Het (Witte/Duitse/Hollandse/Mechelse) herder kletstopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 11:59

Wat een mooie hond!

Bokker Wilawander fokt duitsers. Ze wil je vast graag adviseren! Ik heb destijds contact met haar gezocht en ben toen van de wachtlijst bij een andere fokker afgegaan en mijn pup bij deze bokker gehaald :)) .

Afbeelding

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 12:04

Oh ja, dat weet ik inderdaad dat zij ook fokt. Ik ga haar inderdaad eens vragen, thanks!

ChristaMoor

Berichten: 2640
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 15:38

Helaas hebben wij vorige maand, op een mooie leeftijd van bijna 13 jaar, afscheid moeten nemen van onze liefste Miss.
Misty was ons zonnetje en alles wat je in een hond mag vinden. Ze was er voor ons, voor onze kinderen en ook voor onze kleine kleinkinderen. Veel verdriet, maar mooie herinneringen.
Afbeelding

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Het (Witte/Duitse/Hollandse/Mechelse) herder kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 17:28

Jeetje, heel veel sterkte

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 14:28

Ik ben mij aan het orienteren op een (oud) Duitse herder pup inmiddels.
Is er iemand die een goed leesbaar stuk weet waarin duidelijk uitgelegd staat hoe het zit met erfelijkheidtesten/gezondheid van pupouders enz?
Ik lees bv vaak HD vrij, maar dat is volgens mij niet de correcte kwalificatie en zijn er klassen waarin ingedeeld wordt? En welke testen zijn zinvol en welke zeggen niet veel (Embark profiel)?

Ik wil dit onderwerp eerst even goed op mijn netvlies hebben voordat ik ook daadwerkelijk op zoek ga. Even zorgen dat ik voldoende kennis heb om het kaf van het koren te kunnen scheiden :D .

Alle info en tips zijn welkom :j .

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Het (Witte/Duitse/Hollandse/Mechelse) herder kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 14:40

Op de site van de LSOHV zelf?

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Het (Witte/Duitse/Hollandse/Mechelse) herder kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 14:42

Onze knappe Floyd. Ondertussen alweer bijna 3,5.
Afbeelding

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 15:01

Website van de LSOHV is onbereikbaar :j :) .

*inmiddels goed artikel gevonden* :j

Maanon_
Berichten: 1139
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 20:12

Afbeelding

Afbeelding

Wij hebben ook een Oud Duitse herder, Ivy <3

Als je verder wilt kijken dan alleen de Nederlandse verenigingen, kan ik de fokkers van ADRV (https://nl.adrv.eu/ ) ook aanraden. Op de website van Chika’s Erf onder ‘rasinfo’ staat ook veel interessante informatie! :j

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Het (Witte/Duitse/Hollandse/Mechelse) herder kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 21:29

Wat een knapperd is Ivy

Maanon_
Berichten: 1139
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 22:03

Ja hè, vind ze zelf vooral ook :')

We hebben haar laten testen en keuren om mee te fokken. Alles goedgekeurd maar helaas wordt ze niet drachtig. Hopelijk komt er komend jaar toch nog een pup bij via een andere fokker. Hoewel ik de eerste 1,5 jaar heb geroepen dat ik er nooit meer een zou kopen, ze is behoorlijk pittig _O-

Floyd is ook erg knap, ik vind het zo gaaf als ze zo donker zijn! Hij heeft ook dezelfde leeftijd als Ivy :D

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Het (Witte/Duitse/Hollandse/Mechelse) herder kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 13:31

Hier net zo’n pittige hoor. Wij zeiden voor Floyd dat we in de toekomst wel twee wilde, nou daar kwamen we op terug toen Floyd er was, haha.
Al begint het nu wel beter te worden, maar dan alsnog is ons huis veel te klein voor twee van die grote joekels.

Maanon_
Berichten: 1139
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 15:38

Ja, ik moest er ook echt aan wennen! We hadden ook een border collie, dus ik dacht dat we best wat gewend waren. Maar de Duitser is gewoon op een hele andere manier pittig, ze was met 8 weken oud (zodra ze de kans zag) al de baas aan het spelen over onze 10 jarige border collie. Heb de border collie nog nooit zo kwaad naar me zien kijken, dat we zo’n monster in huis hadden gehaald :')

Helaas is de border collie inmiddels overleden. Was echt een fantastische hond ook. Hier komt er dan toch een tweede bij, wonen gelukkig op een boerderij, dan is het mogelijk. Anders had ik het überhaupt niet overwogen haha!

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 15:06

Na de nodige orientatie hebben wij ons inmiddels ingeschreven voor een oud Duitse herderpup reu bij een fokker in Duitsland. Nest wordt eind december verwacht. Als het goed is krijgen wij dus medio april 2023 een nieuwe huisgenoot :D .
Dat wordt voorlopig weer een oefening in geduld hebben :+ .

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Het (Witte/Duitse/Hollandse/Mechelse) herder kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 15:07

Spannend!

