Show je aquarium III!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ufurio4e

Berichten: 1396
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 20:50

Ik heb eerder ook al eens zout toegevoegd. Maar dan bij de sluierstaarten. Wanneer zij op hun zij gaan zwemmen door de zwemblaas niet goed functioneer wil een therapeutisch zoutbad nog wel eens helpen. Na een paar dagen zwemmen ze weer normaal. Ook goed tegen parasieten.

Ellepel wat vervelend dat je zo lang moet wachten op je vis. Ik heb je vis gegoogled wat een gave vis zeg. Hou je die alleen in duo? Wat voor bak moet die minimaal hebben?Wat gaaf dat je 3 bakken hebt! Staan ze door het huis verspreid?

mindfull wat een gave bak en een echt oerwoudje voor je beta. Die zal niet klagen.

Christamoor wat zonde van je discus. Wel een heel gaaf kleurtje

Melyoramel jou bak ik ook mooi geworden.Benieuwd hoe die verder zal uitgroeien.

Marisje wat een verandering. Maar je hebt ook wat plantjes toegevoegd toch?Of is alles zo hard gaan groeien?

captain balen dat het allemaal zo tegenviel.

Ann wat fijn voor de visjes dat ze nu lekker de ruimte hebben.

Ik zou haast een vijver graven voor alle zielige goudvisjes die je ziet op marktplaats -O-
Ik heb nu garnaaltjes in mijn 40L bak. Zo leuk om te zien. Ik heb verschillende kleuren door elkaar. Van de week komen er nog 15 blauwe bij.
Nog een vraag. Ik heb een aquaflow filter in met een panty erom heen. Is dat echt nodig?Heeft een garnalen aquarium uberhaupt een filter nodig?
En mijn plantjes op de voorgrond groeien (nog) niet. Ben ik ongeduldig of blijft dit zo? Wat is het voor soort?
Afbeelding
Van de week gaan mijn danios naar een nieuw huis met meer soortgenoten. Ik wil een rustiger aquarium. Het lijkt mij leuk om meer platys erin te hebben. Maar het lijkt mij ook leuk om er nog een duo vis in te doen. Hebben jullie tips?
Afbeelding

ellepel

Berichten: 47457
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 21:10

ja ik weet niet waarom ze er eigenlijk zo weinig zijn.
ze zeggen 1 man met 2 vrouwen,maar heb al gehoord dat de man 1 vrouw uit kiest en de overblijvende vrouw dan vaak wel word verjaagd of gedood.
sowieso even afwachten of het met de volgende vrouw goed gaat.
minimale bakmaat is wel 80 cm! en verder staat alle info wel op google :j
heb 2 bakken in de woonkamer en ik heb nog een achterkamer en daar staat de derde :j


jouw plantjes zien er ook niet heel goed uit opmde bovenste foto moet ik eerlijk zeggen :o
kun je een foto inzoomen, het lijkt alsof de blaadjes aangetast zijn en het lijkt een anubias.
kan dat kloppen?
(google even of het er op lijkt)

J0anieke

Berichten: 4950
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 21:19

L_Rivaldo schreef:
Captain wat vervelend dat je meubel beschadigd is. Mijn meubel was ook zo doe het zelf pakket. De beschrijving snapte ik ook niet gelijk. Gelukkig zag mijn vriend wel meer duidelijkheid.

Wat betekend eigenlijk vitro cub plantjes? Kleine plantjes die je nog op moet laten groeien?

Mooie betta!

In vitro = in het lab gekweekt. Deze zijn vrij van ziekten en plagen, dus er liften geen slakken ed mee. Wel zijn deze plantjes vaak wat gevoeliger aan het begin als je ze uit de potjes haalt.

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 21:50

@mindful - Hij is prachtig! Ik vind donkere betta's ook altijd wel mooi, alhoewel geel mijn favoriete kleur is (door Bumblebee).

L_Rivaldo schreef:
Wat betekend eigenlijk vitro cub plantjes? Kleine plantjes die je nog op moet laten groeien?


