[VOLG] Kliko de klikokip

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DJZ

Berichten: 3108
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

[VOLG] Kliko de klikokip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-21 21:24

Nadat ik eind oktober wilde huismuis Jingles heb opgevangen en groot gebracht ([BB-ITP] [volg]Veldhuismuis Jingles) heb ik afgelopen maandag een kip meegenomen vanaf mijn werk (mijn werk is achter een vuilniswagen). Hoogstwaarschijnlijk is er vrijdag in een vuilniswagen met GFT afval, een kip meegekomen :?
Afgelopen maandag was ik klaar met werken en een paar collega's hadden het over de rondscharrelende kip en zeiden: wie die kip weet te vangen, mag hm meenemen.. Dat hoef je mij geen tweede keer te zeggen :)) Na twee minuten kwam ik met de kip in mijn armen naar binnen gelopen :D

Ontmoet Kliko de Brahma kip <3

Afbeelding


Mocht het Kliko hier thuis bevallen, dan mag ze straks los in de tuin rondscharrelen en krijgt ze er een Wyandotte kriel als vriendinnetje erbij :) Tot die tijd en om te wennen, zit ze nu even bij de konijnen :P


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: [VOLG] Kliko de klikokip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:28

Aaaa wat superleuk! Hier kwam bij ons 3 weken geleden een kip aanlopen. Gister maar een hok voor haar gekocht, we hebben haar nugget genoemd :D

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:41

Even je profiel doorgegaan, dat was jij met Paco, vond ik al zo'n lief verhaal, en dan die muis nog, en nôg een muis _/-\o_ ik weet het nu zeker, jij bent een kadootje aan de wereld, speciaal voor de dieren, real life Zorro voor de dierenwereld! Ben blij voor de dieren die jou nodig dat ze jouw pad kruisen, beter kan niet. Zorro engel (waar verstop je die vleugels nou toch, zie ze op geeneen foto, heel knap gedaan)!

hoefnageltje
Berichten: 479
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:50

Wat ben jij een dieren weldoener!
Keken de konijnen niet vreemd met ineens een kip als huisgenoot?
Op de foto's lijken ze het heel normaal te vinden.

(zou dat bij mijn konijnen niet durven, van de dames ben ik vrijwel zeker dat ze elke indringer zouden elimineren)

ievie

Berichten: 2194
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:53

Oh wat een mooie! En wat een bijzonder verhaal.
Wij hadden vroeger een kuiken, die dood leek. Moederkip gooi het kuiken ook steeds onder haar vandaan, ook na meermaals terug leggen. Uiteindelijk het kuiken voorzichtig in de (volle) groene container gelegd. Na een paar uur ging de deksel open en piepte hij luid. De warmte had hem duidelijk goed gedaan!

DJZ

Berichten: 3108
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-21 21:54

dito schreef:
Aaaa wat superleuk! Hier kwam bij ons 3 weken geleden een kip aanlopen. Gister maar een hok voor haar gekocht, we hebben haar nugget genoemd :D


Aahh leuk :D Wat voor een kip is er bij jou aan komen lopen?
luxx schreef:
Even je profiel doorgegaan, dat was jij met Paco, vond ik al zo'n lief verhaal, en dan die muis nog, en nôg een muis _/-\o_ ik weet het nu zeker, jij bent een kadootje aan de wereld, speciaal voor de dieren, real life Zorro voor de dierenwereld! Ben blij voor de dieren die jou nodig dat ze jouw pad kruisen, beter kan niet. Zorro engel (waar verstop je die vleugels nou toch, zie ze op geeneen foto, heel knap gedaan)!


Wat een super lief compliment :o Dank je wel <3
Als we het over een engel hebben, dan past Phantom er beter bij :)) (Angel of music :)ddd, but now Angel of animals :') )

Zebrastreep

Berichten: 9743
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:56

Nou ik weet nu al die gaat een top leven bij jou krijgen <3

Wel heel triest dat ze in de vuilniswagen is beland via de groene container. Is de kip in de GFT bak gelegd?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:58

Wat een knap dier! Die zal toch niet zomaar in de vuilnisbak belandt zijn?
Wie gooit er nou een levende kip weg :\
Wat goed dat je haar hebt opgevangen! Die is in een gespreid bedje terecht gekomen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:58

Zebrastreep schreef:
Is de kip in de GFT bak gelegd?


Dan zat ze wel in de juiste bak in ieder geval :')

Zebrastreep

Berichten: 9743
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:59

Cayenne schreef:
Zebrastreep schreef:
Is de kip in de GFT bak gelegd?


Dan zat ze wel in de juiste bak in ieder geval :')


:') In ieder geval deden ze aan afval scheiden. Zo mij wel rot schrikken als vuilnisman dat er opeens een kip uit een bak komt gekropen.

DJZ

Berichten: 3108
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-21 22:05

Wij weten ook niet hoe en met welke wagen die is meegekomen.. Kliko kwam eruit, toen ze gingen storten. Misschien is Kliko wel zelf in de GFT bak gekomen.. niemand die iets weet, alleen dat er ineens een kip op het terrein liep :P

We hebben ook wel eens levende duiven in een gft bak gevonden.. Gelukkig had de collega in de bak gekeken en daarop hebben ze gelijk de dierenambulance gebeld en is ook de politie ingeschakeld.
Ik heb wel eens een dode kip in de kliko gevonden :') Deed de klep open en ineens keek een kip mij aan _O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:08

DJZ schreef:
Wij weten ook niet hoe en met welke wagen die is meegekomen.. Kliko kwam eruit, toen ze gingen storten. Misschien is Kliko wel zelf in de GFT bak gekomen.. niemand die iets weet, alleen dat er ineens een kip op het terrein liep :P

