Wie is er ook op zoek naar een hond?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sem_
Berichten: 7768
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:55

Ah leuk en spannend, veel plezier en hopelijk klikt het! :D

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:11

Dankjewel, ik hoop het ook! We zijn iets te vroeg dus we staan op de parkeerplaats te wachten :):)

Sem_
Berichten: 7768
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:42

En? :D

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:15

We zijn verliefd! :D hij moet donderdag naar de dierenarts want hij belast 1 achterpoot niet en zijn tenen aan een voorpoot zijn ontstoken. Ze weten nog niet of het door zijn ziekte komt of door iets anders. Als het goed te verhelpen is dan gaan we volgende week (of de week erna, afhankelijk van hoe zijn pootjes het doen) nog een keertje op bezoek en dan mogen we met hem wandelen en spelen. Dan komen ze erna nog een keertje met hem naar ons thuis, zodat hij de kat kan ruiken en zij hem. Als alles dan goed is, komt hij bij ons wonen <3
Hij is zo ontzettend lief en rustig. Echt een enorme schat en we kunnen niet wachten.

Sem_
Berichten: 7768
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 22:15

Jeej wat leuk zeg! Hopelijk gaat het snel beter met zijn pootjes. Klinkt ook alsof er goed de tijd wordt genomen om te kijken of het echt een goede match is. :j

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 09:20

Ja heel fijn, ze nemen echt de tijd en willen graag een goede match. Nu speelt het bij dit hondje ook nog mee dat hij al 5 jaar in dit asiel woont (hij is 6 jaar) en er nog nooit iemand interesse in hem heeft getoond. :(:) Dus ze willen echt heel graag dat hij goed terecht komt.
Hij zit daar al zo lang mede omdat mensen hem lelijk vinden door zijn kale plekjes en er waren zelfs mensen die hem vies vonden. Dat brak echt mijn hart want hij is zo ontzettend lief.
Nog even geduld dus! Maar dat is voor ons geen probleem aangezien ons huis momenteel verbouwd wordt, en we willen hem graag daar verwelkomen ipv in ons tijdelijke huis zodat hij niet weer hoeft te verhuizen.

xPearl

Berichten: 3279
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 09:57

@Frummels
Oooh wat leuk! <3 Het klinkt echt als een leukerd! En zo sneu dat hij daar al lang zit :(. Ik hoop echt dat het een match is en het met je kat goed gaat. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een foto, heb je die? :D


Hier gaat het erg goed! Nero is eigenlijk al zindelijk, gaat graag mee in de auto, speelt leuk met de honden van mijn ouders en is thuis ook super speels :D.
Balletje gooien vind 'ie ook leuk en komt hem dan weer braaf terugbrengen hahah

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 19:55

Ik zal er eentje via PB sturen! Als alles doorgaat deel ik hier natuurlijk ook een foto.
Wat fijn dat nero het zo goed doet <3

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:49

Ik kom even meelezen denk ik :D. We willen zo langzamerhand een beetje gaan snuffelen voor een nieuwe pup (of twee :* ) en eens gaan kijken wat voor ras leuk zou zijn en zou passen. Sowieso een wat groter hondenras.
Altijd labradors gehad, maar wil eens wat 'anders' O:). Australian shepherd of een herder lijkt ons wel leuk, maar opties staan nog volkomen open (dus als iemand tips heeft?) en willen ook vooral kijken of het karakter en energieniveau bij ons past.

@Kym: ooh wat leuk, ben benieuwd naar hoe die eruit ziet!

Lukasje
Berichten: 11349
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:09

Phoe, dat is wel erg ruim! Kun je mss aangeven wat je graag met de hond wil doen?

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:15

IMANDRA schreef:
Ik kom even meelezen denk ik :D. We willen zo langzamerhand een beetje gaan snuffelen voor een nieuwe pup (of twee :* ) en eens gaan kijken wat voor ras leuk zou zijn en zou passen. Sowieso een wat groter hondenras.
Altijd labradors gehad, maar wil eens wat 'anders' O:). Australian shepherd of een herder lijkt ons wel leuk, maar opties staan nog volkomen open (dus als iemand tips heeft?) en willen ook vooral kijken of het karakter en energieniveau bij ons past.

@Kym: ooh wat leuk, ben benieuwd naar hoe die eruit ziet!


Ohhh wat leuk en spannend! <3 ik heb je een pb gestuurd

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:21

Lukasje schreef:
Phoe, dat is wel erg ruim! Kun je mss aangeven wat je graag met de hond wil doen?


Haha het lijkt me wel heel leuk om er qua hondensport iets mee te gaan doen. Wilde ik met mijn vorige hond eigenlijk ook gaan doen, maar die had al heel vroeg HD dus dat werd door de dierenarts afgeraden.

Zoals ik al zei is het voor nu voornamelijk rondkijken en kijken wat past. Sowieso een rashond. Niet uit het asiel. We zijn geen suuuuuuper actieve sportieve mensen, dus een hond met een super hoog energielevel die bij wijze van spreken elke dag 3x een uur moet wandelen om zijn energie kwijt te kunnen is niet geschikt. Labradors zijn wat dat betreft eigenlijk altijd wel goed bevallen. Het zou ook voornamelijk een gezinshond worden: dus moet wel goed met kinderen en katten om kunnen gaan (die van ons is al honden gewend, dat scheelt wel). Het moet een hond zijn die wel zo nu en dan alleen kan zijn, en liefst eentje die binnenshuis wat rustiger is en 'aan' gaat zodra je lekker naar buiten gaat. Beetje karakter vind ik juist wel leuk (de labradors die we hebben gehad waren elk maf op hun eigen manier :')).

Qua ruimte hebben we straks een ruime tuin dus sowieso tussen de wandelingen door genoeg ruimte om lekker te crossen. Inclusief groot park + water in de buurt waar we heen kunnen wandelen. Twee honden lijkt me [uiteindelijk] wel leuk (ook zodat ze lekker met elkaar kunnen spelen) maar dat is nog een overweging die we moeten maken, o.a. op basis van het ras en onze (werk)situatie tegen die tijd.

Misschien stomme vraag: maar hoe lang van tevoren moet je je aanmelden voor een pup indien je via de fokker wil gaan? Is er zoiets als 'eerste keus' uit een nestje? Mijn vorige hond kwam uit broodfok (en van fouten leer je dus ik wil nu écht goed onderzoek doen en een goede fokker vinden) en daarvoor woonde ik nog bij mijn ouders, dus heb zelf geen ervaring met een 'nette' fokker.

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 23:45

IMANDRA schreef:
Misschien stomme vraag: maar hoe lang van tevoren moet je je aanmelden voor een pup indien je via de fokker wil gaan? Is er zoiets als 'eerste keus' uit een nestje? Mijn vorige hond kwam uit broodfok (en van fouten leer je dus ik wil nu écht goed onderzoek doen en een goede fokker vinden) en daarvoor woonde ik nog bij mijn ouders, dus heb zelf geen ervaring met een 'nette' fokker.


Dat verschilt nog best eens per ras en per fokker, maar ga wel uit van een jaar. Met geluk zijn de teefjes bijna loops en duurt het een stuk korter, maar eigenlijk hebben alle goede fokkers nu wel een lange wachtlijst (zeker door corona). Sommige fokkers laten mensen inschrijven per nest, daar zul je eerder geluk hebben.
Kijk bij de rasvereniging van de rassen die je overweegt en mail eventueel wat fokkers als de sites niet duidelijk aangeven hoe het zit met de wachtlijst. Wat betreft eerste keus werkt ook elke fokker anders, ik mag een top drie samenstellen waarna zij puzzelen wie waar terecht komt. Ze kijken naar het gedrag van de pup en wat ik zoek. Anderen geven pupkopers helemaal geen keuze en nog anderen werken inderdaad met een ranglijst wie eerst mag kiezen etc.

Ik heb deze zoektocht net achter de rug en op werkelijk alle sites stond dat de wachtlijst vol zat. Ik heb er een stuk of 8 gemaild die me aanspraken en van een paar kreeg ik reactie, waarbij ik bij een paar toch op een wachtlijst mocht of waar ik in ieder geval extra informatie kreeg. Dit raad ik dus ook aan :) een fijne, lange, uitgebreide mail over je woonsituatie, ervaring, wat je wilt en wat je een hond bied etc. Ook kun je fokkers mailen en vragen of zij denken dat hun lijnen in jouw wensen passen.

