Teckel liefhebbers!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Jeanine_x

Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-20 21:36

Oohhh heerlijk Freekie!

Anne heerlijk he die suppende hondjes :D
Ik moet denk ik volgene jaar een nieuw zwemvest voor mevrouw. Vind de jobe net iets aan de te korte kant, in verhouding met de rug.
Ze kan vreselijk goed zwemmen, maar is ook soms aan het drinken op de punt en dan is het soms plons als wij beetje ongelukkig wiebelen.

pillow
Berichten: 7857
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 21:45

Dapper, mocht je alsnog van het foutje af willen. Ik sta vooraan!!!

VillaNeusjes

Berichten: 6101
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 07:40

Anne_91 schreef:
Wat leuk Jeanine, hier ook eentje die graag mee gaat suppen!

Hier in Frankrijk op de Dordogne
[ [url=m/LS0WVi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zijn jullie teckels trouwens slopers?
Guusje heeft als pup gelukkig geen meubels gesloopt, alleen de plakplinten heeft ze allemaal van de vloer getrokken :')
En het enige waar ze echt niet vanaf kan blijven zijn sokken, dat is toch wel echt het leukste wat er is volgens haar



De zus van mijn Fiet, Lotje (die bij mijn moeder woont, en haar andere zusje Robin(met die mensen hebben we goed contact) slopen allebei alle knuffels en speeltje's. Lotje is kampioen, die krijgt alles kapot.

Afbeelding

Fiet zelf sloopt niet op zich, maar als ze iets vind waar al een gat in zit en waar ze bij de vulling kan, dan moet die vulling er uit en is ze heel trots
Afbeelding

x_Jeanine_x

Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-20 12:53

Afbeelding
Merry Christmas!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41831
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 12:54

<3!

AnnickT

Berichten: 1473
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 13:11

Hier niet echt een sloper, alleen zakdoekjes en kassabonnetjes sneuvelen nog wel eens :=

Afbeelding

En fijne feestdagen iedereen {:)

Afbeelding

Syrianda
Berichten: 1835
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 19:03

x_Jeanine_x schreef:
[ [url=m/lgT0HE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Merry Christmas!


<3 <3

Leuk!!

Syrianda
Berichten: 1835
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 19:05

AnnickT aaahhh zie haar kijken! Ik heb niks gedaan hoor.
Weet echt niet hoe dit allemaal kan.... :D

Fijne feestdagen allemaal!

x_Jeanine_x

Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 16:39

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Yoshi heerlijk in de kentucky dogwear iglo <3

Ohja en Yoshi d'r kapstok... Moet alleen nog kijken waar ik m'n jasjes neerhang
Afbeelding

Syrianda
Berichten: 1835
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 16:49

<3 <3 <3

Chillen maar!
Joh jas is niet nodig. := :')

BusyMissy

Berichten: 978
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:17

Heerlijk een teckel topic! Wij hebben Chase een Jackel (kruising teckel/Jack Russell),
nu 9 jaar oud. Er zaten van uiterlijk ook echt teckels en Jack Russell puppies in het nestje. De eerste jaren ook veel last gehad van vasculitis, nu is dat rustig. Hij schudde vooral zijn oren kapot op zijn halsband en heeft wekenlang met stukken leukoplast op zijn oren gelopen.


Hij heeft ook 2x het gen voor de kleur blauw waardoor hij het blue dog syndrom heeft en nu kaal is zoals een naakthond, maar dan met een fluweelzacht laagje ondervacht. Hij wordt daardoor zeiknat in de regen, heeft graag een jas aan voor de warmte maar weigert daarmee te lopen, dan moet de jas uit ( hij rent dan ook zoveel dat hij het echt niet koud heeft dan).
Hij is opgegroeid onder de trui van mijn zoon en slaapt graag onder een dekentje en kijkt je net zolang aan tot je hem toedekt en slaat dan een diepe tevreden zucht.

Hij luistert perfect (na 3 jaar training, daarvoor luisterde hij ook wel maar was zijn neus belangrijker), is een echte bodybuilder, vangt muizen en konijnen op de wei. Wil altijd mee en maakt zijn eigen verhaal met spelen. Is vreselijk pienter en manipuleert hier het hele gezin, ook de Ridgeback moet wijken wanneer Chase op zijn mat ligt.

Hij sloopt ook, liefst knuffels en het piepje uit speelgoed.Afbeelding
De vasculitis
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij lijkt door zijn kleur veel ouder dan hij is, wordt ook steeds witter (net als een schimmel paard), had vroeger een Grey and tan uiterlijk. Nu is hij compleet grijs.

Maken jullie teckels ook een 90 of 180 graden stop? Als Chase aan het rennen is en hij ruikt iets, dan blijft zijn neus vastgeplakt en loopt de rest van zijn lijf nog door. Vind dat zó hilarisch om te zien!

Twee jaar geleden is er 2 keer een auto over hem heen gereden (heen en terug) toen hij naast het wiel liep te snuffelen en de chauffeur hem niet had gezien. Zijn bekken was compleet verbrijzeld, maar hij is nu weer bijna compleet de oude (heeft er alleen een scheve staart aan over gehouden) en hij rent iets minder snel nu.
Ik zou willen dat hij eeuwig meegaat, het is zó'n fantastische hond!

x_Jeanine_x

Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 20:40

Syrianda schreef:
<3 <3 <3

Chillen maar!
Joh jas is niet nodig. := :')


Yoshi draagt een jas als het echt koud is, aan de lijn waar ze niet vrij kan rennen :)
En op de fiets, want fiets nu eenmaal veel met de elektrische fiets en mevrouw staat graag met haar pootjes op de rand van de mand.
Daarnaast ligt het graag ergens onder, of in, of voor de houtkachel als die aan is.

Wat is Chase toch een knapperd en wat veel meegemaakt!
Haaks omdraaien kan ze hier ook!

Syrianda
Berichten: 1835
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 20:44

x_Jeanine_x schreef:
Syrianda schreef:
<3 <3 <3

Chillen maar!
Joh jas is niet nodig. := :')


Yoshi draagt een jas als het echt koud is, aan de lijn waar ze niet vrij kan rennen :)
En op de fiets, want fiets nu eenmaal veel met de elektrische fiets en mevrouw staat graag met haar pootjes op de rand van de mand.
Daarnaast ligt het graag ergens onder, of in, of voor de houtkachel als die aan is.

Wat is Chase toch een knapperd en wat veel meegemaakt!
Haaks omdraaien kan ze hier ook!


Oh sorrij ik bedoel niet de jas van Yoshi.
Maar een beetje doelend op een jas voor jou. Dat jij je jas niet meer kwijt kunt door alle mooie lijnen die op de kapstok hangen.
Mijn excuus ik had het er een beetje gek neergezet.

x_Jeanine_x

Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 20:50

Hihi, geeft niet :D

Manlief en ik hebben een eigen kapstok gelukkig :D
Alleen de halsbanden rekje van Yoshi was gewoon echt te klein. alles in de knoop enzo

Syrianda
Berichten: 1835
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 21:15

x_Jeanine_x schreef:
Hihi, geeft niet :D

Manlief en ik hebben een eigen kapstok gelukkig :D
Alleen de halsbanden rekje van Yoshi was gewoon echt te klein. alles in de knoop enzo


:D

Ik kan me daar iets bij voorstellen.

Wil Yoshi met deze regen wel naar buiten?
Zelf vind ik het al bar en boos. Bbbrrr zo guur die wind en regen.

x_Jeanine_x

Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 22:00

Voor dr plasje in de tuin met pijn en moeite. Maar net bij m'n schoonouders heerlijk gespeeld met de Schapendoezen buiten in de kiezer :+
Zodra ik echt een halsband pak, dan is ze door het dolle heen :D

AnnickT

Berichten: 1473
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 22:07

@ x_Jeanine_x
Aaaww, dat ziet eruit als een lekker bedje <3
Gaaf, die kapstok. Wij hebben hier ook een aparte kapstok voor de hond, maar niet zo'n mooie overzichtelijke als jij.

@ BusyMissy
Wat een schatje!

Wat betreft naar buiten met regen: Tommie draait op de drempel nog om als ie merkt dat het regent :')
Ook wel eens gehad dat ie enthousiast naar de deur draafde, deur open, meneer sprint naar buiten, voelt (letterlijk) nattigheid en komt met zo'n zelfde rotgang weer naar binnen :')
Inderdaad enkel heel snel voor een plasje en dan klaar.

x_Jeanine_x

Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 23:03

Toch zijn die teckels best slim :D

Huidige stand van zaken.... Verkeerde teckel in de mand.
Afbeelding

Manlief werkt in de metaal :D
Bench deur en 2 hondenmanden heeft ie ook zelf gemaakt. Ik bedenk het en hij voert het uit.

1 voor onder de overkapping en binnen in huis hebben wij er ook 1 :o ligt buiten een dik buitenkussen in. En in huis een traagschuim matras van 4cm dik en een vetbed.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zigranta
Berichten: 3256
Geregistreerd: 22-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 23:29

BusyMissy schreef:
Heerlijk een teckel topic! Wij hebben Chase een Jackel (kruising teckel/Jack Russell),
nu 9 jaar oud. Er zaten van uiterlijk ook echt teckels en Jack Russell puppies in het nestje. De eerste jaren ook veel last gehad van vasculitis, nu is dat rustig. Hij schudde vooral zijn oren kapot op zijn halsband en heeft wekenlang met stukken leukoplast op zijn oren gelopen.


Hij heeft ook 2x het gen voor de kleur blauw waardoor hij het blue dog syndrom heeft en nu kaal is zoals een naakthond, maar dan met een fluweelzacht laagje ondervacht. Hij wordt daardoor zeiknat in de regen, heeft graag een jas aan voor de warmte maar weigert daarmee te lopen, dan moet de jas uit ( hij rent dan ook zoveel dat hij het echt niet koud heeft dan).
Hij is opgegroeid onder de trui van mijn zoon en slaapt graag onder een dekentje en kijkt je net zolang aan tot je hem toedekt en slaat dan een diepe tevreden zucht.

Hij luistert perfect (na 3 jaar training, daarvoor luisterde hij ook wel maar was zijn neus belangrijker), is een echte bodybuilder, vangt muizen en konijnen op de wei. Wil altijd mee en maakt zijn eigen verhaal met spelen. Is vreselijk pienter en manipuleert hier het hele gezin, ook de Ridgeback moet wijken wanneer Chase op zijn mat ligt.

Hij sloopt ook, liefst knuffels en het piepje uit speelgoed.[ [url=m/5W9Kcz.jpg]Afbeelding[/url] ]
De vasculitis
[ [url=m/4DQosi.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bbkRqE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WzwZyr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij lijkt door zijn kleur veel ouder dan hij is, wordt ook steeds witter (net als een schimmel paard), had vroeger een Grey and tan uiterlijk. Nu is hij compleet grijs.

Maken jullie teckels ook een 90 of 180 graden stop? Als Chase aan het rennen is en hij ruikt iets, dan blijft zijn neus vastgeplakt en loopt de rest van zijn lijf nog door. Vind dat zó hilarisch om te zien!

Twee jaar geleden is er 2 keer een auto over hem heen gereden (heen en terug) toen hij naast het wiel liep te snuffelen en de chauffeur hem niet had gezien. Zijn bekken was compleet verbrijzeld, maar hij is nu weer bijna compleet de oude (heeft er alleen een scheve staart aan over gehouden) en hij rent iets minder snel nu.
Ik zou willen dat hij eeuwig meegaat, het is zó'n fantastische hond!


De ergste nachtmerrie! Gelukkig is hij wel goed hersteld, maar dat is echt mijn grootste angst dat zoiets gebeurd!

Syrianda
Berichten: 1835
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 00:08

Geweldig! Ik zie de teckels gewoon meteen rechtsom keert maken ( beelddenken).
Al die nattigheid is nergens goed voor. :D

Mooie strak bankje! Handige Harry in huis.

Inderdaad je grootste nachtmerrie als je hond overreden wordt.
Ontzettend knap dat hij zo goed is hersteld. En toch zo nog kan genieten en rennen. Al gaat het wat langzamer.

VillaNeusjes

Berichten: 6101
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 07:04

Vraagje, wat voor jassen hebben jullie voor je teckel?

Ik heb een expedition parka van Hurtta in een speciale teckel maat (40xs) voor Fiet maar omdat ze laag bin de grond loopt is de buikflap na 1 wandeling zeiknat. Als ik hem weer wil bestellen kost me dat zo'n 80 euro uit 't buitenland omdat niemand in NLdie maten verkoopt. Ik zou altijd nog zelf kunnen maken maar wellicht zijn er hier mensen die sites of merken weten voor teckels?


En dan negeer ik ff de discussie van wel of geen jas dat is zo'n bodemloze discussie

mirim

Berichten: 4424
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 08:31

Hahsteckel in Deventer misschien ?
Ze hebben ook een webshop

x_Jeanine_x

Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-20 09:18

mirim schreef:
Hahsteckel in Deventer misschien ?
Ze hebben ook een webshop


Spoiler:
Let bij hashteckel wel op dat heel veel ingekocht is bij alie express.
Had daar ook een truitje besteld voor 20 euro, precies dezelfde op alie express voor 3 euro

Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 10:18

VillaNeusjes schreef:
Vraagje, wat voor jassen hebben jullie voor je teckel?

Ik heb een expedition parka van Hurtta in een speciale teckel maat (40xs) voor Fiet maar omdat ze laag bin de grond loopt is de buikflap na 1 wandeling zeiknat. Als ik hem weer wil bestellen kost me dat zo'n 80 euro uit 't buitenland omdat niemand in NLdie maten verkoopt. Ik zou altijd nog zelf kunnen maken maar wellicht zijn er hier mensen die sites of merken weten voor teckels?


En dan negeer ik ff de discussie van wel of geen jas dat is zo'n bodemloze discussie

Ik heb een jas van Pomppa en een trui (waterdicht) van Equafleece. De Hurtta jassen zaten bij mijn teckel niet goed.

x_Jeanine_x

Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Teckel liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-20 11:06

Kom je niet met back on track, Bucas of kentucky niet een heel eind?