De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_KiMbErLeY_

Berichten: 7556
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 19:30

Knappe beebs van Jolmer! <3


LL, hoe is het met jullie nieuwe hond?
Aah leuk een paar binky's! :))


Caro, leuk babyyyys!! *\o/*
Geinig dat dat vienna gen bij andere nestjes verborgen was! :))


Nathalie, leuke bunnies! :))


Moppiefilou, wat ziet dat getrimde er slordig uit, of lijkt dat maar zo? :x wel fijn dat ze geschoren zijn!
Geen idee wat dat gezwel kan zijn, wel fijn dat je het nu kan zien...


Konijnenparadijs wil ik hier ook maken! :)) hier totaaaaal niet thuis in pinterest, maar daar staan dus leuke ideen? Ik dacht om een klein kinder speelhuisje oid te kopen als hok! :))
Delen jullie de ervaringen enzo? :))


===================================
Hier worden ze zo groot maar tegelijkertijd ook nog zo klein :+ morgen gaan de 1e 2 al weg :evaw: ga ze wel errrug missen hoor :+


Afbeelding
Oreo

Koppel 1 (morgen weg)
Afbeelding
Smoothie


Afbeelding
Nugget

Koppel 2: (7 mei weg)
Afbeelding
Puck


Afbeelding
Sientje

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 20:11

Kimberley: Had er bij gezegd dat het puur voor hun comfort was dus dat ze er niet mooi uit moesten zien, als het maar fijn was voor hen zelf, dus heel charmant zijn ze momenteel niet nee :') . Maar is eigenlijk nooit echt als ze getrimd zijn, geen idee of dat bij andere trimmers wel zo is haha.

En pinterest is echt wel leuk voor zo'n dingen!

Zooo cute <3 <3 Snap dat je ze gaat missen!

Utopia: Die "kapotte" baby op Insta _O- <3

caro29
Berichten: 8055
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 20:45

Ik hoop echt op vienna *\o/*
Ik kan de vacht er wel op kijken

@ Kimberley zo heerlijk als die oren gaan hangen. Zoals bij Sientje heerlijk eigenwijs <3

Lukasje
Berichten: 11354
Geregistreerd: 06-01-15

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 21:17

Mmm die bult ziet er qua kleur best raar uit, beetje paarsig lijkt het?

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 22:26

Lukasje schreef:
Mmm die bult ziet er qua kleur best raar uit, beetje paarsig lijkt het?


Het is zo rozig-paars inderdaad. Maar het is echt een slechte foto wel, kreeg het er niet beter op. Vrijdag heb ik een afspraak bij de dierenarts.

_KiMbErLeY_

Berichten: 7556
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 23:23

Moppiefilou hahaha oke _O- :=
Ik heb eigenlijk ook geen idee hoe het eruit "hoort" te zien bij een konijn, helemaal glad lijkt me lastig :+


Ja omg die filmpjes bij natas zijn echtttt schattig! Mooie beebs ook! <3


Haha caro, frustrerend dat wachten he := maar het is wel redelijk duidelijk dat het wit wordt _O-

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 23:32

Kimberley: Ja denk inderdaad dat het niet zo simpel is om ze echt mooi te knippen :')

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 10:18

Gianti schreef:
Nu we over komijnenrennen hebben. Ik heb nu gaaspanelen staan van 60cm hoog. Maarja dat is natuurlijk wachten tot er 1 er overheen komt. Zoek dus iets rond een meter hoog en liefst zwart gaas. Maar de meeste dingen hebben een maaswijdte van 5cm en ik heb dwergjes van 1.3 kg... dus vermoed dat die er zo doorheen gaan. Iemand suggesties van welke panelen wel werken en niet bizar duur zijn...

