Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 9 [ 221 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Vreugde na verdriet bolletjes aussie fluff verwacht

 
Profiel   

Na een heftige periode ga ik toch proberen te genieten en met deze topic wat afleiding te zoeken...
Het afgelopen jaar ben ik mijn 2 trouwe maatjes

[ img ]

verloren en vorige week overleed mijn vader heel plotseling...

[ img ]

In 2019 na 2 jaar zoeken kwam Australian Shepherd Mila onze roedel versterken. Altijd fanatiek geweest in de flyball en behendigheid en vroeger in de shows nog voor andere fokkers voorgesteld was het een ras wat mijn hart veroverd heeft. Omdat ik altijd spijt heb gehad dat ik bij mijn vorige hond geen nestje gefokt had wist ik dat als alles goed zou gaan ik in de toekomst een nestje van haar wilde. En daar dus zelf een pup van aan wilde houden.

[ img ]

[ img ]

Eerst alle nodige onderzoeken en als laatste HD ED foto’s toen hier de uitslag van binnen was kon de zoektocht beginnen.
Omdat zij echt een meisje meisje is wilde ik graag een reu met body en uiteraard een lieve karakter. De zoektocht viel niet mee aangezien ik meer merle reuen tegen kwam dan gewone solids. Maar uiteindelijk een geschikte combi gevonden.

In september overleed onze Joy die voor Mila haar steun en toeverlaat was hierdoor kwam haar loopsheid niet goed op gang en toen ze een maand na haar loopsheid weer loops werd was ik bang voor baarmoederontsteking. Aangezien Joy als jonge hond hiervoor met spoed geopereerd moest worden zat de schrik er flink in maar het bleek een gespleten loopsheid te zijn wat voor haar geen kwaad kon maar voor evt fok plannen lastiger te plannen. Ze zou volgens schema in maart weer loops moeten worden maar toen haar grote vriendin bella overleed kwam zij voor het eerst in haar leven ineens alleen te staan. Ook dit had een flinke impact en werd ze niet loops.

[ img ]

Toen ze de eerste tekenen begon te hebben in mei zijn we direct progesteron gaan prikken een week lang bleef deze laag en ging ik ervanuit dat het ook deze keer niet gelijk liep maar op de 9de dag was hij gestegen naar 25 dus meteen die avond de reu bezocht. Ondanks dat ze het spannend vond ging het redelijk snel.

Nu wachten op de scan ... mijn vader was erg benieuwd en vroeg dagelijks of ik al meer wist helaas heb ik hem nooit meer het nieuws kunnen geven want 1 week na zijn plotselinge overlijden is Mila drachtig gescand.

Hoeveel zullen we moeten afwachten op de foto want ze wilde voor de scan niet lang genoeg stil liggen.

Mila is halverwege Juli uitgerekend dus nu kan het aftellen beginnen. Volgende week de werpkist ophalen en opzetten en dan de laatste voorbereidingen treffen. Hopelijk kunnen we uitkijken naar een gezond nestje Aussies


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

28 dagen drachtig

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 20:21 



 
Profiel   

Och Aussies zijn zo gaaf! Heel veel geluk gewenst, het is je gegund na zo een periode. Ik volg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 21:14 



 
Profiel   

Dankjewel
Mila doet even wat rustiger aan met het warmer weer
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 18:30 



 
Profiel   

Ik volg zeker mee. Wat een mooie combinatie, ik ben benieuwd wat ze ervan bakt.

Ik heb Mila al vanaf pup af aan knap gevonden <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 09:24 



 
Profiel   

Leuk cupcakes!
Het gaat best snel wat voor mijn gevoel wel fijn is nu ...

Gister 33 dagen
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 09:34 



 
Profiel   

Jeetje, ik heb je topic helemaal gemist, wat een rot jaar heb jij achter de rug!

Gelukkig geeft dit een beetje zonneschijn! :knuffel:

Spannend hoor pupjes *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 09:50 



 
Profiel   

Oeh leuk! Ik volg ook!

Ik vind het ook echt prachtige honden! En ga genieten van de puppy spam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 09:57 



 
Profiel   

Na al het verdriet wens ik je een onbezorgde dracht voor Mila, een spoedige bevalling en prachtige, gezonde pups.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 10:09 



 
Profiel   

Leuk dat jullie volgen!

Nicky dankjewel het is idd soms niet te bevatten maar dit is idd echt even een lichtpuntje voor mij en het komt ook best snel dichtbij dus geven de voorbereidingen ook wat afleiding

Maj0 dankjewel ik ben zelf ook erg benieuwd naar de pupjes

Eva1969 dankjewel ik vind het erg spannend maar hopelijk kunnen we over een maandje een paar mooie gezonde pups verwelkomen

Mila zit vandaag op 35 dagen vanaf de eerste dekking ze is een kilo aangekomen en haar buik groeit al aardig.
Zaterdag is de kist klaar en morgen komen de eerste spulletjes binnen zoals de weegschaal en spullen voor de bevalling.
Momenteel is ze echt in de honger modus je hoeft maar een kast open te trekken of ze staat er en waar ze eerst niet schooide zit ze nu bijna elke hap mee te kijken.


[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 17:11 



 
Profiel   

Ahhhh Jessica zie nu pas je topic 8)7 kan niet wachten om te zien wat Mila je voor moois gaat geven <3 en natuurlijk kom ik puppy knuffelen O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 18:18 



 
Profiel   

Leuk dat je mee volgt switch <3 grappig dat ik een paar jaar geleden jouw topic volgde en ik nu de bende van jou al heb mogen knuffelen.
Mila is vandaag 39 dagen drachtig
Gister hebben de kist opgehaald en die wordt vanavond opgezet zodat ze er aan kan wennen
Dr buik groeit flink door al is het soms lastig te zien door alle haren ze wordt op straat vaak aangezien voor een te dikke aussie

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 11:38 



 
Profiel   

Oh wat spannend! Ben heel benieuwd!

Mooie reu ook hoor, maar mag ik vragen waarom je voor een double merle combi hebt gekozen? :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 11:42 



 
Profiel   

Allegra schreef
Oh wat spannend! Ben heel benieuwd!

Mooie reu ook hoor, maar mag ik vragen waarom je voor een double merle combi hebt gekozen? :o

Zeker geen double merle! Reu is een red tri

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 12:04 



 
Profiel   

Oh echt, gelukkig! Ik zou zweren van die foto dat het een red merle is. Had nog gezocht naar betere foto's maar kan hem niet vinden op internet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 12:20 



 
Profiel   

Wat een mooie hond. En wat een heftige tijd heb je gehad. Ik wens je alle geluk van de wereld toe met je nestje.

Ze heeft wel bijzondere ogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 12:36 



 
Profiel   

Op de foto zit hij net in de vachtswissel van de zomer vacht hij is normaal ook donkerder maar dit was wel een mooie en recente foto. Hij is getest en draagt geen merle gen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 12:41 



 
Profiel   

Mila is vandaag 43 dagen drachtig gister flink wat inkopens gedaan en vanavond wordt de werpkist op z’n plek gezet hiervoor moeten we onze eetkamer tafel tijdelijk missen dus wordt het met de bord op schoot eten
Ze is nu 3 kilo aangekomen
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 15:51 



 
Profiel   

Goedgekeurd
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 20:43 



 
Profiel   

Dat ziet er uit als een fijn plekje voor haar! Dat komt helemaal goed :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 21:15 



 
Profiel   

Nou laat die puppies maar komen, ben zo benieuwd

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 21:07 



 
Profiel   

Mila is vandaag 46 dagen drachtig en ze wordt echt rond!
Ik merk dat ze het nu al zwaar begint te krijgen binnen heeft ze het heel vaak warm en tijdens de uitlaat rondes trekt ze geen sprintjes meer.
Donderdag langs de dierenarts geweest in de afspraak te maken voor de foto die is dus komende donderdag en we hebben meteen gewogen. Toen woog ze 25,8 de dierenarts gaf aan dat ze nu onbeperkt mocht eten dat is voor Mila het beste nieuws ooit want ze heeft de hele dag door honger!

Ik heb alles zo goed als binnen op een paar kleine dingen na het wordt nu wel heel spannend…

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 11:37 



 
Profiel   

Wat een mooie hond is ze toch. Zelfs rond! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 11:40 



 
Profiel   

Ooh wat een leuke aussie! Al t geluk gewenst voor dit nest na de vervelende periode hiervoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 12:03 



 
Profiel   

Leuk ik ga volgen!

Ik ben heel benieuwd naar de puppy's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 21:05 



 
Profiel   

Leuk dat jullie mee volgen! Morgen weten we ong hoeveel fluffs we kunnen verwachten … ze heeft het echt erg zwaar momenteel we denken noet dat ze het tot de uitgerekende datum red met hoe ze nu rond hobbelt maar wie weet houdt ze ons wel voor de gek … zal morgen even een filmpje uploaden van haar waggel loopje
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 22:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 9 [ 221 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen