Wie heeft er een Brits Korthaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
N4N4
Berichten: 1109
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:46

Ik heb er nu nog 2 , maar heb er in totaal 4 gehad :)
Een blauwe, een lilac deze zijn helaas overleden . Nu heb ik nog een Brown smoke en een colourpoint .
Zijn 12 en 13 jaar oud en heb ze beiden uit een nood situatie gehaald .de colourpoint heeft daar onzekerheid aan over gehouden maar beiden zijn vreselijk lief

bambi
Berichten: 624
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:00

Ik heb nu een halve Britse korthaar met halve Raggdoll, knappe Ramses.
Heel lief (ook voor onze kindjes van 1 en 3 jaar), heel mooi en 'praat' ook graag. Maar richt zich voornamelijk op 1 persoon (dat is dat raggdoll gedeelte) en gelukkig ben ik dat dus hij volgt mij overal, heel gezellig. Hij zit dus altijd het liefste op mij of binnen handbereik.

Hiervoor ook een Britse korthaar gehad, ook al zo'n knap en lief dier al zat die liever in de buurt bij je dan echt op schoot.


Afbeelding



Ook een Bengaal (van Leonoor hier op bokt gekregen, maar die is echt fel en niet kapot te krijgen want ze is er gewoon nog steeds!!).


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door bambi op 08-02-21 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:10

2 van mijn 3 Britten waren echte schootkatten. En ook echte knuffelkonten.

Mijn nu halve Britten zijn ook echt van t op schoot en knuffelen.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:49

Wij hebben een kruising Britse korthaar x Maine Coon, hoewel ik moet zeggen dat ik het er allebei niet echt in zie. Ze heeft wel de forse bouw van een Brit en ook het karakter. Uit de hoogte, lui en niet echt een knuffelkat. Ze houdt er niet van opgetild te worden, maar zodra mijn man eenmaal op de bank zit, weet ze niet hoe snel ze bij hem moet komen liggen. Soms zit ze er gewoon op te wachten, met een kop van ‘komt het er nog van?’.

Saskia_D

Berichten: 74
Geregistreerd: 09-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 12:22

Hier ook een eigenaar van twee blauwe Britten. Pleun is nu 6 en is de mama van Bibi (officieel BleuBerry). Zusje Muffin (een Lilac) is helaas een paar jaar geleden aan FIP overleden.
Wij zijn helemaal weg van Britjes, omdat het intelligente en gezellige katten zijn. Als de bel gaat, rennen ze naar de voordeur omdat ze bezoek helemaal het einde vinden. Ook als je zelf thuiskomt, is er altijd wel één, en meestal allebei, die je komt begroeten voordat je je schoenen uit hebt.
Je kunt zien dat Bibi vanaf kitten-zijn altijd uren is meegesleept door onze dochter, die poes vindt het nu nog steeds heerlijk om gedragen te worden en uuuuuuuren op schoot te liggen. Het liefst op haar rug met haar pootjes omhoog. Pleun is wat afwachtender, die ligt het liefst naast je op de bank.
Dat ze graag op hun rug liggen, met de pootjes opgetrokken omhoog, is dat iets typisch Brits? Ze doen dit namelijk allebei? <3
Of is het onze vloerverwarming ?? *\o/*

GWR
Berichten: 801
Geregistreerd: 09-04-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 13:28

Hier ook een brit! Onze Jerry is nu 11 maand oud, echt een goedzak maar geen schootkat. Kan wel in meest onmogelijke houding liggen en is echt een maf dier haha. Vanwege corona nog niet gecastreerd maar sproeit ook niet gelukkig.
Overweeg nog een vriend(innet)je erbij te nemen maar op dit moment is er echt niet aan te komen en straks zit helft weer in asiel. Wij wachten dus wel en hij vermaakt zich nog prima volgens mij.

Afbeelding

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 13:32

Ja, dat op de rug liggen met de pootjes omhoog deden/doen ze hier allemaal.

En de meeste vinden/vonden rondgedragen worden juist helemaal geweldig.

De 2 volle zusjes die ik heb kruising Abbesijn x Brit verschillen als dag en nacht van elkaar qua karakter.

Puck is heel speels. Apporteren van balletjes vind ze het einde. Ze is heel aanhankelijk op een beschaafde manier.
Ze vraagt bijvoorbeeld echt of ze op schoot mag.
Aandacht willen hebben en het niet direct krijgen, is een zacht tikje op mijn been.
Ze is wel heel eenkennig en echt mijn kat.

Pip is lui, een allemansvriendje, heel aanhalig op een claimende manier.
En ik vind haar ook een stuk dommer.
Zij wil overigens helemaal niet opgepakt worden.

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 13:50

Ohhh genieten dit! Wat een prachtexemplaren komen er voorbij
Hier ook een Britse korthaar. Guus, nu 1,5 jaar oud. Hij heeft de kleur black smoke. Qua karakter net een hond, nog 0,0 problemen met hem gehad. Behalve dat hij soms echt om aandacht kan schreeuwen. Die rare houdingen herken ik wel :+

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door keeyzie op 08-02-21 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

GWR
Berichten: 801
Geregistreerd: 09-04-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 13:54

Echt leuk al die foto’s en berichten!

Bedoelen jullie echt op kop? Die van ons “hangt” altijd in de hoek van de stoel en snurkt dan ook echt :o Ondersteboven ligt hij niet vaak. De stoel is wel echt zijn plek.

Vloerverwarming krijgen we in ons nieuwe huis wel, binnenkort de sleutel dus ben heel benieuwd!
Daar hebben al jaren geen katten gewoond trouwens en hoop dat het dus ook daar wat betreft sproeien niet gaat gebeuren. Wat is jullie ervaring mbt castreren/sproeien?

