De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lukasje
Berichten: 11340
Geregistreerd: 06-01-15

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 15:07

Nee, dat bedoel ik niet. Ik kan er niet opkomen maar denk wel, wanneer ik het lees, ik het herken. Toch bedankt voor het meedenken !

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 18:46

Bedoel je misschien japanner?

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 18:55

Ik ben weer even op Loutje aan het passen terwijl hij hier wat rond waggelt. Hij probeert te stappen maar de voorpoot langs de kant waar zijn hoofdje schuin hangt wil niet mee, denk dat hij die echt nodig heeft om zichzelf te ondersteunen en hem daarom niet kan verplaatsen. Verder eet hij wel erg goed, weliswaar als ik het allemaal voor zijn mondje hou want zo met zijn hoofd in het hoekje gepropt kan ik het niet bij hem neerleggen.

Als hij omvalt en ik zet hem weer recht werkt hij enorm tegen met zijn achterpoten, dus daar lijkt echt geen zwakte te zitten gelukkig. Puur zijn hoofdje dat zodanig scheef hangt dat hij zijn linker voorpoot nodig heeft om zichzelf staande te houden. Wat ik wel merk, hij tandenknarst ook regelmatig, maar zou het gek vinden als dat door pijn zou komen aangezien hij gewoon eet en nog steeds Metacam krijgt. Las ergens dat dat ook een symptoom kon zijn van binnenoorontsteking. Hoop zo erg dat het dat maar is...

@Gigixponys, vanaf welke termijn zou jij zeggen dat langer behandelen sowieso geen zin meer heeft/verschil zou maken? Hij krijgt nu pas sinds vrijdagavond Panacur en sinds maandagavond AB erbij, dus ik hou er zeker nog niet mee op, maar om een idee te hebben.

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 19:54

Dat hij nog eet is wel fijn!

Hier even nog konijnenspam:

Voor het eerst wortel proberen…
Afbeelding

En nestje van Gonnie:

Afbeelding
Afbeelding

2 met zwart en 2 wildkleur…

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 20:07

Ja daar ben ik heel blij mee!

Smelt <3 . Strikje hoeft niet hoor :):)

Gigixponys

Berichten: 2750
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 21:32

MoppieFilou schreef:
Ik ben weer even op Loutje aan het passen terwijl hij hier wat rond waggelt. Hij probeert te stappen maar de voorpoot langs de kant waar zijn hoofdje schuin hangt wil niet mee, denk dat hij die echt nodig heeft om zichzelf te ondersteunen en hem daarom niet kan verplaatsen. Verder eet hij wel erg goed, weliswaar als ik het allemaal voor zijn mondje hou want zo met zijn hoofd in het hoekje gepropt kan ik het niet bij hem neerleggen.

Als hij omvalt en ik zet hem weer recht werkt hij enorm tegen met zijn achterpoten, dus daar lijkt echt geen zwakte te zitten gelukkig. Puur zijn hoofdje dat zodanig scheef hangt dat hij zijn linker voorpoot nodig heeft om zichzelf staande te houden. Wat ik wel merk, hij tandenknarst ook regelmatig, maar zou het gek vinden als dat door pijn zou komen aangezien hij gewoon eet en nog steeds Metacam krijgt. Las ergens dat dat ook een symptoom kon zijn van binnenoorontsteking. Hoop zo erg dat het dat maar is...

@Gigixponys, vanaf welke termijn zou jij zeggen dat langer behandelen sowieso geen zin meer heeft/verschil zou maken? Hij krijgt nu pas sinds vrijdagavond Panacur en sinds maandagavond AB erbij, dus ik hou er zeker nog niet mee op, maar om een idee te hebben.


Bij Chester heb ik ook AB gegeven en toen het hele potje opgemaakt, was toen 7 dagen, maar dit was vooral omdat zijn snot ook weer opkwam. Voor echt binnenoorontsteking moet je toch ook denken aan een paar weken (althans zo bij katten). Bij konijnen heb ik eigenlijk nog nooit geweten dat het geen EC was..
Lees dit ook even: https://www.dierenkliniekwilhelminapark ... ollis.html

Aaaah schattige baby's!!!

Gigixponys

Berichten: 2750
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 21:36

Lukasje schreef:
Jullie kenners weten het vast! Hoe noemt nu alweer de kleurslag bij konijnen waar je rood en blauw samen hebt, zoals de lapjes-zonder-wit bij katten?


Rood en blauw samen kan niet.

Het is rood/oranje en zwart= zwart japanner.
Afbeelding

Of beige en blauw= blauw japanner.
Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11340
Geregistreerd: 06-01-15

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 23:02

Japanner! Dat was het !!

Nu ja, ik denk in kattentermen … zwart, grijzig, … valt onder wat ik blauw noem. Met Beige, rossig, enz bedoel ik dan rood.

Fly_high

Berichten: 3315
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 23:24

NAIWHL schreef:
Dat hij nog eet is wel fijn!

