Wie heeft er een Brits Korthaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moi22
Berichten: 902
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 14:52

Aaahhh super leuk!!! Ben geen shopper behalve als t om m’n dieren gaat :o

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-21 15:56

Dat herken ik inderdaad :D Ik heb inmiddels 2 krabpalen, allemaal speeltjes, een reismand, een kattenbak met schepje, een mandje en voerbakjes besteld :+

caro29
Berichten: 8046
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 16:57

Ik heb speeltjes besteld en heb 1 krabton. Heb niet de slimste springer en durf geen hoge paal te doen.

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 17:40

Afbeelding
Hier ook een Brit, een chocolat. Een echte knuffelkat.

Helaas heeft ze momenteel last van diarree. Iemand daar nog ervaring en tips voor? Volgens de DA moesten we ons nog niet meteen grote zorgen maken. Vanaf morgen gaan we royal canin digestive care voeren.

Het favoriete speeltje is hier een stok met een pluim aan.

moi22
Berichten: 902
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 18:45

History_ schreef:
[ [url=m/fWLqGo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier ook een Brit, een chocolat. Een echte knuffelkat.

Helaas heeft ze momenteel last van diarree. Iemand daar nog ervaring en tips voor? Volgens de DA moesten we ons nog niet meteen grote zorgen maken. Vanaf morgen gaan we royal canin digestive care voeren.

Het favoriete speeltje is hier een stok met een pluim aan.

Ahh nog een kitten? Ziet er nog zo jong uit.
Die van mij gingen niet lekker op het voer van de fokker. Toen dat op was maar wat anders geprobeerd en geen slechte ontlasting meer gezien.

En ontwormen is een belangrijk dingetje. Herinnert me er gelijk aan dat die van mij ook weer mogen :)*

Hier zijn tampons en sokken favoriet speelgoed. Qua sokken geen voorkeur voor vies of schoon. Hij kaapt ze gewoon uit de vuile was of schone wasmand :') Gelukkig hebben ze maar voor een compleet asiel aan kattenspeelgoed }:0

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 18:53

Ja 15 weken en we gaven tot nu toe hetzelfde voer als in de cattery. Maar DA adviseert nu om over te stappen op iets anders, morgen wordt het geleverd dus we hopen dat het helpt

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 19:22

Aaah wat een droppie! Misschien idd wormpjes?
Haha hier ook een sokken dief. Ik heb op zolder zo’n opberg bak op wieltjes die onder de schuinte past. En daar legt ze de sokken in die ze van de waslijn steelt. :')
Kwam er laatst per toeval achter met stofzuigen.
Ik ga morgen middag met m’n dochter nog wat spulletjes voor de kitten shoppen. Altijd leuk!

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 19:22

Tampons zijn inderdaad fantastisch...

@Ketly: een uitloop-/opvangmatje voor bij de kattenbak kan ik ook aanraden!

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 19:24

Tampons haha wat een idee!
Mijn kat is helemaal weg van dopjes van Oa melk pakken. En die metalen clipjes van brood. Maar alles beland heel snel onder de bank. Liggen ook wat van die speelgoed muizen onder. Dan vissen we alles eronder uit voor haar, en dezelfde dag ligt het er weer onder.

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-21 19:42

Hahaha tampons :+

Goede tip Tiggs, dankjewel :D Ga ik nog even nabestellen.

We hebben deze krabpalen gekocht:

Afbeelding

Afbeelding

Deze mand:

Afbeelding

We hebben ook nog eentje liggen dus moet eerst voldoende zijn.

En deze reismand komt morgen al binnen, ben onwijs benieuwd want hij lijkt heel praktisch!

Afbeelding

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 20:07

Oh wij hebben die reismand ook. We zijn er tevreden van. Ook goed vast te maken in de auto met de gordel.

Mooie spullen!

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 20:19

Dubbelpost

moi22
Berichten: 902
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:10

Mooie krabpalen hoor.

Reismand is ook heel mooi maar minder praktisch. Ben dierenarts en uit die manden ontsnappen de katten vaak via de kleine klepjes. Vooral de wat grotere/sterkere katten zijn daar goed in.

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-21 21:30

Oh echt waar? Zo’n standaard mandje ging de kat van mijn ouders altijd met zijn volle gewicht tegen het deurtje aan en dan moesten we de dierenarts weer afbellen :+ Zijn er wel echt hufterproof manden?

xoranlover

Berichten: 6605
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:51

Afbeelding

Ik heb deze. Die hebben zelfs mijn aby houdini's niet opgekregen. Die gaan mee naar show, dierenarts en naar de kater. Dus wat bij betreft geen andere meer.
3 manieren van de katten in de mand doen en de mand is inklapbaar en neemt dan weinig ruimte in. Gebruik ik ook met de kittens deze manden.

moi22
Berichten: 902
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:52

Ik heb een standaard model maar wel wat duurder en steviger. Kan m zo snel niet vinden online. Zou zeker niet die goedkopere dingen van de action ofzo aanraden.

Sowieso til ik die dingen altijd met 2 handen waarbij ik de bodem ondersteun. Zeker de goedkopere zakken soms gewoon open.

Daarnaast is het echt bizar hoe mensen hun kat in die mandjes proppen en hoe vaak het goed gaat. Met sluitingen voor vuilniszakken dicht gemaakt of pas zelfs 1 met huishoudfolie met nog een klein ademgaatje :r

Tassen zijn ook niet praktisch. Vaak erg krap en weinig luchttoevoer
Tegenwoordig heb je ook van die doorzichtige tassen. Die zijn over het algemeen niet zo goed voor het stresslevel van de katten aangezien ze alles gewoon kunnen zien en zich niet terug kunnen trekken en verstoppen.

Eigenlijk jammer dat de sluitingen van die klepjes op die curver manden niet anders ontworpen zijn. Zou dat ding gelijk bijna ideaal maken.

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 22:01

Ik heb een hele simpele gekocht. De dierenarts zit hier op 200 meter lopen dus ze hoeven er maar heel kort in.
Heb m pas net gekocht, hiervoor leende ik altijd een mandje bij de dierenarts, die hebben een hele stapel leen manden staan.

Seni

Berichten: 2731
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:25

Hier ook die Curver reismand. Daar zal het kitten ook in opgehaald worden maar ik gok dat ze daarna, net zoals mijn andere kat, in een tuigje vervoerd wordt. (Mijn andere kat wordt helemaal gek in een reismandje en met een tuigje is hij de rust zelve).

Ik ben verder wel enthousiast over het curver mandje. Heb op de praktijk eigenlijk geen moeite met de sluitingen van het mandje?

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:51

Mijn Brit raakt helaas in paniek van het tuigje..

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-21 15:06

Ik lees voornamelijk dat de katten het klepje open krijgen, maar verder zien de recensies qua ruimte en deksel er wel positief uit. Als we het klepje goed vastzetten hoop ik dat het voor ons geen probleem gaat zijn.

Mandyy

Berichten: 30492
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:50

Tiggs schreef:
Mijn Brit raakt helaas in paniek van het tuigje..

Hier helaas ook (allebei). :(

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 18:35

Ik heb vandaag een catit senses gekocht, zo’n baan met een balletje. De kat is er super blij mee. Hoop de kitten straks ook.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 18:38

Oeh ja, die vindt de mijne geweldig! Ik vond het wat minder toen ze besloten had er steeds mee te gaan spelen als ik in bed lag...

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Wie heeft er een Brits Korthaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 19:46

Oooh die bruine, zo leuk!

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 19:47

Samantha_ schreef:
Ik heb vandaag een catit senses gekocht, zo’n baan met een balletje. De kat is er super blij mee. Hoop de kitten straks ook.

Hier keek die van mij 2 keer naar en nu staat het in de kast :') stomme pluizendingen van de action vallen nog het meest in de smaak. En haarelastiekjes