Afbeelding

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 14:33

Afbeelding

Dit is onze kruising, normaal ligt ze nooit zo trouwens :D

xLiez

Berichten: 1893
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 15:03

Lady ligt heel vaak zo haha. Vind ze heerlijk, vooral als je dan tussen de voorpootjes gaat kriebelen Afbeelding

_LotteZ
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 15:16

Ik heb ze hier ook lopen! 1 Britse langhaar(lilac), en 2 van haar chocolate kortharige kids (ze is (bewust) gedekt door een Britse korthaar)
Ik heb een aantal HTK katten gehad, maar deze zijn wel echt anders in karakter, ze zijn erg mens gericht. Lopen als hondjes achter me aan de hele dag en 2 van de 3 liggen met regelmaat op schoot. Ze komen buiten maar alleen in de tuin.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gekke houdingen genoeg inderdaad

Afbeelding

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 15:29

Afbeelding

Wat. Een. Heerlijkheid bij iedereen!

Hafje81
Berichten: 222
Geregistreerd: 28-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 15:51

Hier een britse langhaar. Geen schootkat (is eigen aan het ras), maar wel een vriendelijk, rustig en zachtaardig karakter. Ze is wel steeds in onze buurt te vinden en gaat langs je liggen, maar meer niet.

Babbelaar20
Berichten: 1722
Geregistreerd: 29-12-12

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 16:09

Mijn britten zijn dus wel echte schootkatten.... sterker nog; zou willen dat ze me soms ook ruimte geven om zelf ergens te zitten _O-
Ze lopen me ook overal achterna en als ik buiten ben struinen ze heerlijk door de tuin. Zelfs als ik paardrij liggen ze in de rijbak :=

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 16:16

Ik ben ook eigenaar van 2 britten (blauw en lilac). Wel britse langharen, maar het enige verschil is dat ze langhaar hebben. Britse langharen komen ook wel eens voor in britse korthaar nestjes omdat veel kortharen ook een langhaar gen dragen. Maar er wordt sinds kort ook bewust op gefokt. :)

Ze zijn lieve, vriendelijke, zelfstandige katten. Ze zijn beide geen schoonkatten, maar houden wel erg van knuffelen! Myka, de lilac doet dat graag op haar eigen tijd. Pip de blauwe is dan wel weer een enorme knuffel. Die slaapt nachts altijd tegen me aan en komt overdag vaak gezellig op de bank liggen.

Ze zijn wel wat eenkennig, maar hebben geen kwaad in zich naar andere mensen. Ze vermaken zichzelf prima en slapen ook veel. :) Ik vind ze ontzettend leuk.


Afbeelding

Afbeelding

En als Baby.
Afbeelding

AnsjePansje1

Berichten: 99
Geregistreerd: 14-06-13

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 11:50

O wauw, helemaal verliefd
Ik wilde al een 2e,maar na het zien van deze foto's al helemaal haha

Van wat ik van de cattery had begrepen zijn de meeste Britjes geen schoot katten, maar willen ze wel graag bij je zijn. Naast je liggen en in dezelfde ruimte zijn als jij.

Ik merk dat Nootje Vrij eenkennig is. Hij mauwt om mij als ik weg ben en wilt ook alleen bij mij op schoot en niet bij mijn vriend

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-21 12:29

Het lastige is denk ik dat je nooit weet of een kat een schootkat is, en een Brit komt denk ik het meest in de buurt van in ieder geval een leuke sociale kat die veel bij je is :D

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 13:10

Een fokker van Britse kortharen zei eens tegen me dat de kleur ook wat zegt over het karakter.
Shaded Silver was volgens haar heel zachtaardig, roodharig veel vinniger.

Of het echt waar is weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de Shaded Silver die ik had, de liefste, leukste en slimste kat was, die ik ooit gekend heb.

Hij leek wel een hondje.
Ging op commando naar zn kamer, kon op commando zitten en zn pootjes in de lucht doen, op commando beestjes zoeken en kwam altijd als ik m riep.

Hij was daarnaast een heerlijke schootkat en ontzettend speels.

Wel had hij helaas een slechte gezondheid.

AnsjePansje1

Berichten: 99
Geregistreerd: 14-06-13

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:36

Ik heb wel vaker gehoord dat kleur wat kan uitmaken. Bij sommige hondenrassen is dat ook zo dacht ik.

Onze Brit kan ook pootje, bedelen, high five en liggen op commando. Hij vind het ook allemaal best haha

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:42

Wij hebben een halve en een hele. Hiervoor een rode Britse korthaar gehad. Was wel een schootkat. Een echte goedzak.

Afbeelding
Die we nu hebben is echt een schijtert :+ al is dat sinds we hem hebben wel wat beter geworden. We weten ook niet wat er is gebeurd voor we hem kregen. Deze is wel veel buiten. Maar geniet wel echt van aandacht. Komt ook wel naast je op de bank zitten. Maar niet echt op schoot.

Afbeelding
De kruising met Siamees is wel echt een schootkat. Ook een echte goedzak. Vind alles best.

Seni

Berichten: 2730
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 20:05

Hey! Wat leuk dat ik dit topic nu vind! Met een beetje geluk mogen wij over een paar weken een Brits korthaar verwelkomen in onze familie!

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-21 20:31

Leuk Seni, heb je foto’s? :D

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 21:40

Afbeelding

Beide schootkat, dus samen een schoot delen :D

AnsjePansje1

Berichten: 99
Geregistreerd: 14-06-13

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 09:27

Wat lekker warm nu ook met dit weer boemel, ideaal