Hier even nog konijnenspam:

Voor het eerst wortel proberen…
[ [url=m/GEDZvC.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nestje van Gonnie:

[ [url=m/Y6Nybr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bjyUAv.jpg]Afbeelding[/url] ]

2 met zwart en 2 wildkleur…


Ik wil ze nog steeds allemaal hebben <3 <3 <3

Toos aan het aandachtshoeren := ze is erg knap en ze weet het, is net zo bitchy als dat ze mooi is :P


Afbeelding

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 23:27

Gigixponys schreef:
MoppieFilou schreef:
Ik ben weer even op Loutje aan het passen terwijl hij hier wat rond waggelt. Hij probeert te stappen maar de voorpoot langs de kant waar zijn hoofdje schuin hangt wil niet mee, denk dat hij die echt nodig heeft om zichzelf te ondersteunen en hem daarom niet kan verplaatsen. Verder eet hij wel erg goed, weliswaar als ik het allemaal voor zijn mondje hou want zo met zijn hoofd in het hoekje gepropt kan ik het niet bij hem neerleggen.

Als hij omvalt en ik zet hem weer recht werkt hij enorm tegen met zijn achterpoten, dus daar lijkt echt geen zwakte te zitten gelukkig. Puur zijn hoofdje dat zodanig scheef hangt dat hij zijn linker voorpoot nodig heeft om zichzelf staande te houden. Wat ik wel merk, hij tandenknarst ook regelmatig, maar zou het gek vinden als dat door pijn zou komen aangezien hij gewoon eet en nog steeds Metacam krijgt. Las ergens dat dat ook een symptoom kon zijn van binnenoorontsteking. Hoop zo erg dat het dat maar is...

@Gigixponys, vanaf welke termijn zou jij zeggen dat langer behandelen sowieso geen zin meer heeft/verschil zou maken? Hij krijgt nu pas sinds vrijdagavond Panacur en sinds maandagavond AB erbij, dus ik hou er zeker nog niet mee op, maar om een idee te hebben.


Bij Chester heb ik ook AB gegeven en toen het hele potje opgemaakt, was toen 7 dagen, maar dit was vooral omdat zijn snot ook weer opkwam. Voor echt binnenoorontsteking moet je toch ook denken aan een paar weken (althans zo bij katten). Bij konijnen heb ik eigenlijk nog nooit geweten dat het geen EC was..
Lees dit ook even: https://www.dierenkliniekwilhelminapark ... ollis.html


Dan toch maar op EC rekenen...
Hopelijk betert hij één van de dagen.

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 09:00

Ooeh Toos vind ik ook echt heel erg leuk.

Ik vind het erg leuk om van kleuren te leren, maar snap er weinig van. Hoe er nu bij Gonnie opeens twee met zwart tussen zitten.

En zoals het nu lijkt mogen alle konijnen hier blijven… :') ik vind ze veel te leuk.

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 09:58

Ben in het kader van: alles kan blijven…

Niki en Hazeltje met Ziva en Ricciardo aan het koppelen. En dat gaat wel goed komen uiteindelijk schat ik in.

Afbeelding

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 11:32

Wat leuk NAIWHL! Konijntje meer of minder maakt bij jou toch niet zoveel verschil meer he :D


Ik las online dat er bij EC de eerste 3-5 dagen ook wel eens Dexamethason gebruikt wordt ipv Metacam en dat er vit B injecties worden gegeven. Wil ik allemaal wel graag proberen, kwestie van er alles aan gedaan te hebben, maar ik zie echt niet hoe ik dat beestje heelhuids bij de dierenarts moet krijgen en vind het ook gewoon zo zielig om hem die stress te moeten aandoen. Hij zou dan gok ik ook daar moeten blijven, en denk persoonlijk dat hij daar niet zoveel zorg gaat krijgen als hier := . Dus ook weer een stuk minder comfortabel voor hem natuurlijk. Langs de andere kant, als dat hem kan helpen is het misschien weer wel de moeite waard... Ga sowieso straks even bij de dierenarts horen, maar wat zouden jullie doen?

Gigixponys

Berichten: 2750
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 13:02

Chester heeft dat wel gehad de eerste 3 dagen. Ik was toen wel met hem bij de dierenarts geweest en heb de volgende 2 spuiten meegekregen, aangezien ik toch voor dierenarts studeerde. De draxxin heb je ook zelf ingespoten toch?
Natuurlijk vraag ik wel af of nu nog overschakelen op 3 dagen cortisone zin heeft.. Als je al met de metacam bezig bent.
vitamine B kan echter nooit kwaad.

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 13:54

Er hoeft in principe niks weg, maar het is wel de bedoeling dat het er bij deze 21 blijft nu :') Ik heb vanmorgen een filmpje gemaakt hoe het voeren nu gaat. Ik lijk wel een halve dierentuin te hebben zo... Het zal fijn zijn als Niki en Hazeltje dan binnenkort bij Ricciardo en Ziva in de ren zitten en niet meer op het terras.


