Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 12 [ 283 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie heeft er een Brits Korthaar?

 
Profiel   

Ik kwam alleen een heel oud topic hier over tegen, maar ik ben heel benieuwd hoeveel Bokkers er met een Brits Korthaar zijn. Het is naar mijn idee één van de meest populaire raskatten dus er zijn vast veel bokkers die er eentje hebben.

Momenteel hebben wij contact met een cattery waar er dit jaar 3 nestjes worden verwacht. Wij hopen nadat wij 22 april in ons nieuwe huis wonen dat wij twee kittens mogen verwelkomen <3

Heel graag zou ik andere ervaringen horen, en eventueel karaktertrekken van dit leuke kattenras.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 10:34 



 
Profiel   

Ik heb er 1, de liefste kat die ik ooit gekend heb.

maar niet kroelerig, tenminste toen die klein was niet.

Nu die ouder word wilt die steeds meer kroelen(hij word deze maand 6).

Die van mij is ook behoorlijk lui.. :o :D

Maar echt mijn vriendje. <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 10:36 



 
Profiel   

Ik! Ze is een cinnamon brown <3
Echt superlieve katten, super aanhankelijk. De mijne klauwt nooit en is super speels. Wel een echte slaapkop hahaha. Lady is nu zes jaar en krijgt dit jaar nog een nestje kittens als het lukt! Lady is inderdaad ook niet echt een schootkat, wel is ze continue bij mij in de buurt. Als ik even naar de koelkast loop voor drinken komt ze vaak gelijk achter me aan haha

[ img ]


Laatst bijgewerkt door xLiez op 05-02-21 10:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 10:37 



 
Profiel   

Ik heb er ook 2! Echt dol op ze. Ze zijn bijna altijd in mijn buurt, maar niet echt schootkatten. Hoewel ze wel steeds meer komen knuffelen.
Ze liggen niet veel bij elkaar, Nanne wil dat wel, maar Ties hoedt er niet zo van en gaat dan vrij snel weer weg. Ze spelen wel veel samen. Maar slapen voornamelijk, luilakken. Achteraf hadden we Ties zijn broertje ook wel tegelijk willen kopen.

Ties is net 3 geworden.
[ img ]

Nanne wordt in april 2.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 10:47 



 
Profiel   

Oh wauw ze zijn allemaal prachtig! <3 Onze voorkeur gaat ook naar een effen kleur, maar wie weet vallen we voor een leuke gevlekte. Hun dekkater is volgens mij chocolade. Er is een blauw vrouwtje en twee bicolour. Waar komen jullie katten vandaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 10:53 



 
Profiel   

Toen nog heel bang en met grote ogen, maar nu de liefste knuffelbeer in huis. James <3
Op zijn 12 jaar uit het asiel gehaald. Kon alleen maar hoog op een krabpaal liggen blazen en boos zijn. Kon hem allemaal niks meer schelen. Gelukkig 180° omgekeerd met veel tijd en geduld!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 10:59 



 
Profiel   

Ketly schreef
Oh wauw ze zijn allemaal prachtig! <3 Onze voorkeur gaat ook naar een effen kleur, maar wie weet vallen we voor een leuke gevlekte. Hun dekkater is volgens mij chocolade. Er is een blauw vrouwtje en twee bicolour. Waar komen jullie katten vandaan?


Mijne is van een 'gelegenheids' nestje, mijn beste vriendin haar moeder ging een nestje fokken. En daar heb ik een katertje van. Super leuk om mee te maken vanaf het begin en zo dichtbij.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 11:10 



 
Profiel   

Oooooooh zo schattig! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 11:13 



 
Profiel   

Die van mij komen niet van een cattery, maar ook gewoon privé.

Laurievc, inderdaad een heel bang koppie. Hoe zit hij er nu bij?

Zo schattig Nicky91. <3

Ik wil ook weer een blauwe kitten, haha, maar 2 is genoeg denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 11:43 



 
Profiel   

@Laurievc wat sneu, maar wat heeft hij geluk dat hij bij jou is gekomen! <3 Is zijn geschiedenis bekend of helemaal niet?

@Nicky91 inderdaad erg mooi dat je het kunt volgen, dat willen wij ook graag! We hebben een lichte voorkeur voor een bepaald nestje dat daar wordt geboren en wij hopen dat we dan ook het opgroeien van onze kittens van dichtbij mee kunnen maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 11:43 



 
Profiel   

Ja, geschiedenis is wel min of meer bekend! Zou het vroeger heel goed hebben gehad bij een gezin, maar daarna bij een dementerende oma terecht gekomen waar ie altijd gedwongen op schoot moest. Daar heeft hij echt schijt aan mensen van gekregen. Was echt boos op alles en iedereen...
Hier gewoon echt gerust gelaten en zelf laten ontdekken. Nu komtie gewoon op schoot liggen als hij wilt, komt hij vragen om gepakt te worden. Echt super lief <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 12:43 



 
Profiel   

Mooie oude wijze kat zo laurievc!

