De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lukasje
Berichten: 11354
Geregistreerd: 06-01-15

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 21:56

21 := , dat is al wat! Maar die 3 nestjes, dat was dan niet de bedoeling ?

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 22:23

NAIWHL schreef:
Bij Witje waren het alleen de achterpoten die zwak werden, maar ook daar duurde het herstel echt wel en kon je altijd nog wel zien als ze moe is dat ze liep ipv huppelde. Maar dat kan lieffiefie beter vertellen nu Witje een gelukkig leven bij haar leeft.

De koppeling tussen Niki, Hazeltje, Ricciardo en Ziva is goed gegaan. Dus alles mag en kan hier nu blijven. 21 konijnen op de teller. Ik heb nu wel de grens bereikt… _O-

[ [url=m/8zP73n.jpg]Afbeelding[/url] ]


Awh witje.
Ja.. die mankt wat. Eigenlijk niet mank, ze tijgert, hopt niet zoals konijntjes dat doen.
Ze heeft haar eigen loopje en ik vind het wel schattig.
Als ze de hele dag in de tuin aan het graven is geweest dan wil ze weleens struikelen en mankt/tijgert ze de hele tijd.
Kan heeeeerlijk languit liggen met haar benen om uit te rusten.

Van de EC merken we weinig. Ze is inmiddels gesteriliseerd en doet het super.
Vanwege haar achterpootjes heb ik wel een loopplankje gekocht zodat ze de kooi makkelijker in kan en niet hoeft te springen :j

Thats it, gewoon een normaal konijn verder.

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 22:44

Nee, die nestjes waren niet de bedoeling :Y) Niki en Hazeltje zouden door een dierenarts als voedster zijn bestempeld. Dus wij hebben ze toen overgenomen zonder extra te checken (dom achteraf) en ze in de groep gezet. Ik had na een jaar ook geen nestje verwacht.
Maar ik ben op allemaal wel helemaal verliefd nu… Ik kan dus niks weg doen…

En dat is het inderdaad Lieffiefi. Witje heeft eigenlijk niet haar kop echt scheef gehouden. Een heel klein beetje in het begin misschien

Dus ik hoop vooral enorm dat er snel verbetering in komt bij jou MoppieFilou. :j

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 09:10

Wat vervelend die EC en ook wel wat onzekerheid brengt het met zich mee. Hopelijk snel verbetering!

21 konijnen! Zo leuk <3 als ik de plek toch eens had.

Heb een mooie ren op het oog voor chili en zijn toekomstige vriendinnetje. 3m breed 2m diep en 1m hoog. Voor de nacht. Derest vrije uitloop in de tuin. Als we de nieuwe schutting hebben word deze ook nog katproof gemaakt zodat we geen katten in de tuin krijgen wat ze kunnen plagen!


Heb hiervoor ook konijntjes gehad dat waren 2 half teddy.. maar waren 2 hele venijnige beestjes.
Chili is zo anders komt ook echt vragen voor aandacht en bedelt ook haha zo lief!

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 09:11

Ik hoop het ook, dankjewel!

Taifoen

Berichten: 1036
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 10:58

Wat vervelend MoppieFilou... Hoe is het nu?

Wij hebben ook een konijn met EC. Wij hebben haar 2 maanden geleden geadopteerd uit het asiel. Daar heeft ze symptomen laten zien en is behandeld. Zelf merken we weinig, alleen dat ze heel veel drinkt en af en toe naast de WC plast. Weet alleen niet zo goed wat ik met de panacur moet. Wij hebben haar nog op een onderhoudsdosering zitten, toen we waren gestopt plaste ze veel meer naast het toilet. Dus nu maar weer op een onderhoudsdosering.
Nog niet met haar bij onze dierenarts geweest, zal even overleggen :j

Gigixponys

Berichten: 2751
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 13:37

@Naiwl! Goed dat de koppeling gelukt is!

Schattige baby's!!

Hier zijn net Chili en Pesto opgehaald, Mokka verhuisd naar Herbie zijn hok en Herbie zit nu tijdelijk onder het afdak tot hij gecastreerd en gekoppeld kan worden. Maar wil sowieso Autumn ook eerst gecastreerd hebben dan, want die is super hormonaal. Dus word wrs pas iets voor de herfst.

@Moppie, ook niet te snel willen gaan. Het heeft echt tijd nodig..

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 14:05

Taifoen, hij is nog steeds hetzelfde. Heb hem vanmorgen even op een handdoek neergelegd ipv hem steeds rechtop te willen houden. Zo heeft hij zichzelf kunnen wassen en denk dat het wel even deugd deed om geen moeite te moeten doen rechtop te blijven zitten. Hij is er gisteren en vandaag wel een paar keer in geslaagd om zichzelf (tussen de twee handdoeken weliswaar) terug recht te krijgen zonder hulp. Geen idee of dat toeval was of dat hij er toch een heel klein beetje op vooruitgaat.

Zou in jouw geval niet meteen stoppen denk ik, voor het weer erger wordt. Slim om even met de dierenarts te overleggen! Heb gelezen dat sommige konijnen levenslang Panacur nodig blijven hebben dus misschien is de jouwe er wel zo eentje.

Gigixponys, fijn dat er al twee baby's opgehaald zijn! Weer een hele verhuis van konijnen zo te horen haha.

Ben blij dat je dat zegt, begon zelf de hoop al een beetje op te geven omdat hij nog niets verbeterd is. Maar dan gaan we gewoon door met verzorging en behandeling en hopen op het beste.

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 10:55

Ook wel weer jammer om afscheid te nemen van ze, of niet gigi?

Hier een oren-update:
Afbeelding
Het worden geen reuzenoren volgens mij, maar wel flinke flappers. Ze zijn nu 5,5 weken oud.

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 21:45

Afbeelding
Afbeelding

Kijk nou wat een popjes ineens in onze tuin liepen <3
Toenstraks op fb ook al ene gevondwn in het dorp..
Wat een dotjes!!
Hebben ze maar even zo gestald want alles is dicht… arme beestjes. Gelukkig heb ik sinds kort een konijn en kunnen we ze tijdelijk opvangen.

Taifoen

Berichten: 1036
Geregistreerd: 03-08-12

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 01:15

Oh jeee, wat fijn dat jullie ze kunnen opvangen! Hopelijk zijn ze snel weer bij de eigenaar :)
Niet gechipt?

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 09:47

Taifoen schreef:
Oh jeee, wat fijn dat jullie ze kunnen opvangen! Hopelijk zijn ze snel weer bij de eigenaar :)
Niet gechipt?


Dat hebben we niet kunnen checken gister. geen dierenambu voor gebeld omdat we zo goed konden opvangen.
Gelukkig zijn ze weer terug thuis! Waren 2 huizen verder ontsnapt en ik bedacht me ineens dat ze me laatst een foto hadden gestuurd van haar nieuwe konijntje en ik wist dat ze nog een meisje erbij kregen.
Daar zitten ze apart dus hoop niet dat ze ‘geknuffeld’ hebben.. :+

caro29
Berichten: 8054
Geregistreerd: 15-12-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 11:16

Ik heb mijn konijnen niet gechipt :o

1 van de baby’s liet mij even schrikken. Kon hem niet vinden. Is dat kleine monstertje al helemaal het nest uit en was de trap afgegaan. Hij was in eerste instantie niet van plan om weer naar boven te gaan. Zeer ondernemend met 3 weken oud (17-5-2022). Andere voedster is min of meer begonnen aan een nest. Ik ben benieuwd of er wel wat in zit. At ook slecht en was gestresst maar waarom ??

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 12:00

Ook al zo lekker ondernemend caro :D
Hier zijn er ook al buiten aan het spelen. Twee van de vier in elk geval. Latifi en Vettel liepen buiten.

En hopelijk dan binnenkort het nestje bij je tweede voedster.

En fijn dat je ze kon opvangen meisje_. En dat ze ook weer terug zjn bij hun baasje. Konijnen zijn echte houdini's :')

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 12:25

NAIWHL schreef:
Ook al zo lekker ondernemend caro :D
Hier zijn er ook al buiten aan het spelen. Twee van de vier in elk geval. Latifi en Vettel liepen buiten.

En hopelijk dan binnenkort het nestje bij je tweede voedster.

En fijn dat je ze kon opvangen meisje_. En dat ze ook weer terug zjn bij hun baasje. Konijnen zijn echte houdini's :')



Jaa dat weet ik nog van mijn vorige 2 dames. Overwogen dan maar beton te storten onder de ren. Vond manlief geen goed idee :')

Nu weet ik nog niet precies hoe ik het escape proof ga maken: iig als er konijnen IN de tuin komen, komen ze ook eruit }> dat nog even aanpakken dus.

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 10:54

Nog steeds geen verbetering bij Lou... Zou de tijd zo graag even een weekje of 2 willen doorspoelen. Die onzekerheid in combinatie met de vele uren die ik aan hem spendeer zijn echt slopend.

Taifoen

Berichten: 1036
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 13:33

caro29 schreef:
Ik heb mijn konijnen niet gechipt :o

1 van de baby’s liet mij even schrikken. Kon hem niet vinden. Is dat kleine monstertje al helemaal het nest uit en was de trap afgegaan. Hij was in eerste instantie niet van plan om weer naar boven te gaan. Zeer ondernemend met 3 weken oud (17-5-2022). Andere voedster is min of meer begonnen aan een nest. Ik ben benieuwd of er wel wat in zit. At ook slecht en was gestresst maar waarom ??


Mijn 2 uit het asiel waren gechipt, doen ze standaard. Zodat niet de nieuwe eigenaar ze zomaar ook op straat zet :(:)
1 van de 2 die we al hadden is een meester in ontsnappen. Dus die maar laten chippen vorige week. En de laatste kon niet achterblijven. Dus zodoende alle 4 een chip :')

Taifoen

Berichten: 1036
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 13:36

MoppieFilou schreef:
Nog steeds geen verbetering bij Lou... Zou de tijd zo graag even een weekje of 2 willen doorspoelen. Die onzekerheid in combinatie met de vele uren die ik aan hem spendeer zijn echt slopend.