Sanet

Berichten: 7953
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Het (Witte/Duitse/Hollandse/Mechelse) herder kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 17:03

Hopelijk verloopt alles helemaal voorspoedig.
Ik heb bij onze beide pups als een hele intensieve maar hele gave periode ervaren.
Ze zijn zo ongelofelijk leuk, extra schattig en fluffy als puppy.

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 14:15

Het zal inderdaad een intensieve periode worden zo'n nieuwe pup opvoeden. Maar wel heel leuk en spannend weer. Denk overigen bij nader inzien dat de pup wel eerder zal komen dan april. Maar eerst moet het nestje maar eens gezond geboren worden één dezer dagen.

Wat voor brokken hebben jullie de pups gevoerd?
Ik ben daar ook eens even naar aan het kijken, maar zie door de bomen het bos eigenlijk niet :o .
Zou handig zijn als het bij Petsplace verkrijgbaar is en een redelijke prijs/kwaliteit verhouding zou hebben. Iemand tips?

Sanet

Berichten: 7953
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Het (Witte/Duitse/Hollandse/Mechelse) herder kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 14:23

Ik zou in het begin het liefst voeren wat de fokkers gevoerd hebben, daarna als het niet meer voldoet pas overstappen op iets anders.

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Het (Witte/Duitse/Hollandse/Mechelse) herder kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 01:35

Zie nu het topic pas en zal mij en mijn kleine maligator vriendje voorstellen. Wij zijn sinds 3 weken eigenaar van een Mechelse herder pup Wodan. Na een jaar lang overleggen tussen mijn vriend en mij, want iets met mijn kerel is 2 meter en die wou niet met wat kleins open snap ik. En hij met Duitse herders is opgegroeid en zijn voorkeur daarheen ging werd het even een beetje lastig want ik wou een kleine hond haha. Maar een compromis gesloten en toen kwamen we een advertentie op marktplaats tegen van een fokker in de buurt.

Op gereageerd maar toen ging de auto stuk en toen kwam er belangstelling voor de pups die wij op het oog hadden. Dus stelde de fokster voor om te kijken na het nestje wat net geboren was en daar een reutje uit te zoeken. Zo gezegd zo gedaan en wij daarheen om een huisgenootje uit te zoeken. Maar de twee reutjes waar we eerst interesse in hadden liepen daar ook nog rond. Moeilijke keuze pfft (ik heb een bijt verleden als kind met herders helaas, therapie voor gehad en nu zo goed als over). Een van de reutjes bleef maar bij mij komen en lekker in mijn veters hangen. Toen de keuze gemaakt om dit 8 weken oude mannetje mee te nemen.

En toen waren we eigenaar van onze Wodan heerlijk makkelijk pupje. Voor mij de allereerste keer een herder opvoeden, mijn vriend zijn opa is in het verleden Nederlands kampioen africhten geweest en heeft altijd Duitse herders gehad dus als er wat is kunnen we die altijd vragen. En Wodan zijn toekomst word is pakwerk en speuren met mijn vriend en ik ga mij wagen aan agility (moet even omschakelen van pony naar hond haha). De puppy cursus die wij gaan volgen geven ook agility lessen dus ik zit wel goed.

Genoeg gekletst hier is kleine Wodan
Afbeelding

DuoPenotti

Berichten: 29523
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 12:28

oooh wat een lekker ding... <3

puppies, wat blijft dat toch leuk!
Het is dat je die niet elk jaar 1 kunt hebben :D



Ik ben een beetje een illegale in het topic, want hier een kruising.
Maar het Hollandse Herder blijft goed te zien

Kaj

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Het (Witte/Duitse/Hollandse/Mechelse) herder kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 12:30

Wat een gave kruising! Ech een mooie hond heb je. Nu is ie nog leuk straks met puberen word het denk ik wel anders haha

DuoPenotti

Berichten: 29523
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 12:31

Hij is inmiddels 3,5
Dus dat hebben we gehad. :D

Hij is een hond die heel erg zijn best wil doen voor het baasje.
Vind het ook enorm leuk om opdrachten te krijgen.
Erg waaks, maar voor ons echt geweldig.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 19-12-22 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Het (Witte/Duitse/Hollandse/Mechelse) herder kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 12:31

Puppy's blijven leuk.

Ik had de pup van mijn broertje een nachtje te logeren afgelopen weekend <3
Afbeelding
Afbeelding

DuoPenotti

Berichten: 29523
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het (Witte/Duitse/Hollandse/Mechelse) herder kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 12:33

Dat is ook geen puppy puppy meer :D

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 12:36

DuoPenotti schreef:
Hij is inmiddels 3,5
Dus dat hebben we gehad. :D

Hij is een hond die heel erg zijn best wil doen voor het baasje.
Vind het ook enorm leuk om opdrachten te krijgen.
Erg waaks, maar voor ons echt geweldig.


Dat is wel fijn dat hij zo zijn best voor je wil doen maakt het een stuk makkelijker met trainen. Ben zelf aan het uitzoeken wat echt werkt bij Wodan en nu is het een balletje waar ie alles wel voor wil doen inplaats van voer is echt even zoeken nog.

Wodan begint ook al flink waaks te worden na dat ze hier geprobeerd hebben in te breken is ie wel een stuk alerter.

@emptywords ziet eruit als een gezellige boel