Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 23 van de 32 [ 781 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 32  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Broedmachine aan, wie nog meer?

 
Profiel   

Nou ja, we wachten het af.. De ene kam wordt groteren rooier dus met een beetje mazzel gaat ze nog leggen. Ik heb ook nog 2 Dekalb Amberlink gekocht, een mooi wittig legkippie
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 06:37 



 
Profiel   

Ohh die is inderdaad mooi!

Ik vind vaker de witte legkippen niet zo mooi O:) Of najha ik vind het vooral niet mooi als de kam omvalt. Onze overbuurman, waar 1 van onze haantjes heen is gegaan, heeft ook nog een witte haan, echt een prachtig beest maar een kruising.

Overigens best grappig, onze haan en zijn broertje roepen best vaak naar elkaar, of najha als onze haan kraait is er bijna altijd een reactie van de andere en dan blijven ze nog een tijdje doorgaan. Ben blij dat de haan die we aangehouden hebben een redelijk lage toon heeft. We hadden een jonge haan die kon ik een ruime km van huis nog horen zo luid was hij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 09:57 



 
Profiel   

Hoe zit het ook al weer eens met de oorkleur bij een kip? Je kon daar ook een beetje de eikleur aan afleiden toch?

Edit:
Ik ga ergens in de aankomende dagen toch naar diegene toe met de kippen waarvan hij niet weet welke kip welk ei legt. Ik denk op de foto's duidelijk een marans te herkennen. Alleen is er ook een kip die wit legt, ik kan zo op de foto niet herkennen welke kip dat kan zijn al vermoed ik dat het een kip is die op de nieuwe kip lijkt van Billy, dat is de enigste die zover ik kan zien witte oren heeft en als het het ras is van de link die ik stuurde zijn de eieren groter wat dan zou kloppen met de eieren op de foto die ik zag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 16:02 



 
Profiel   

Mijn witte kippen zouden bruine eieren leggen is mij verteld

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 16:54 



 
Profiel   

witte "oortjes" = witte eieren, bruine "oortjes" = bruine eieren.
groen/blauwleggers dacht ik ook bruine "oortjes".

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 16:57 



 
Profiel   

Zover als ik op de foto's nu kan zien zitten er normale bruine legkippen, blue de landes, marans, ayam cemani (of een kruising daarmee) en misschien wel nog een Noir du Berry (die zit ik te denken legt wel wit) of australorp zwart misschien is dat "de" wit leggende kip.

Edit:
2 foto's van de advertentie bijgevoegd.

[ img ]

Hier zie je er ook die op die van billy lijken
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 17:00 



 
Profiel   

Nou dat liep heel anders dan verwacht eigenlijk. Toen ik daar kwam bleken de kippen er echt niet uit te zien. Hij zei dat hij er 7 hanen bij had waardoor ze op hun ruggen erg kaal waren.
Ze stonken ook echt. Dus toch 2 uitgekozen en voor een paar centen mee haar huis genomen.

Vannacht hebben ze in de konijnen hokken geslapen zodat ik ze vannochtend goed kon controleren en de mest van vannacht kon zien. Maar alles lijkt zo verder goed. Geen parasieten te zien en goede poep dus ze bij de rest gelaten. 1 kip doet het super met de rest al, ze blijft een beetje in hun buurt maar zonder grote problemen. De andere duidelijk lager in rang is een verstopper, laatste keer dat ik haar zag zat ze onder mijn auto naast een wiel. Nu heb ik haar niet meer gevonden. Ik hoop dat ze snel weer tevoorschijn komt. dan sluit ik ze denk ik toch maar een paar dagen op in de " ren".

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 11:26 



 
Profiel   

Nieuwe kippen zet je het best 's avonds in het donker erbij en dan inderdaad paar dagen binnen houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 11:33 



 
Profiel   

Ik lees er erg veel verschillende meningen over. Uiteindelijk gekozen om ze nu 's nachts apart te houden de 1e nacht en dan vanochtend ze gewoon erbij te laten. Ze hebben 450m2, dat leek mij genoeg plek zodat iedereen elkaar kan ontlopen als ze dat willen en fijner dan dat ze apart van elkaar zitten met een hek ertussen waardoor 1 groep misschien zwaar gefrustreerd enz. werd. Nu loopt alles eigenlijk wel relaxt rond. :)

Het hennetje uiteindelijk gevonden bij het hooi, ze lag eronder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 13:45 



 
Profiel   

Vraagje: voor mijn dochter wil ik een broedmachine voor haar verjaardag (11 jaar) geven want ze is gek op kippen. Ben op zoek naar een klein zelfkerend machientje dat goed werkt. Welke broedmachine zouden jullie kunnen aanraden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 10:55 



 
Profiel   

Ik raad dan denk ik de kleine van binsea aan. 9 eitjes als ik t mij niet vergis, mooie doorzichtige kap waardoor ze het hele process heel goed kan volgen en het is een makkelijke machine om de luchtvochtigheid te regelen enz

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 14:57 



 
Profiel   

Oke dank, ga ik daar naar kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 08:00 



 
Profiel   

Alleen keert die niet zelf.

Dat is overigens op zich prima met de hand te doen hoor, zeker als het maar enkele eitjes zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 20:02 



 
Profiel   

De Brinsea Mini 2 Eco keert niet, de Brinsea Mini 2 Advance en de Brinsea Mini 2 Ex keren wel.

