Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 32 [ 781 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 32  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Broedmachine aan, wie nog meer?

 
Profiel   

Morgen gaan er 20 kippeneieren in mijn broedmachine, 15 Sussex Columbia en 5 witte Barnevelder. Zijn er meer bokkers die kuikens uitbroeden?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-21 17:29 



 
Profiel   

Ik heb er totaal geen verstand van, maar ik ben wel geïnteresseerd in kippen. Misschien zijn het ook hele stomme vragen. Hebben de kuikentjes dan geen moeder nodig na het uitkomen? En wat eten ze? Wanneer mogen ze onder een lamp vandaan? Sorry maar ooit in de toekomst wil ik heel graag kippen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-21 17:50 



 
Profiel   

Nee, kunnen zonder moeder. Wel een week of 6 onder een warmtelamp of warmteplaat. Ik geef opfokmeel. En water uiteraard. Kuikentjes zijn wel slim, eten is nooit een probleem. Ik vind het alleen maar leuk hoor, om erover te praten. Vorig jaar 2x broedmachine aangehad. Eerste keer 20 eieren waarvan 10 opgestuurd, hele slechte uitkomst. Was een Ali broedmachine.. Daarna een fatsoenlijke machine gekocht, was de uitkomst 80% dat schijnt goed te zijn


Laatst bijgewerkt door Billy op 10-01-21 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-21 17:54 



 
Profiel   

Ja hier zo’n 1 a 2 keer per jaar. Wel pas later in het jaar zodat ze minder lang onder de warmteplaat hoeven en als ze in de winter rond de 7 maanden zijn leggen de hennen vaak de hele winter door. Hanen worden rond 6 maanden geslacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-21 17:55 



 
Profiel   

OK ik heb vorig jaar wat van het 2e broedsel aangehouden, 3 blauwe australorp, ik dacht dat ze van juli waren maar ze waren van 8 augustus dus hoop dat ze binnenkort gaan leggen :j
Ik heb 2 Amrocks aangekocht, die leggen al.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-21 18:02 



 
Profiel   

Me!