Show je aquarium III!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ellepel

Berichten: 47455
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:44

ja dat is ook wel weer zo.
wil nog wel even kijken wat het verschil is nu er even wat meer catappablad in zit.
hoorde dat dat ook nog wel wat deed.

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:54

Ik heb ook een hoge ph 7.5 ..doe er niks aan blijft altijd zelfde. Visbestand die ik er nu in heb kan er prima tegen , ik heb geen uitval .
In m'n garnalenbak heb ik ph verlagende bodem en dat scheelt precies 1 punt.

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:46

Kennen jullie dat verhaal van betta die zijn leven beterde na het uitmoorden van de halve garnalen populatie?
Nee?
Ik ook niet.

-O-



Hij lijkt zich weer stukken beter te voelen. Maakt nesten, slooft zich verschrikkelijk uit tegen de slakken, eet goed en de staartvin lijkt zich te herstellen. Dit zonder medicijnen nog, maar ze staan klaar voor als het alsnog mis gaat.
Als ik ‘m tegen die tijd nog niet door de wc gespoeld heb. Etterbak.

stiekem ben ik wel blij dat hij zich zo goed voelt dat hij jaagt. En het was ook een domme babygarnaal… maar dan nog.

Ann

Berichten: 13342
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 17:03

Fijn dat je betta weer de oude is, Rianne. :D
Mijn betta heeft een ander thuis gekregen, compleet met bak. Ik ben aan het inkrimpen, we hebben niet genoeg tijd om meerdere aquariums op orde te houden. Afgelopen weekend heb ik alle blauwe garnalen apart gezet en die zijn al verkocht en aankomend weekend worden de corydoras venezuelas opgehaald.

Ik heb een nieuw 80 cm aquarium gekocht voor de albino corydoras en de vuurtetra's. Daar komen alleen nog een paar waaierhand garnalen bij. Mijn 180 liter aquarium staat leeg en schoongemaakt boven, nog geen idee wat ik daar mee gaan doen.

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 20:08

O nee blijft terror jack nog steeds niet van de garnalen af.. }:)

Mn mystery fish baby doet het nog steeds goed. Heeft inmiddels gezelschap van een baby platy. Ik denk dat het misschien een baby is van m'n koningstraat dan zal ie toch als eitje in het mos hebben gezeten.
Hij is nog niet zo fotogeniek dus moet nog even groeien voor betere foto

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 20:30

Oef betta samen met garnalen is ook wel risico.

Mijn garnalen lijken het ook prima te doen met deze ph. Net ph papiertje getest. Die zegt 7. Stripje erin zegt zo'n 6,8 - 7,2. Morgen eens druppel test doen.

Zondag gaan wij kijken voor een betta bakje!
Wordt 26 of 36 liter. Ik neig naar 36 liter. En dan zoektocht naar de betta. We willen een kleurenbommetje. Koi/galaxy halfmoon. Dus geen plakat. We willen juist lange vinnen. Ik had een gave gezien, maar mijn man vind die te zwart. Haha. Weet ook niet of die vis nog beschikbaar is zelfs. Maar goed.
Bakje moet ook eerst nog indraaien.

J0anieke

Berichten: 4948
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 20:33

Mijn betta heeft ook bijna al m'n garnalen opgegeten. Alleen de grote zitten nog in de bak.. :') Ene kant jammer, andere kant zit ik er niet zo heel erg mee...

Ann

Berichten: 13342
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 20:55

Een 36 liter zou ik ook voor gaan, Nessa. Ik vind betta's nog steeds heel leuk, misschien later weer als we meer tijd hebben. De 1e opzet van mijn 80 cm bakje. Het filter komt uit het andere aquarium, vandaar dat de cory's er al in zitten.

Afbeelding

MarliesR

Berichten: 3293
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 20:56

Even weer eens een korte update van mijn kogelbaby's :o
Heb wel steeds meegelezen, maar ben even door een heel diep dal gegaan na het (redelijk onverwachte) verlies van mijn merrie twee weken geleden, dus had even weinig puf voor alles. Wat dat aangaat gaf de (behoorlijk intensieve) zorg voor de baby's wel mooi wat houvast.

Ze doen het goed! Van de eerste groep zijn er nog 5 over die erg goed groeien! Ik had er drie weken geleden nog 4 bij gevangen van een latere spawning, hiervan zijn er nog twee over! Deze zijn duidelijk nog een stukje kleiner, maar lijken het ook erg goed te doen en groeien ook goed.

Gisteren ze wat meer ruimte gegeven door de tussenscheiding er uit te halen en zowaar 6 van de 7 in 1 foto weten te krijgen :D

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MarliesR op 26-05-21 20:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 20:56

Nessa schreef:
Oef betta samen met garnalen is ook wel risico.

Mijn garnalen lijken het ook prima te doen met deze ph. Net ph papiertje getest. Die zegt 7. Stripje erin zegt zo'n 6,8 - 7,2. Morgen eens druppel test doen.

Zondag gaan wij kijken voor een betta bakje!
Wordt 26 of 36 liter. Ik neig naar 36 liter. En dan zoektocht naar de betta. We willen een kleurenbommetje. Koi/galaxy halfmoon. Dus geen plakat. We willen juist lange vinnen. Ik had een gave gezien, maar mijn man vind die te zwart. Haha. Weet ook niet of die vis nog beschikbaar is zelfs. Maar goed.
Bakje moet ook eerst nog indraaien.


Ik zou zelf voor 36 gaan :j Alduin zit nu in een 20L, en nu hij nog klein is, gaat dat prima.
Bumblebee was op gegeven moment zo gegroeid, die zou ik niet in een 20 liter willen stoppen. Dus ik wil de 20L nog eens gaan vervangen voor de Dennerle Scapers 35L, maar nu nog niet :o Vriend ziet me weer aankomen...

