Wie heeft er een Brits Korthaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 22:28

Haha hier de kattenveertjes en knisper balletjes. Oh en rammelmuisjes

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 22:40

Seni schreef:
Hier ook die Curver reismand. Daar zal het kitten ook in opgehaald worden maar ik gok dat ze daarna, net zoals mijn andere kat, in een tuigje vervoerd wordt. (Mijn andere kat wordt helemaal gek in een reismandje en met een tuigje is hij de rust zelve).

Ik ben verder wel enthousiast over het curver mandje. Heb op de praktijk eigenlijk geen moeite met de sluitingen van het mandje?


Née wij hebben er geen moeite mee. Sommige katten alleen ook niet. Vooral die sluiting van dat kleine klepje maken ze open om te ontsnappen. Het is echt bizar hoe grote katten zich erdoorheen kunnen persen.

Heb de afgelopen tijd al een paar keer een ontsnapte kat gehad uit die mandjes. Gelukkig zetten we ze als we ze even in hun mandje laten wel altijd in een gesloten ruimte en kunnen ze niet echt weg. Dit soort katten en mandjes zijn de reden dat bij ons de deuren in principe dicht moeten zijn.

Tuigjes zijn hier een no Go. Voor we schrikdraad kregen dacht ik onze katten daar plezier mee te doen zodat ze toch nog naar buiten konden maar was op z’n zachtst gezegd geen succes -O-

Wij hebben van catit de foodmaze. Eerst gingen ze eraan hangen om makkelijk te kunnen snacken. Tegenwoordig gebruiken ze hem redelijk zoals het hoort.

Tiggs schreef:
Oeh ja, die vindt de mijne geweldig! Ik vond het wat minder toen ze besloten had er steeds mee te gaan spelen als ik in bed lag...

Onze katten krijgen om die reden alleen zachte speeltjes in hun kamer. Nadat ik een nacht wakker heb gelegen door een stuiterende pingpongbal besloten dat dat niet meer gebeurt. Als ze loslopen kunnen zie die altijd nog gebruiken. (Dat is eigenlijk altijd behalve snachts)

Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:25

Ja dat ding maakt wel herrie. Dopjes van melk pakken en brood clipjes zijn ook favoriet.
Vind die water fontein die je erbij kan kopen ook wel leuk. Zal alleen een rommel geven vrees ik?

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:10

Ik heb een fontein. Voor mijn vorige kat gekocht die nierproblemen had.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:57

Hier ook een fontein omdat meneer altijd in de wasbak ging staan en dan moest ik de kraan open zetten, dan drinkt hij alsof hij een week niks gehad heeft.

Blijkbaar is dat een instinct? Heb dat ooit gelezen haha. Dat katten stilstaan water liefst vermijden omdat daar bacteriën in groeien ofzoiets

Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:47

O ja dat deed mijn vorige kat ook. Die werd ook helemaal gek als je de gieter voor de planten vulde. Als ik dan een mini straaltje over hem heen goot vond ie dat heerlijk.
Deze dame gaat de douche in als er iemand heeft gedoucht, dan drinkt ze daar.

Saskia_D

Berichten: 74
Geregistreerd: 09-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:51

Dit herken ik !
En natuurlijk overal natte pootjes daarna ....... :j
Hier is al een paar keer een poes uit het bad gevist - want als de kraan open staat om het bad vol te laten lopen is het erg aantrekkelijk om over het randje richting de kraan te wandelen. En dat gaat soms goed.
En soms niet :=

Het fonteintje hier wordt ook super gebruikt, hoewel een lopende kraan in de badkamer altijd nóg aantrekkelijker is!

Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 16:02

Haha O ja dat met dat bad herken ik van die vorige kat. Die lag er ook regelmatig in. Of een zwembadje in de tuin, vijver van de buren.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 16:35

Ik ben wel benieuwd hoe dat straks met onze kittens gaat! We gaan het eerst zo proberen en misschien later ook een fonteintje aanschaffen.

Gewoon even nog omdat ze zo leuk zijn.. <3 <3 <3

Afbeelding

AnsjePansje1

Berichten: 99
Geregistreerd: 14-06-13

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 16:49

Die kittens <3

Onze kat drinkt ook uit een fontein. Merk dat hij dan ook echt meer drinkt

AnsjePansje1

Berichten: 99
Geregistreerd: 14-06-13

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 16:53

Zijn jullie britjes ook zo lui/ moeilijk met speeltjes?
Ik heb zo veel speeltjes en ook veel verschillende. Ik ruim ze ook na het spelen weer op, maar niks kan hem lang interesseren.
Maar ik merk dan wel weer dat die energie heeft en aandacht vraagt, maar niet willen spelen met de speeltjes 8)7

Seni

Berichten: 2730
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:01

Hoe lang speel je? Katten hebben in ieder geval een korte spanningsboog dus kunnen niet heel lang spelen. Hier zijn hengels favoriet voor iets wat niet eetbaar is. Verder eigenlijk niet echt speeltjes, alleen als er eten bij hoort.

AnsjePansje1

Berichten: 99
Geregistreerd: 14-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 21:16

Seni schreef:
Hoe lang speel je? Katten hebben in ieder geval een korte spanningsboog dus kunnen niet heel lang spelen. Hier zijn hengels favoriet voor iets wat niet eetbaar is. Verder eigenlijk niet echt speeltjes, alleen als er eten bij hoort.


Als hij echt een "terror" bui heeft gaat hij wel spelen en dan eens 5 minuten. Dit heeft hij eens in de 3 dagen?
Ik probeer hem wel iedere dag minstens 2 keer te verleiden om te spelen. Hengel met veertjes op een bepaalde manier bewegen, springveertjes, brokjes verspreiden. Hij gaat er bij liggen en dan kijken. Voor het slapen gaan wissel ik speeltjes af wat ik achter laat, maar ik hoor hem eigenlijk nooit wat doen.

Heb meerdere hengels, veel spul van tabby tijger, muisjes, balletjes, springveertjes, dopjes, kattenkruid, touwtjes, bewegend speelgoed etc.

AnsjePansje1

Berichten: 99
Geregistreerd: 14-06-13

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 21:24

Misschien ook handig bij te zeggen dat hij verder wel tevreden lijkt. Hij achtervolgt mij in huis, eist ook zijn kriebels en krijgt ze genoeg. Poetst zichzelf, wisselt van slaapplekken en lijkt ook veel "genoegen" te krijgen van alleen kijken naar iets. Hij kan zo een uur een natuurdocumentaire kijken (ja ik ben echt een gek kattenvrouwtje die soms katten tv aanzet :o).

Dit is ook mijn eerste kat ooit, kan alleen vergelijken met katten van vrienden. Die zijn snel te porren om te spelen, maar geen Britjes. Wil het graag goed voor hem doen, maar ivm weinig actief zijn twijfel ik soms of ik wat anders moet doen of dat hij gewoon echt een relaxte kat is.

Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 21:37

Aaah die kittens, smelt! <3

Hier speelt ze wel veel, is nog jong natuurlijk. Die baan is favoriet nu. Al heeft ze ook een knuffel waar ze mee rond loopt en vecht. Toen ze kleiner was zo leuk om te zien, moest ze dr koppie omhoog houden om zo ermee rond te rennen. :')

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 21:41

Ik heb oa deze van ome Ali en een kattentunnel plus een toren met balletjes erin. Alle drie een dikke hit. Ik wissel af en zelfs de oudere kat wordt er door getriggerd

Afbeelding

AnsjePansje1

Berichten: 99
Geregistreerd: 14-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 21:54

Samantha_ schreef:
Aaah die kittens, smelt! <3

Hier speelt ze wel veel, is nog jong natuurlijk. Die baan is favoriet nu. Al heeft ze ook een knuffel waar ze mee rond loopt en vecht. Toen ze kleiner was zo leuk om te zien, moest ze dr koppie omhoog houden om zo ermee rond te rennen. :')



Ik zie het al helemaal voor mij *\o/* <3

AnsjePansje1

Berichten: 99
Geregistreerd: 14-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 21:55

caro29 schreef:
Ik heb oa deze van ome Ali en een kattentunnel plus een toren met balletjes erin. Alle drie een dikke hit. Ik wissel af en zelfs de oudere kat wordt er door getriggerd

[ [url=m/DceIVS.jpg]Afbeelding[/url] ]



Bedankt voor de tip! Ik zal ook weer eens op Ali kijken

lieke2
Berichten: 2129
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 21:58

AnsjePansje1 schreef:
Zijn jullie britjes ook zo lui/ moeilijk met speeltjes?
Ik heb zo veel speeltjes en ook veel verschillende. Ik ruim ze ook na het spelen weer op, maar niks kan hem lang interesseren.
Maar ik merk dan wel weer dat die energie heeft en aandacht vraagt, maar niet willen spelen met de speeltjes 8)7


Ik zou zeggen dat dat wel bij dit ras hoort. Voorheen altijd htk-katten gehad en die waren veel makkelijker te verleiden tot spelen. Niettemin gaat hier elke dag wel een keer een goeie sprint door het huis en via de wegschuivende deurmat zo naar boven de krabpaal in. Het is ook goed te zien of ze wil rennen, dan zit ze naar mn voeten te kijken en als ik dan naar haar toesluip, rent ze ineens kei hard weg.
Als ik in bad lig, gaat ze vaak zelf een speeltje uit de mand halen en komt ze die als een prooi brengen, inclusief overwinnaars-geluid (of zoiets :+ ).

Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 22:01

Haha overwinnaars geluid. :')
Ja hier brengt ze ook vaak een speeltje, dan gooi ik m weg en brengt ze m weer. Kan ze uren mee doorgaan.
Wat ik altijd zo grappig vind als ze zo’n speelse bui heeft, als ze met een hoge rug en dikke staart zo schuin door de kamer loopt. Soms kijkt ze me alleen aan en is het al een hoge rug. :') Dan denk ik, ben ik zo eng. -O-

lieke2
Berichten: 2129
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 22:03

Jaha, dat is leuk als ze voor jou zo wegrent :') :j

Gaaf dat ze ook apporteert +:)+

AnsjePansje1

Berichten: 99
Geregistreerd: 14-06-13

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 22:07

Dit soort verhalen zijn goed. We hebben ook voor een Britje gekozen omdat die relaxter zijn, maar ivm eerste ervaring vind ik het soms nog wat spannend ofzo.

Overwinnaars geluid klinkt echt geweldig haha

lieke2
Berichten: 2129
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 22:26

AnsjePansje1 schreef:
Dit soort verhalen zijn goed. We hebben ook voor een Britje gekozen omdat die relaxter zijn, maar ivm eerste ervaring vind ik het soms nog wat spannend ofzo.


Ik grap weleens dat ik geen beschaafdere kat ken dan de Brit. Nagenoeg altijd in de buurt, alleen op schoot met een dekentje maar oke :D , nooit ergens in geklommen of aan gekrabt wat niet mocht. Snapt ook niet (denk ik dan :o ) dat ze in een boom kan klimmen, haalt niks van het aanrecht af, ook geen vers vlees (en ja, daar loopt ze echt weleens overheen, maar nooit als ik daar in de buurt ben :') ). Het enige wat ze weleens wil 'pikken' zijn boterhammen. Niet om echt op te eten maar uit de verpakking halen en wat peuzelen ofzo.

AnsjePansje1

Berichten: 99
Geregistreerd: 14-06-13

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 22:29

Haha nu je het zegt. Onze kat doet ook echt niks. Heeft ons nog nooit gekrabd, nog nooit in de gordijnen gezeten, geen enkele poging gedaan om op het aanrecht te komen

boemel

Berichten: 8404
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 22:33

AnsjePansje1 schreef:
Zijn jullie britjes ook zo lui/ moeilijk met speeltjes?
Ik heb zo veel speeltjes en ook veel verschillende. Ik ruim ze ook na het spelen weer op, maar niks kan hem lang interesseren.
Maar ik merk dan wel weer dat die energie heeft en aandacht vraagt, maar niet willen spelen met de speeltjes 8)7


Mijn 3 volle Britten van vroeger waren enorm speels. Alledrie hadden echt hun eigen spelletjes.
1 was gek op papier, 1 was gek op stuiterballen en 1 was gek op tassen en "ik ga je pakken" spelletjes :D .

Mijn huidige Brit x Abbesijnen zijn nu 6 jaar oud en ook nog hartstikke speels.
Samen ravotten, muisjes, balletjes... alles is leuk :D