De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
caro29
Berichten: 8054
Geregistreerd: 15-12-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 17:18

Wat een boefjes met dat uitbreken. Die van mij zijn gewoon braaf

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 20:04

Ik ben duidelijk niet de enige met uitbrekende konijnen _O- . Misschien moeten we ze eens op cursus laten komen bij de jouwe dan Caro :')

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 21:42

_ :') :Y) O- Gonnie…

En Caro krijgt 1 week al onze konijnen voor een heropvoedingskamp. _O-
Ik heb ook wel brave ertussen zitten, maar ook type hooligan :') :Y)

caro29
Berichten: 8054
Geregistreerd: 15-12-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 22:10

Ik had vd week blijkbaar een hok open laten staan. Iedereen zat er nog braaf in de volgende dag.

Ik schrok mij rot vanmiddag. Jack en sparrow zaten in de ren vanmiddag. Kijk uit het raam zie ik Jack omvallen op zijn zij. Ik ren naar buiten maar dat beest lag gewoon te zonnen :o Sinds een week de ren aan de hokken en zij genieten er zo van.

gonniee
Berichten: 515
Geregistreerd: 26-04-21

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 18:51

Inderdaad, Sol mag bij Caro voor een cursus braaf-zijn.
Wat lekker dat ze zo genieten van de zon he?

BarbaraNova

Berichten: 4208
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 08:41

Ik werd vannacht weer eens wakker met het beeld dat het niet handig is dat als mijn voedster wel drachtig is, ze bevalt in het tuinhuis, waar hun de helft van hebben met een doorgang naar een grote ren. Want mijn katten en de buurkatten kunnen ook gewoon makkelijk daar naar binnen....is het handig als ik haar nog verhuis naar een bovenhok van 160 x 80? en kan de gecastreerde ram er dan bij blijven als ze een nest heeft?

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 19:28

Hier zat alles gewoon bij elkaar en was het geen enkel punt dat haar gecastreerde ram er nog bij zat. De vader zat toen met zijn broer wel ff apart omdat we niet meer risico wilde lopen bij de voedsters.

Bij Checo hebben we Max er ook gewoon bij gelaten. Ze zijn hier dus eigenlijk gewoon opgegroeid in de groep. Ik zou dat zo weer doen.

Het is niet heel handig als de katten er makkelijk bij kunnen inderdaad. Is het niet eenvoudig ontoegankelijk te maken voor katten?

BarbaraNova

Berichten: 4208
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 08:12

Ik moet wel heel mijn ren enz af gaan zetten dan ivm de katten...dus moet dan gaas gaan halen voor moestuin ofzo. Ik heb nu als omheining een grote puppyren zon ijzeren, van 100 cm hoog, die zijn ideaal met deurtjes er in. Maar ja, mijn ren is best wel groot dus moet dan wel compleet afgezet...

vrijdag op zaterdag nacht is mijn nhd voedstertje die een melkkliertumor had, overleden thuis. Zag vrijdag avond al dat ze achter in haar hok lag en dat het veel minder ging, nog getwijfeld om naar de dierenarts te gaan maar wilde haar niet weer zoveel stress geven dus dacht we laten het maar zo. Maar ja, ondanks dat je het weet dat het gebeurd, toch wel weer effe potje staan janken. t blijft toch je beestje...

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 09:41

Veel sterkte! :knuffel:

BarbaraNova

Berichten: 4208
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 09:45

ja dank je, het is beter voor haar, maar ja, vindt het altijd gewoon rot...ben 46 maar geloof niet dat het ooit went

Gigixponys

Berichten: 2751
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 14:05

Sterkte! Y;( Ik denk inderdaad dat zoiets nooit went.

Hier wou Autumn van de week 's ochtends niet eten, lag ook helemaal uitgestrekt.. Ik moest die dag 10u werken, dus heb haar maar meegenomen. Tegen een uur of vier begon ze eindelijk terug. Is toch ook altijd een stressmomentje.

Ze zitten ook vol in de verharing nu. Net had Mokka het al veel te warm. Dat ze maar snel hun zomervachtje hebben.

Napoleon heb ik nu opgestart op Synopet. Ze begon steeds meer last te krijgen van haar rug. Ben benieuwd of het gaat helpen. Ze vond het wel niet lekker, dus ik meng het nu onder een lepel baby wortelhapje.

BarbaraNova

Berichten: 4208
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 14:09

Ja die gasbuikjes zijn ook vaak wel een ding, ben daar wel altijd voorzichtig mee en heb wel altijd wat staan wat er tegen helpt dus geef het dan ook gelijk maar, naast alle lekkers wat ik ze voorschotel...

Maar ja, t rammetje wat ik in het bos gevonden heb, zit nu in haar hok met vaste ren, die is er stiekem wel blij mee.

Ik twijfel nog wel of ik mijn voedster die misschien drachtig is, toch naar het boven hok in haar up verhuis, hoef ik niet heel de ren af te zetten maar wordt ze wel verplaatst en weg van haar grote vriend...

caro29
Berichten: 8054
Geregistreerd: 15-12-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 19:04

@ Barbara sterkte. Hier had ik vandaag de rennen weer aan de hokken. Jack lag heerlijk in het zonnetje te slapen en sparrow hups gewoon rond.
Vorige week mijn favoriete voedster verkocht. Was even slikken maar nu nog 3 rammen en 3 voedsters. Hopelijk verkoop ik nog een ram en een voedster. Dan Jack en sparrow castreren en koppelen

BarbaraNova

Berichten: 4208
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 19:41

Serieus, ik kom net thuis uit mijn werk, had weer gras gesneden voor de konijnen. Kan ik mijn hollandertje niet vinden, ligt ze op haar kop in een hoekje....gelijk dierenarts gebeld en er heen gereden. Helaas in moeten laten slapen, t was ecuni culi, ze viel alleen maar om en op haar rug...trek dit effe niet zo goed, beetje teveel...

