De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
caro29
Berichten: 8055
Geregistreerd: 15-12-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 09:31

Ach jeetje sterkte

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 12:38

Bolletjes floef…

Afbeelding

Zou willen dat ik zo’n vacht had…

sabine1979

Berichten: 2602
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 21:20

Duimen voor nijnlief Taifoen :knuffel:

Inderdaad lekker zo'n vacht :))

Taifoen

Berichten: 1036
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 23:09

Bedankt allemaal! Lijkt iets beter te gaan, maar hij is er nog niet.
Morgen met zn vriendin naar de dierenarts. Had gisteren urine van haar ingeleverd omdat ze af en toe natte billen heeft en soms niet zindelijk is, maar die heeft wss een blaasontsteking. Lappenmand dus :(:)

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 00:33

Ach je hebt wel pech Taifoen. Beterschap voor hun beiden…

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 13:45

Hoe gaat het Taifoen?

Ik heb hier net een aquarium verwarming in de waterbak gelegd. Kan hij ontdooien…

Taifoen

Berichten: 1036
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 19:15

Lief dat je het vraagt :)
Met onze ram gaat het een stuk beter. Hij krijgt nog wel medicijnen en pijnstillers t/m morgen. Keutels zijn bijna normaal qua grootte en hij eet ook wel weer redelijk. Heeft ook wel weer zijn energie terug gelukkig. Dierenarts vond hem gisteren ook een stuk beter

Onze voedster hebben ze gisteren geprobeerd urine op te vangen (ook gekatheteriseerd) maar dat is helaas niet gelukt. Dus voor de zekerheid een röntgenfoto gemaakt en de bij lichamelijk onderzoek voelde ze ook een lege blaas helaas. Maar de foto was goed! Ze had woensdag veel calcium kristallen maar ze zagen geen gruis of een steen. Dus het kan ook zijn omdat de urine een paar uur oud was. We hebben besloten het even zo te laten en haar in de gaten te houden. Ze heeft heel af en toe natte billen maar kan ook fanatiek graven in haar WC. Maar ze is deze week 2x met onze ram mee geweest naar de dierenarts en dat geeft zoveel stress, dus ga niet nog een keer proberen urine op te vangen. Mochten we ons echt zorgen maken dan gaan we wel terug. Ze is nu ook echt weer bang voor ons (wij hebben haar sinds april en het is een zwerver geweest). Maar goed, dat vertrouwen komt wel weer terug :(:)

Gigixponys

Berichten: 2751
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 20:39

Pfoe. Ik heb daarstraks even de schrik van mijn leven gehad. Mokka was ontsnapt en onze tuin is niet volledig omheind. Gelukkig toch vrij snel kunnen vangen, omdat hij redelijk bij mij bleef. Hij gilde wel alles bijeen (hij is het oppakken nog aan het leren, dus zal wel terug vanaf nul kunnen beginnen nu).. De andere konijnen waren ook alles bijeen aan het stampen. Weer een jaar van mijn leven kwijt.. |o

Daarvoor had hij nog wel even mooi geposeerd. :')
Afbeelding

En kerst-foto gemaakt met Chester. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Welke bewerking is jullie favoriet?

Sellyxx

Berichten: 1223
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 22:19

Gelukkig goed afgelopen! En wat kunnen ze gillen hè, dat heb ik ook ooit ervaren toen die van mij in de steeg terecht kwam en zo de poort uithopste richting de wijk en ik dacht het is nu of nooit. Ze associëren je handen die hun oppakken dan hoogstwaarschijnlijk met roofvogelklauwen. Maar een troost, ik voelde me toen ook heel rot, maar toch leek mijn (ook nog niet handtamme) konijn het een paar dagen later alweer vergeten of leek ze het iig niet aan mij te koppelen en kwam ze gewoon weer snuffelend naar mij toe.

Ik vind de 1e bewerking het leukst, de 2e net iets te :)

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 00:53

Sellyxx, fijn dat het gelukt is!

Herkenbaar, ben altijd blij met de knusse plekjes die ik voor ze maak, om dan vervolgens teleurgesteld te worden als ze al het stro weer eens vakkundig aan de kant duwen :+

Schattige foto!


Taifoen, dat stoeltje is geweldig _O-

Wat een pech de afgelopen dagen zeg... Gelukkig beide nijnen weer zo goed als de oude!


Hier ook echt een hekel aan die koude, gelukkig vanaf morgen een stuk warmer!
Wat de waterbakken betreft heb ik er gewoon verschillende zodat ik een paar keer per dag de bakken kan omwisselen. Dus de bevroren bak binnen en een nieuwe buiten, zodat die eerste vanzelf ontdooit. Scheelt blauwe vingers :j


Gigixponys, wat een schrik is dat he als ze ontsnappen... Hier is dat ook twee keer gebeurd, ook een niet volledig omheinde tuin, gelukkig was ik er in beide gevallen snel bij. En zoals Selly zegt, hier zijn ze dat vast moeten grijpen ook snel vergeten. Maar leuk is anders natuurlijk.