Ik heb zelf de niet-kerende Maxi2Eco, want ik gebruik hem als uitkomstmachine, maar op dezelfde manier heb je daar ook de Maxi2Advance en de Maxi2Ex van.

Als kerende machine gebruik ik de Ovation56Ex, maar verrassend: er bestaat ook een Ovation56Eco, die keert niet (en een Ovation56Advance, die keert wel, maar heeft geen luchtvochtigheidsmeter).

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 20:08 



 
Profiel   

Oh ja! Ik heb in een filmpje gezien hoe het werkt. Wat grappig, ik kende die manier van keren helemaal niet. Persoonlijk vind ik het wel een nadeel dat de eieren zo plat liggen, waardoor de luchtkamer kan gaan zwerven. Dat kan problemen geven bij de uitkomst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 19:27 



 
Profiel   

Dat valt reuze mee. Een zwervende luchtkamer is eigenlijk altijd het resultaat van mishandelde eieren (met de post verstuurd). In de VS gebruiken ze de NR360 en deze keert ook zo, daar hebben de meeste mensen zeer goede resultaten mee.

Vandaag zijn waarschijnlijk de laatste kuikens uitgekomen. Er ligt nog één ei in de broedmachine, die is nog helemaal niet aangepikt terwijl de rest van de eieren dus volledig uitgekomen zijn, verdeeld over 2 dagen. Ook vind ik helemaal geen luchtkamer, ik vrees dus een beetje voor een rot ei. Hij mag morgen nog en daarna gooi ik hem weg. Deze ronde tot nu toe 7 van de 11 eieren uitgekomen, waarvan 3 helemaal geen ontwikkeling. Daarmee is mijn broedseizoen afgerond. De kuikens die nu binnen zitten (ook 19 van 2 weken oud) en alles wat de komende maand niet verkocht wordt, wordt tijdelijk geplaatst in een winterverblijf en gaat volgend voorjaar in maart weer de verkoop in. Dan schijnt de verkoop het allerbest te zijn namelijk. Mag het ondertussen rustig naar legleeftijd gaan, 1 maart zijn de kuikens die vandaag uitgekomen zijn exact 20 weken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 19:43 



 
Profiel   

Dit jaar natuurbroed... 2 cochin krielen, de ene heeft 6 faverolles groot uitgebroed, doe zijn nu 2 weken. De andere heeft 5 sussex uitgebroed, die zijn nu 1 dag oud.
Is het mogelijk om deze over een paar weken bij elkaar te zetten in een ren?
De kippen hebben altijd bij elkaar gezeten nu alleen uit elkaar ivm broeden.
Mocht er iemand tzt belang hebben bij de hanen, die mogen opgehaald worden. Ik denk dat er 1 of 2 faverolles haantjes zijn, de sussex weet ik nog niet uiteraard

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 08:07 



 
Profiel   

Mijn kuikens zijn nu 3,5 week en lopen in de groep tussen de volwassen kippen.

Ook natuurbroed en sussex rood porselein groot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 08:10 



 
Profiel   

Ik heb gewoon columbia als het goed is..
Het gaat om de kloeken met kuikens bij elkaar in een aparte ren. Moet nog even de poten van het hok afzagen voor die tijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 08:19 



 
Profiel   

Als ze echt afgezonderd hebben zitten zou ik toch opletten, want kan dus goed fout gaan. Maar kan ook gewoon goed gaan.

Kuikens zijn hier ook afgezonderd geboren. En eerst rustig geïntroduceerd in de groep.
[ img ]
Heb dus eerst met een stuk gaaspaneel een deel van de overdekte ren afgezet. Kuikens konden er doorheen, maar de grote kippen niet. Dit ging zo goed dat ik gisteren gaaspaneel verwijderd heb.

[ img ]
Ze liepen vanaf dag 1 al gewoon door het hele hok heen of ze er altijd al tussen gelopen hebben. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 09:39 



 
Profiel   

Ik heb zze op dit moment in grote konijnekooien zitten die ga ik zo naast elkaar zetten dan zien ze elkaar. Kijken hoe de kloeken reageren

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 09:51 



 
Profiel   

De oudste kuikens zitten inmiddels buiten. De andere hen met kuikens staat te koop. Ik heb nl 5 faverolles hennen en 1 haan, das genoeg. De haan staat ook te koop. Dan is mijn kippen avontuur dit jaar weer voorbij :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-22 21:07 



 
Profiel   

Hier heb ik 6 kuikens buiten, 5 binnen 4 eenden eieren in de broedmachine

Altijd weer leuk al die kleintjes <3

Heb je foto's van je kleintjes weet niet meer precies wie nou wat had :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-22 16:12 



 
Profiel   

Mijn kippies buiten
Araucana x marans
Araucana x barnevelder
1 Zwarte
1 blauw goudhals
1 blauw gezoomd
3 blauwen

[ img ]
[ img ]
[ img ]

M'n kleintjes binnen
Araucana x marans
Araucana x Araucana bolstaart
Marans x wyandotte
Araucana x wyandotte

Wat wat word is nog even afwachten maar 1 heeft hoofd pluimen dus die scharen we onder de Araucana 's :D

Kleuren
3 patrijs
2 zwart
1 zwart koperhals

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-22 16:46 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
Dit zijn de faverolles groot. Uit 6 eitjes 5 hennen en een haan, die staat op mp

Mooie kippies seven!

[ img ]
Dit zijn de sussex jes die staan nog binnen met mama cochin. Wegens veel faverolles hennen staan deze ook te koop
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-22 18:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 23 van de 32 [ 781 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 32  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen