Opzoek naar een kitten! *volg*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
senna21

Berichten: 11872
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:57

Over een tijdje, wanneer iedereen weer op vakantie mag/gaat, is er behoorlijk kans dat de asiels weer volstromen... -O-
(Een deel van) de Corona-kittens mogen dan waarschijnlijk weer het veld ruimen..

BloemBloem

Berichten: 16598
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:04

senna21 schreef:
Over een tijdje, wanneer iedereen weer op vakantie mag/gaat, is er behoorlijk kans dat de asiels weer volstromen... -O-
(Een deel van) de Corona-kittens mogen dan waarschijnlijk weer het veld ruimen..


De gedachte alleen al he.... Walgelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:08

[/quote]
Barneveld.[/quote]
Oh dat is wel in de buurt, hoe duur?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101858
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Opzoek naar een kitten! *volg*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:10

Ik heb het even gevraagd. Pb als ik het weet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:15

Bellatrix schreef:
Ik heb het even gevraagd. Pb als ik het weet.

Fijn, danku!

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:20

Leuk!
De prijzen stijgen de pan uit ja.. Ik heb geluk dat ik die van mij krijg omdat ik hun ponys bekap.

Die van ons komt volgende week. <3 we hebben dan 2 rooien


Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:26

Summerdreams schreef:
Leuk!
De prijzen stijgen de pan uit ja.. Ik heb geluk dat ik die van mij krijg omdat ik hun ponys bekap.

Die van ons komt volgende week. <3 we hebben dan 2 rooien


[ [url=m/QcVRP9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Awhh wat een schatje!! <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101858
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Opzoek naar een kitten! *volg*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:28

Dit zijn er bijvoorbeeld 2 van het nest...

Afbeelding
Afbeelding

Seven

Berichten: 21210
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:28

Sterkte met het verlies van de katten dat blijft moeilijk.

Wij hebben nog twee kleintjes uit onze 4de generatie gezonde katten beschikbaar in Drenthe :)

Voor meer info graag een pb :D
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:34

Bellatrix schreef:
Dit zijn er bijvoorbeeld 2 van het nest...

[ [url=m/4xBWOw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qBe32u.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor rooie hebben wij altijd een zwak gehad, wat zijn ze mooi! :o

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101858
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Opzoek naar een kitten! *volg*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:44

Ja, ze zijn allemaal mooi! Maar nog maar 3 weken dus ze mogen nog niet weg.

Mizora

Berichten: 18110
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 07:46

senna21 schreef:
Over een tijdje, wanneer iedereen weer op vakantie mag/gaat, is er behoorlijk kans dat de asiels weer volstromen... -O-
(Een deel van) de Corona-kittens mogen dan waarschijnlijk weer het veld ruimen..


Ze zeggen het bij honden ook, ook dat de toestroom al is begonnen. Maar tot nu toe is het tekort aan asielhonden nog steeds groot (in Nederland). Normaal zo'n 400-450 (op de collectieve website voor het hele land), nu zo'n 150 waarvan 50 geplaatst of gereserveerd.

Bij katten is het niet zo extreem, maar is daar is het overschot ook altijd veel groter van geweest. De asiels puilen in de zomer altijd uit van de katten/kittens en daar hebben ze wel voldoende hokken voor (bij honden zijn er vaak maar 5-10 hokken, dan is vol best snel bereikt).

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:00

Er zijn kittens bij MJM Dogs Foundation. Het meest bijgewerkt is facebook. Wij hebben afgelopen weekend een wat oudere kitten opgehaald, 6 maanden oud ziet eruit als een siameesje. Mensen doen echt heel goed werk en verdienen er niet aan. Het zijn ook vaste prijzen, of ze nu lang of kort in de opvang hebben gezeten. Onze Vigor is als zielig hoopje kitten met huidziekte gevonden bij het afval, is behandeld en heeft een jaar in de opvang in Spanje gezeten. De prijs is daardoor niet anders geworden. En nu is onze Willow via hun gekomen. Zijn prachtige katten.

https://www.facebook.com/mjmdogsfoundation/

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101858
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Opzoek naar een kitten! *volg*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:18

Ik zie dat je mijn PB gelezen hebt, kan ik er van uitgaan dat je geen kitten wil via mij? Is niet erg, als ik het maar weet. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 15:36

Bellatrix schreef:
Ik zie dat je mijn PB gelezen hebt, kan ik er van uitgaan dat je geen kitten wil via mij? Is niet erg, als ik het maar weet. :)

Nee inderdaad, ze zijn zo vreselijk duur.

ajesca123

Berichten: 1932
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Re: Opzoek naar een kitten! *volg*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 15:59

Het is inderdaad van de zotte wat er tegenwoordig voor kittens gevraagd wordt.

Wij hebben nu via een facebook oproepje een adresje bij een bekende waar kittens geboren zijn en waar we voor een heel klein bedrag 2 kittens op mogen halen als ze oud genoeg zijn.
Gaan morgen bij ze kijken <3
Merk toch dat je zulke dingen het beste via via kunt zoeken.

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:03

Aii! Had je dit topic 2 dagen eerder gemaakt dan hadden mijn ouders nog een kitten beschikbaar gehad.

Zij hebben 6 weken geleden een poes opgevangen die 3 weken geleden bevallen is van 5 kittens. Ze hebben in principe allemaal een huisje, maar ik zou je op de hoogte kunnen houden als iemand zich toch terugtrekt. De poesjes gaan allemaal weg tegen de kostprijs van de dierenarts, dus chippen, inenten, ontwormen, zodat mijn ouders uit de kosten zijn.

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:07

Suzywuzy schreef:
GDG schreef:
Je wil één kitten plaatsen bij katten van 10 en 16 jaar? Dat vind ik wel sneu voor het kitten. Laat zo'n kitten met een leeftijdgenootje opgroeien. Beter voor het kitten én voor de oudere katten.

Hoi! Hou alsjeblieft je commentaar voor je :D. Het is zeker niet sneu hoor, ja een leeftijdgenoot is leuker voor ze maar mijn kat (Rinus) speelt graag met kittens en vindt ze maar al te leuk en soms is er geen keuze.


Ben het met je eens hoor GDG ik als cattery zou hier ook geen kitten alleen plaatsen. Er is altijd een keuze..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101858
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:12

Suzywuzy schreef:
Bellatrix schreef:
Ik zie dat je mijn PB gelezen hebt, kan ik er van uitgaan dat je geen kitten wil via mij? Is niet erg, als ik het maar weet. :)

Nee inderdaad, ze zijn zo vreselijk duur.


Ze heeft gekeken op MP en daar vragen ze €300. Vandaar dat zij op €225 zit. Ik weet niet wat ik ervan vindt...het is veel geld...

ajesca123

Berichten: 1932
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:20

Bellatrix schreef:
Ze heeft gekeken op MP en daar vragen ze €300. Vandaar dat zij op €225 zit. Ik weet niet wat ik ervan vindt...het is veel geld...


Uiteraard kun jij er niets aan doen maar
het is gewoon van de zotte. Zelfs voor half wilde boerderijkittens vragen ze dat tegenwoordig. En als iedereen het blijft betalen dan houd je die prijs natuurlijk ook zo hoog.
Wij hadden eerst kittens gereserveerd bij iemand. Moesten 50 euro pst kosten.
Nou ja toe maar.
Kreeg ik ineens een appje dat hij 200 pst wilde hebben :') voor boerderijkittens die echt verder niet geent etc zijn hoor straks.
Heb gezegd dat ik niet mee ga in die idiote prijzen.
Nu via een kennisje voor 10 euro per kitten. En dan zijn ze straks nog ontwormd ook.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101858
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Opzoek naar een kitten! *volg*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:24

Ja, ik vind het ook absurd hoor! Dat ze niet gratis weggegeven worden begrijp ik ook maar doe dan idd de kosten voor het ontwormen en enten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:27

Suzywuzy schreef:
Bellatrix schreef:
Ik zie dat je mijn PB gelezen hebt, kan ik er van uitgaan dat je geen kitten wil via mij? Is niet erg, als ik het maar weet. :)

Nee inderdaad, ze zijn zo vreselijk duur.


Maar je opent een topic waarin je vraagt om tips of mensen die iets weten. Ze weet iets, laat het je weten maar je reageert niet? Beetje apart :+

Al vind ik 225 ook wel heel erg duur...
Ik zou afwachten tot het asiel vol zit met kittens en daar één weghalen. Betaal je ook wat voor maar dan krijg je een gecheckte, gechipte, gesteriliseerd/gecastreerd en ingeënte kitten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101858
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Opzoek naar een kitten! *volg*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:28

Ik ging er al van uit dat geen reactie betekende dat ze het te duur vond. :+
Ik had het ook al wel verwacht, ik betaal dat ook echt niet voor een (boerderij) kitten.
Voor een raskat is het wat anders als vind ik die ook duur maar goed.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:30

Kittenseizoen moet eigenlijk nog beetje op gang komen...door koude voorjaar echt wel wat later dan normaal..dus nog weinig plaatsbare kittens in de asielen...

Ik vang normaal kittens op voor het asiel( dit jaar niet) maar hoor dat de ze nu pas binnenkomen ( pasgeboren, paar weken oud) en ze zijn pas bij 12 weken plaatsbaar..

Bij ons betaal je 150 in het asiel maar dat is dan wel inclusief alle entingen, chip, ontworming, ontvlooien en castratie ....een stuk goedkoper dus..
Vraag wel even na of het asiel kittens alleen plaatst( ook al zijn er oudere katten in huis) soms willen ze inderdaad alleen samen of bij jongere andere kat plaatsen...

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Opzoek naar een kitten! *volg*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:40

Ik volg!

Een kitten hoeft echt geen honderden euro's te kosten, maar ik vind het wel goed dat ze niet meer gratis zijn. De fokker/eigenaar weet dat iemand het er voor over heeft dus een serieuze partij is en dat ze niet als slangenvoer worden verkocht. Ik ben het er mee eens dat de prijzen momenteel veel te hoog liggen, maar het heeft zo ook zijn voordelen.