Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 131 van de 165 [ 4107 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134 ... 165  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Show je aquarium III!

 
Profiel   

Japonica garnaal?

@cinniz123, superleuk, gefeliciteerd :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 17:09 



 
Profiel   

fjordjes schreef
Ik heb 6 garnaaltjes gekregen van de buren, heb alleen geen idee welke soort het is, dat wisten hun ook niet. Ze zien er doorzichtig uit zo, hoe kun je zien welke soort het is?


kun je er een foto van maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 17:10 



 
Profiel   

Denk ook japonica of kruisingen van kleuren worden ook wildkleur.

Zijn veel meer baby’s,met de dag worden ze zichtbaarder.
Echt grappig alleen mn zoon denkt dat ie ze kan verkopen op mp maar vraag me af of dat loopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 17:56 



 
Profiel   

Ik krijg ze maar moeilijk op de foto ze zijn ook zo klein. Lijkt een beetje doorzichtig en bruinkleurig.

Had gegoogeld en ik denk idd een japonica garnaal

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 18:16 



 
Profiel   

cinniz123 schreef
Denk ook japonica of kruisingen van kleuren worden ook wildkleur.

Zijn veel meer baby’s,met de dag worden ze zichtbaarder.
Echt grappig alleen mn zoon denkt dat ie ze kan verkopen op mp maar vraag me af of dat loopt.



Zeker weten! Wel even op laten groeien, zo klein zijn ze eigenlijk te kwetsbaar. Als je kweek een beetje goed loopt kan die de hobby prima bekostigen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 10:24 



 
Profiel   

julius_juut schreef
cinniz123 schreef
Denk ook japonica of kruisingen van kleuren worden ook wildkleur.

Zijn veel meer baby’s,met de dag worden ze zichtbaarder.
Echt grappig alleen mn zoon denkt dat ie ze kan verkopen op mp maar vraag me af of dat loopt.



Zeker weten! Wel even op laten groeien, zo klein zijn ze eigenlijk te kwetsbaar. Als je kweek een beetje goed loopt kan die de hobby prima bekostigen. :D


Naja de hobby bekostigen wij dus alles wat hij kan verkopen mag in zn spaarpotje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 12:55 



 

Ligt er aan waar je woont, waar ik nu woon is er nul aanloop voor garnalen nakweek (Red rili's), waar ik eerder woonde (ZW Friesland) zat ik dicht genoeg bij bv Sneek en Lemmer om ze gied kwijt te kunnen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 15:33 



 
Profiel   

We gaan t wel zien.
Voor nu zijn ze nog zo inimini eerst maar zien dat ze groot genoeg worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 16:09 



 
Profiel   

O nee..een klein drama gebeurd in de bak van m'n chrystal red garnalen.

Mn dochter zegt wat zitten de garnalen toch allemaal bij elkaar bovenaan in de bak. Kijk ik een keer goed schrik me kapot. De grond ligt bezaaid met niet meer bewegende baby garnalen en er is overduidelijk iets goed mis!
Ik zie dat m'n pomp bijna niet meer loopt dus vermoed dat er iets mis is met mn waterwaardes. Als de wiedeweerga hevel ik de dode diertjes af, helaas heeft ook een volwassen vrouwtje het niet overleefd.
Filter schoongemaakt en flinke waterwissel gedaan op hoop van zegen!

Ik gok dat ik zo'n 50 jongen verloren ben. Gelukkig heb ik nog hetzelfde aantal over en zijn ze deze ochtend allemaal weer actief door de heel bak aan het rommelen. Zag ook meteen wat vervellingen liggen

Ik vermoed dat een halve dag broccoli erin de boosdoener is geweest anders zou ik het echt niet weten verder niks veranderd .

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 07:42 



 
Profiel   

ach jeetje wat sneu!
maar je zet dat je pomp het bijna niet deed, dan denk ik juist daardoor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 08:16 



 
Profiel   

Ja de filter zat vol is maar klein pompje maar normaal afdoende ..ik denk dat de broccoli de filter heel snel heeft verstopt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 13:56 



 
Profiel   

Hier krijgen ze ook wel eens wat en ik had vorige keer na broccoli ook gelijk ellende met troebel water en een pomp die het niet grappig vond.
Met bloemkool en komkommer nergens last van.

Wel zonde dat je gelijk zoveel jongen kwijt bent zeg maar gelukkig niet alles dood.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 15:04 



 
Profiel   

ik moet zeggen dat sinds ik geen ancistrus meer heb ik ook geen groenvoer meer geef.
heb ook niet het idee dat garnalen dat moeten hebben?
verder voer ik wel gevarieerd,vlok,diepvries,vers, gedroogd voer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 15:18 



 
Profiel   

Ik heb er wel 1 maar ik doe het vooral voor mn japonica xl garnalen want die eten anders echt mn planten op.
Ik ben ze al meer gaan voeren maar het zijn echt veelvraatjes :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 16:22 



 
Profiel   

Zie trouwens net dat het aankomende garnalen bakje van mn zoon het Dwerg naaldgras helemaal bruin wordt....
Er zit een ledlamp van dennerle op maar waars moet er toch een krachtiger lamp op.