[
[ [url=m/FnRAKD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jaa ik denk ook dat ze daar overheen kunnen springen! :')

_KiMbErLeY_ schreef:
Knappe beebs van Jolmer! <3


LL, hoe is het met jullie nieuwe hond?
Aah leuk een paar binky's! :))


Caro, leuk babyyyys!! *\o/*
Geinig dat dat vienna gen bij andere nestjes verborgen was! :))


Nathalie, leuke bunnies! :))


Moppiefilou, wat ziet dat getrimde er slordig uit, of lijkt dat maar zo? :x wel fijn dat ze geschoren zijn!
Geen idee wat dat gezwel kan zijn, wel fijn dat je het nu kan zien...


Konijnenparadijs wil ik hier ook maken! :)) hier totaaaaal niet thuis in pinterest, maar daar staan dus leuke ideen? Ik dacht om een klein kinder speelhuisje oid te kopen als hok! :))
Delen jullie de ervaringen enzo? :))


===================================
Hier worden ze zo groot maar tegelijkertijd ook nog zo klein :+ morgen gaan de 1e 2 al weg :evaw: ga ze wel errrug missen hoor :+


[ [url=m/mmz8ou.jpg]Afbeelding[/url] ]
Oreo

Koppel 1 (morgen weg)
[ [url=m/LkQRJs.jpg]Afbeelding[/url] ]
Smoothie


[ [url=m/1ObkHd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nugget

Koppel 2: (7 mei weg)
[ [url=m/dfUWEu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Puck


[ [url=m/d793CH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sientje


Ohmyyyyy die zijn allemaal veel te schattig!

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 10:45

Kan je niet zelf mooie panelen maken Gianti?
Zo hebben wij het ook gedaan en kan je zelf de hoogte etc bepalen.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 10:52

NAIWHL schreef:
Kan je niet zelf mooie panelen maken Gianti?
Zo hebben wij het ook gedaan en kan je zelf de hoogte etc bepalen.


Sta ik ook voor open! Maar vind lastig waar ik op moet letten daarbij :) we hebben wel liefste zwart gess

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 11:00


_Tarzan

Berichten: 11235
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 12:02

Moppie, Geen idee wat die bult is, zou een abces kunnen zijn. Is het hard of zacht?
Wat een mooie lieve schattige baby's komen er weer langs, zo leuk allemaal <3

Vanmorgen de konijntjes even een appeltje gebracht <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Luna is Macho al voorbijn :')
Afbeelding

Nathalie__

Berichten: 372
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Damwâld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 13:11

Gigixponys schreef:
@nathalie: die gaan blauwe ogen houden, komt door het vienna gen (zorgt voor het wit).
Die blauwe is cute. <3


Oh dat zou leuk zijn! Ben benieuwd. Ja op de blauwe werd ik verliefd. En de zwart/witte vond ik weer leuk om haar witte oortje. Heb nu al zin in dat ze komen. Weer eens wat anders dan de cavia’s.

Wat voor voer/merk voeren jullie?

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 14:30

Tarzan: Ik dacht inderdaad ook aan een abces, maar vond het er zo'n vreemde plek voor. Het is eerder zacht (als in, je kan het wel indrukken) en staat ook gespannen dus lijkt wel alsof er iets van vocht/pus in zou kunnen zitten.

Luna is groooot :oo

Nathalie: Ik voer Hopper Selective, soort namaak Science Selective haha maar dan veel goedkoper. Dacht dat het in samenstelling ook amper verschilde, en ik ben er heel tevreden van.

caro29
Berichten: 8055
Geregistreerd: 15-12-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 14:42

Ik voer garvo brok

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 15:33

Ik voer hier Mijten, en dan de balance en de breed.. soms gemixt, anders de rammetjes gewoon balance en de voedsters + nestjes breed :D

Leuk dat jullie m'n insta zo bekijken :D Hahaha, ja die 'kapotte' heb ik zo om moeten lachen _O- Heb nog véél meer filmpjes van die :') Hij blééf bezig.. was zelfs heel even bang voor EC, omdat ie rondjes bleef springen.. maar 't was echt gewoon joligheid _O- Mafkees haha