In ieder geval, de rasvereniging is een goede plek om je zoektocht te starten. Vanuit daar zelf selecteren welke fokkers je fijn vindt :j


Daarnaast denk ik dat wat je zoekt in een hond, zeker terug te vinden is in een aantal rassen. Ik heb een duitse herder gehad en die past precies in je plaatje, ik denk dat je dit ook in een aussie of ander soort herder zult vinden. Maar ook een andere retriever kan goed passen. Het uit staan binnen en aan gaan buiten, rustig zijn in huis en lief voor kinderen kun je voor 90% vormen met opvoeding, zeker als de ouders ook zachtaardig zijn. Vanuit jullie eisen zou ik een beetje selecteren op voorkeur :)

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:18

Ik heb geen verstand van puppy’s en fokkers want wij hebben alleen adoptie en zwerf dieren gehad. Succes met zoeken en ben heel benieuwd welk ras het gaat worden! :D Al is een aussie misschien (over het algemeen) niet zo geschikt als je een binnen rustige hond zoekt die niet elke dag meerdere keren lang hoeft te lopen.

Hier geen leuk nieuws. De dierenarts heeft toch geen tijd voor het hondje vandaag en de afspraak is verschoven naar volgende week :n
De “huisarts” van de kennel komt vandaag om hem iets tegen de pijn te geven zodat hij het nog semi comfortabel uithoudt tot de afspraak. De mevrouw van de kennel was erg boos en teleurgesteld.. we gaan volgende week weer even naar hem toe zodat hij een beetje aan ons kan wennen :)

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 09:29

Frummels schreef:
Ik heb geen verstand van puppy’s en fokkers want wij hebben alleen adoptie en zwerf dieren gehad. Succes met zoeken en ben heel benieuwd welk ras het gaat worden! :D Al is een aussie misschien (over het algemeen) niet zo geschikt als je een binnen rustige hond zoekt die niet elke dag meerdere keren lang hoeft te lopen.

Hier geen leuk nieuws. De dierenarts heeft toch geen tijd voor het hondje vandaag en de afspraak is verschoven naar volgende week :n
De “huisarts” van de kennel komt vandaag om hem iets tegen de pijn te geven zodat hij het nog semi comfortabel uithoudt tot de afspraak. De mevrouw van de kennel was erg boos en teleurgesteld.. we gaan volgende week weer even naar hem toe zodat hij een beetje aan ons kan wennen :)


Ja schijnbaar valt dat dus mee! Of ja, beetje afhankelijk de fokker en hoe die fokt. Kennis van me is een fokker dus ik had haar gevraagd hoe of wat, en die zei wel dat het in haar ervaring echt honden zijn die binnen lekker slapen en buiten 'aan' staan. En actief worden als jij actief wil zijn maar anders het prima vinden om te slapen haha. Maar ga daar sowieso nog wat dieper induiken, wil wel dat het past :j. En mochten we er definitief voor gaan dat natuurlijk nog wel met de desbetreffende fokker bespreken.

Balen van je nieuws zeg :( Arm beestje

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 09:48

Oh dat zou goed kunnen! Ik heb twee vriendinnen die er allebei eentje hebben en die van hun zijn allebei zo intens druk en moeten echt uren uitrazen buiten :)) Maar goed, dat wil niet zeggen dat ze dat allemaal zijn natuurlijk! Goed dat jullie onderzoek doen en je laten informeren. Het is inderdaad belangrijk dat een hondje goed past.

Ja wij balen er ook echt zo van. Hij heeft duidelijk pijn, dus het is echt sneu. We kijken er in elk geval wel naar uit om hem weer even te zien volgende week.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:10

IMANDRA schreef:
Ik kom even meelezen denk ik :D. We willen zo langzamerhand een beetje gaan snuffelen voor een nieuwe pup (of twee :* ) en eens gaan kijken wat voor ras leuk zou zijn en zou passen. Sowieso een wat groter hondenras.
Altijd labradors gehad, maar wil eens wat 'anders' O:). Australian shepherd of een herder lijkt ons wel leuk, maar opties staan nog volkomen open (dus als iemand tips heeft?) en willen ook vooral kijken of het karakter en energieniveau bij ons past.

@Kym: ooh wat leuk, ben benieuwd naar hoe die eruit ziet!


Leuk, sportief genoeg zonder hyper te zijn, buiten 'aan', binnen rustig, goed met kids: barbet, welsh springer spaniel? Fijne formaat ook beide.
Iets rustiger nog: clumber spaniel.

xPearl

Berichten: 3279
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 10:26

@Frummels
Weet je al meer? :D


Iemand die mij kan helpen met brokken? Ik had een zak brokken van de fokker meegekregen, middelmaat brokjes. Dat ben ik gaan mengen met brokken die ik wou voeren, en dat waren kleine brokken.
Nu adviseerde de DA mij om puppybrokken te gaan geven voor 'grote' rassen, dus ik heb een ander merk gekocht. Nu trek ik die zak open, en zijn het echt grote 'volwassen' brokken.. :')

Even ter vergelijking; Kleine brokken zijn van 'ons', de middelste van de fokker en de rechter dus de grote brokken.
Afbeelding
Op de foto lijken ze klein, maar het zijn echt wel grote brokken..
Kan ik dat nu al geven of zijn die echt te groot? Hij is nu 11 weekjes..
Laatst bijgewerkt door xPearl op 02-05-21 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Berichten: 20138
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 10:27

Krijgt de pup die brokken weggekauwd? :)
Zo ja, dan kun je ze voeren. En anders wacht je een maand of wat. Maak je de rest op en ga je dan over op die grote.

Even los van alle waardes/analyses en samenstelling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 15:55

xPearl schreef:
@Frummels
Weet je al meer? :D


Iemand die mij kan helpen met brokken? Ik had een zak brokken van de fokker meegekregen, middelmaat brokjes. Dat ben ik gaan mengen met brokken die ik wou voeren, en dat waren kleine brokken.
Nu adviseerde de DA mij om puppybrokken te gaan geven voor 'grote' rassen, dus ik heb een ander merk gekocht. Nu trek ik die zak open, en zijn het echt grote 'volwassen' brokken.. :')

Even ter vergelijking; Kleine brokken zijn van 'ons', de middelste van de fokker en de rechter dus de grote brokken.
[ [url=m/E2Y3nx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Op de foto lijken ze klein, maar het zijn echt wel grote brokken..
Kan ik dat nu al geven of zijn die echt te groot? Hij is nu 11 weekjes..


Ik heb zelf liever 'te' grote brokken dan te klein. Kleine brokjes verslikken ze zich sneller in. Als de grote brok nog moeilijk te kauwen is kun je er wat gekookt water bij doen en laten afkoelen tot het lauwwarm is, is makkelijker te kauwen

Lukasje
Berichten: 11349
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:50

IMANDRA schreef:
Lukasje schreef:
Phoe, dat is wel erg ruim! Kun je mss aangeven wat je graag met de hond wil doen?


Haha het lijkt me wel heel leuk om er qua hondensport iets mee te gaan doen. Wilde ik met mijn vorige hond eigenlijk ook gaan doen, maar die had al heel vroeg HD dus dat werd door de dierenarts afgeraden.

Zoals ik al zei is het voor nu voornamelijk rondkijken en kijken wat past. Sowieso een rashond. Niet uit het asiel. We zijn geen suuuuuuper actieve sportieve mensen, dus een hond met een super hoog energielevel die bij wijze van spreken elke dag 3x een uur moet wandelen om zijn energie kwijt te kunnen is niet geschikt. Labradors zijn wat dat betreft eigenlijk altijd wel goed bevallen. Het zou ook voornamelijk een gezinshond worden: dus moet wel goed met kinderen en katten om kunnen gaan (die van ons is al honden gewend, dat scheelt wel). Het moet een hond zijn die wel zo nu en dan alleen kan zijn, en liefst eentje die binnenshuis wat rustiger is en 'aan' gaat zodra je lekker naar buiten gaat. Beetje karakter vind ik juist wel leuk (de labradors die we hebben gehad waren elk maf op hun eigen manier :')).