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 10:01

Fijn dat het met de ram beter gaat. Hopelijk is je voedster ook snel weer helemaal fit en gezond.

En schrikken is dat gigi. Hier heb ik ze ook wel eens door de woonwijk gehad. Wat dat betreft moeten die kleine hooligans leren dat we ze een omheining geven voor hun veiligheid en niet om ze te treiteren... :')

En het begint hier gelukkig allemaal weer te dooien. Was wel weer even klaar met de kou... Al is regen nou ook niet echt mijn favoriet en krijgen we vast wel weer een nieuwe vorstperiode.

caro29
Berichten: 8055
Geregistreerd: 15-12-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 10:59

Hier is het ook dooi. Ik was het ook wel zat. Hopelijk straks even droog dan kan ik de hokken even uitmesten. Heb er alleen stro bijgegooid met die vorst dus het mag wel. Kan slecht tegen vieze hokken

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 11:25

Het is toch eigenlijk jammer dat konijnen niet zo makkelijk zijn als honden. Anders hadden we een konijnenwandeling kunnen doen met zijn allen _O-

Gigixponys

Berichten: 2751
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 13:18

NAIWHL schreef:
Het is toch eigenlijk jammer dat konijnen niet zo makkelijk zijn als honden. Anders hadden we een konijnenwandeling kunnen doen met zijn allen _O-


Haha, heb dat ooit geprobeerd met 1 van de konijnen (gewoon hier in het straat) en heb haar heel de weg kunnen dragen.. :')

caro29
Berichten: 8055
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 15:05

Oh die van mij zouden ook niet bewegen. Hokjes zijn lekker schoon en een paar hebben als dood vogeltje in de ren gezeten
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


De bruine kwam in beweging maar de zwartjes zaten maar stil. Alle 3 zoeken nog een nieuw huisje. Zwarten zijn zusjes uit hetzelfde nest. De bruine Mickey is een rammetje en die is lekker ondernemend en mensgericht.

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 15:47

Ze zijn wel heel leuk Caro :j

Ik ga het toch proberen met een slowfeeder met kleine maaswijdte. 2x3 cm. Ik belde de ruitersportwinkel op en die was heel verbaasd toen ik zei dat het voor konijnen was en 5x5 dus echt te groot was :')

Taifoen

Berichten: 1036
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 18:59

Hahaha 5 door 5 passen ze in :')
Zou wel leuk zijn een konijnenwandeling :P ik heb een konijn die het denk ik nog wel grappig zou vinden. Maar nooit geprobeerd en staat ook niet op de planning. Nummer 2 is liever lui dan moe en nummer 3 en 4 vinden het denk ik niet zo leuk :Y)

Ze zijn zeker leuk Caro!

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 23:28

Ik zag ons meer allemaal naar een konijnenlosloopgebied gaan _O-
En dan doe ik de achterbak open en komen er 19 uitgesprongen. Wat een chaos zal dat geven _O- _O-

gonniee
Berichten: 515
Geregistreerd: 26-04-21

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 23:48

Als kind liet ik mijn konijn wel eens uit, op de stoep aan een zelfgemaakt riempje. Stiekem wilde ik een hond.... mijn huidige konijnen zouden me keihard uitlachen.
Maar wel een heel geslaagd idee!

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 00:25

NAIWHL schreef:
Ik zag ons meer allemaal naar een konijnenlosloopgebied gaan _O-
En dan doe ik de achterbak open en komen er 19 uitgesprongen. Wat een chaos zal dat geven _O- _O-


_O- _O-

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 13:46

De meneer van de ruitersportzaak vond mijn slowfeeder erg vreemd in eerste instantie, omdat hij dat aan konijnen in een hokje…

Afbeelding
Tot nu toe zijn ze er erg blij mee. Lijkt wel of ik ze 3 dagen geen eten gegeven heb…

caro29
Berichten: 8055
Geregistreerd: 15-12-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 15:16

Wat een leuk idee de slowfeeder!

De konijntjes zijn erg leuk maar niemand wilt ze. Het zijn helaas geen fotomodellen. Wel klein en lief. Vooral het rammetje

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 18:25

Ze hadden er al een gat in, maar die heb ik met een tie-wrap dicht gemaakt. Tot nu toe geen tweede gat en zijn ze echt de hele dag aan het eten…

Wat jammer dat niemand ze wil.

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 23:44

De slowfeeder heb ik weggehaald. Zat alweer een gat in en wil toch ook niet dat 1 zich per ongeluk verwond… die hooligans kunnen ook nooit eens meewerken :')

Taifoen

Berichten: 1036
Geregistreerd: 03-08-12

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 00:01

Balen NAIWHL, maar je hebt het in ieder geval geprobeerd. Was een leuk idee ;)