Show je aquarium III!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ellepel

Berichten: 47362
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 20:35

ja ik doe dat niet zo veel met plantenvoeding.
heb van die sticks bij de wortels en vloeibaar vergeet ik vaak.
zou even niet teveel doen,mag ik vragen waarom je er dan planten uit gehaald hebt?

hier staat het op een laag pitje .
heb een erg zieke pony gehad welke gister is ingeslapen dus ik had niet erg veel zin in vissenbakken.
maar alles draait verder prima.

de apistogrammas vermaken zich prima.

Afbeelding

Anoniem

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 21:51

Ik las je topic Ellepel, sterkte gewenst :knuffel:

_Sanne

Berichten: 4422
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: België

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 22:00

Veel sterkte!

Oké thanks even de nitrietpiek afwachten dan!

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 15:40

Even inbreken hier, haihai!

Ik heb al jaren aquaria, maar nu wil ik eens gaan rondkijken voor zeepaardjes. Ik zie wel verhalen over zoetwater zeepaardjes, maar ik wil het liever bij een echte kenner vragen en evt kopen. Weten jullie adressen waar ze ze verkopen?

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 16:20

Wat super naar Ellepel, heel veel sterkte ;(


TurboTinker, gaaf project, zeepaardjes! Heel project wel :D Ik heb er ook naar gekeken, maar het werd mij echt te intensief qua verzorging. Zoetwater bestaat bij mijn weten echt niet. Je hebt wel wat vergelijkbare vissen (zoet) die er wel wat vanaf hebben.

Zeker met zeepaardjes zou ik die niet zomaar ergens halen. Volgens mij is https://www.oceanandlake.nl/ wel een goed adres van wat ik zo links en rechts meekrijg. En het contact wat ik wel eens met ze heb gehad was ook goed. Daarnaast zijn er volgens mij wel een handje vol hobbykwekers, maar daar zou je dan echt even naar moeten zoeken. Ik denk dat je beste kans maakt via het zeewaterforum.

Anoniem

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 18:29


ellepel

Berichten: 47362
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 20:13

turbotinker, jij woont in Meppel.
dat is naar Assen toe niet zo heel ver.
van Oosten hier in de stad heeft ook zoutwater en je zou misschien hier eens kunnen gaan kijken?
je kunt hem ook altijd even een berichtje sturen?
tijdje geleden had hij ook zeepaardjes.
dit is de site
https://vanoostendieren.nl/vissen/zoutwater/

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 14:56

Thanks!
Ik was echt aan het kijken of dat het zoetwaterzeepaardje zou bestaan. Zoutwater is haast geen doen, dan heb je zoveel aan installatie nodig. Maar bedankt voor de tips. Ik kan weer verder met m'n "onderzoek"

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 14:56

Afbeelding
Ons aquarium nu.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 15:27

Spruit schreef:
https://www.ruinemans.com/zoetwaterviss ... l/naaldvis

Deze zoetwater-zeepaardjes (nouja, familie van dus, aangezien ze er iets anders uitzien en niet in de zee voorkomen :Y) ) zijn bij Ruinemans beschikbaar.


Die had ik ook in mijn hoofd als "het zoetwater alternatief" ja :D Maar toch wel heel anders.


TurboTinker schreef:
Thanks!
Ik was echt aan het kijken of dat het zoetwaterzeepaardje zou bestaan. Zoutwater is haast geen doen, dan heb je zoveel aan installatie nodig. Maar bedankt voor de tips. Ik kan weer verder met m'n "onderzoek"


Die hele installatie die je nodig hebt is volgens mij in verhouding nog een van de makkelijkere dingen aan succesvol zeepaardjes houden :') . Ze zijn wel echt heel gaaf! Maar het is wel echt en niche an sich. Gelukkig zijn er ook een heleboel andere soorten die ook gaaf zijn :D Kogelvissen bijvoorbeeld :') :+

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 15:41

MarliesR schreef:
Spruit schreef:
https://www.ruinemans.com/zoetwaterviss ... l/naaldvis

Deze zoetwater-zeepaardjes (nouja, familie van dus, aangezien ze er iets anders uitzien en niet in de zee voorkomen :Y) ) zijn bij Ruinemans beschikbaar.


Die had ik ook in mijn hoofd als "het zoetwater alternatief" ja :D Maar toch wel heel anders.


TurboTinker schreef:
Thanks!
Ik was echt aan het kijken of dat het zoetwaterzeepaardje zou bestaan. Zoutwater is haast geen doen, dan heb je zoveel aan installatie nodig. Maar bedankt voor de tips. Ik kan weer verder met m'n "onderzoek"


Die hele installatie die je nodig hebt is volgens mij in verhouding nog een van de makkelijkere dingen aan succesvol zeepaardjes houden :') . Ze zijn wel echt heel gaaf! Maar het is wel echt en niche an sich. Gelukkig zijn er ook een heleboel andere soorten die ook gaaf zijn :D Kogelvissen bijvoorbeeld :') :+


Jij bent bevooroordeeld :+

ellepel

Berichten: 47362
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 15:41

ik heb niet goed gelezen ,dacht dat je het over zoutwaterzeepaardjes had :o

kogelvisjes zijn ook leuk !
:D

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 16:52

Melyoramel schreef:
Jij bent bevooroordeeld :+


Klein beetje maar O:)

Maar kijk nou hoe leuk ze zijn <3 (bijna vijf maanden oud al weer!)




Het zijn echt zulke leuke karaktertjes :D

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 09:57

Kogelvissen zijn best leuk, ik heb nu een betta uit thailand erin zitten. Denk dat de kogelvis mn betta opeet

cinniz123

Berichten: 4400
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 20:09

Ik vind ze ook echt super leuk!

Ufurio4e

Berichten: 1394
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 21:09

Wat gaat dat goed zeg met de kogelvisjes!

Turbotinker laat je ons volgen als je begint met zeepaardjes? Zo gaaf.

Ik volg nog steeds rustig mee met jullie. Leuk om te lezen dat het allemaal goed gaat met de aquaria.

Zo gaat het met die van mij. Dik tevreden
Afbeelding

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 08:11

TurboTinker schreef:
Kogelvissen zijn best leuk, ik heb nu een betta uit thailand erin zitten. Denk dat de kogelvis mn betta opeet


Of ze hem echt opeten weet ik niet, maar het is inderdaad niet een combinatie die ik ooit zou aanraden :')


Ufurio4e, fijn dat de bak lekker gaat!

julius_juut

Berichten: 3102
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 09:52

Voor zo ver ik weet zijn zeepaardjes vooral erg moeilijk qua voeding. Op zich is bij een zoutwaterbak de installatie/het machinepark niet per sé moeilijker dan bij zoetwater, alleen anders. (en vaak wat duurder in onderhoud omdat je met zeewater/osmosewater+zout zit)

Anoniem

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:40

En je zit ermee dat als je levend steen gebruikt, je met allemaal gore parasieten kunt beginnen. Daarnaast is alg in een zoetwaterbakje vaak beter te beheersen dan wanneer het in de zoutwaterbak uitbreekt.

Wat ik van die zoetwaterpaardjes ( :') ) begrijp, is dat er altijd levend voer aanwezig moet zijn omdat ze niet zoiets als een maag hebben die vol kan raken. Het komt gelijk in de darmen terecht. Bij zeepaardjes weet ik dat ze ontzettend gevoelig zijn voor schommelingen in de parameters vh water.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 07:18

Ik heb mn onderzoek al gedaan, al met al, duur, en totaal niet makkelijk.
En een zeepaard op mp kost 112 euro.
Als ze dan dood gaan is het echt zuur

cinniz123

Berichten: 4400
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 08:52

Ik moet zulke dingen gewoon echt niet lezen.....iets met JAAAAA dat wil ik ook 8)7
Gelukkig voor mij mag ik nog geen groot aquarium omdat we eerst tzt de vloer willen aanpakken en dan is een 200 liter aquarium al lastig.

Dus voor nu houden we het hierbij.
De Lido die we over hebben genomen en waarvan t gehele vissen bestand naar mn zoon is gegaan en wij zijn opnieuw begonnen.
Inmiddels hebben we

1 koppel dwerggoerami’s
5 blauwe waaierhand garnalen
14 Japonica xl garnalen
1 net botia
2 ancistrus
En ergens als hij nog leeft een helenaslak maar die graaft zich al vanaf dag 1 in.
En gezien de slakken explosie raadde de vishandel een Net botia aan dus vandaar maar 1.

Afbeelding


Mn zoon heeft een blue dream garnaal die zwanger is en hebben we in een apart bakje gezet zodat hij de kleintjes straks kan volgen want zn guppen aten ze op.

Afbeelding

julius_juut

Berichten: 3102
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 09:28

De netbotia is wel echt een groepsvis, daar zou je meer van moeten halen. Dat dier weet niet dat hij er met een functie in zit tenslotte.

cinniz123

Berichten: 4400
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 09:31

julius_juut schreef:
De netbotia is wel echt een groepsvis, daar zou je meer van moeten halen. Dat dier weet niet dat hij er met een functie in zit tenslotte.


Nee hij gaat terug zodra hij zn taak heeft volbracht.
Ik vind het een te grote vis worden voor in ons aquarium.

J0anieke

Berichten: 4894
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 16:14

Afbeelding
Kast update! :):)

Bakje rechts onder is nieuw. Komen over 6 weken blue bolt en panda garnaaltjes in.Afbeelding

Bakje links onder woonde de shrimp killer. Die is weer foetsie. Werd toch dood ongelukkig van m'n garnalen loze bak. Was m via marktplaats gelukkig snel kwijt. Sinds gister avond zitten daar weer garnaaltjes in. Dit keer white pearls. <3
Afbeelding
Afbeelding

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 17:21

Supermooi!! Heeft jouw stalling geen verlichting of had je die gewoon uit staan?