltII.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit is een heel oud model van hurtta, heb de regenjas versie en de winterjas nog liggen voor m'n Chi. Die van m'n Sheltie heb ik verkocht omdat hij te kort werd. Van sommige nieuwe modellen hebben ze speciale teckel maten. Oa de expedition parka.al moet je die vaak wel uit buitenland halen, heb ze in NL nog niet gezien.

mirim

Berichten: 4407
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 08:54

VillaNeusjes schreef:
Freekieee schreef:
Jasje die juice nu leent van guusje :D is indd van hurta! En zit echt top. Juice doet hem met alle liefde ook aan gaat er voor staan en zit goed. Mooie flap onder de buik en bij de achter pootjes elastiek

[ [url=m/VHltII.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit is een heel oud model van hurtta, heb de regenjas versie en de winterjas nog liggen voor m'n Chi. Die van m'n Sheltie heb ik verkocht omdat hij te kort werd. Van sommige nieuwe modellen hebben ze speciale teckel maten. Oa de expedition parka.al moet je die vaak wel uit buitenland halen, heb ze in NL nog niet gezien.


Dit model is niet heel oud.
Of ik moet de laatste versie van een al langer bestaand model hebben gekocht.
Dit jasje is een speciaal jasje voor teckels, een speciale teckelmaat dus.

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 09:14

Hoe komen jullie aan die speciale teckel maten? Ik heb jaren terug eens een Hurtta jasje besteld maar herinner me dat dat toen niks was helaas. Neig nu naar de Hurtta parka de gewone maat 35, vind deze alleen nergens in speciale teckelmaat...en de teckelmaat in 40 (XS? tot nu toe alleen gezien in buitenland) lijkt me voor haar echt te lang......lastig!

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 09:26

Dat is geen oud model hoor. Kan je nog steeds overal kopen. Deze maat is 42cm.

memerel

Berichten: 1250
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 18:03

Ik ben vandaag even naar mn ouders gereden, toch even nog in het bos wandelen met de sneeuw!
Teun vind het fantastisch! Helemaal niet koud, gewoon hard rennen!
Afbeelding
Afbeelding

Farjen

Berichten: 7988
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 22:12

Haha memerel, die oren op de laatste :D



Vandaag een grote wandeling gemaakt

Afbeelding

Afbeelding

Jasje is trouwens van kramer.
Leuke eraan is dat er een losse fleecevoering inzit. Dus kan zowel als winterjas als regenjasje :D

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 07:12

mirim schreef:
Dit model is niet heel oud.
Of ik moet de laatste versie van een al langer bestaand model hebben gekocht.
Dit jasje is een speciaal jasje voor teckels, een speciale teckelmaat dus.



Jawel.. Het model is een oud model van hurtta, dat betekend echter niet dat ze helemaal niet meer te koop zijn, genoeg winkels die ze nog wel in een paar maten hebben liggen, echter worden ze niet meer geproduceerd door Hurtta
Deze foto postte Hurtta overigens zelf enige weken geleden.
Afbeelding

Ik heb alle jassen liggen behalve de 2006 en de 2020 eco editie.

Over maten. Hurtta had tot 2008 nog veel meer maten dan tegenwoordig, mijn chi heeft een 27 winter en regenjas, die maat wordt niet meer gemaakt, de ruglengte zijn nu enkel in stappen van 5 cm te krijgen.
De XS versie die bij sommige modellen bestaan zijn qua om an aangepast op de lange rug honden zoals teckels.
En er zijn quilted jassen van hurtta speciaal voor windhonden en Bulldog bouw. Die heb ik in NL nog jiet verkocht zien worden.


MissWeenie schreef:
Hoe komen jullie aan die speciale teckel maten? Ik heb jaren terug eens een Hurtta jasje besteld maar herinner me dat dat toen niks was helaas. Neig nu naar de Hurtta parka de gewone maat 35, vind deze alleen nergens in speciale teckelmaat...en de teckelmaat in 40 (XS? tot nu toe alleen gezien in buitenland) lijkt me voor haar echt te lang......lastig!


Ik heb een 40 xs voor Fiet. Je kan 'm nog wel beetje inkorten met elastiek boven de staart op de rug maar hij valt redelijk groot vind ik. Ben van plan 'm een stukje in te korten.


Omdat ik zelf ook zo tegen het jas probleem van de slecht vindbare teckel maten tegen kom wil ik zelf jassen maken, en evt verkopen op kleine schaal. Ik ben alleen net verhuisd en m'n hobbykamer is nog niet geheel klaar.
2 jaar terug eerste versies snel snel in elkaar geflanst toen bleek dat de dames 't koud kregen. (Mijn hond en haar zusje, die woont bij m'n moeder)
M'n plan is eentje te maken met verwisselbare voering of separaat te gebruiken, zoals bij paarden vaak gebeurd . Dan kan je 't naar gelang van weer aanpassen.
Afbeelding

Staat echter nog in kinderschoenen dus.

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 21:32

Weten iemand hier een (in de toekomst?) nestje ruwharige teckelpups?
Mijn ouders willen er nog eentje bij.. :+

Ofja, mijn moeder zei; als ik er tegen een aan loop, kan ik dat niet weerstaan.
Dus.. waar zijn mijn zusje en ik voor aan het zorgen?

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8291
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 22:00

Aangezien dit een gezellig kletstopic aan het worden is verplaats ik het naar BB-HK

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-21 22:14

Dank je wel Muiz!

Benthhh ik ga met Yoshi een show lopen om te kijken of ze punten kan scoren, daarna eventueel testen en op zoek naar een reu... Maar dat duurt nog een tijd.

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 22:15

x_Jeanine_x schreef:
Dank je wel Muiz!

Benthhh ik ga met Yoshi een show lopen om te kijken of ze punten kan scoren, daarna eventueel testen en op zoek naar een reu... Maar dat duurt nog een tijd.


Ah spannend!

Het heeft ook absoluut geen haast hoor :o

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 22:19

x_Jeanine_x schreef:
Dank je wel Muiz!

Benthhh ik ga met Yoshi een show lopen om te kijken of ze punten kan scoren, daarna eventueel testen en op zoek naar een reu... Maar dat duurt nog een tijd.



Oh dat klinkt leuk!

Misschien dat ik ooit met juice een nestje wil. Het is zo’n verschrikkelijk lieve teckel. Maar nog maar even wachten en uitzoeken enzo

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 22:21

Hier vandaag nog heerlijk in de sneeuw gespeeld bij mirim thuis.

Daar vermaakt juice zich alrijd wel aangezien ze daar een grote tuin heeft waar ze lekker kan rond crossen en heerlijk naar de paarden kan blaffen als die bewegen

Pas op: zeer gevaarlijke teckel op de foto’s _O- (ik had haar speeltje boven mijn telefoon en ging ze naar blaffen)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-21 22:44

Afbeelding
Afbeelding
Vanmiddag heerlijk op de bank <3

Yoshi word 31 maart pas 1 jaar :)
Maar m'n schoonouders fokken met de Schapendoes, dus een berg ervaring in huis en manlief twijfelt nog :+
Zijn namelijk een berg kosten voor 1 nest dus moeten echt goed nadenken. En ook misschien wel verder denken. En ik zou er zelf dus wel een 2de bij willen. Alleen krijg ik nooit meer een kopie van de prinses :o

Freekie heerlijk!!

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 23:06

Misschien helpt het je man als je aangeeft dat je al een potentiële koper hebt :D

Nee hoor, grapje hahaha (natuurlijk niet over eventuele interesse)

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-21 00:32

:+
Ik ben zo ongeveer het eerste nest al kwijt aan mensen die op de hoogte gehouden willen worden :+ echt bizar!