Qua ruimte hebben we straks een ruime tuin dus sowieso tussen de wandelingen door genoeg ruimte om lekker te crossen. Inclusief groot park + water in de buurt waar we heen kunnen wandelen. Twee honden lijkt me [uiteindelijk] wel leuk (ook zodat ze lekker met elkaar kunnen spelen) maar dat is nog een overweging die we moeten maken, o.a. op basis van het ras en onze (werk)situatie tegen die tijd.

Misschien stomme vraag: maar hoe lang van tevoren moet je je aanmelden voor een pup indien je via de fokker wil gaan? Is er zoiets als 'eerste keus' uit een nestje? Mijn vorige hond kwam uit broodfok (en van fouten leer je dus ik wil nu écht goed onderzoek doen en een goede fokker vinden) en daarvoor woonde ik nog bij mijn ouders, dus heb zelf geen ervaring met een 'nette' fokker.


Een flatcoated retriever ?

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 19:14

xPearl: Hij moet helaas geopereerd worden :(:) Het arme ding heeft ook nog eens osteoartritis in zijn knie achter. We wachten nu op een datum voor de operatie. In de ideale situatie zou hij bij ons thuis herstellen, maar wij kunnen pas eind mei of begin juni ons huis in (dat wordt momenteel gerenoveerd). Twee keer verhuizen in zo een korte tijd is voor hem niet prettig (hij heeft nog nooit bij iemand gewoond en kent alleen de straat en de kennel), dus in overleg met de kennel wachten we nu de operatiedatum af om te bepalen wanneer hij mee kan. Als de operatie kan voordat ons huis klaar is, dan verzorgen ze hem in de kennel. Vind het zo sneu allemaal :(
Morgen ga ik weer naar hem toe. Vorige week ben ik ook geweest en hij durfde al mini dutjes te doen van een halve minuut! Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat.

pillow
Berichten: 7853
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 19:26

Met alle respect Frummel. Waarom wil je met zoveel problemen en kosten beginnen aan dat hondje. Het is een zielig geval, maar er zijn zoveel zielige gevallen, die kun je allemaal niet redden. Er zijn als jou verhuizing achter de rug is nog zoveel hondjes te adopteren.

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 19:50

Wij hoeven niets te betalen aan zijn operatie hoor :) ook was het nog niet bekend dat hij dit had. Kort na ons eerste bezoek liep hij mank en uit een onderzoek kwam dus dit. Het is overigens nog niet zeker dat de operatie ook zal plaatsvinden begreep ik net. De arts bespreekt dit tijdens een overleg met andere klinieken en daarna wordt besloten. Ik geloof dat het enige alternatief een spuitje is :(:) dus we zullen nog even moeten afwachten.

Edit; ik moet ook heel eerlijk zeggen dat als dit om wat voor reden dan ook niet door zou gaan, we waarschijnlijk niet op zoek gaan naar een andere hond. We waren niet op zoek toen we hem zagen, maar het voelde eigenlijk meteen alsof hij bij ons moest komen. Dus als dit niet lukt, dan blijven we denk ik (voorlopig) hondloos. :)

xPearl

Berichten: 3279
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 20:28

@kiwiwitje
We hadden hem 1ntje gegeven en die at hij wel netjes op. Gisteren waren we even bij mijn ouders, en daar had 'ie ook wat brokjes meegejat en daar had hij wel moeite mee. Weet ook niet of er qua hardheid verschil in zit? Dat waren wel 'volwassen' brokken. Die zijn ook netjes opgeruimd daarna.

@Susanne
Dat is ook een goed idee inderdaad! In principe kan ik best nog wel een zak voer halen van wat hij nu heeft en inderdaad nog even wachten. Maar ik was wel even benieuwd wat de rest zou doen haha :D

@Frummels
Ach nee dat meen je :(. Arm dier. Zit 'm ook niet mee.
Ik duim echt dat hij geopereerd gaat worden en dat 'ie gewoon naar jullie kan..