Zijn die van jullie trouwens ook zo “behulpzaam”? :+

Ik hoef de was nooit alleen op te vouwen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 18:11 



 
Profiel   

Ik heb er 3 gehad. 2x een Blauwe, 1x een Silver Shaded.
De ex katers waren geweldig! Lief, speels,slim.
De poes was een irritante treiterkop. Daar had ik heel weinig mee.

Helaas met 2 van de 3 katten veel gezondheidsproblemen gehad.
1 is zelfs maar 5 jaar oud geworden.

Nu heb ik 2 poezen Britse korthaar x Abbesijn. Ze komen van een cattery die deze mix vaker doet en de ouderdieren ook goed test.

Ze zijn ook erg lief en blijven ook erg speels.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 18:29 



 
Profiel   

Onze Brits korthaar heet Borrelnootje :j

Het is echt een portret. Liever lui dan moe en een knuffel is goed, maar niet te lang. Wel een schoot kat in de winter. Oja en hij is 8 kilo :o [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 21:20 



 
Profiel   

Wauw dat is een aparte!
Heeft die uitvoering nog een speciale benaming?
Gaaf zo

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 21:40 



 
Profiel   

Wauw die is heeeeel gaaf! <3 Wij hopen echte knuffelkatten te krijgen maar ja dat weet je van te voren nooit :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 21:43 



 
Profiel   

[ img ]

Hier ook 2 hele leuke broertjes in huis! Mr.Probz en James B. <3
Al 5 jaar onze knuffelbeertjes.
Ze zijn grappig, lief en overal waar wij zijn, zijn zij ook. Zou ze voor geen goud willen missen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 21:56 



 
Profiel   

Ooohhhh zo knap allemaal <3 <3 <3

Ik wil nog een blauwe bolle.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 21:59 



 
Profiel   

Mijn tante heeft er 4. Een blauwe, een lila, een zwarte en een tabby. Opvallendste verschil is de sfeer waar ze in opgegroeid zijn. 2 komen uit huiselijke sfeer en zijn echt knuffelkonten. De andere twee komen uit een cattery waarbij de ruimte van de katten los was van het huis en zij zijn opvallend minder knuffelig. Ze willen wel knuffelen maar lijken niet altijd te snappen hoe :)

Ik vind het een heerlijk ras :D slim, speels en heerlijke karakters :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 22:00 



 
Profiel   

Bed opmaken, de kerstboom opzetten, boodschappen uitruimen maar ook standaard een eigen stoel aan tafel om naast ons te kunnen slapen als wij gaan eten.
Blijven net zo lang wachten tot de stoel naar achter wordt geschoven. Geen tas of lege wasmand is veilig. Hahaha...
Ze zoeken geen baasje maar personeel _/-\o_

Weet waar je aan begint ;) ze zijn te leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 22:07 



 
Profiel   

Only2Bianca schreef
Bed opmaken, de kerstboom opzetten, boodschappen uitruimen maar ook standaard een eigen stoel aan tafel om naast ons te kunnen slapen als wij gaan eten.
Blijven net zo lang wachten tot de stoel naar achter wordt geschoven. Geen tas of lege wasmand is veilig. Hahaha...
Ze zoeken geen baasje maar personeel _/-\o_

Weet waar je aan begint ;) ze zijn te leuk!


Zo herkenbaar! De blauwe komt altijd op tafel liggen als we aan tafel eten. :o Maar niet op het tafelkleed, alleen aan de rand van de tafel. Weet ie precies. Zodra we de tafel dekken zit hij klaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 22:11 



 
Profiel   

Wij hebben er twee (broers, zelfde nest) van ruim 17!
De bejaarden zijn heel erg lief, maar niet super knuffelig, vrij zelfstandig en makkelijk.
In hun jonge jaren reuze jagers. In de zomer lag er dagelijks wel een muis, kikker of vogel voor ons klaar.
Nu zijn ze slaperig. Onze blauwe is een lopend skelet en die krijgt veel natvoer, staan altijd brokken en staat altijd lactose vrije melk voor hem/ze klaar. Maar echt dik worden ho maar.
Broer 2 is een kleine cyper (oh nee, golden tabby). Zie je niet aan dat hij 17 is. Die kan nog wel even voort. Hopelijk het wandelend skelet ook hoor, katten zijn zo taai, en dat hopen we ook, zo’n lief, zelfstandig leuk dier!

Ik zou zo weer Brits korthaar nemen. Ik vind ze geweldig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 22:18 



 
Profiel   

Wat ik al vaker gehoord heb en hier wel bevestigd lijkt te worden , is dat een britse korthaar meestal geen knuffelkat is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 22:38 



 
Profiel   

[ img ]
Dit is Rover <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 23:03 



 
Profiel   

Zou het dan echt aan het ras liggen dat het geen knuffel/schootkatten zijn?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-21 09:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 12 [ 283 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen