Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 132 van de 165 [ 4107 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135 ... 165  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Show je aquarium III!

 
Profiel   

Gedver ja daar lijkt ie wel op ja.
Maar hoe komt die in hemelsnaam in mn baby bak dan?
Er zitten alleen blue dream garnaaltjes in en vitro plantje en beetje mos maar heb hem nooit eerder gezien en die bak staat er al even.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 15:32 



 
Profiel   

Marisje76, wat sneu van alle garnaaltjes! Gelukkig heb je er nog wel wat over ook.

Melyoramel, hahah, die foto van de Japonica :') Opportunische beestjes!

ellepel, bak staat er weer mooi bij zo!

cinniz123, ik zou ook denken iets van copepod/seedshrimp oid. Als je bak een tijdje staat komt er vanzelf allerlei leven in haha!


Hier gaat alles zijn gangetje. Ik heb drie van de kogelbabies aangehouden en die zijn inmiddels al bijna een half jaar oud! De tijd vliegt. Ze worden ook echt al groot!



En de nieuwe lichting is ook al weer bijna twee maandjes oud <3 Ze zijn zo schattig!
[ img ]

Verder nog 1 van de twee mannetjes in een apart aquarium gezet. Hij begon zo fel te worden op paren en eitjes beschermen dat hij zowel het andere mannetje als de vrouwtjes slecht met rust kon laten en gewoon wat dun werd omdat hij niet eens de tijd nam om goed te eten. Hij is nog een beetje pissig, maar eet in elk geval al een heel stuk beter en ziet er ook al weer wat beter uit!
[ img ]

Er is een boel meer rust in de hoofdbak nu. Het andere mannetje is een stuk rustiger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 09:18 



 
Profiel   

Fijn dat je kogeltjes het verder goed doen!
Leuk dat je eigen nafok zo helemaal gelukt is

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 10:16 



 
Profiel   

ze zijn zo leuk!
mooie bak ook! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 11:16 



 
Profiel   

Ik schop het topic omhoog.

Hoe gaat het daar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 16:28 



 
Profiel   

Hier nog altijd ruzie met algen, vrees dat we het nooit onder controle zullen gaan krijgen :(
Verder leeft 1 van mijn L-nummers nu definitief in de filter, hij springt er keer binnen 12 uur weer terug in en het is een hels karwei om hem er weer uit te krijgen. dus zo lang het daar goed gaat, blijft hij daar maar als extra filter onderdeel.

Verder gaat het wel heel goed met de visjes hier :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 16:31 



 
Profiel   

XxLiEsJuHhxX schreef
Hier nog altijd ruzie met algen, vrees dat we het nooit onder controle zullen gaan krijgen :(
Verder leeft 1 van mijn L-nummers nu definitief in de filter, hij springt er keer binnen 12 uur weer terug in en het is een hels karwei om hem er weer uit te krijgen. dus zo lang het daar goed gaat, blijft hij daar maar als extra filter onderdeel.

Verder gaat het wel heel goed met de visjes hier :D



Hier gaat het ook goed!

De goudvissen zijn het aquarium uit gegroeid en gaan naar de vijver.

Mijn platies doen het ook goed!
Heb weer wat leuke kleurtjes van dames er bij en gaan binnenkort de grote bak omtoveren tot subtropisch met platies, neons en ander lief klein spul!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 17:34 



 
Profiel   

Hier gaat het goed.
Inmiddels al meer dan 25 blue dream garnaaltjes geteld en ze worden al blauw van kleur.

Bij het kleine bakje van mn zoon voor zn aankomende citroen garnalen blijft t spiderwood schimmelen.
Vd week weer schoongemaakt maar vind die filter ook echt bagger werken.
Er zit een superfish flow 50 in maar de zuignapjes laten snel los en de propeller slaat me iets te makkelijk vast.
Dus ff wat anders op verzinnen voordat er bewoners in komen.
En merk dat de blue dreams ook toch in de dennerle hoekfilter komen ondanks een nano protector erop.
Dus denk dat ik een buitenpomp ga zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 19:38 



 
Profiel   

Hier gaat het ook goed, helaas nog geen nieuwe vissen kunnen kopen. Garnaaltjes gaan ook goed al vind ik ze moeilijk te zien of te vinden haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 21:16 



 
Profiel   

Mag ik me hier ook komen melden?

Jaren geleden hadden wij 2 aquariums (gezeldschapsbak juwel vision 450 en een 240ltr met daarin mijn Fahaka), deze zijn door onze verhuizing naar Amerika de deur uit gegaan en toen we eenmaal terug in Nederland kwamen hebben we die hobby links laten liggen (iets met teveel werk:) ).

Ergens eind september vorig jaar hadden wij ineens een paar jonge goudvissen in onze vijver zitten (in de rand daar waar de grote bullebakken niet bij konden komen ;) ), deze heb ik er toen uit gevist en die zijn binnen in een klein aquarium gegaan zodat ze de winter iig overleefde en wat meer konden groeien.


Afgelopen voorjaar waren ze groot genoeg om terug de vijver in te gaan dus kwam de bak ook weer vrij... in 1e instantie heb ik die leeg gelaten maar na een tijdje ging t toch weer kriebelen en heb ik m terug opgestart.

Nu zitten er 15 boraras merah in en n 20 tal Blue dream garnalen <3

Sinds vorige week heb ik mn 1e zwangere garnalen gespot en nu zitten er 6 zwangere in (en is het einde nog niet in zicht ;) ).

Hier een paar foto's van mijn aquarium(pje) en haar bewoners:

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Gister dekking van garnaal #7 vast weten te leggen :)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 08:42 



 
Profiel   

Welkom Paint_lover, mooi bakje zo!

Hier weinig nieuws. Het draait, heeft er qua planten wel eens mooier bij gestaan maar verder niets te klagen.

Gaan er nog mensen van hier naar Vivarium?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 10:41 



 

Boraras merah, een van mijn favorietjes <3 de oudste is dit jaar met een leeftijd van ruim 4j overleden, heeft zelfs nog een zomer in een tobbe buiten gezeten :D

Vivarium ben ik jaaaren terug eens geweest, toen ze nog in het midden van het land zaten. Veel te koop, mooi om verschillende aqua-stromingen bij elkaar te zien. Nu vind ik het te ver reizen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 11:16 



 
Profiel   

Oww vicaris.. ik ga dit jaar voor het eerst..heb er nu al zin in nog even geduld.

Hier alles weer rustig na al m'n garnalensterfte draait de bak weer normaal.
In de grote bak groot onderhoud gedaan, wil uiteindelijk over gaan van gezelschapsbak naar malawi met daarin iets van dit :caeruleus yellow, Chidongo saulosi of P.socolifi.
Maar even opgeschoven naar volgend jaar ,( wil iets teveel tegelijk doe nu)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 18:02 



 
Profiel   

paint lover die visjes heb ik ook!
de merah en de brigittae :j
mooie bak!



hier gaat alles prima.
heb foto’s gemaakt,maar kwaliteit is niet denderend.

[ img ]
zwarte kuhlii


[ img ]
apistogramma man verstopt :')
hij wil echt niet op de foto.


[ img ]
bak met corydoras venezuela,pygmaeus en kardinaaltetra.


[ img ]
en hier heb ik dan de boraras in zitten.
met een paar corydoras

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 19:21 



 
Profiel   

Hier vandaag het aquarium verhuist naar een nieuw kastje, hij heeft zijn eigen juwel kastje gekregen. Van de week even alles snoeien, maar heel blij dat dit allemaal zonder problemen gelukt is.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 20:32 



 
Profiel   

Zondag ga ik nieuwe vissen halen, heb nog maar 1 neontetra en 1 kegelvlekbarbeeltje dus dat is wel een beetje sneu, wil er van beide 4 kopen zodat ze weer een schooltje zijn. Verder denk ik nog een paar grondbewoners.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 20:52 



 
Profiel   

mooi! fijn dat het gelukt is :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 20:53 



 
Profiel   

Een tip voor je stekker doos deze aan de binnenkant van je kast plakken met tesa powerstrips dan kijk deventer iets anders op.. maar leuk hoekje zo

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 20:56 



 
Profiel   

snorkel1986 schreef
Een tip voor je stekker doos deze aan de binnenkant van je kast plakken met tesa powerstrips dan kijk deventer iets anders op.. maar leuk hoekje zo

Dat is wel een goede tip, was al aan het kijken of ik hem aan de muur kon hangen, maar dan moet ik weer gaan boren enzo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 21:10 



 
Profiel   

Dat is wel weinig inderdaad fjordjes.

Nu hij eindelijk zijn nieuwe plekje heeft kan ik ook nieuwe visjes erbij gaan zetten. Wil een schooltje corydoras atropersonatus erbij zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 21:13 



 
Profiel   

Heeft iemand van jullie de nano heater van Dennerle of Aquael in gebruik?
Ik kan niet duidelijk terug vinden of die ook de daadwerkelijke temperatuur aangeeft?

Nu het kouder wordt merk ik dat de garnalen bakjes van jongens kouder worden dus heb voor beide een heater nodig maar niet van die grote lompe dingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 09:46 



 
Profiel   

Ik heb de thermostaat van Dennerle. Hij geeft ook de temperatuur aan die het nu is. 1 lichtje voor de ingestelde temperatuur (continue) en 1 lichtje voor de temperatuur die ie nu is (knipperend).
Als de temperatuur gelijk is aan de ingestelde, zie je geen knipperend lampje.

Mooi plat ding wat niet te heet wordt, de garnalen zitten er gewoon op :) en de betta zwemt er ook gewoon achterlangs

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 17:30 



 
Profiel   

Melyoramel schreef
Ik heb de thermostaat van Dennerle. Hij geeft ook de temperatuur aan die het nu is. 1 lichtje voor de ingestelde temperatuur (continue) en 1 lichtje voor de temperatuur die ie nu is (knipperend).
Als de temperatuur gelijk is aan de ingestelde, zie je geen knipperend lampje.

Mooi plat ding wat niet te heet wordt, de garnalen zitten er gewoon op :) en de betta zwemt er ook gewoon achterlangs


Klinkt goed!
Die gaan we maar eens halen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 20:43 



 
Profiel   

cinniz123 schreef
Melyoramel schreef
Ik heb de thermostaat van Dennerle. Hij geeft ook de temperatuur aan die het nu is. 1 lichtje voor de ingestelde temperatuur (continue) en 1 lichtje voor de temperatuur die ie nu is (knipperend).
Als de temperatuur gelijk is aan de ingestelde, zie je geen knipperend lampje.

Mooi plat ding wat niet te heet wordt, de garnalen zitten er gewoon op :) en de betta zwemt er ook gewoon achterlangs


Klinkt goed!
Die gaan we maar eens halen :D


Gehaald en indd prima ding en lekker plat.
Binnenkort ook 1 voor de garnalen babybak halen al hebben we alle guppen weg gedaan en hoef ik ze nu niet meer in de kraamkamer te zetten :+
Van de week christal red garnaaltjes gehaald en morgen nog wat garnaaltje ophalen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 19:35 



 
Profiel   

M'n aquarium is weer aangevuld! Heb nu weer 5 neon tetra's en 5 kegelvlekbarbeeltjes, heb nog 2 honing gourami's en 3 dwerg algeneters erbij gekocht, plantjes, 3 kleine mosballetjes en een stukje kienhout :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 16:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 132 van de 165 [ 4107 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135 ... 165  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen