Supplement voor hond met jeuk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Supplement voor hond met jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 23:15

Heey,

Allereerst, het lange verhaal hieronder komt maar de hond staat al onder behandeling van de dierenarts.

Onze hond, betreft een haveneser heeft ontzettend veel jeuk, voornaamelijk de oksels. Dit begon ongeveer anderhalfjaar geleden. We begonnen met het gehele voer nakijken en kijken waarin we haar konden helpen, allerlei voer geprobeerd maar dat hielp helaas niet. Daarna zijn we begonnen met apoquel tabletten (jeuktabletten). Hier reageert ze super op maar met een prijs van meer dan 1 euro per pil en dan 2 per dag vond ik dat we ook verder moesten gaan zoeken. Ouders waren hier ook mee eens en zo hebben we een allergietest laten doen. Hieruit blijkt dat ze allergisch is voor diverse grassen en pollen (net als baasje :knuffel: )

We zijn daarom ook een jaar geleden begonnen met artuvitrin, dit is een samenstelling van haar allergenen die ze maandelijks inspuiten wat moet zorgen dat ze immuun wordt. Voor de mensen die bekend zijn voor de mensen heet het allutard, heb zelf de behandeling ook gehad vandaar de snelle keuze om het ook voor de hond te doen, het heeft een succespercentage van ongeveer 70%.

Het eerste potje ging super, konden al snel de apoquel afbouwen naar geen en ze was weer happy. Nu zijn we begonnen aan ons tweede potje en sindsdien heeft ze weer veel jeuk, als we het merken dat ze veel krabt (voornamelijk 's avonds) krijgt ze direct weer een apoquel, dit houd voor nu in dat ze er minstens om de dag wel een krijgt. De kwestie is al met 2 dierenartsassistentes besproken en beide gaven aan dat er niks in de samenstelling van het potje is veranderd en dat het het moment van het jaar is. Nu is het alleen al twee maanden zo, de volgende afspraak hebben we weer met de dierenarts zelf om met haar verder te bespreken.

Maar nu is mijn vraag welk supplement zou ik haar kunnen geven om haar te ondersteunen?
Ik kan wel wat online vinden maar zou graag de ervaringen horen ook waarom je het niet zou doen. We geven onze paarden immers ook vaak supplementen waarom de hond niet.

Ik heb al puur derma gevonden, nadeel voor mij is dat het in mond moet, vieze smaak en we plagen haar al zoveel, wil haar graag minder plagen.
En ik zag lijnzaadolie, voordeel hiervan is weer dat het over de brokjes kan en het is relatief goedkoop, de kosten lopen al aardig door haha.

Het gaat niet om de oplossing, want daar zijn we al mee bezig om dat van binnenuit op te lossen maar echt iets om haar te ondersteunen en te zorgen dat ze wat minder onrustig wordt van de jeuk.

Ik hoor graag jullie meningen en ervaringen :j
Het gaat om het witte spook.
Afbeelding

marleen_usar

Berichten: 24654
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 23:19

Ik gebruik puur derma, als je een spuitje gebruikt zit het er zo in.

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 23:31

marleen_usar schreef:
Ik gebruik puur derma, als je een spuitje gebruikt zit het er zo in.


Ah okee dat is fijn om te horen en hond heeft al jeukklachten of gebruik je het preventief voor huidverzorging?

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Supplement voor hond met jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 07:43

Eerlijk gezegd denk ik dat een supplement niet genoeg zal doen.

Hier goede ervaringen met hydrocortiderm, dat is iets zwaarder geschut en verkrijgbaar bij de dierenarts.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 08:24

Je hebt inderdaad wel supplementen die de huid ondersteunen van puur. Maar je hebt ook de Nurtrolin olie voor door het voer.
https://www.barkkinghondensnacks.nl/web ... -coat.html

Het is in NL nog een relatief onbekend merk. Maar als je bij hun op facebook kijkt naar de reacties, zitten daar best veel atopie hondjes tussen. :)

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Supplement voor hond met jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-21 08:42

Aah bedankt voor de reacties. We gaan ook kijken naar een andere oplossing want we willen het graag onder controle krijgen maar haar huid wordt rood en hoop met den supplement haar iig te helpen een beetje samen met de andere dingen. Ik zal de hydrocortiderm meenemen in gesprek als ik weer bij de dierenarts ben!

marleen_usar

Berichten: 24654
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 13:26

De hond van mijn moeder gebruikt soms puur derma, hij had 24/7 jeuk. Maar we hebben een allergietest laten doen bij Maasduyn via een haarpluk en hij jeukt nog sporadisch. Hij kreeg pillen van de dierenarts maar dat is slecht en hij bleef jeuk houden.