Mocht iemand daar nog tips voor hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 16:34 



 
Profiel   

Helaas zijn er 5 garnalen dood gegaan, baal enorm.. Ze zijn wit uitgeslagen, ik las ergens dat dat een bacterie kon zijn? M'n vissen leven nog wel allemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 17:36 



 
Profiel   

Mijn garnalen doen het goed op restjes vissenvoer en algentablet, tablet voor corydoras en shrimp sticks van Dennerle. Ik geef bijna nooit verse groente. Gedroogd blad (zoals catappa) lusten ze ook graag :J
En de Amano/Japonica garnalen zijn sowieso aso's. Die jatten ook gewoon hele corydoras tabletten :+
[ img ]

@cinniz123 - Dwerg naaldgras is sowieso een wat lastigere bodembedekker over het algemeen. Heeft sterk licht nodig en bij voorkeur ook CO2 toevoeging. En als de planten in vitro zijn gekweekt, dan gaat het vaak ook eerst wel dood voor het terug groeit.
Zelf ben ik wel blij met mijn Twinstar lampen, maar zijn aardig aan de prijsklasse. Maar ik weet dat mensen ook succes hebben met de Twinstar B-serie, redelijk goedkoop met aardige output. Voor de ANAC aquascape wedstrijd (Vivariumbeurs in NL), waarbij de materialen worden aangeleverd, wordt die lamp ook gebruikt.

@fjordjes - garnalen verkleuren als ze dood zijn, dus daar is vaak niet de precieze doodoorzaak door de achterhalen. Garnalen zijn wel gevoelig voor wisselende waterwaardes. Of als de gH / kH niet in orde is, kunnen ze ook problemen hebben met vervellen (white ring of death) waardoor ze sterven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 21:00 



 
Profiel   

Melyoramel schreef
@cinniz123 - Dwerg naaldgras is sowieso een wat lastigere bodembedekker over het algemeen. Heeft sterk licht nodig en bij voorkeur ook CO2 toevoeging. En als de planten in vitro zijn gekweekt, dan gaat het vaak ook eerst wel dood voor het terug groeit.
Zelf ben ik wel blij met mijn Twinstar lampen, maar zijn aardig aan de prijsklasse. Maar ik weet dat mensen ook succes hebben met de Twinstar B-serie, redelijk goedkoop met aardige output. Voor de ANAC aquascape wedstrijd (Vivariumbeurs in NL), waarbij de materialen worden aangeleverd, wordt die lamp ook gebruikt.


Ze waren indd Vitro gekweekt dus hopen dat ze terug komen.
Ik dacht dat de Twinstar b serie juist niet genoeg was voor dat soort plantjes en meer voor de mossen ed.

Ik had een led bij Ali besteld die gister binnen kwam en deze geeft een hoop meer ligt dan de Dennerle maar wel maar 1 kleur natuurlijk en kan niet terug vinden hoeveel K deze is maar lijkt witter ligt dus vermoed dat dit voor de naaldgras ook niet lekker gaat werken.

Mn broer had hele dure verlichting in zn grote bak maar heeft de ervaring dat zn standaard verlichting beter was voor zijn bak met beplanting.

Ik merk ook wel met 5 bakken hier in huis dat het per aquarium enorm scheelt wat ze nodig hebben bij de ene bak doet het ene plantje het super en in de andere bak gaat dat zelfde plantje steeds dood.
Wel leuk om zo bezig te zijn maar ik betwijfel of ik een 6de bak wel wil :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 08:30 



 
Profiel   

Nouja al m'n garnalen leven nog, denk dat ik iets anders ervoor heb aangezien en ze zich goed verstopt hadden... Gelukkig maar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 17:20 



 
Profiel   

oh fijn!
ik heb net wat schoongemaakt in 2 bakken,mocht ook wel weer eventjes :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 18:01 



 
Profiel   

ik vergeet de foto’s.


[ img ]

[ img ]



andere bak ga ik morgen schoonmaken :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 19:23 



 
Profiel   

Ik ga de mijne opruimen. Wat ik wil, dat gaat niet ( zeepaardjes, onbetaalbaar) en verder zijn de kids er op uit gekeken en komt er nieuw meubilair, dat ik niet weet waar ik hem moet neerzetten. Zonde, ja? Maar anderzijds ook prima om het op te ruimen. Nu nog even naar de dierenwinkel gaan of ze de visjes willen hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 18:04 



 
Profiel   

Mooi zoveel planten Ellepel

Hier vanavond weer water verversen

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 15:14 



 
Profiel   

Wat is dit dan?
Ik zou denken een garnaal maar het is groter als de rest van de baby’s en dan zit zn staart onder zn buik ofzo.
Heel raar :')


[ img ]
Zou t een garnaal kunnen zijn die niet uit zn schaal kan komen want hij deed ook heel gek alsof je een banaan recht maakt en dan weer krom en dat heel vaak achter elkaar en als t zwom had het niet de vorm van een garnaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 15:15 



 
Profiel   

Ik denk een eenoogskreeftje/copepod of iets in die richting.
Komen weleens in aquaria voor, voor zover ik weet niet schadelijk voor garnalen.

De meeste vissen weten er wel raad mee :)) ik zie ze op reddit wel vaker voorkomen in aquaria zonder vissen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 15:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 131 van de 165 [ 4107 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134 ... 165  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen