[VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dido2316

Berichten: 1998
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 12:01

Ah wat fijn dat Kyto het zo goed doet! Knapperd! Die wordt inmiddels toch ook al wel behoorlijk op leeftijd?

Fijn dat Terror Tommy nu z’n energie aan Nukumi kwijt kan, heerlijk dat jonge grut zo bij elkaar <3

Raineri
Berichten: 6235
Geregistreerd: 21-02-11

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-21 19:06

Kyto is 18 jaar oud. Ik hoop dat hij nog minstens 18 jaar mee gaat! Ik heb hem sinds 2003 dus we zijn echt samen opgegroeid haha

Ik krijg zoveel stress omdat we vermoeden dat we de hout snuitkever thuis hebben. Ik krijg vooral stress omdat we dan potentieel met de vogels een weekje weg moeten. Ik denk dat we wel een week naar mijn ouders kunnen en de vogels kunnen daar ook los maar ik maak me zo’n zorgen. Ik ben echt bang dat ze onnodig stress krijgen of erger zelfs: de chemicaliën die achterblijven nadat de ongediertebestrjjding is langs geweest |(

Dido2316

Berichten: 1998
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 19:37

Oh jeetje… dat helpt inderdaad niet! Hopelijk valt het mee!

Die van ons zijn heel makkelijk met verhuizen en autorijden. Nu gaan ze ook wel een paar keer per jaar, maar Marah vond het bijvoorbeeld ook ook allemaal best een paar weken geleden.

Als je zelf doet alsof het allemaal heeeeel normaal is, vinden zij het meestal ook wel oké :j Zeker Kyto is denk ik wel wat gewend, toch? Als hij rustig blijft zullen die twee donderstenen dat ook wel doen :knuffel:

Raineri
Berichten: 6235
Geregistreerd: 21-02-11

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-21 17:03

https://youtu.be/1gQ9l-1kjU4

Tommy en Nukumi aan het knuffelen. We twijfelen of Nukumi niet weet wat ze doet of dat ze stiekem een soort dominatrix is _O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 17:09

Wil ze nou bovenop zijn kop gaan staan? _O- Het is net alsof Tommy zich onderwerpt aan Hare Majesteit :))
Het is echt een leuk setje zo zeg! Volgens mij kan Nukumi hem prima onder de duim houden :D

Ik hoop voor jullie dat jullie de hout snuitkever niet hebben! Weet je zeker dat het die kever is?
Wij hebben ook eens een kevertje in huis gehad, maar die bleek uit een pak meel te komen en was verder gelukkig niet schadelijk!

Dido2316

Berichten: 1998
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 17:33

Nou ja zeg! _O-
Wat een figuur zeg _O- _O- _O-

Puchje

Berichten: 5322
Geregistreerd: 19-01-06

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 22:43

Whahaha die Tommy! Die zit ook echt te kijken: snap jij het niet of word ik gek? ❤️

Dido2316

Berichten: 1998
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 21:40

Tsja… :')

Let trouwens niet op mijn gegiechel, heel irritant >;)




Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 21:46

Hahaha, die platpootjes die gewoon overal overheen banjeren en hoe ze er gewoon vandoor wil gaan met je stiften :') Heerlijk!
En het zijn wel kunstkenners zeg! Neem je ze eens mee naar het Rijksmuseum? Ik ben benieuws wat ze van de Nachtwacht vinden! _O-

Dido2316

Berichten: 1998
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 21:50

Cayenne schreef:
Hahaha, die platpootjes die gewoon overal overheen banjeren en hoe ze er gewoon vandoor wil gaan met je stiften :') Heerlijk!
En het zijn wel kunstkenners zeg! Neem je ze eens mee naar het Rijksmuseum? Ik ben benieuws wat ze van de Nachtwacht vinden! _O-


Goed idee, zouden we dan ook familiekorting krijgen? _/-\o_

Enige natuurlijke achterdochtigheid is Marah in elk geval vreemd, dat is wel duidelijk :') Als we een nieuw speeltje ophangen duikt ze er direct met haar snufferd in. _O-

Raineri
Berichten: 6235
Geregistreerd: 21-02-11

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-21 21:51

Vergeten te reageren!!
Hoe ze ook door die pennen banjert, zo’n lekker lomp ding is het ook _O- geinig karakter heeft dat beestje

En wat doet Remi nou? Is dat zijn vreugde beweging? Echt heel schattig hahaha

Tommy en Nukumi zijn 100000% in love. Ze willen de hele tijd kroelen (ontvangen, niet geven). Tommy probeerde er gisteren al een keer op te gaan. Nukumi maakte een verschrikt geluid en ik keek op en Tommy die zag het helemaal zitten om grote vogel dingen te doen. Wat een viespeuk, Nukumi is nog te jong :oo

Dido2316

Berichten: 1998
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 08:43

Ohoh, Tommy! Hij doet z’n bijnaam weer eer aan zeg, wat een Terror! :oo Wel fijn dat ze helemaal in love zijn zeg, dat hoop je dan toch wel. Maar het baby gaat zo wel heeeel snel van Nukumi af!

Remi doet dat tikken als hij ergens naartoe gebracht wil worden, een verwend vogeltje is het _O- Als hij op de grond loopt gaat hij soms ook zo op je voet zitten tikken en dan wil hij omhoog :') Nu wilde hij dichter naar het schilderij toe, maar ja… dat mag natuurlijk niet. Voordat er een scherp snaveltje ineens in haakt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 09:53

Zo, Tommy is er blijkbaar klaar voor ^&+ Jammer voor hem dat Nukumi nog te jong is _O-
Wel superfijn dat ze zo goed klikken! Dan hoef je je daar in ieder geval geen zorgen over te maken! :D

Haha Remi _O- Of je even zijn chauffeur wil zijn? :P Twice doet met zijn snavel tegen het gaas roffelen wanneer hij aandacht wil :D

horselover22

Berichten: 651
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: utrecht

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 07:42

ja hier ook twee boeven die al gaas roffelen als ze aandacht willen hahaha fuego is er mee begonnen en nu doet picasso met hem mee o en fuego en fireball slapen nu tegenwoordig naast elkaar

Raineri
Berichten: 6235
Geregistreerd: 21-02-11

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-21 13:57

Hahaha die Remi, hij heeft jullie gewoon getraind! Ik zag laatst ook een filmpje van een gras parkiet die een bepaald geluid maakte als hij wilde worden opgetild en dan leunt hij naar de plek waar hij heen wilt _O- kan hem zo snel niet vinden maar het was erg schattig

Lief horselover! Dat waren ook broertjes geloof ik?

horselover22

Berichten: 651
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 13:59

Danique_G schreef:
Hahaha die Remi, hij heeft jullie gewoon getraind! Ik zag laatst ook een filmpje van een gras parkiet die een bepaald geluid maakte als hij wilde worden opgetild en dan leunt hij naar de plek waar hij heen wilt _O- kan hem zo snel niet vinden maar het was erg schattig

Lief horselover! Dat waren ook broertjes geloof ik?


bijna zijn neefjes van elkaar hihihi

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 14:05

Haha, klopt idd! Fuego is een zoon van Marabi & Dainty en Fireball is een zoon van Glowy & Féline.
Glowy is weer een zoon van Marabi & Dainty :D
Snappen jullie het nog? :+

horselover22

Berichten: 651
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: utrecht

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 14:21

ja ik wel hihi

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 14:47

Echt genieten jullie verhalen <3
Ik kan zelf geen vogels meer houden, maar zo kan ik toch genieten van hun streken en humor :D

Dido2316

Berichten: 1998
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 15:05

Danique_G schreef:
Hahaha die Remi, hij heeft jullie gewoon getraind! Ik zag laatst ook een filmpje van een gras parkiet die een bepaald geluid maakte als hij wilde worden opgetild en dan leunt hij naar de plek waar hij heen wilt _O- kan hem zo snel niet vinden maar het was erg schattig


Dit doet Remi dus ook...het is net een wiggelroede af en toe! :')

Heerlijk dat die mannen het goed met elkaar kunnen vinden Horselover!

horselover22

Berichten: 651
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: utrecht

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 15:09

ja zeker lig ook af en toe in een deuk hor met ze oja fuego is op dit moment echt zo`n auto die niet wil starten haha zo`n geluid maakt hij nu geen idee waar die dat nu weer vandaan heeft

