De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 08:28

_KiMbErLeY_ schreef:
Leuk! <3

Ja <3.


Mjetterd schreef:
Wat leuk dat ze er nu zijn :D! Met koppelen alles dus helemaal goed gegaan?
Leuk stel heb je zo bij elkaar.

Ja! Dat ging echt heel goed. De dames likken elkaar, de heren likken elkaar, Truffel is helemaal verliefd op Loki en andersom, Tammie en Jack gaan geweldig samen, maar ze liggen ook rustig samen op een hoopje:

Afbeelding

Vanochtend lagen ze allemaal in het hok, lekker in het stro :). Zojuist werd er wat gejaagd door de dames, maar ik heb begrepen dat dat normaal gedrag is in het begin. Nu zitten ze weer samen te eten. Vanmiddag mogen ze even op t gras.

jeetje77

Berichten: 3469
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 09:24

Wat een heerlijke groep.
Hier gaat alles goed. Jerry heeft het heel af en toe nog op zijn heupen. Dan komt hij weer met zijn brombrom en valt hij aan. Maar niet zo veel meer. Samen zijn ze super lief.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 17:41

Afbeelding

Happy konijnen. Behalve Loki, die moet nog echt wennen en verstopt zich nog wat vaker :=.

Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 18:38

Ik wilde weer even wat vragen, lijkt me hier ideaal topic :) !

We zijn ons aan het oriënteren om 2 konijnen te nemen. We willen erg graag grote konijnen zoals bv de vlaamse reus, franse hangoor, … omdat dit ons qua karakter erg zachtaardige lieverds lijken. En uiteraard vinden we ze uiterlijk ook mooi.
Kunnen jullie goede fokkers aanraden die zeker op de gezondheid letten? Of, een goede konijnenopvang die grote konijnen heeft? We wonen in Belgie en willen wel wat rijden maar niet naar Friesland of zo.

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 18:07

Ik zou niet direct een fokker voor je weten Lukasje. Wij hebben Max en Checo van een fokker hier uit de buurt.



Ik weet weer hoe ondernemend Duitse reuzen zijn. Max is een nieuwe Hanna wat dat betreft. Vandaag zagen we dit:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Even buurten bij de buren dus… gelukkig hebben die daar geen probleem mee, maar we gaan wel deurtje op het paadje maken dus…

Ze hoort dus aan de rechterkant, maar ging links buurten.

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 18:56

Eeeeeeen Hazeltje liep net in de tuin en Max weer bij de buren…

Afbeelding

Het is echt onmogelijk volk hoor…
Ben hazeltje dus nog aan het lokken om dr terug te brengen…

_Tarzan

Berichten: 11184
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:18

Lukasje schreef:
Ik wilde weer even wat vragen, lijkt me hier ideaal topic :) !

We zijn ons aan het oriënteren om 2 konijnen te nemen. We willen erg graag grote konijnen zoals bv de vlaamse reus, franse hangoor, … omdat dit ons qua karakter erg zachtaardige lieverds lijken. En uiteraard vinden we ze uiterlijk ook mooi.
Kunnen jullie goede fokkers aanraden die zeker op de gezondheid letten? Of, een goede konijnenopvang die grote konijnen heeft? We wonen in Belgie en willen wel wat rijden maar niet naar Friesland of zo.

Ik wil je even erop wijzen niet bij een fokker in Roggel te kopen, zij staat erom bekend zieke konijnen te verkopen en je koopt er echt alleen maar ellende.

Verder zit er ook nog zo’n ziek persoon in België omgeving Geel meen ik.

Op Facebook is een leuke pagina Franse Hangoor Liefhebbers, daar zitten erg veel fijne fokkers :)

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:59

Laatste update van de dag. Hazeltje zit terug bij de rest. Op de camera gekeken hoe ze in het tuin deel terecht gekomen is. Dat was dus onder de deur door. Met die optie hadden we geen rekening gehouden met het grote formaat die we voor Niki en Hazeltje hadden…

Afbeelding
Daar zie je haar gaan…

Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 01:47

_Tarzan schreef:
Lukasje schreef:
Ik wilde weer even wat vragen, lijkt me hier ideaal topic :) !

