Broedmachine aan, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-21 18:39

Kan dit een australorp zijn? Lijkt mij een kruising
Afbeelding
Het gaat mij om de wenkbrauwen en de borstveren dat heb ik nog nooit gezien bij een blauwe Australorp

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6037
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 19:17

Ohhh ik herken het wel maar weet eventjes niet meer precies waarvan. Ik ben op t moment teveel aan het speuren O:) Wel een erg gave kleur zo, maar volgens mij geen australorp

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 20:00

XxLiEsJuHhxX schreef:
Iemand hier wel eens jersy Giants gehad?


Ik heb ze een aantal jaar gehad. Goede leggers en ontzettend vriendelijke kippen, ik had een hele groep volwassen hanen samenlopen tussen de hennen. Ook naar mensen erg lief en tam, geen paniekvogels die voor je op de loop gaan en ook geen nare hanen. Persoonlijk vond ik ze ook erg mooi om te zien.

Ik heb ze niet meer omdat ze zo ontzettend traag groeien, loslopend met ruimschoots voer duurde het hier anderhalf jaar voor ze de moeite van het slachten waard waren.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-21 20:07

XxLiEsJuHhxX schreef:
Ohhh ik herken het wel maar weet eventjes niet meer precies waarvan. Ik ben op t moment teveel aan het speuren O:) Wel een erg gave kleur zo, maar volgens mij geen australorp

Ik heb het idee dat het een kruising is...

Marcella

Berichten: 36722
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 22:23

Je wil niet weten hoeveel er verkocht worden als raszuiver, maar gewoon eigenlijk kruisingen zijn. :=

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6037
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Broedmachine aan, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 22:30


Marcella

Berichten: 36722
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Broedmachine aan, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 22:36

Laatst zei iemand al niks is meer echt zuiver, maar dat komt mensen wil een bepaald iets zien en fokken erna. Bijvoorbeeld speciale kleuren.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 23:19

Lijkt een kruising inderdaad wel een mooie :j

Niets mis met kruisingen als ze zijn wat je wil :j
Hoewel als je een ras zoekt en je krijgt kuikens uit eieren waarvan je denk wat is dit dan is het al wel zuur. We hebben het zelf een keer gehad met Barnevelders, we zochten groot ras en de toen helemaal zeldzamer kleurslagen. We vonden een fokker en deze man had beide kleurslagen (zilver en blauw ) in groot. Wij blij want die wouden we zo graag naast de gewone Barnevelders.
Alles zat bij hem keurig op kleur/ras en kippen zagen er top uit dus eieren mee genomen. Kwamen er vrijwel enkel dubbelgezoomde uit en zelfs enkele vuil witte wat in de Barnevelders niet voorkomt. Dan weet je dus dat ze vuilwit hebben ingezet om het blauw te creƫren in het ras en zuiver waren ze dus zeker niet. Fokker gaf niet meer thuis dus dat was best een domper op dat moment onze eerste eigen broed. Maar ook het begin van iets moois want de kippen die we daarna jaren hebben gehad en waaruit we de volledig zwarte legkippen hebben gefokt kwamen uit die kippen. Gelukkig heb ik er nu nog 2 kuikens van in combi met de maran haan zodat ze niet aemaal weg zijn.
De kleintjes leken beide volledig zwart maar zag bij 1 vanmiddag een hint van rode kam dus die veranderd al. Moet weer eens foto's van ze maken ze groeien hard <3

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Broedmachine aan, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-21 07:15

Bedankt, het lijkt idd sof er zoiets door zit Liesjuh.
Ik had gevraagd om Australorps maar bij thuiskomst toen ik ze van dichtbij bekeek zag ik die wenkbrauwen en bij de ene kip ook de borst. Ik vroeg me af of het Bleu de Landes waren maar daar, zie ik ook alleen gewone blauwe.
Nou ja, zal het ermee moeten doen, zijn wel mooie kippen. verder. Ze gaan er ook niet om weg :)

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Broedmachine aan, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-21 10:01

Eerst zegt de handelaar ik heb ze gekocht als australorps
Toen heb ik gezegd dat met hoeveel hij handelde hij had moeten weten dat het geen australorp zijn.
Krijg ik dit
Dag, sorry voor mijn te snelle reactie. Deze kip is inderdaad geen rasechte Australorp. Ik krijg grijze kippen binnen waaronder Australorp en blue de lande. Er liepen dus zeker wel Australorp kippen tussen, alleen heb ik deze niet met je mee gegeven. Mijn excuses dat ik niet naar je specifieke wensen heb gevraagd!