Sellyxx

Berichten: 1223
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 21:18

BarbaraNova schreef:
Serieus, ik kom net thuis uit mijn werk, had weer gras gesneden voor de konijnen. Kan ik mijn hollandertje niet vinden, ligt ze op haar kop in een hoekje....gelijk dierenarts gebeld en er heen gereden. Helaas in moeten laten slapen, t was ecuni culi, ze viel alleen maar om en op haar rug...trek dit effe niet zo goed, beetje teveel...


Ach nee, een konijntje moeten verliezen is al hartstikke verdrietig maar nu twee zo heel dicht op elkaar is wel heel erg triest. En ook heel naar om haar zo te moeten aantreffen, dat is vast enorm schrikken geweest... Sterkte :knuffel:

Ik weet even niet of je nog meer konijnen hebt? Want besmetting met E. cuniculi kan ook komen door (vers) gras te geven waar urine van wilde konijnen op blijkt te zitten. Bedoel het echt niet verkeerd hoor, ik weet ook de context verder niet en waar je dat gras vandaan hebt, maar ik wilde het voor de zekerheid even benoemen.

BarbaraNova

Berichten: 4208
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 21:56

Ik snij vers gras in de polder, dierenarts heeft me net uitgelegd dat je t niet echt kunt voorkomen. 80 procent is drager. Maar hoop t nooit meer mee te maken. Heb nog 4 konijntjes nu, waaronder haar maatje, die nu alleen zit ..

Gigixponys

Berichten: 2751
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 22:16

Heel veel sterkte!!! Kan me niet voorstellen hoe het moet zijn om er 2 zo kort op een te verliezen. :(:)
En klopt inderdaad dat 80% drager is. EC is gewoon een rotziekte.

gonniee
Berichten: 515
Geregistreerd: 26-04-21

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 22:57

Och bah, wat naar! Hier een konijn die twee keer kantje boord ging, maar net aan de goede kant bleef. Maar het is heel naar om te zien en zeker als het tot inslapen moet leiden. Heel veel sterkte! En neem jezelf alsjeblieft niets kwalijk, gewoon keiharde pech.

BarbaraNova

Berichten: 4208
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 06:45

Ik begreep wel dat het idd besmettelijk is, is het verstandiger te wachten met het overgebleven rammetje opnieuw te koppelen? Hij is zoooo verdrietig en wil bijna niet eten...

Ik heb ook niet geslapen, zit al op mijn werk nu ...

Oeska

Berichten: 1799
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 09:06

Sterkte, het blijft inderdaad zo vervelend om een dier te verliezen. Ook al is het "maar" een konijntje :knuffel:

Toen ik een ram verloren had aan E. Cuniculi heb ik het aan de opvang voorgelegd of zij het oké vonden de voedster snel te koppelen. Vonden ze geen probleem; juist omdat zo veel konijnen drager zijn en het niet gezegd is of het andere konijn binnen korte tijd symptomen ontwikkelt of niet, weet je niet zeker waar je op zit te wachten. Zij zagen liever dan zo snel mogelijk weer een nieuw maatje erbij.

Het niet willen eten kan wel een teken aan de wand zijn dat er iets niet lekker zit? Konijnen kunnen heel zielig zijn in hun eentje als ze een maatje missen, maar ik weet niet in hoeverre dat kan uiten in niet eten of dat het dan toch wat medisch is... Je kunt altijd even overleggen met je dierenarts als het je niet lekker zit. Die van mij heeft de optie preventief behandelen genoemd. Al had dat absoluut niet hun voorkeur omdat je dus niet zeker weet of het nodig is, dus in mijn geval hebben we daar niet voor gekozen.

BarbaraNova

Berichten: 4208
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 09:38

Heb hem daarna peentjes enz gegeven, toen ging hij gelukkig wel eten, hij toont niet ziek, net als de rest die er naast woont, ik ben heel grote meut met mijn dieren maar mijn dierenarts vond preventief behandelen ook niet nodig. Hij zit er gewoon sneu bij, ze waren altijd echt letterlijk zij aan zij. Dus ben net ook in contact met een kennisje die een opvang heeft maar die heeft op dit moment niets zitten dus ben even verder aan het rond kijken. Heb misschien zelf deze week een oeps nestje dus weet even niet waar ik goed aan doe...

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 10:10

Oh nee BarbaraNova, heel veel sterkte... Y;(

BarbaraNova

Berichten: 4208
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 10:21

dank jullie!

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 11:25

Sterkte BarbaraNova. Rottige ziekte is E.C. Hier had 1 in de groep het, maar de rest heeft nooit symptomen vertoond. En als je misschien deze week een nestje hebt is het de moeite om het even af te wachten? Wie weet zit er een leuke dame bij voor hem.

BarbaraNova

Berichten: 4208
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 11:29

Ja, dat is ook zo, maar ja voordat je hun dan samen kunt zetten dan ben je weer weken verder, dus kijk ondertussen ook wat rond, misschien ouder voedstertje die ook een vriendje mist ofzo...

Ik doe altijd gras snijden in de polders, maar blijkt idd dat als je dat ongewassen geeft en een wild konijn met EC er op geplast heeft, je zo besmetting kan krijgen. Maar ja om bakken gras nou ieder keer te wassen, of maar helemaal niet meer geven? Heb hier nooit wilde konijnen gezien, wel hazen, maar weet niet of dat zelfde kan zijn...