We zijn ons aan het oriënteren om 2 konijnen te nemen. We willen erg graag grote konijnen zoals bv de vlaamse reus, franse hangoor, … omdat dit ons qua karakter erg zachtaardige lieverds lijken. En uiteraard vinden we ze uiterlijk ook mooi.
Kunnen jullie goede fokkers aanraden die zeker op de gezondheid letten? Of, een goede konijnenopvang die grote konijnen heeft? We wonen in Belgie en willen wel wat rijden maar niet naar Friesland of zo.

Ik wil je even erop wijzen niet bij een fokker in Roggel te kopen, zij staat erom bekend zieke konijnen te verkopen en je koopt er echt alleen maar ellende.

Verder zit er ook nog zo’n ziek persoon in België omgeving Geel meen ik.

Op Facebook is een leuke pagina Franse Hangoor Liefhebbers, daar zitten erg veel fijne fokkers :)


Oke, dankje! Geel is dichtbij dus zonder waarschuwing al een plek waar ik makkelijk eens zou gaan kijken.

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 19:34

Zit toch een beetje met een baksteen in mijn maag met Witje. Het verbeterd niet en lijkt ook als je van dag tot dag kijkt niet erg te verslechteren, maar keek net op de camera terug (gelukkig hebben we die dus) en zag dat ze vorige week woensdag heel licht al wat problemen had. Dat ze boven in hok kwam en heel even met haar achterkant wegzakte. Dus het verslechtert wel, maar gaat volgens mij zo geleidelijk dat het slecht opvalt.

Ben nu bang voor EC en ga morgen om 8.00 naar de dierenarts. En dan zijn we er hopelijk vroeg bij. Zijn er hier ervaringen met EC en hoe zijn die? Ze houdt bijvoorbeeld niet haar kop scheef. Het zit echt in de achterpoten lijkt het.

Ze oogt verder nog fit, eet nog en reageert nergens op als je haar aftast, maar het is gewoon niet goed…

sabine1979

Berichten: 2597
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 21:04

Hopen dat je er op tijd bij bent Naiwhl. Het zusje van Knabbel heb ik er toen heel goed doorheen gekregen, niks aan over gehouden gelukkig.
Succes morgen bij de da

Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 21:47

Binnenkort, begin november, komt er bij ons ook een konijn *\o/* . Hij zal wel eerst een tijdje alleen moeten zitten tot hij gecastreerd is maar daarna krijgt hij natuurlijk gezelschap. Wanneer zijn de balletjes normaal gezien ingedaald? De fokker sprak over ev een vroegcastratie zodat we eerder een voedster kunnen halen en ze bij elkaar laten maar onze DA doet dit niet. Ik weet ook niet of ik zo’n vroegcastratie een goed idee vind?
Verder hoor ik wat tegenstrijdigheden over inenten. De fokker zegt een booster op 10 weken. Een vriendin die zelf fokt (ander ras) zegt dat de kleintjes tot 12 weken beschermd zijn en ent niet voor 12 weken. Wat zeggen jullie?
En ontworming, hoe zit dat?
Alvast bedankt voor jullie advies !

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 21:49

Hebben jullie ook wel eens dat jullie een sneu konijn zien op marktplaats en hem dan willen overnemen? Ik heb al 6 konijnen en er kan er écht geen bij maar ik kan hier echt mee zitten.. mag hem gratis ophalen, hij zit echt in een klein hok.

Gigixponys

Berichten: 2749
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 21:58

Chester heeft ook EC gehad en die doet het nu best okee. Alleen als hij wat moe is ofzo, gaan zijn voorpoten uit elkaar. Kost dan teveel moeite denk ik. Had hij voor zijn EC niet.
Afbeelding
Hij had ook geen scheef hoofdje. Wel cirkelgang en soms omvallen en wat zwakte in zijn poten maar geen complete uitval.

Hier ook goed opgeschoten met de verbouwingen!
Even een kleine selectie van het werk de afgelopen tijd:
Eerst het nieuwe stukje grond al afgegraven. Hier komt btw het oude hok te staan, zodat ik dit ook even kan nakijken en opnieuw kan beitsen.
Afbeelding
Ondertussen het nieuwe hok gebeitst, gekozen voor lichte eik aangezien ik het wit maar niks vond. Voor en Na dus..
Afbeelding
Alles ineen gezet daarna.
Afbeelding
En vandaag op zijn plaats gezet. Als je goed kijkt zie je Flou. :P
Afbeelding
De meisjes zijn dus ook verhuisd, Autumn:
Afbeelding
Flou:
Afbeelding
Had meer gejaag verwacht. Autumn heeft een paar keer vervelend gedaan, maar viel goed mee. Uiteindelijk is het wel de bedoeling dat ze uit elkaar gaan, maar dan moet dus eerst het oude hok in orde gemaakt zijn.
Mijn papa heeft ook geholpen met draad leggen op het stukje grond en daarna terug zand erover gedaan. De stenen liggen er zodat ze zich niet langs de zijkant uitgraven. We hebben geleerd uit het verleden. :')
Afbeelding
Nu dus het oude hok nog fixen en daarna hopelijk Flou en Feather koppelen. Twijfel nog of ik ze direct samen in het hok doe dan of best eerst in de ren zetten samen?

Gigixponys

Berichten: 2749
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 22:02

Lukasje schreef:
Binnenkort, begin november, komt er bij ons ook een konijn *\o/* . Hij zal wel eerst een tijdje alleen moeten zitten tot hij gecastreerd is maar daarna krijgt hij natuurlijk gezelschap. Wanneer zijn de balletjes normaal gezien ingedaald? De fokker sprak over ev een vroegcastratie zodat we eerder een voedster kunnen halen en ze bij elkaar laten maar onze DA doet dit niet. Ik weet ook niet of ik zo’n vroegcastratie een goed idee vind?
Verder hoor ik wat tegenstrijdigheden over inenten. De fokker zegt een booster op 10 weken. Een vriendin die zelf fokt (ander ras) zegt dat de kleintjes tot 12 weken beschermd zijn en ent niet voor 12 weken. Wat zeggen jullie?
En ontworming, hoe zit dat?
Alvast bedankt voor jullie advies !


Castreren kan in principe vanaf 12 weken, dan zijn de balletjes er meestal wel.
Ikzelf ben geen fan van zo vroeg, maar nu ook niet dat ik er mega nadelen aan zie.
Booster op 10 weken, dan neem ik aan dat ze filavac gehad heeft? Dan is die booster wel belangrijk, anders heeft de fokster voor niks ingeënt. Wel belangrijk dat konijn ook iets tegen myxomatose krijgt. Pas na 12 weken inenten vind ik zeer riskant. Ontworming is niet preventief nodig.

Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 22:44

Dankje Gigixponys! Ik heb geen idee wat hij nu gehad heeft. Dat weten we allicht wanner we hem ophale en volgen dan het advies van de fokster. De myxomatose neem ik mee! Die moet dan ook op 10 weken?
Aha, en dus niet ontwormen?

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-21 10:45

Hok ziet er goes uit Gigi! <3
Druk bezig geweest!


Leuk Lukasje! Heb je al een foto van het konijn wat je neemt?


Stillangel hahahahaha daar hebben meerdere last van hier _O-


Naiwhl, wat een boeven zeg :=
Hoe was het bij de DA?