Raineri
Berichten: 6235
Geregistreerd: 21-02-11

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-21 19:12

https://youtube.com/shorts/5TttdsTonhk?feature=share

Ondanks dat Tommy soms een beetje een pannenkoek is met wat me-too”tjes op zijn naam, houden we wel van hem hoor :knuffel: het is zo’n sociaal dier. Hij komt altijd bij iedereen even buurten. Soms als Kyto in paniek op de kooi zit en hij vergeet dat hij naar beneden kan vliegen (tsja... _O- ) is tommy dr altijd als de kippen bij om naar z’n maatje te gaan. Volgensmij denkt Tommy dat hij het mannetje in huis is en iedereen moet beschermen. <3

Vanochtend heeft hij wel weer zonder wederzijdse toestemming nukumi beklommen. Ik zal dr wel vermenselijken maar heb zo te doen met haar soms. Ik wil in de basis minder eivoer gaan geven en ze in de ochtend even Tommy bij de rest weghalen en ze wat extra eiwitten aanbieden. Kyto en Nukumi kunnen het wel gebruiken maar Tommy is een beetje hitsig _O-

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 08:31

Hahahah, die Tommy laat er geen gras over groeien! Arme Nukumi, die denkt wat overkomt mij nou :=

Horselover de geluiden die er soms uitkomen zijn ook niet normaal. _O-

Hier hadden we vannacht even paniek. Ze schrokken ergens van en denderden met zn alle door de kooi heen. Ik ging erheen, heb een nachtlampje maar dat hielp vannacht niet. Zo op het eerste gezicht leek alles weer ok na de korte paniek maar vanochtend zag ik toch hier en daar wat bloedspetters. Ik paniek natuurlijk. Ik zag wat spetters op Leia, maar niet waar het vandaan kon komen. Al gauw wel gevonden;
Even in spoiler voor degene die niet tegen (opgedroogd) bloed kunnen..

Spoiler:
Afbeelding


Ik denk dat ze een bloedpen is verloren. Het ziet er vooral heel naar uit omdat heel dr vleugel onder zit.. maar ze doet alles. Vliegt ermee. Haalt troost bij Solo:

Spoiler:
Afbeelding


Ze probeerde hem ook al te poetsen maar dat ging niet zo makkelijk. Dus heb jaar de plantenspuit aangeboden die ze heel graag wilde. Dus beetje gedouched en toen vloog ze ervan weg (ik had de kooi expres open gezet in de hoop dat ze als ze klaar was dus verder weg zou vliegen om haar mobiliteit te demonstreren) en dat ging prima.


Spoiler:
Afbeelding


Spoiler:
Afbeelding


Het ziet er dus vooral vies uit. Het bloed niet meer en ze gebruikt d’r vleugel goed. Ze zit nu ook te poetsen dus ik hou d’r in de gaten maar ik geloof dat ik enkel 10 jaar van mn leven heb ingeleverd en dat zij ok is.

Ohja, Phyre doet tegenwoordig ook haar stylen:


Afbeelding

Afbeelding
En hij bemoeit zoch graag met Tia. Maar Tia is Solo’s vriendinnetje. Dus dat geeft nog wel eens gekibbel. En Tia heeft helemaal geen zin in hem :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 08:44

Aaaah Tommy _O- Hij klinkt als een echte womanizer! :))
Wel lief dat hij met iedereen zo begaan is! <3

Sicayes: Klinkt als een typische night fright en dat is zo sneu altijd! We hebben het hier ook wel gehad en je schrikt je kapot van het kabaal en de paniek.
Gelukkig valt het mee! Het lijkt erop alsof ze de vleugelrand wat bezeerd heeft en dat zijn vaak de eerste gebieden die ze beschadigen omdat de huid daar zo dun is :(:)
Knappe Phyre! <3

Dido2316

Berichten: 1998
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 08:47

Oh jeetje Sicayes, wat een schrik! Wij laten 's nachts altijd een lampje aan, maar soms kan je het inderdaad niet voorkomen en helpt het lampje echt niet. Zo sneu altijd :knuffel:

Gelukkig ziet het er bijna altijd erger uit dan het is, hopelijk voelt de dame zich snel beter :j

Edit: onze vogels hebben allebei een obsessie met ritsen… waar ze dat nou weer vandaan hebben…? 8)7