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-21 21:51

Wij hebben vandaag ons nieuwe (extra) supboard ontvangen per post :D zoo blij nu al! Afbeelding
Afbeelding

Ze stond er al helemaal bij en kwispelen, zo van gaan we, nu al??? Opschieten doorpompen :D
Maar helaas. Wij hebben geen koud weer sup kleding nog, stiekem vind ik het ook gewoon in de winter veelste koud.

Syrianda
Berichten: 1830
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:05

Wat leuk Jeanine!
<3
Nog steeds genieten van jullie mooie teckeltjes. <3

JustJoyce
Berichten: 1753
Geregistreerd: 05-06-08

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:21

Ik kan ook niet wachten tot ik mijn sup echt kan gaan gebruiken als de temperaturen omhoog gaan om het niet te koud voor hem te maken dan gaan we hihi elk moment pakken.

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-21 06:09

Jaaa heerlijk he!

Ik wil nog wel op zoek naar een neopreen legging en iets van schoenen. Ook willen we bij de shop nog een elektrische pomp halen. Zijn van plan om veel met de auto te gaan tzt.

JustJoyce
Berichten: 1753
Geregistreerd: 05-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 08:49

x_Jeanine_x schreef:
Jaaa heerlijk he!

Ik wil nog wel op zoek naar een neopreen legging en iets van schoenen. Ook willen we bij de shop nog een elektrische pomp halen. Zijn van plan om veel met de auto te gaan tzt.

Mijn sup heb ik echt gekocht om samen met mijn teckeltje te gaan dus wij zullen vooral gaan als de temperaturen voor hem goed genoeg zijn (klein koukleumpje). Voorlopig voor ons nog geen elektrische pomp even kijken of de workout vooraf te doen is haha. Wordt voor ons dit jaar de eerste keer op eigen sup (heb hem in de winter voor mijn verjaardag gehad)

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-21 09:34

Heerlijk Just Joyce!
Wij hadden er vorig jaar al 1 gekocht. Yoshi was toen nog ienieminie puppy. Met zwemvest aan en gaan :)
Zag dat ze speciale hondenjassen hebben voor op het water.
Wij willen straks ook echt gaan touren met 2 boards, manlief,ik en Yoshi.
Zelf mijn rug gebroken gehad en de houding van een board pompen is niet best voor m'n rug helaas.
Waar wij meestal suppen moet je al eerst een stukje het water inlopen en dan je board op klimmen.
Zomers heb ik vaak korte broek aaan met shirtje of een fitness legging ofzo :)

Wat heb jij voor board?

JustJoyce
Berichten: 1753
Geregistreerd: 05-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:43

x_Jeanine_x schreef:
Heerlijk Just Joyce!
Wij hadden er vorig jaar al 1 gekocht. Yoshi was toen nog ienieminie puppy. Met zwemvest aan en gaan :)
Zag dat ze speciale hondenjassen hebben voor op het water.
Wij willen straks ook echt gaan touren met 2 boards, manlief,ik en Yoshi.
Zelf mijn rug gebroken gehad en de houding van een board pompen is niet best voor m'n rug helaas.
Waar wij meestal suppen moet je al eerst een stukje het water inlopen en dan je board op klimmen.
Zomers heb ik vaak korte broek aaan met shirtje of een fitness legging ofzo :)

Wat heb jij voor board?

Ik heb een Moai board :)

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 14:00

Hee wat leuk, een teckel-topic!

Dit is Pien, een brindle (gestroomd) standaard gladhaar teefje van nu bijna 16 weken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn ervaring is altijd met grote (jacht)honden geweest (Berner Sennen & Weimaraner), maar ik wilde nu om een aantal redenen graag een kleinere hond, maar dan wel eentje met een groot karakter. Nou dan kom je al snel bij een teckel uit he :-) Tot nu toe maakt ze de verwachtingen van een "grote hond met korte pootjes" helemaal waar!