Wie is er ook op zoek naar een hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 12:15

Ik heb gekozen, het was overduidelijk. Ze klom bij me op schoot, kwam spelen, heeft liggen slapen en ze volgde me toen ik wegliep. Ze bleef steeds maar terugkomen :D
Een knap blue merle aussie teefje

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 21:58

@Susanne
Oooh wat leuk om te horen! :D. Wanneer mag ze mee?

Hier nu bijna 2 weken op de Royal Canin (nu volledig) en helaas geen verschil. Morgen maar even naar de dierenarts bellen wat nu slim is. Zou zoiets met bloed prikken naar voren komen? Of is het echt verschillende soorten blijven proberen?
Verder gaat het heeel goed <3. Op puppycursus krijgen we veel complimenten en vandaag heeft hij voor het eerst een stukje los gelopen. Bleef goed in de buurt en kwam braaf terug op commando!

Afbeelding

Anoniem

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 22:13

10 juli mogen we haar halen. Nu nog een naam... Zo moeilijk, met mijn vorige pup die assistentiehond zou worden heb ik zo goed nagedacht over de naam en het is goed gelukt met mooie betekenis (maar heel herkenbare naam dus die ga ik hier niet plaatsen), maar nu wil ik een net zo mooie naam...

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 23:34

@pearl: je kan je dierenarts altijd vragen of dat een optie is bij die praktijk :j. Scheelt wellicht aanmodderen met voer?

@suzanne: oh lastig! Misschien helpt deze link? Je kan een taal en geslacht kiezen en dan krijg je een hele boel namen met betekenis :j. Misschien leuk als inspiratie of zo?

Anoniem

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 23:44

Oh super! dankjewel :)

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 08:35

Misschien is iets dat een kleine hint / betekenis naar je vorige hond heeft ook leuk. Bv dezelfde beginletter of als je vorige hond Luna heette deze iets met de zon bijv (even simpel gezegd, maar dieper dan dat kan natuurlijk ook)

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:12

@Imandra
Nou, DA wil er niet echt aan mee werken :'). Pup was nog wel erg jong en ik moest de fokker maar bericht doen en hem terug op het voer zetten wat hij dasr kreeg, want dat was volgens haar dus geen probleem (knap dat ze dat weet want ik heb 'm eigenlijk gelijk op voer wat hier in de winkel te koop was gezet. Dus ik heb geen idee hoe die daar op reageerde). Plus, op de Smolke deed hij het eerst ook goed en kreeg later pas jeuk.
Toen ik vroeg of een bloedonderzoek bijv mogelijk is zei ze; 'Ja, kan. Maar is wel erg duur, dus ik zou terug gaan op voer van de fokker.' Maar wat het precies kost kon ze me ook niet vertellen..
Verder ook geen tips of iets wat ik nu kan doen, op de fokker een bericht doen na dan. Misschien maar weer bellen als er een andere assistente zit :'). En moet binnenkort toch heen voor vlooien en ontworming pilletjes.


@Susanne
Oh namen.. Zo lastig! Nero heeft ook bijna een week zonder naam gelopen, dus daar kan ik je echt niet mee helpen haha

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:42

Oh wat stom, zo'n reactie. Beetje afwimpelend. Is er geen andere dierenartspraktijk waar je even navraag kan doen? Ik zou op zijn minst willen weten wat veelvoorkomende ingrediënten zijn die dit kunnen veroorzaken, zodat ik het volgende voer wat ik koop daarop kan uitkiezen. Dan heb je iig iets van richting?

Alternatief is inderdaad gewoon voer halen en kijken waar die op reageert. Maar pff, succes!

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:57

IMANDRA schreef:
Oh wat stom, zo'n reactie. Beetje afwimpelend. Is er geen andere dierenartspraktijk waar je even navraag kan doen? Ik zou op zijn minst willen weten wat veelvoorkomende ingrediënten zijn die dit kunnen veroorzaken, zodat ik het volgende voer wat ik koop daarop kan uitkiezen. Dan heb je iig iets van richting?

Alternatief is inderdaad gewoon voer halen en kijken waar die op reageert. Maar pff, succes!

Ja, dat afwimpelende gevoel had ik ook. Toen ik 2wkn geleden belde had ik een hele leuke assistente aan de telefoon die echt mee probeerde te denken..
Ik kan inderdaad wel even andere dierenarts bellen! Die dierenarts van mijn ouders is iemand waar hun/ik altijd komen (maar voor mij nu te ver weg), dus die kan ik wel eens bellen. Slim! :D

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:59

Succes! Hopelijk helpt die andere wel!

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:34

Ik zou bijvoorbeeld eerst graan gaan uit sluiten, best wel veel honden krijgen daar jeuk van. Maar de hond van mijn kennis krijgt het bijvoorbeeld van gras. Dus het hoeft niet altijd aan voeding te liggen.
Onze Rubio eet met moeite brokjes dus ik heb hem nu op de barf worsten gezet en daar doet hij het erg goed op.

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:44

Volgens mij valt zo’n bloed onderzoek wel mee. Maar als het huid gerelateerd zou ik eerder naar een dermatoloog gaan. Of bioresonantie.

Meest voorkomende allergieën zijn rund, gevogelte, granen en gluten. Misschien een voeding zoeken die die niet heeft? En dat een aantal weken de tijd geven. Allergieeen kunnen ook later opspelen.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:50

Dit staat op het MC Amsterdam:

Citaat:
Allergenen zijn meestal algemene basisbestanddelen van diervoeders. Uit onderzoeken is gebleken dat honden het meest gevoelig zijn voor rundvlees, zuivelproducten, soja, kippenvlees, maïs en eieren. Deze allergenen blijven na het invriezen, verwerken en koken nog steeds immunologisch actief. Voor gevoelige dieren zijn maar weinig allergenen nodig om een reactie op te wekken. De allergenen worden door de darmwand opgenomen en komen dan in contact met het immuunsysteem. Bij dieren die overgevoelig zijn voor deze allergenen komen daardoor bepaalde stoffen vrij die huidklachten (jeuk en ontsteking) of maag/darmklachten (braken, diarree, winderigheid) veroorzaken.

https://mcvoordieren.nl/kennisbank/voed ... rgie-huid/

Mocht de dierenarts niks kunnen aanraden, zou je kunnen beginnen met rundvlees vermijden, vervolgens zuivel. De oorzaak van voedselallergieën is meestal rundvlees of zuivel namelijk. Proteïne-allergieen komen meer voor dan granenallergie (een granenallergie is best zeldzaam, dus granen vermijden zou ik pas proberen als je meestvoorkomende hebt afgestreept) :j. Maar wellicht als je deze link bespreekt met je DA dat hij/zij goede tips heeft qua behandelplan of eliminatiedieet.

In die link staat best veel informatie, misschien goed om door te lezen als voorbereiding/achtergrondinfo!

Eefsel2109

Berichten: 1110
Geregistreerd: 24-04-15

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 20:18

Nadat mijn Duitse dog Joep in december overleed waren mijn man en ik er al snel overuit dat we niet hondloos zouden blijven. Een dog werd het niet, maar welk ras dan wel? Het werd een golden retriever!

En op 16 juni zijn ze geboren en in augustus komt Maggie naar huis! Ik weet nog niet welk teefje Maggie precies zal zijn, dit weten we pas als de pups zo'n 7 weken zijn, maar kijk er onwijs naar uit!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 21:12

Hoe schattig !

Anoniem

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 01:13

Nog een weekje voor mijn pup komt en ik ben nog steeds niet zeker over de naam :( ik wil een naam met een mooie betekenis. Het zou geweldig zijn als de betekenis iets met
donder te maken heeft...

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 08:36

[***] schreef:
Nog een weekje voor mijn pup komt en ik ben nog steeds niet zeker over de naam :( ik wil een naam met een mooie betekenis. Het zou geweldig zijn als de betekenis iets met
donder te maken heeft...

Thor?

pillow
Berichten: 7799
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 09:18

Donder?

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:19

Zeus , Donar ?

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 15:37

Ik kom ook even mee volgen hier..

Heb mijn vriend eindelijk zover dat er een 2e bij mag komen hihi..
Momenteel heb ik een Middenslag abrikoos poedel reu van bijna 10 jaar, waar ik actief mee was in de agility..
Nu ga ik op zoek naar een dwergpoedel teefje.
Heb gister een mailtje gestuurd naar een fokker die mij aansprak.
Wachtlijsten zijn wel lang nu, maar ik heb ook geen haast.
Wacht in spanning op een mail terug :o

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 18:12

@Eefsel
Oooohh wat schattig <3

@Susanne
Ik zou er gewoon rustig over nadenken. Wie weet schiet de naam ineens naar binnen als je hem hebt, en wie weet ook niet en duurt het wat langer. Dat maakt toch niks uit? :)

@Karin
Gezellig! Ik hoop dat je wat kan vinden.


Hier nogsteeds geen duidelijkheid helaas. Vorige week bij de DA geweest en ze vond hem wel wat jong voor een allergie.. Vaak krijgen ze pas een allergie na een jaar. Maar ze zegt ook, zeg nooit nooit.
Ik heb hem weer ontvlooid, ontwormd en gewassen met Tea Tree shampoo. De DA heeft hem nog gecheckt op mijten of iets, maar niks. Hij heeft een spuit gekregen tegen de jeuk en we hebben medicijnen mee om de jeuk weg te houden en zo de huid wat rust te kunnen geven. Volgende week gaan we weer terug.. Jeuk is al wel minder maar nog niet weg. Dus we gaan dan gewoon weer verder kijken..
Zo lastig weer!

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 18:34

Lastig als je nog niet echt de vinger kan leggen op het probleem..
Wel fijn dat het nu iets minder is.. Apoquel of iets dergelijks gekregen tegen de jeuk?

Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 23:13

Ik zou ook graag wat meer willen meepraten :)

Ook geen haast hier maar mijn vriend en ik zijn nu langzaam aan het rondkijken naar een geschikt hondenras voor ons. De ellelange lijst is inmiddels gereduceerd tot de Toller, Dalmaat of korthaar Collie. Nu kijken naar geschikte fokkers maar dat is niet mis zeg :P

Wat zetten jullie in een mailtje naar een fokker?

Ik run een dagopvang voor honden. De pup kan dus altijd mee met mij en zal tzt ook de groep ingaan.

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 07:38

Ik heb mijzelf voorgesteld en een beetje beschreven waar ik naar op zoek ben..

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:28

KarinW86 schreef:
Ik heb mijzelf voorgesteld en een beetje beschreven waar ik naar op zoek ben..


Ik vind een dwergpoedel erg schattig maar wordt wel wat afgeschrikt door het mss nerveuze en blafferige karakter. Mag ik -puur uit interesse- vragen waarom jij die keuze voor het ras bewust maakt?

Nu gaat dat niet enkel op voor de dwergpoedel hoor. Ik heb nu een riesenschnauzer en een dwerg heeft ook al door mijn gedachten gespeeld maar ook daar dezelfde vrees….