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-21 15:42

marleen_usar schreef:
De hond van mijn moeder gebruikt soms puur derma, hij had 24/7 jeuk. Maar we hebben een allergietest laten doen bij Maasduyn via een haarpluk en hij jeukt nog sporadisch. Hij kreeg pillen van de dierenarts maar dat is slecht en hij bleef jeuk houden.


Okee en de puur derma zorgt voor rust in de huid en minder jeuk?
Wij hebben een allergietest via bloed laten doen wat naar lab gestuurd is. En de pillen werken super maar zijn zo duur.

Puur derma ga ik ook maar eens proberen dan!

marleen_usar

Berichten: 24654
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 19:35

Ja het geeft echt veel minder jeuk, mijn York moest ooit een ontstekingsremmer nemen en hield daar jeuk aan over.

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Supplement voor hond met jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-21 19:43

Aah nou fijn om te horen! Ga ik dan ook maar proberen!

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Supplement voor hond met jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 08:38

Even een update van mijn kant. Ik was vorige week bij de nu epplejeck en daar hadden ze geen puur derma maar wel lijnzaadolie dus ik dacht neem de gok en ga het proberen voor 9 euro en anders krijgt paardlief het.

We geven het sinds afgelopen woensdagavond en ze vond het eerst wel gek door de brokken heen, nu likt ze de bak ook nog uit. En het belangrijkste ze heeft sinds woensdag ook geen jeuktablet meer gehad we merken echt dat het werkt. Ze krabt nog wel af en toe maar duidelijk veel minder!

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Supplement voor hond met jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:47

Mag ik vragen wat je allemaal aan voeding hebt geprobeerd?

Mijn witte herder kruising had ook altijd ontzettend veel jeuk en een rode huid toen ze nog op brok stond.
Na het uitsluiten van rund, kip en gluten ging het al beter.

Nu krijgt ze vers vlees van soorten die geen granen eten of waarbij het maag darmgestel eruit is gehaald en de jeuk is helemaal weg.

Supplementen om de jeuk te verlichten zijn leuk, maar ze pakken niet de bron van je probleem aan imo

JMH

Berichten: 180
Geregistreerd: 18-10-10
Woonplaats: Gaasterland

Re: Supplement voor hond met jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 12:53

Voor onze hond gebruiken we Effektri (www.effektri.com) en hij krijgt nog steeds Apoquel. De olie krijgen ze beide over het voer en ze vinden het heerlijk! De Apoquel kunnen we inmiddels afbouwen, in plaats van een heel pilletje per dag krijgt hij inmiddels een half pilletje! Jeuk is zo vervelend voor ze :-(

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 22:17

_classic schreef:
Mag ik vragen wat je allemaal aan voeding hebt geprobeerd?

Mijn witte herder kruising had ook altijd ontzettend veel jeuk en een rode huid toen ze nog op brok stond.
Na het uitsluiten van rund, kip en gluten ging het al beter.

Nu krijgt ze vers vlees van soorten die geen granen eten of waarbij het maag darmgestel eruit is gehaald en de jeuk is helemaal weg.

Supplementen om de jeuk te verlichten zijn leuk, maar ze pakken niet de bron van je probleem aan imo


We hebben diverse allergenen voeding geprobeerd van royal canin, prince etc. Maar ook geselecteerd op vlees en vissoorten.
Molen bij ons in buurt maakt zelf voeding daardoor goed kunnen selecteren. Vers vlees gaat ze ontzettend van aan de diarree.
Nu krijgt ze brokjes van aardappel en zalm dat gaat goed en er is al duidelijk waar de jeuk vandaan komt ze is allergisch voor graspollen. En ze loopt elke dag in het gras natuurlijk. Dus doormiddel van immunnotherapie zijn we al bezig om het probleem van binnenuit op te lossen maar dit is een langdurig traject natuurlijk.

JMH schreef:
Voor onze hond gebruiken we Effektri (https://www.effektri.com) en hij krijgt nog steeds Apoquel. De olie krijgen ze beide over het voer en ze vinden het heerlijk! De Apoquel kunnen we inmiddels afbouwen, in plaats van een heel pilletje per dag krijgt hij inmiddels een half pilletje! Jeuk is zo vervelend voor ze :-(


Aah fijn! Sinds ik lijnzaadolie gebruik is de apoquel niet meer nodig. Hopelijk kan de immunno behandeling het helemaal stoppen maar dat is helaas een langdurig traject. Ik ga het in ieder geval onthouden dankjewel!