De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 19:48

Hoezo past die daar doorheen? :') Ziet er wel grappig uit haha.

Taifoen

Berichten: 1034
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 22:28

Mooi hok MoppieFilou! 8-)

NAIWHL vreselijk haha, ben benieuwd wat je nu gaat bedenken :')

simongek

Berichten: 5342
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 13:39

NAIWHL vreselijk wat een slimmerd :D

Zag ook een mooi hok. :j

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 07:25

Nou maar hopen dat vandaag de 13de een mooie dag wordt, Jack wordt zo onder roesje gebracht en rontgenfoto gemaakt van de kaak, de ontsteking wordt weg gehaald mits het bot niet is aangetast. Als laatste wel het geval is, laat mijn dierenarts hem gelijk inslapen, hij is net een jaar oud pffff

simongek

Berichten: 5342
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 07:57

BarbaraNova schreef:
Nou maar hopen dat vandaag de 13de een mooie dag wordt, Jack wordt zo onder roesje gebracht en rontgenfoto gemaakt van de kaak, de ontsteking wordt weg gehaald mits het bot niet is aangetast. Als laatste wel het geval is, laat mijn dierenarts hem gelijk inslapen, hij is net een jaar oud pffff



Heel veel succes :(:)

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 09:10

dank je, ben nooit zo heel dapper met dit soort dingen ondanks dat ik 46 ben...

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 10:07

BarbaraNova schreef:
Nou maar hopen dat vandaag de 13de een mooie dag wordt, Jack wordt zo onder roesje gebracht en rontgenfoto gemaakt van de kaak, de ontsteking wordt weg gehaald mits het bot niet is aangetast. Als laatste wel het geval is, laat mijn dierenarts hem gelijk inslapen, hij is net een jaar oud pffff


Succes, hopelijk gaat alles goed!

Taifoen

Berichten: 1034
Geregistreerd: 03-08-12

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 10:19

Ik ga voor jullie duimen!

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 10:29

Afbeelding

Nou, hij is net bij de dierenarts, mag hem als alles goed gaat, half vijf halen...

Gigixponys

Berichten: 2749
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 10:44

Succes!

Taifoen

Berichten: 1034
Geregistreerd: 03-08-12

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 14:31

Heb je al wat gehoord Barbara?

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 15:15

Ja, lief dat je het vraagt, werd pas laat gebeld, maar operatie is goed gegaan, t was geen kies of infectie van het bot, dus abces wang is schoon gemaakt en naar buiten open gehecht zodat ik het kan blijven spoelen...onder de kin zaten nog twee abcessen...geen idee wat hij heeft gedaan...

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 16:32

Toch abcessen dan, gek dat er geen oorzaak is gevonden. Maar gelukkig alles goed gegaan, hopelijk gaat het herstel even vlot!

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 17:06

Fijn dat je er zo optijd bij was. Ik duim voor je dat het nu weg blijft en het herstel voorspoedig gaat. :j

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 17:10

MoppieFilou schreef:
Toch abcessen dan, gek dat er geen oorzaak is gevonden. Maar gelukkig alles goed gegaan, hopelijk gaat het herstel even vlot!


Ja t kan zijn dat hij mot had met de buren ofzo...t kan zijn van hooi zegt ze, of van wilgentakken...al met al is t nu een heule dure Vlaam

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 07:17

Update Jack, hij is heel goed de nacht door gekomen, eet ook goed en ik heb hem vanmorgen weer bij zijn vriendinnetje en in de buitenren (met binnenhok en warmtelamp) gelaten, hij was niet blij in zijn strafkamp maar ja, t was best koud vannacht...maar wat een gat zit er in die wang zeg brrr....t is een hele dure Vlaam geworden, maar blij dat hij er nog is...vanmiddag terug voor controle...

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 07:33

Fijn dat het goed gaat met hem. Ziet hij er ook een beetje uit als een horrorkonijn? Hanna zag er echt ongezellig uit met geschoren snuit en de hechtingen bij de operatiewond. Waarbij ik ook maar weer verbaasd was hoeveel van een konijn eigenlijk haar is…

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 07:36

ja ik moet er niet te lang naar kijken hahaha, kan daar niet heel goed tegen...hij moest eigenlijk twee dagen apart zitten maar ze waren zo aan het rellen om het gaas tussen hun uit te krijgen dat ik dat eerder gevaarlijk vond als dat ze weer lekker samen kunnen zitten

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 18:42

Dan kunnen ze inderdaad beter bij elkaar zitten. Hanna ging ook direct terug de groep in :j

Taifoen

Berichten: 1034
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 19:08

Hier zag ik onze buiten konijnen vanochtend zo. Heerlijk in de zon! Blij hem zo te zien na alle ellende van laatst <3
Afbeelding

Hoe was de controle Barbara? En lukt het spoelen weer een beetje? Of is hij het er niet mee eens, haha?

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 09:09

Hoe gaat het vandaag met hem BarbaraNova?

Zo schattig Taifoen <3

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 13:16

Sorry was zon druk weekend dat ik gewoon geen tijd had voor internet...ja t gaat goed, krijg de metacam er totaal niet in maar hij eet goed en is alert... Wil je een foto?

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 11:04

Gek dat hij de Metacam niet wil, veel konijnen vinden dat zo lekker. Fijn dat hij het goed doet!
Mag altijd :j


Hier ook een hectische paar dagen achter de rug. Het is ook altijd wat met konijnen :roll: .
Vrijdag is de trimmer geweest voor Lilly, was weer echt nodig maar doordat ze niet meer op antibiotica staat was ze diezelfde avond nog helemaal hervallen qua snot. Ze at wel maar ik vond ze toch niet helemaal 100%, en dat in combinatie met sowieso al geen goede weerstand, een redelijk koude nacht en de helft minder haar, wilde ik ze voor de zekerheid toch even binnen. Nog getwijfeld om Loesje mee binnen te zetten maar had enkel plek voor zo'n binnenhok van een meter en dat hyperactief geval samen met Lilly opsluiten in zo'n klein hok leek me nu ook niet echt bevorderlijk voor de rust van Lilly, dus toch maar niet gedaan. Vorige keer toen Lilly een dag of 4 alleen binnen gezeten had na de rhinoscopie heb ik ze gewoon terug buiten kunnen zetten zonder grote problemen, ze was enkel iets bang van Loesje in het begin maar dat was dezelfde avond nog over. Dus ik verwachtte geen problemen. Fout gedacht dus, na maar één stom nachtje binnen was Lilly alweer helemaal bang van Loesje en liep weg toen ze kwam snuffelen, dat vond Loesje dan wel weer een leuk spelletje dus zij erachteraan. Dat zag ik niet goedkomen dus een heel hek tussen beiden ingebouwd (rekening houdende met de ontsnappingscapaciteiten van Loesje kan je je wel indenken dat ik daar even mee bezig ben geweest _O- ), met het plan om ze weer eerst even op neutraal terrein samen te zetten als Lilly zich iets beter voelde. Dat heb ik gisteren gedaan, heel de ren nog eens veranderd van inrichting, nieuw laagje zand erover, tunnels dichtgegooid, kortom zo "nieuw" mogelijk gemaakt voor beiden, en ze terwijl onder toeziend oog samen gezet in een panelenrennetje. Denk dat Loesje op dat moment nog banger was dan Lilly, helemaal in de stress, super snel ademen := . Leek me echt niet gezond dus snel de ren afgemaakt en het er dan maar op gewaagd ze daar meteen samen te zetten. Loesje was super lief maar Lilly dus nog steeds doodsbang voor haar. Terwijl Loesje buiten die ene keer dat ze achter Lilly heeft gelopen echt niets verkeerd doet. Ik hoop maar dat Lilly snel weer bijtrekt en dat ook haar snot binnen een aantal dagen weer is zoals het was.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 12:15

Afbeelding

Afbeelding

dat koppelen met voedsters ben ik nooit heel goed in hoor....ik heb twee setjes van gecastreerde rammetjes met ieder een eigen voedster. Had ooit 2 voedsters bij 1 ram, nou was altijd maar matten...nu tenminste rust...

Gigixponys

Berichten: 2749
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 12:26

@Barbara, zijn neus is zo dik??

Lily is een jongen he, hopelijk is hij rap terug ok en niet meer bang van Loesje!

Koppelen is hier ook vaak even gedoe. Of dat nu 2 voedsters zijn of gecastreerde ram met voedster. Vorige keer ook inderdaad na slechts 3 dagen apart. En Autumn kan ik niet even op het gras zetten met haar vriendje, want elke nieuwe omgeving begint ze opnieuw met dominantie te bepalen. Dus ook in het vervoersbakje naar de dierenarts.. Enkel Flou en Feather hebben nooit achter elkaar gezeten en van second 1 waren dat dikke vriendjes. Zo jammer dat het niet lang heeft mogen duren..