Leuk, bij jou ook beebs Caro!! :D

Lekker appeltje Tarzan :9 Ze zullen je dankbaar zijn geweest :D En wat is die Luna gegroeid zeg!! :oo Knap ding <3

Ben benieuwd wat de DA vrijdag gaat zeggen van de bult.. :(:)

En inderdaad: Pinteresssst!!! :):) Helemaal geweldig, daar kan ik me echt op verliezen gewoon _O- En dan is 't ineens 3 uur later := Ik heb zelfs een bord: bunny paradise, dus ik dacht: ga ik delen met jullie!! Maar er staan 3 pins ins, van deurtjes voor in het hek _O- Niet de moeite :') Maar, ik vond ook deze nog: https://pin.it/44U1s0l geen idee of 't werk zo :? :')

Hier ook weer foto's gemaakt, en de tijd gehad om deze even snel te bewerken ('s avonds, in het donker.. dus lekkere donkere foto geworden _O- ), maar toch te leuk om niet te delen :D Ik ben weer zo trots op de kleintjes <3 Wat kun je daar toch van genieten zeg.. :+:

Afbeelding

caro29
Berichten: 8055
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 16:01

Ik moet echt leuke dingen gaan zoeken om leuke foto’s te maken.
Hier eten de dames momenteel slecht brok. Geef wel extra hooi en veggies. De ander dame maakt nog geen aanstalten voor een nest.
Morgen gaan de tandjes bij Jack eruit en ik laat gelijk even naar zijn vacht kijken. Is schilferig maar wilt niet zomaar iets erop doen en nooit een konijn gehad met huid problemen.

Edit typo
Laatst bijgewerkt door caro29 op 29-04-21 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 16:04

Haha ja ik ben ook altijd op zoek naar dingen waar ik ze in, op of voor kan zetten :') Sommige dingen worden een succes, andere dingen.... not so much _O- Maar die deel ik dan lekker niet :')

Oh, zou je geen lijnzaad(brokjes) kunnen geven? Al heeft de DA morgen vast ook wel advies :D Heb nu 1 konijntje die ineens zwaar aan het verharen is, moet ik ook ff elke dag zo'n brokje geven.. dank voor de herinnering :') :D

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 16:18

Iemand ervaring met een deken ipv zaagsel/ hennep in het hok? Ik merk dat allemaal erg stoft. Vraag me af of zo’n deken helpt? En of voldoende warm is?

Gaat om nachthok buiten

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 17:17

Utopia: Zal jullie op de hoogte houden ivm de bult!

Zo leuk die foto weer! :D

Caro: Succes voor Jack!

Jenny: Ik heb ooit eens een handdoek neergelegd in hun transportbak (die standaard in hun ren staat) omdat ze er nogal in uitschoven, maar dat werd echt heel erg vies omdat ze zoiets snel als wc gebruiken :=. Ik gebruik zelf vlas en dat vind ik wel fijn ivm weinig stof!

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 17:42

# Moppiefilou;
is vlas hetzelfde als hennepvezel?

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 19:06

Jenny21 schreef:
# Moppiefilou;
is vlas hetzelfde als hennepvezel?


Denk niet dat het helemaal hetzelfde is maar het zal er wel op lijken.


Lilly heeft ondertussen door dat ik haar medicatie op haar brokjes doe en laat ze liggen :+ . Iemand nog tips om het te geven zonder ze te moeten pakken? Ik dacht Olvarit wortelhapje mengen met de medicatie, en dan in een spuitje geven (want de vorige medicatie die ze gehad heeft vond ze wel lekker en kwam ze zo uit de spuit opeten _O- ), maar dat is misschien te dik om makkelijk door een spuit te passen? En weet ook niet of het goed is om Olvarit een kleine twee weken iedere dag een beetje te geven?