Wat balen zeg... Heb je nog contact met de dierenarts?

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 14:59

Taifoen schreef:
MoppieFilou schreef:
Nog steeds geen verbetering bij Lou... Zou de tijd zo graag even een weekje of 2 willen doorspoelen. Die onzekerheid in combinatie met de vele uren die ik aan hem spendeer zijn echt slopend.


Wat balen zeg... Heb je nog contact met de dierenarts?


Heb hem vandaag nog aan de lijn gehad. We blijven de Panacur en de AB sowieso nog doorgeven. Hij zei dat hij wel had gehoopt dat er al iets van verbetering zou zijn. Maar in principe kan het wel nog steeds dat hij beter wordt.


@Gigixponys, dierenarts zei dat we mochten stoppen met de Metacam, maar ik vind dat persoonlijk een beetje eng := . Zou jij het nog langer door blijven geven of zou het geen verschil maken om nu te stoppen? Zal inderdaad wel niet erg goed zijn voor zijn organen om het te lang door te blijven geven maar het voelt een beetje als kiezen tussen twee kwaden.

Daarnaast hoorde ik van iemand dat haar konijntje verbeterde door erbovenop ook nog penicilline injecties te geven (ipv de orale AB dan uiteraard), denk je dat dat iets zou uithalen? Klinkt niet erg logisch aangezien als het effectief EC is dat normaal gezien niet te bestrijden is met AB, maar goed, je weet maar nooit dat het iets uithaalt.

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 15:50

Ik had ook al wel op wat verbetering voor je gehoopt MoppieFilou. Ik duim nog steeds voor je. Misschien een idee om nu een filmpje te maken en over een week weer? Misschien kan je dan beter verschil zien omdat het herstel wellicht langzaam gaat. Per dag is het zo klein misschien dat het ook lastig te zien is.

caro29
Berichten: 8054
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 16:04

MoppieFilou schreef:
Nog steeds geen verbetering bij Lou... Zou de tijd zo graag even een weekje of 2 willen doorspoelen. Die onzekerheid in combinatie met de vele uren die ik aan hem spendeer zijn echt slopend.


Wat sneu. Hopelijk knapt hij op.

Hier 3 nieuwe baby’s. Mega veel haar op het nest. Moeders moet wel kaal zijn. Voor haar doen een klein nestje maar alle 3 lekker actief

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 18:02

@NAIWHL, dat is lief! Dat is wel een goed idee ja. Je zit er zo met je neus bovenop dat je het misschien inderdaad niet goed ziet als hij kleine stapjes maakt.

@Caro29, zo weinig baby's en dan zoveel haar, die gaan het niet koud krijgen _O-

Gigixponys

Berichten: 2751
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 18:13

NAIWHL schreef:
Ook wel weer jammer om afscheid te nemen van ze, of niet gigi?

Hier een oren-update:
[ [url=m/a8LVot.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het worden geen reuzenoren volgens mij, maar wel flinke flappers. Ze zijn nu 5,5 weken oud.


Zeker wel. Maar kan jammer genoeg niet alles houden. En ik heb altijd veel rammen in het nest. Uiteindelijk wen je er wel aan.
Daarnaast woon ik nog bij mijn ouders en mijn vader krijgt al een halve crisis als ik over uitbreiding begin hahaha.
De konijntjes doen het goed alleen. Lijken er niet veel last van te hebben.

Toch wel redelijke oren!

@Taifoen, en waar zijn ze geregistreerd dan? Hier worden konijnen eigenlijk nooit gechipt. Heb het wel eens overwogen, maar ze checken het ook niet echt.. Misschien word het ooit wel verplicht, zou goed zijn tegen al dat dumpen..

@caro, hier gaan ze ook altijd rond dag 21 op onderzoek. Ik had bij dit nest beslist dat ze vanaf donderdag (dag 23) naar de buitenren mochten (had een plankje in de ingang). Waren ze woensdagavond zelf al vertrokken, sprongen gewoon over het plankje. :')
En proficiat! Welke ouders?

@moppie, 14 dagen metacam zou voldoende moeten zijn. Langer dan dat zou ik niet geven.
Penicilline zie ik ook het nut niet van bij EC..
Dikke knuffel en ik duim mee!
Slimme tip van NAIWL, de verbetering zit hem idd vaak in de details.

caro29
Berichten: 8054
Geregistreerd: 15-12-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 18:22

@moppiefilou helaas waren ze in eerste instantie niet bedekt. Nu wel.
@ Gigi marly mijn chocolate kleurige voedster en mijn rammetje Jack

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 18:45

Gefeliciteerd Caro!

Hier even een screenshot uit een filmpje van Vettel, Stroll, Albon en Latifi. Ben helemaal weg van Vettel. Dat is de zwarte…

Stroll was zich ongegeneerd aan het uitrekken en gapen…

Afbeelding

Net gevoerd, maar het regent hier en Zari ziet er niet meer uit _O-

Afbeelding