We hebben ook wel eens levende duiven in een gft bak gevonden.. Gelukkig had de collega in de bak gekeken en daarop hebben ze gelijk de dierenambulance gebeld en is ook de politie ingeschakeld.
Ik heb wel eens een dode kip in de kliko gevonden :') Deed de klep open en ineens keek een kip mij aan _O-


Volgens mij kijk je inmiddels nergens meer van op bij wat je allemaal in zo'n bak tegen komt :+
En ben je ook inmiddels ook aan maden gewend? Die zie je in de zomer vast iedere dag wel meerdere keren voorbij kruipen in de GFT bakken :=

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:10

DJZ schreef:
Als we het over een engel hebben, dan past Phantom er beter bij :)) (Angel of music :)ddd, but now Angel of animals :') )

You can be anything you want baby, jij bent het kadootje, jij mag kiezen

DJZ

Berichten: 3108
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-21 22:13

Nope... De gekste dingen, soms ook echt nog goed en mooi spul, gooien mensen weg :\
Met maden heb ik nog nooit moeite gehad. Sommige bakken zijn meer maden dan afval :)) . We dragen handschoenen en na een dag werken gaan ze linea recta de vuilnisbak in :P

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [VOLG] Kliko de klikokip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:16

Wat een liefie. Kliko heeft maar geluk dat jij haar hebt gevonden.

DJZ

Berichten: 3108
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-21 22:26

hoefnageltje schreef:
Wat ben jij een dieren weldoener!
Keken de konijnen niet vreemd met ineens een kip als huisgenoot?
Op de foto's lijken ze het heel normaal te vinden.

(zou dat bij mijn konijnen niet durven, van de dames ben ik vrijwel zeker dat ze elke indringer zouden elimineren)


De konijnen hadden wel allemaal zo iets van WTF is dat nou weer := :wow: *pum* Maar dat had Kliko ook :)) Nu hebben we elkaar gewoon geaccepteerd. Alleen als ik het graan door het hok en de ren uitstrooi, hebben de konijnen er een feestmaaltijd bij :Y)

vikawiek

Berichten: 1481
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: [VOLG] Kliko de klikokip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:52

Wat leuk een brahma <3
Wij hadden vroeger altijd brahma's, al was ik er als kind doodsbang voor :')
Maar ik denk dat ie het wel goed gaat hebben bij jou

DJZ

Berichten: 3108
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: [VOLG] Kliko de klikokip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-21 11:03

Kliko en de nijnen vermaken zich samen prima en ze is niet weggewaaid met de storm :D Nog geen ei gehad -O- Wel heb ik haar uit een waterfles zien drinken :D Afbeelding

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Kliko de klikokip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 11:22

Ahw wat een leuk dier! Ongelofelijk dat die ongedeerd uit zo’n vuilniswagen is gekomen. Misschien is ie zelf stiekem in de kliko gekropen? Sommige kippen zoeken de gekste plekken op om te broeden, en als zo’n kliko een stukje open staat met een stok er tussen, dat is natuurlijk een lekker beschut en warm plekje.

DJZ

Berichten: 3108
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: [VOLG] Kliko de klikokip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 23:32

Kliko gaat super goed :D
Inmiddels 3 eitjes van haar ontvangen en ze begint mij al minder spannend te vinden :)
Over 2 weken kan ik een wyandotte kriel hen ophalen. Dan heeft Kliko er een tokkelmaatje bij :D

Afbeelding

Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [VOLG] Kliko de klikokip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 23:39

Wat leuk :D

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: [VOLG] Kliko de klikokip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 23:48

Aa superleuk! Ze voelt zich op der gemak!

Afbeelding

Onze nugget is nadat we haar de eerste nacht in het hok hadden gedaan...daarna elke nacht er zelf in gegaan en...ook elke dag een ei :D

DJZ

Berichten: 3108
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: [VOLG] Kliko de klikokip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-21 14:55

Nugget is ook een mooie kip <3

Inmiddels geeft Kliko bijna iedere dag een ei, dus ze voelt zich op en top :D Echt leuk, want ze begint mij nu ook te volgen en te reageren als ik aan kom. Van de week was het zo lekker weer, dat ze in de tuin mocht en lekker in het zonnetje ging liggen badderen :D Zo schattig <3


Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Kliko de klikokip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 16:21

Haha jij bent dus ook al zo'n verzamelaar :')

Mooie kip! Wij hebben hier ook een aantal brahmas (gekocht), maar vorig jaar kwam een buurman ons erf op, met een Kip onder zijn arm, of die van ons was.

Nou nee, maar zet maar in de wei, dan zien we het wel. Dat was Brownie. Ze legt helaas geen eieren maar ze is wel gezellig... Sowieso vind ik kippen wel gezellig. En vorig jaar nog 2 konijnen langs de kant van de weg geplukt.

Sinds dit weekend ook 2 muskuseenden erbij, die moesten ook een nieuw huis. Zijn ook gezellig :') Begint hier ook op een kinderboerderij te kijken :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 16:29

Prairy, zo herkenbaar :')

Konijntjes, pauwkuiken, fazantei, gedumpte haan, alleen achtergebleven kippen.. ik verzamel ze allemaal. Momenteel moet m'n vriend me terugroepen, geen plek meer. En huisbaas zal wel denken als ik hokken bij begin te bouwen. Kan niet wachten op een koophuis met ruimte :+

Overigens duiken de kippen hier ook liefst de gft bak in als ze de kans zouden krijgen, zoveel lekkers in te vinden! Dus als je even niet oplet vlak voor het aan de straat zetten..