Weet wel, de koi/galaxy (sowieso bijna alle betta's tegenwoordig) hebben een marble gen, waardoor ze van kleur kunnen veranderen over de tijd heen. Op reddit zat betta's gezien die van koi naar 1 kleur gingen over een paar maanden tijd.
Andersom kan kennelijk ook :') Een betta-kweker had deze gepost:
Afbeelding

Ann

Berichten: 13342
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:02

Sterkte, MarliesR! De baby's worden al echte visjes, wat groeien ze lekker door.
Apart zeg die verandering van kleur bij een marble betta.

ellepel

Berichten: 47455
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:16

ann wat heb jij een mooi aquarium! die lotus is ook erg mooi :j

marlies ..wat vind ik het erg voor je :(:)
ergens dan wel fijn dat de kogelbabys je nog wat afleiding hebben gegeven.

Ann

Berichten: 13342
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 07:35

Deze rode lotus ga ik mooi compact proberen te houden. Onderstaande gebeurt er als je weinig tijd hebt voor onderhoud... :+

Afbeelding

ChristaMoor

Berichten: 2642
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:29

Ach Marlies, heel veel sterkte!
Baby's groeien wel mooi door, Houd je ze aan?

An, mooi juist, zoveel begroeiing.

MarliesR

Berichten: 3293
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 10:16

Bedankt!

Ik weet nog niet helemaal hoeveel ik er zelf ga houden. Ik neig een beetje naar een en de rest verkopen. Heb al de nodige interesse ook. Maar eerst nog maar eens wat verder groeien!

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 15:05

Soms moet je gewoon niet op marktplaats kijken... krijg er echt de kriebels van soms :n

15 liter, 2 goudvissen, 1 guppy en 1 algeneter (hallo pleco).
Afbeelding

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 15:12

O ja..idd ook niks voor mij irriteer me er mateloos aan

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 17:05

Ik heb even onder de mee lees steen gelegen.

MarliesR bedankt nog voor je hulp om de parasieten/wormpjes te bestrijden. Als het goed is ben ik er eindelijk vanaf.

Wat naar van je paard heel veel sterkte :(:)

Je kleintjes groeien al goed zeg!

Ufurio4e mooi aquarium en wat leuk dat je kleintjes hebt van de platys. Ik had er hier ook 1 maar geen idee waar die is gebleven.

Nessa leuk dat je een betta wilt, ben benieuwd tegen die tijd voor welke je bent gegaan.

Joanieke leuke bak zo geworden na het restylen.

Snorkel vervelend dat ze last hebben van schimmel, is het inmiddels al weg?

Riante fijn dat je betta weer de oude is

Ann mooi aquarium vind vooral die lotus erg mooi.

Ellepel mijn waardes vandaag met een druppeltest gemeten. Mijn ph 7.5 kh 10 en gh 5. (Kh veranderd in klein al bij 9 maar word pas echt paars bij 10) Ze praten op internet dat de kh tussen de 4 en 10 moet zijn. Ik zit er dus vrij in de bovenmoot. Mijn planten groeien ook amper. (Kraanwater test ik dezelfde kh mee en de ph op 7)( ik wil morgen mijn water op het werk nog is testen, de ph vind ik altijd zo lastig af te lezen)

Zijn mijn waardes echt slecht dat ik iets moet veranderen? Vissen lijken het goed te doen, zelfs 2de nestje van mijn algeneters. Alleen mijn planten lijken amper te groeien.

ellepel

Berichten: 47455
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 18:03

bedankt dat je ook hebt gemeten.
bij mij groeien de planten ook niet zo snel,maar dat vind ik juist alleen maar handiger.
ik heb gister weer getest en mijn ph zit dus ook zo rond de 7,2
de kh op 6 en de gh op 7 als ik het goed gezien heb.

ik denk dat je ook naar je vissen moet kijken?
wat ik in deze bak nu nog heb doet het juist wel goed .

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 18:56

Hier is het een tijd niet goed gegaan bijna al mijn baby guppen en baby algeneters dood. Een combinatie van die wormpjes en ik merkte na elke water wissel er algeneters dood lagen. Nu kan ik zeggen dat het er wel goed op doet ondanks mijn waardes.

Ik wil mijn kh naar beneden hebben. Heb mij er vanmiddag over in gekeken en las over turf filteren. Dit wil ik morgen halen. Nu vraag ik me wel af ik heb maar een kleine ruimte in mijn filter dus of het iets doet op 100 liter ben ik wel benieuwd naar.

Plantengroei is idd gestagneerd maar ook planten zijn kleiner geworden. Dat zie ik liever anders.

Volgens mij heb jij mooie waardes.

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:24

Vandaag water laten testen en advies was dat mijn gh naar 12 moet en mijn kh moet verlagen. Vind het toch wel eng om het te veranderen want de vissen doen het nu goed. Alleen de planten niet.

ellepel

Berichten: 47455
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:46

om welke planten gaat het precies.
wat geef je nu aan voeding en licht?

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:36

Kh en hg hebben niet zo heel veel invloed op je planten hoor. Vooral voor je vissen en de stabiliteit van je ph. Als je vissen het goed doen zou ik persoonlijk niet teveel aan de rest rommelen

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 21:25

Owww...en ik denk te weten wat m'n mystery baby is....
Een koningstetra super blue...dus toch als eitje of heel klein visje in het mos meegekomen. Haar geluk want ze groeit goed.
Afbeelding
Inmiddels een vriendje erbij baby platy

Afbeelding

ellepel

Berichten: 47455
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 21:26

wat leuk al die baby’s <3