Ik had gereageerd op de advertentie met hebt u nog australorps en bij ophalen heb ik het ook nog genoemd... Klojo

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 13:56

Pfff zo irritant en herkenbaar Billy -:(-
Je kan/wil ze niet terug doen?

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6037
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Broedmachine aan, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 14:47

Ohh dat is wel super balen!

Ik heb 2 mogelijke opties gevonden voor 2 hennen. Maar de 1 vraagt 50 euro voor 2 hennen? :oo
De andere heeft kippen met de goede ei kleur maar weet niet welke kip welke kleur legt (hij stuurde een foto met de eieren van vanochtend rapen en daar zaten duidelijk marans eieren bij en een paar eieren die zo goed als wit waren. Dus ik zei dat ik dan graag 1 kip zou willen die de donkere eieren legt en 1 die die hele lichte eieren legde. Zijn reactie "ik weet niet welke eieren van welke kippen zijn".....

Ik ben het zat, ik wil eigen eieren eten maar mijn barnies gaan denk ik nog niet binnen 5 weken leggen :( (kammetjes nog niet echt goed door gekleurt en de snaveltjes zijn nog bruin)
Maar de speurtocht voor kippen hier is nogal lastig. Ik kan ook wachten tot 17 okt dan hebben ze bij het tuincentrum nieuwe kippen maar ook wil ik daar eigenlijk niet meer op wachten. Andere kippen opties zitten hier meer dan een uur rijden vandaan :(

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Broedmachine aan, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 15:12

Er lijkt een tekort aan kippen en een groot overshot aan hanen te zijn inderdaad.
Was zelf ookal even aan het kijken naar leggers omdat we nu nieta meer hebben wat legt maar weinig te vinden. Ik wil er dan graag marans bij hebben omdat ik ook een araucana haan hou.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6037
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Broedmachine aan, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 15:25

Ik vind hier vooral de bruine legkippen en kippen die even oud zijn als mijn kippen en dus nog niet leggen.
Ahh en hier zijn onwijs veel silkies te krijgen maar die wil ik dus ook niet O:)

Marcella

Berichten: 36722
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 15:52

Hier anders een haan minder die is wintersport aan het doen. O:)

Vind 50 euro best prijzig, maar als het al leggende kippen zijn is het een redelijke prijs. Alleen bij mij zouden dat 3 kippen zijn.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Broedmachine aan, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 16:17

Ik heb nog steeds 6 die geslacht moeten worden maar kan niemand vinden die ze ook kan verwerken tot vlees zogezegd. Wil het vlees voor de honden gebruiken maar zelf geen plek om ze te versnijden en geen poelier in de buurt die dat nog doet lijkt het wel

Marcella

Berichten: 36722
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Broedmachine aan, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 16:20

Je zit helaas een beetje te ver weg en 6 stuks in een keer gaat mij lichamelijk niet lukken. Versnijden doe ik gewoon in de keuken. Keel doorsnijden op de moestuin en had nu ook gelijk een groot gedeelte geplukt wat heel makkelijk ging.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Broedmachine aan, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 17:07

Ja meerdere die helaas te ver weg wonen die wel wouden helpen.
We zien het wel gaat nu nog goed met z'n allen samen maar in het voorjaar word dat vaste anders.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-21 21:44

Seven schreef:
Pfff zo irritant en herkenbaar Billy -:(-
Je kan/wil ze niet terug doen?

Nee, zijn verder mooie kippen, zal wel een. Legkip of kruising zijn. Daarbij heb ik ze een eind weg opgehaald toen ik van m'n broer terug reed dus om 2 kippen om te ruilen en dan 75 km enkele reis te gaan rijden is ook onnozel

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Broedmachine aan, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-21 21:56

Hij beweert nu dat het een Cendre kip is, een Frans dubbeldoel ras

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6037
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Broedmachine aan, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 22:01

Cendre kan, maar dan nog gekruist denk ik.

Als ik zo snel op zijn Frans google dan krijg ik dit:
De 1e is zeg maar als je op t ras zoekt zoals ze eruit zouden zien. De 2e zulke zie ik er een beetje soms bij rond komen.
Afbeelding
Afbeelding

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Broedmachine aan, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 22:49

Wel mooie kippen :j

Marcella

Berichten: 36722
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Broedmachine aan, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 22:50

Maar jouw kip is nog aardig jong volgens mij. Zou dan nog kunnen dat je kip door gaat kleuren.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Broedmachine aan, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-21 23:07

De 2e lijkt er erg op

Marcella

Berichten: 36722
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Broedmachine aan, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 23:12

2de is ook nog een jonge kip gezien de lichte kam kleur.