De kwaliteit is nog even prut, dat is hij nog aan het verwerken. En schijnbaar zucht en steun ik veel, hoor ik zelf nu terug _O-

Ik voer er aardig tegenaan op het moment, maar ze hebben het nodig. :Y) Ze vreten ons nog arm.

jeetje77

Berichten: 3480
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 14:36

Oh wat een heerlijk filmpje. Ik heb ook sommige stukjes echt heel erg zitten lachen.

Hier niet veel te melden, lees voornamelijk mee. Rosie moest nog, maar is heel gelukkig buiten. En Jerry eigenlijk ook. En samen zijn ze super schattig.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 17:27

Gigixponys schreef:
Chester heeft dat wel gehad de eerste 3 dagen. Ik was toen wel met hem bij de dierenarts geweest en heb de volgende 2 spuiten meegekregen, aangezien ik toch voor dierenarts studeerde. De draxxin heb je ook zelf ingespoten toch?
Natuurlijk vraag ik wel af of nu nog overschakelen op 3 dagen cortisone zin heeft.. Als je al met de metacam bezig bent.
vitamine B kan echter nooit kwaad.


Heb ondertussen met de dierenarts gebeld en die was sowieso niet zo'n fan van cortisonen voor moest het toch een oorontsteking zijn, dat zou het alleen maar erger maken. Vitamine B ging hij voor kijken of hij dat in huis had.

Heb hem nu maar even gewoon los op de handdoeken gezet. Hij slaagde er nog in om te draaien en te keren met die doos ertegen, dus dan beter gewoon zo. Ik ga regelmatig even kijken om hem weer recht te zetten maar hoop dat hij op deze manier een beetje kan leren met dat scheve hoofd om te gaan.

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 20:31

Wat een rotziekte die ec he…

Over ongeveer 3 weken mag de dierenarts het bevestigen of mij corrigeren, maar ik denk 2 rammen en 5 voedsters te hebben bij Checo. Dat zou wel heel super zijn…

Aanvulling:
Cavia Saartje heeft zich ondertussen al twee weken ontfermt samen met Gonnie over het tweede nestje. Ze zit er heel veel naast en bij. Kon het vandaag eindelijk op de foto zetten. Wonderlijke wereld van beesten hoor. Saartje was altijd al een beetje een aparte. In haar hart is ze een konijn denk ik…

Afbeelding

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 21:25

Ja pff, en dan net nu Lilly na maanden eindelijk weer in orde is.

Dat zou inderdaad mooi uitkomen!

Edit: zo schattig met de cavia!

Lukasje
Berichten: 11340
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 00:08

Oei, een cavia met een identiteitscrisis

caro29
Berichten: 8053
Geregistreerd: 15-12-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 11:19

Wat lief van die cavia!

Hier zijn de baby’s het nest uit. Geboren 17-5-2022
Afbeelding

Afbeelding

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 11:38

Wat zijn ze leuk!

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 17:29

Zo, Niki en Hazeltje zitten bij Ricciardo en Ziva in het verblijf erbij. Gaat eigenlijk heel goed. Jagen niet achter elkaar aan. Dus ziet er voorspoedig uit.

Afbeelding


En nestje 3 is hier ook begonnen met het hok verkennen. Ze heten Vettel, Stroll, Albon en Latifi. We hopen alleen dat Latifi niet zo’n brokkenpiloot wordt als in de F1 :')

Afbeelding
Afbeelding

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 14:23

Die baby nijnen allemaal <3

Lou is nog niet echt verbeterd helaas ;( . Hij eet en drinkt nog steeds enorm goed, daar zal het niet aan liggen.
Lees zoveel over Dexamethason wat de eerste 3-5 dagen wordt gegeven in combinatie met vit B... Hoop dat dat niet het verschil had kunnen maken want dat zou dan de derde keer zijn dat erger voorkomen had kunnen worden door de dierenarts... Ik vraag me af of zijn omvallen nu enkel komt door zijn scheve kop of ook omdat het in zijn hersenen nog steeds niet goed zit. In dat eerste geval vrees ik ervoor want als hij gewoon niet kan omgaan met een scheve kop denk ik niet dat hij dat plots opeens wel gaat kunnen... Had echt gehoopt na een dikke week toch al iets van verbetering te zien -O-

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 20:29

Bij Witje waren het alleen de achterpoten die zwak werden, maar ook daar duurde het herstel echt wel en kon je altijd nog wel zien als ze moe is dat ze liep ipv huppelde. Maar dat kan lieffiefie beter vertellen nu Witje een gelukkig leven bij haar leeft.

De koppeling tussen Niki, Hazeltje, Ricciardo en Ziva is goed gegaan. Dus alles mag en kan hier nu blijven. 21 konijnen op de teller. Ik heb nu wel de grens bereikt… _O-

Afbeelding