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 16:45

Stillangel, ik heb een marktplaatsverbod van mijzelf gekregen. Wil er gewoon nu niet meer dan 9 hebben en wil anders alles wel ophalen… :')

Mooi Gigi! Ziet er heel goed uit. Is volgens mij iedereen blij mee :j

Ik stond vanmorgen om 8.00 bij de dierenarts. Hij vindt haar nog erg goed en verwacht geen EC, maar we behandelen haar voor de zekerheid wel. Maandag ga ik weer terug en bekijken we hoe het nu gaat.

Voor jullie idee. Ik kom dan met Witje terug van de dierenarts. Laat Witje uit de bench in de wei, maar voor ik de bench kan optillen is hij helemaal gevuld:

Afbeelding
_O-

Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 22:25

Geweldige foto NAIWHL

KIMbErLeY, Ja ik heb een foto maar euh, iemand mag hem nog niet zien …. Het is een duitse reus, een ram.

Het binnenhok voor de konijnen is best wel groot. Wat doen jullie dan, zetten jullie dan nog een krat of een mand als slaapplek? Ik neem aan dat ze zich in een grotere ruimte mss niet zo veilig of knus voelen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 22:42

@NAIWHL, hopelijk komt Witje erbovenop... Vervelend wanneer je dier zich duidelijk niet lekker voelt :\.

En hihi, die foto :)).

@gigixponys, wat een mooi hok geworden zo, wauw :D.

@Stillangel, ik kijk niet op Marktplaats voor dieren, ik kan daar niet tegen en zou meteen alles ophalen :=.

Hier gaat t best met de bunnies, ze eten goed en worden al mooi tam. Komen allemaal aanhupsen als ik of m'n vriend eraan kom, haha.

Afbeelding

Hier met z'n allen aan t avondeten.

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 09:29

Lukasje, hier liggen ze gewoon buiten in de wei. Ik heb niets in het binnenhok om het kleiner te maken of hokjes waar ze in kunnen zitten. En in de wei maken ze er nooit gebruik van.

Wat een heerlijk stel heb je San. Die hebben een goed leven bij je :j lekker de ruimte ook.

Ik heb wel het idee dat er vooruitgang in zit bij witje. Ze huppelt meer en heeft meer tempo. Maar blijven soms ook momentopnames. Hoewel ik van de woonkamer op de konijnen kan kijken zit ik niet de hele dag te turen.
Morgen controle bij de dierenarts

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 17:10

Fijn dat Witje vooruit lijkt te gaan, lijkt me lastig, een ziek konijn, vooral omdat ze zo slecht ziek tonen. Succes morgen +:)+.

Ze hebben idd lekker ruimte. We willen nog gras in de ren leggen. Maar ik las dat grasmatten niet goed zijn voor konijnen, dat zou zaaien betekenen. Wat hebben jullie gedaan?

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 18:26

Ik heb toentertijd bij ons overal gaas neergelegd en grasmatten er overheen. Konijnen er eerst vanaf gehouden. Ging toen nog, toen waren het er maar 2 :')

Anders zou ik afzetten en inzaaien.

Waarom zouden grasmatten slecht zijn? Door gif enzo?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 18:55

NAIWHL schreef:
Ik heb toentertijd bij ons overal gaas neergelegd en grasmatten er overheen. Konijnen er eerst vanaf gehouden. Ging toen nog, toen waren het er maar 2 :')

Anders zou ik afzetten en inzaaien.

Waarom zouden grasmatten slecht zijn? Door gif enzo?

Ja, zijn bespoten blijkbaar. Wist ik eerst ook niet.

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 08:28

O jee..
Hier een weigeraar met eten. Nouri weigert te eten, althans, niet zijn brokjes.
Met veeeeel pijn en moeite een half takje verse munt erin gekregen en 2 kleine hapjes brok.
Toch even in de gaten houden...

Edit; ik voel een hardere buik dan normaal.
Net weer 1 hapje munt op.

Ik bel zo de dierenarts direct even. Ik heb eventueel nog medicatie van Zazu staan tegen verstopping maar liever dat zij eerst even meedenken/kijken.

Edit 2: Dierenarts wil hem zien, 12 uur is hij aan de beurt.