Wie is er ook op zoek naar een hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 06:57

@outofthewood een golden, een toller en een BC zijn wel echt héél divers qua energie.
Een toller en BC komen nog het meest in elkaars buurt qua energie, maar van karakter toch echt wel anders.
Een golden is een gezellige hond die gemiddeld genomen overal voor in is zonder je daarbij gek te maken wanneer je hem onder-stimuleert. Dat is dat de andere twee rassen anders in mijn ervaring. Ja, je kunt ze leren settelen, maar je moet ze óók bezig houden.
Iedere gezonde hond kan mee op uitjes en mee om iemand 'de deur uit te krijgen'.
Uit de uiterlijke voorkeuren maak ik op dat jullie een bepaalde vacht interessant/ mooi vinden. Kijk dan ook eens naar een Welsh springer Spaniel of showlijn Engelse springer spaniel.
Kijk eens naar een flatcoated retriever.
Kijk eens naar een langharige Collie (of korthaar, maar die vacht zal je dan niet aanspreken).

Qua energie allemaal iets gematigder. Óók nog heel energiek, maar net iets beter in in huis gewoon settelen en ook tevreden zijn zonder uitdaging. (En de spaniels zijn nóg best energieke honden, meer dan golden retrievers, maar minder dan veel tollers)
Andere ideeën met die vacht die gezellig in huis zijn vaak: stabij, Drentsche patrijshond, Clumber Spaniel...

Belangrijker dan de uiterlijke kenmerken: wat zoek je in een karakter. Wil je een 'velcro' hond, een hond die super goed luistert, een hond die makkelijk overal mee naartoe kan, een hond die iedereen lief vindt of mag hij ook wat meer gereserveerd zijn, etc. Uiteindelijk veel belangrijker dan welke vacht erop zit.

En wat @Ymor ook zegt: altijd thuis is niet hetzelfde als er veel mee doen. Mijn hond is zeer tevreden als hij er gewoon bij mag zijn. Zo was mijn spaniel ook vroeger en nu de podengo dus ook. De podengo is meer Velcro (ligt graag tegen me aan, wil graag echt contact) terwijl de spaniel het ok vond om op een afstandje te observeren. Dan zijn er nog de honden die écht aandacht willen en dingen willen doen. En nee, natuurlijk niet 24/7, ook die honden moeten leren ontspannen. Maar wil je een hond - zoals ik - die je 'aan' zet als je iets wil doen en die in huis grotendeels 'uit' staat? Of wil je een hond die je moet uitdagen en mentaal stimuleren?

Lukasje
Berichten: 11294
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 17:54

@ skippy _/-\o_

Ik zeg ook vaak “verdiep je eens in de kenmerken van de rasgroep”, dat is al een eerste stap. Wanneer je vraagt welke rassen ze interessant vinden, wordt immers in 1 adem de ridgeback, cane corso, wolfhond, berner sennen genoemd 8)7

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 22:07

[***] schreef:
IMANDRA schreef:

Aah wat een geluk, gefeliciteerd!

Ik heb nog geen reactie gehad helaas, maar gezien Corona zullen ze het wel ontzettend druk hebben en andere zorgen aan hun hoofd. Bovendien geen haast dus ik wacht geduldig af :D


Succes! Wil je een erkende fokker of is een eenmalig nestje ook wat?


Woooop inmiddels contact met een fokker *\o/*
Gaan een kennisgesprek plannen en met wat geluk hebben we dan in voorjaar 2022 een Aussie pup *\%/*

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-21 22:25

Hier ook eindelijk goed nieuws, ik ga dinsdag bij mensen kijken die hun kooiker willen herplaatsen! *\o/*

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 22:32

Gypsy schreef:
Hier ook eindelijk goed nieuws, ik ga dinsdag bij mensen kijken die hun kooiker willen herplaatsen! *\o/*


Yaaaay! Veel plezier *\o/*

nobillity

Berichten: 3827
Geregistreerd: 15-06-05
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:54

Yeahh, ik hoop dat die Kooiker wat is voor je. :)

@gypsy; 2022 is een hopelijk een leuk vooruitzicht voor je :)

Hoe gaat het met de hondjes verder ?
Zijn er nog nieuwe hondjes bijgekomen ?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 18:30

Lijkt erop dat de zoektocht naar een hond weer makkelijker gaat worden... %) :\
Afbeelding

imaudy
Berichten: 5062
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 19:13

Ik vind het stukje over de avondklok en de katten een beetje mwahh. Denk dat de kittens dan ook erg jong zijn meegegeven.

Ik ben benieuwd of de bizarre prijzen voor kruisinkjes weer omlaag gaan.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 19:17

imaudy schreef:
Ik vind het stukje over de avondklok en de katten een beetje mwahh. Denk dat de kittens dan ook erg jong zijn meegegeven.

Ik ben benieuwd of de bizarre prijzen voor kruisinkjes weer omlaag gaan.


Ik ben echt niet thuis in katten, dus daar kan ik niks, maar dan ook echt niks, zinnigs over zeggen :')

Maar mocht iemand nog een herplaatser zoeken in jongere leeftijd (tot 18/24 maanden) dan kun je denk ik langzaamaan de asielen weer gaan bellen...

Ben ook heel benieuwd wat dit met de prijzen gaat doen inderdaad. Of de oepsnestjes weer 'gewoon' voor 200-500€ gaan straks, of nog een tijdje op level 'bizar' blijven steken.

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 21:32

Ik krijg de nieuwsbrief van het asiel in Beilen, daar stond dit ook in. Maar ze hebben niks in de "aanbieding."