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 20:57

xXutopiaXx schreef:
Ik voer hier Mijten, en dan de balance en de breed.. soms gemixt, anders de rammetjes gewoon balance en de voedsters + nestjes breed :D

Leuk dat jullie m'n insta zo bekijken :D Hahaha, ja die 'kapotte' heb ik zo om moeten lachen _O- Heb nog véél meer filmpjes van die :') Hij blééf bezig.. was zelfs heel even bang voor EC, omdat ie rondjes bleef springen.. maar 't was echt gewoon joligheid _O- Mafkees haha

Leuk, bij jou ook beebs Caro!! :D

Lekker appeltje Tarzan :9 Ze zullen je dankbaar zijn geweest :D En wat is die Luna gegroeid zeg!! :oo Knap ding <3

Ben benieuwd wat de DA vrijdag gaat zeggen van de bult.. :(:)

En inderdaad: Pinteresssst!!! :):) Helemaal geweldig, daar kan ik me echt op verliezen gewoon _O- En dan is 't ineens 3 uur later := Ik heb zelfs een bord: bunny paradise, dus ik dacht: ga ik delen met jullie!! Maar er staan 3 pins ins, van deurtjes voor in het hek _O- Niet de moeite :') Maar, ik vond ook deze nog: https://pin.it/44U1s0l geen idee of 't werk zo :? :')

Hier ook weer foto's gemaakt, en de tijd gehad om deze even snel te bewerken ('s avonds, in het donker.. dus lekkere donkere foto geworden _O- ), maar toch te leuk om niet te delen :D Ik ben weer zo trots op de kleintjes <3 Wat kun je daar toch van genieten zeg.. :+:

[ [url=m/pI5JUF.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jaaa thanks! Ik ga lekker rond kijken op Pinterest! *\o/*


Jenny21 schreef:
Iemand ervaring met een deken ipv zaagsel/ hennep in het hok? Ik merk dat allemaal erg stoft. Vraag me af of zo’n deken helpt? En of voldoende warm is?

Gaat om nachthok buiten


Een deken ipv zaagsel dus? Hmm ik denk wel dat het warm genoeg is. Alleen ik weet niet of ik mijn konijnen al zou vertrouwen daarmee. Mijn konijnen eten vaak wat ze niet moeten eten :')

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 21:41

Jaaa de beebs van Utopia <3 die kapotte is geweldig hahaha

Ahh knappe kindjes he Kimberley <3 zo cute

Ik ben benieuwd wat de dierenarts zegt MoppieFilou! Ziet er apart uit..

Oh jaa wachten is frustrerend he Caro haha. Ben wel benieuwdd!!

Nathalie: ohh blauwe oogjes!! Leukk!
Ik voer een mix van Kaspar. En mams en kids krijgen science selective.

Ahh heerlijk Tarzan! Lekker appeltje!
En inderdaad, Luna is groooot :oo

Zo’n leuke foto Utopia <3 heerlijke baby’s!!

Oh moeilijk MoppieFilou.. las altijd lepeltje met appelmoes. Maar zal wel beetje zelfde effect geven als met olvarit.

Jaaa Pinterest is leukk!

Okee, hier mezelf gister een verjaardagscadeau gegeven. Althans, twee
Ik ging daar heen voor 1 konijn, toen ik daar aankwam zeiden ze dat ik de ander er gratis bij kreeg. En toen kon ik geen nee zeggen :')

Dus als iemand nog een leuke voedster zoekt :+
Toffee is beschikbaar! Haha

Meet Caramel (links) en Toffee (rechts)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door jolmer20 op 29-04-21 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

jeetje77

Berichten: 3486
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 21:51

Oh die zijn leuk <3

Ik ben met Nappie naar de dierenarts geweest voor zijn oogje. Nu moeten we een week lang 3 a 4x per dag zalven... Verder zag hij er goed uit voor zijn leeftijd kreeg ik te horen. Ze geloofde me niet dat ik zei dat hij 10 of 11 jaar oud is.