In vitro plantjes zijn planten die uit weefselkweek in plastic agarbakjes gekweekt worden. Hierdoor zijn ze ziektevrij, algenvrij en slakkenvrij op het moment dat je ze koopt! Je krijgt hierdoor meestal ook heel veel plantjes in 1 kuipje voor een leuk prijsje, maar ze zijn vaak erg klein (max 3 cm op moment van kopen).
En niet alle planten zijn goed in vitro te maken, dus niet alle plantensoorten zijn beschikbaar.

@Ufurio4e, wat ellepel zegt, volgens mij zijn dat Anubias toch? Daarvan had je er mij een paar toe willen sturen, maar ze werden snel slecht.
Die planten moeten niet in de bodem, dan gaan ze rotten. De rizoom (dikke, groene wortelstok) moet in open water zitten. Beste kan je deze op steen/hout binden.

Ufurio4e

Berichten: 1396
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 22:17

Owjah klopt anubias. Ik had ze jou inderdaad beloofd. Maar je ziet wel. Ze doen het nou steeds niet goed. Ik zal ze eens op de stam gaan binden deze week. Hopelijk worden ze daar vrolijk van. Dit is zo sonde

ellepel

Berichten: 47457
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 22:47

ja uit het zand halen,zit er geen spleet in je blok hout waar je de anubias in kunt drukken met de worteltjes.?
wat bij jou wel heel mooi kan is de cryptocoryne soort
die blijven mooi laag ook en willen altijd wel.
zou ook kijken naar een pluk mos voor je garnaaltjes

MarliesR

Berichten: 3293
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:41

Ik zal later nog even proberen in houden te reageren op jullie berichten, even te druk voor gehad :o

We hebben namelijk zaterdag het aquarium meegenomen waar we gingen kijken, een Juwel 450 Vision :D
Wat een draak om te verhuizen joh :+ . En het schoonmaken daarna had ik ook wat onderschat haha. Mede ook omdat ik de oude geplakte achterwand er gelijk uit heb gehaald die met siliconen vast zat gekit. Die was al half vergaan en kwam toch een STANK vanaf, niet te zuinig. En daarna dus weer met 450 liter vullen en voor dat dan allemaal weer op temperatuur is... Gisteren uiteindelijk nog twee staafverwarmingen bij moeten gaan halen omdat de oudere juwel verwarming die er bij zat het gewoon echt niet redde en ik wel de vissen er echt weer in wilde inmiddels.

Bij overnemen zaten er nog vier vissen in de bak, twee discusvissen, een maanvis en een enkele neontetra. Voor de laatste twee gelukkig diezelfde dag al iemand die beide al had zodat die al weer in een schooltje zwemmen nu. De twee discusvissen gaan we verkopen. Prachtige dieren! Maar niet voor ons. Gelukkig lijken ze de verhuizing goed te hebben doorstaan. Ze zwemmen en ze eten goed. Ze zijn wel erg mooi! Wel lastig om te bepalen hoeveel ze waard zijn, een van jullie toevallig een idee?
Afbeelding

Afbeelding

Inrichting is even super saai, maar zo kan ik het makkelijk schoonhouden tot ze verkocht zijn en even wat potjes en wat waterpest gehaald voor de waterkwaliteit en dat ze toch een beetje kunnen schuilen enzo. Voor de foto's de witte LED aangezet, verder heb ik steeds even alleen de rode aan om ze wat comfortabeler te houden.

De beide bakken vanaf de bank :D
Afbeelding

Captain

Berichten: 21420
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:02

Wauw wat een mooie bak! <3 Wat ga je er mee doen als de huidige bewoners verkocht zijn? En leuk die lichtjes in jullie kamer. :D

Nou ik heb een retourzending aangevraagd en gelijk een klacht ingediend. Iets wat me vanochtend pas opviel is dat dit de instructiekaart is voor het in elkaar zetten van het meubel:

Afbeelding

En dit is het aquarium wat we gekocht hebben:

Afbeelding

Instructiekaart geeft maar 2 deurtjes aan maar het moeten er 3 zijn. :?
Ben benieuwd, retourkosten (30 euro) zijn voor onze eigen rekening maar het meubel is al beschadigd dus ik wil dat ze dat gewoon ook vergoeden. Ben benieuwd..

Ufurio4e

Berichten: 1396
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:34

Ik ga van de week even naar de winkel.
Mijn danios krijgen dan ook een nieuw huis.
Ik ga eens kijken voor de cryptocoryne.
Bak moet nog even opgepimpt worden. Wil dan ook inderdaad mos ballen halen.

Captain je blijft echt pech houden. Ze geven ook geen goede service

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:52

Ann schreef:
Mooie betta! Hoe zwemt hij, mindful? Merk je ook dat hij last heeft van de lange vinnen?

dankje Ann, hij zwemt vrolijk en sierlijk rond, heeft geen last van de vinnen. Hij is nog jong en gaat waarschijnlijk nog wat uitgroeien?
tot nu toe dus nog niets abnormaals opgemerkt

Ann

Berichten: 13342
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:54

Ik was er nieuwsgierig naar omdat het mijn zoektocht naar een mooie betta wat gemakkelijker maakt. Een kortvinnige Plakat is in onze regio best moeilijk te vinden, nu is er wat meer keuze. :-)

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:59

@Uforio4e, ik heb ze pas ontdekt, een supergoede filter voor garnalen! Het werkt met een zuurstofpompje, de garnalen kunnen niet meer in de filter omdat het een sponge is. Ik heb er ene aangeschaft voor mijn Betta bakje. 1 x per maand eens uitknijpen, je vindt er heel veel filmpjes over op
https://www.youtube.com/watch?v=BS7gIHU ... lTalksFish

J0anieke

Berichten: 4950
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 19:25

Afbeelding
Ik ben verliefd! <3 Ze moeten hier nog wel verder op kleur komen..

Captain

Berichten: 21420
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 19:25

Oh wat leuk, die lijken op bijtjes. :D

Ann

Berichten: 13342
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 19:27

Ooohh, Epiplatys annulatus!

ellepel

Berichten: 47457
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 19:38

haha. die namen ook altijd he.
ik vind ringbandsnoekje leuker klinken. :P

ik vind ze heel erg leuk,bijna alle killivisjes wel.
maar omdat ze in een behoorlijke groep moeten en ik wel te fel licht heb neem ik ze bewust niet.
en ze worden niet oud geloof ik.
maar kan nu mooi van die van jou mee genieten

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 19:48

Ik ken ze dan als rocket killifish, de engelse benaming :P Zo leuk!

J0anieke

Berichten: 4950
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:02

ellepel schreef:
haha. die namen ook altijd he.
ik vind ringbandsnoekje leuker klinken. :P

ik vind ze heel erg leuk,bijna alle killivisjes wel.
maar omdat ze in een behoorlijke groep moeten en ik wel te fel licht heb neem ik ze bewust niet.
en ze worden niet oud geloof ik.
maar kan nu mooi van die van jou mee genieten

Ik wilde er eerst 3 meenemen, maar die winkel had ze er niet echt netjes bij zitten, dus alle 6 meegenomen. Ze zijn echt zo leuk om naar te kijken. Heb besloten dat ze straks naar de shallow gaan en dan ga ik de groep nog groter maken. Ga me ook verdiepen in het zelf kweken van deze visjes. Zou leuk kunnen in de 10 liter.. :D

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:11

Oooooh ik heb ze ook sinds twee dagen! Heb een groepje van 7, zijn nog kleintjes :P maar nu al zo leuk <3

ellepel

Berichten: 47457
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:33

foto!!

maralyn

Berichten: 10469
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 20:52

Mooi allemaal zeg! Ook met die bakken vanaf de bank!


Ik heb sneu nieuws.

De gourami heeft t toch niet gered. Hij is overleden. |(

MarliesR

Berichten: 3293
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 22:08

Veriye, Flinke groep Crystals heb je al zeg!

ellepel, met de warmte op het moment bijna raar om zo over bevroren emmers te lezen, maar jeetje wat balen en sneu zeg! Wel echt leuk om jouw bakken ook even te zien! Mooi zo met veel beplanting, daar hou ik wel van!

Melyoramel, lekker bezig zo met je bak! Echt heel leuk zo ook boven het water uit! Oh en slim zo in echt in een bakje met substraat. Dat ga ik volgende keer ook eens doen. Had ze nu in de gel laten zitten. Met de java-varentjes was dat dus heel goed gegaan, de rest niet zo haha.

ChristaMoor, wat sneu van de aangevreten discus! Hij ziet er ook wel echt triest uit.

mindful, dat ziet echt mooi beplant uit zo! En wat tof dat je Betta er eindelijk is!

mariettek, leuke bak zo! Blijf die Boraras toch ook wel hele leuke visjes om te zien vinden.

Marisje76, tof hoe het zo duidelijk is gegroeid!

Captain, wel balen dat het allemaal zo tegenzit voor je! Dat je het meubel zelf nog in elkaar moet zetten vind ik dan weer niet heel verwonderlijk, maar als je het niet verwacht is het wel een tegenvaller! (en dat hij al beschadigd is hoort natuurlijk sowieso echt niet, daar koop je geen nieuwe voor…). Ook wel vreemd dat de tekening gewoon niet klopt met wat je hebt gekocht. Hopelijk wordt het allemaal snel en netjes opgelost!

En die lichtjes in onze kamer haha ja, dat is een beetje onze “hoofdverlichting”. Oorspronkelijk toen we er net woonden opgehangen voor wat extra gezellig licht richting kerst. En bevalt zo goed dat het nu gewoon permanent hangt haha.

Ann, wat fijn dat ze het gelijk zo goed doen in de vijver!

Ufurio4e, ik heb voor de garnalenbak ook een ponsfilter. Een HMF Konkav met een Aquael minpat. Mooi stil en je hebt er relatief weinig onderhoud aan.

J0anieke, wat een grappig visje!

maralyn, aah, jammer van de gourami!

————

Nou, de twee discusvissen zijn opgehaald vanmiddag. Aardige jongen waar ik straks waarschijnlijk nog weer nakweek R. galaxy’s kan gaan halen als de garnalen eenmaal een stabiele kolonie hebben gevormd. Wel een hele grote lege plas water nu, maar ook wel fijn dat ik straks de bak dan ook kan gaan inrichten! Heb vandaag nieuw buitenfilter besteld, die kan dan nog een paar weken samen draaien met het huidige jawel interne filter om in te draaien en dan kan die lelijke grote bak er ook uit.

Er komen Spotted Congo kogelvissen in! Tetraodon schoutedeni. Ik sta op de wachtlijst voor nakweek uit Duitsland! Zo’n zin in! En we overwegen sterk er nog een klein groepje congozalm (Phenacogrammus interruptus) bij te doen. Die komen uit hetzelfde gebied en veel mensen houden die heel succesvol bij elkaar. Maar daar moet ik me nog even verder over inlezen.

Morgen in elk geval de nieuwe bodembedekking halen (Wildkamp filterzand) en heb via marktplaats nog 20kg lavastenen kunnen scoren voor een tientje. En morgen maar eens rustig gaan zitten voor de plantenbestelling.

ellepel

Berichten: 47457
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 22:24

hoe kom je zo bij kogelvissen dan.?
vind ze wel geinig om te zien,slim ook!


maralyn :(:)

Ann

Berichten: 13342
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 08:36

Wat sneu, Maralyn, sterkte!

Fijn dat de 2 discusvissen een andere plek hebben gevonden, MarliesR. :-)
Kogelvissen vind ik ook erg leuk, maar ze zijn giftig en dat weerhoudt me er van om ze zelf te nemen.

Ongepland heb ik een 'black water' betta bak. Dit is vlak na een flinke waterwissel, het hout geeft enorm af.
Afbeelding

Captain

Berichten: 21420
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:28

Oh leuk!! :D Ik heb jaren een figure 8 kogel gehad met bijtjes, zelfs nog eens mee naar de tandarts geweest haha! Zal zo eens kijken of ik het topic nog kan vinden.