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 21:50

pillow schreef:
Ik krijg de nieuwsbrief van het asiel in Beilen, daar stond dit ook in. Maar ze hebben niks in de "aanbieding."


Oh wat gek dan. Ik zag het artikel gedeeld worden in een hondengroep op Facebook. Als ze dit de wereld in helpen, ga je er toch van uit dat er daadwerkelijk honden zitten...

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 12:14

Ik ging naar aanleiding hiervan kijken op de website van het asiel hier maar er staat ook daar nog weinig op.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 12:17

Ymor schreef:
Ik ging naar aanleiding hiervan kijken op de website van het asiel hier maar er staat ook daar nog weinig op.


Vreemd van ze om dan 'valse informatie' de wereld in te helpen eigenlijk... :\ %)
Je verwacht n.a.v. zo'n bericht in de media dat er wel echt honden beschikbaar zijn...
(fijn dat ze blijkbaar nog bij hun baasjes zitten overigens, begrijp me niet verkeerd!)

Flux

Berichten: 2494
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 12:19

Ik vind 10 honden in "een paar maanden" tijd nou ook nog niet zo schokkend eigenlijk.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 12:23

Flux schreef:
Ik vind 10 honden in "een paar maanden" tijd nou ook nog niet zo schokkend eigenlijk.


Op zich niet, maar goed, als dat één asiel van velen is, en ze allemaal hetzelfde zouden zeggen, zit je al gauw op 100+ honden natuurlijk. En dat zou een signaal zijn na een periode van alleen maar leegloop. Ik had natuurlijk alleen dit specifieke artikel gelezen omdat het in een groep gedeeld werd waarin ik zit, en niet direct gegoogled wat er landelijk speelde, en of dat hetzelfde beeld zou geven (zelf niet op zoek naar een toevoeging aan mijn hondengezin op dit moment)

Flux

Berichten: 2494
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 12:30

True, verwachting is ook nog steeds dat er veel jonge honden in asiels gaan terecht komen. Ergens denk ik echter dat veel honden over marktplaats zullen gaan ipv via asiels. Zou iemand dat in de gaten houden?

Ik werk zelf op een dagopvang en wij zien nu wel een verhoging in aanvragen van honden tussen de 8 maand en een jaar. Voornamelijk "thuiswerken is toch lastig met een puberhond".

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 12:33

De goede fokkers zullen dat wel in de gaten houden, maar de broodfokkers sowieso niet, en de echte oepsnestjes-fokkers zullen vermoedelijk te goed van vertrouwen zijn en dat niet checken (of niet weten waar te beginnen). Dus er zal vast wel eea verhandeld gaan worden via MP.

Anoniem

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 13:51

Ik heb asielen en marktplaats in de gaten gehouden want ik had liever een herplaatser maar het is niet gelukt.
Maar over 4 weken mag ik bij mijn aussie pup gaan kijken *\%/* nu druk op zoek naar een naam en zorgen dat we alles in huis hebben!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 13:52

[***] schreef:
Ik heb asielen en marktplaats in de gaten gehouden want ik had liever een herplaatser maar het is niet gelukt.
Maar over 4 weken mag ik bij mijn aussie pup gaan kijken *\%/* nu druk op zoek naar een naam en zorgen dat we alles in huis hebben!


Wat leuk, spannend ook! *\o/*

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 15:11

Ik zie vaak de australian shephard voorbij komen, dit zijn toch ook echte werkhonden ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 15:15

Letsdunit schreef:
Ik zie vaak de australian shephard voorbij komen, dit zijn toch ook echte werkhonden ?


Klopt inderdaad. De mijne wordt mijn assistentiehond dus ze zal genoeg uitdaging hebben :)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 15:16

Letsdunit schreef:
Ik zie vaak de australian shephard voorbij komen, dit zijn toch ook echte werkhonden ?


Net zo echt als border collies, en labradors ;)
Er zijn van al die rassen werk- en showlijnen. (En van border collies nu ook veel specifieke sportlijnen voor bijv agility en flyball.)

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 17:23


Gaabje
Berichten: 935
Geregistreerd: 22-03-09

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 17:58

Ik kom me ook melden in dit topic. De afgelopen maanden hebben mijn vriend en ik ons verdiept in hondenrassen en hebben heel wat afgebeld en wat bezoekjes afgelegd. Wij zijn uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat we voor de Finse Lappenhond gaan. Inmiddels heb ik dus ook een aantal fokkers benaderd en staan we er ook bij een aantal op de wachtlijst/interesselijst. We zullen wat geduld op moeten brengen, waarschijnlijk zijn we ergens eerste helft 2022 aan de beurt. We hebben er wel echt super veel zin in, alleen al de voorpret is leuk. Soms hebben we ook wel een lichtelijk baalmomentje als we ons realiseren hoe lang het nog duurt, maar dat hoort erbij als je een maatje zoekt. Hopelijk kan ik t.z.t. ook een leuke foto plaatsen van onze pup :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-21 10:56

[***] schreef:
Ik heb asielen en marktplaats in de gaten gehouden want ik had liever een herplaatser maar het is niet gelukt.
Maar over 4 weken mag ik bij mijn aussie pup gaan kijken *\%/* nu druk op zoek naar een naam en zorgen dat we alles in huis hebben!


Wat een feest!!!

Gaabje wat lang idd, maar wat een extra groot feest als jullie pup er dan uiteindelijk is.

Ik ben gister kennis wezen maken met "mijn" herplaats kooiker, en dat is goed verlopen. Echt een klein schatje is het. Zondag komt hij samen met zijn baasjes bij ons langs, hopelijk word ons huis goedgekeurd haha. Je snapt wel wie er overdreven zenuwachtig gaan opruimen en schoonmaken de komende dagen. :+