Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 17 van de 22 [ 541 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 22  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het (Witte/Duitse/Hollandse/Mechelse) herder kletstopic

 
Profiel   

Jullie gaan echt Veeeeeeel te hard hier haha. Zie telkens zulke gave honden tegenkomen en leuk om te zien wat iedereen doet qua activiteiten met zijn/haar hond(en). Franky hierboven heeft echt zo'n heerlijke snoetje zeg! En Ivy is zo'n knappe dame al!

Hier zit het momenteel op een laag pitje met echt actief zijn buiten de langere wandelingen maken en hersenwerk doen thuis. Ga me binnenkort eens oriënteren en kijken of ik eens een lesje speuren/detectie kan proberen. Wil ook heel graag nog iets in de vorm van een fun/balans cursus volgen, dus als iemand Daar een tip voor heeft in omgeving Zuid-Limburg hoor ik het graag. Of misschien dat we toch eerst nog een beetje verdergaan met gehoorzaamheid, maar ik zou graag eens wat andere dingen willen gaan uitproberen. Suplessen volgen lijkt me ook erg leuk, dus dat kan ik voor het najaar misschien ook nog eens gaan proberen met Arya.

Wij zijn net terug van onze vakantie in de Dordogne in Frankrijk. Eerste keer langere trip voor onze Arya. De reis verdeeld over 2 dagen dus op de heen en terug weg een hotel overnachting gehad. 6 volle dagen in Frankrijk gehad, waarin we oa chateaux's hebben gezocht, door een aantal dorpjes hebben gelopen, een mooi meer hebben bezocht waar ik samen met Arya heb kunnen zwemmen en voor de rest lekker genoten van de ruime tuin en het zwembad bij ons huis - we hadden een perceel van 3000m2 en dat was echt geniieeeten. Huis was helemaal hondvriendelijk ingericht; XXL bench aanwezig, grote mand, voerbakken, speeltjes, handdoeken, snuffelmat, hondenzwembad en volledig omheind perceel van 1,50m hoog. Walhalla voor mensen met honden. Omgeving was onwijs mooi om te wandelen en we zaten dus zoals gezegd kortbij een mooi meer, kortbij meerdere chateaux's en leuke dorpjes. Huisje zelf staat in the middle of nowhere met prachtig uitzicht en was heerlijk rustig.


[ img ]

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 15:02 



 
Profiel   

Wat een toetje heeft Ivy <3 Hele vriendelijk ogen ook.

Leuke foto’s, en wat een heerlijk weer ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 15:14 



 
Profiel   

Cursebreaker jullie foto's zijn echt geweldig, heel mooi.

Wij willen begin oktober naar zuid Frankrijk twee weken met de camper als m'n vriend vakantie krijgt. Hondjes mee dan alle drie.

Wouden graag Oostenrijk zijn gek op dat land maar is in oktober al lagere temperaturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 17:17 



 
Profiel   

astrea schreef
Marlis schreef
Ivy alweer 29 weken en dat beest blijft groeien. 30,6 kilo alweer. Wordt een reus. [ [url=m/CDVPIQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ivy ziet eruit om op te vreten.
Dat koppie met die lieve blik en dat tongetje <3

Ze heeft echt vaak tongetje eruit soms ook aan de zijkant, lijkt het net een downie haha alleen dag lukt nooit op de foto te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 17:18 



 
Profiel   

LaPluche schreef
Nikass schreef
Nog even hoor... Heb je er nog steeds vijf? En klopt het dat drie daarvan uit hetzelfde nest zijn en nu 8,5 maand? Twee reutjes en één teefje? Of ga ik ergens mis :D

Yes!!! Ken jij mij soms :')
Ik had ze destijds te koop staan en kreeg allemaal rare mensen, coronakopers zeg maar.
Vandaar dat ik er toen voor gekozen heb ze zelf aan te houden.
Het is veel werk, maar doe het met liefde.


Hahaha nee dat denk ik niet.
Maar ik heb veel respect voor het houden van vijf boeven waarvan drie pubers :)
Lijkt me heerlijk, als je het tenminste fulltime kan doen ;)

Cursebreaker heerlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 20:40 



 
Profiel   

Het is wel goochelen soms idd :')
Gelukkig luisteren ze wel goed, de laatste tijd alleen wat minder... en de blikken die ik nu krijg van ze als ik ze weg stuur _O-

Of tegen Roque zeg dat ze geen katje is en uit de vensterbank moet.
Ze ligt daar graag te koekeloeren naar wat er allemaal gebeurt in de straat
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 21:29 



 
Profiel   

Topic ligt al even stil ...

Hier is ons witje inmiddels alweer bijna 16 weken.
Ontzettend lief, ze blaft wel naar honden die ze niet kent (als ze dan gesnuffelt heeft is het ook goed).

Op dit moment vraag ik haar een 'kijk eens' als honden op smalle paadjes strak lang ons moeten lopen. Dan is de focus ook volledig op mij en kan er een bom naast haar afgaan.

Iemand hier ook ervaring mee?

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 10:41 



 
Profiel   

Ja, was hier rond dezelfde leeftijd ook. Over gegaan en hij reageert al jaren niet meer op andere honden, zelfs niet als zij uitvallen.

Enige wanneer hij reageert is als ze bovenop hem springen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 10:54 



 
Profiel   

Joy reageert ook op honden (en mensen) dmv blaffen. Hier dus ook druk bezig met 'Kijk' en/of afleiden met een speeltje. Gaat steeds beter. :j

Wat een schattig witje zeg!! <3

[ img ]
[ img ]
Hier nog steeds stapelgek op smurfje <3, nu 16 weken en 10,5 kg. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 11:52 



 
Profiel   

Knappe witjes en wat is joy een prachtig beestje om te zien.

Ivy valt af en toe ook uit helaas.
Alweer 30 weken nu.

Helaas na poot amputatie door botkanker bij m'n grote hond nu de chihuahua de kanker terug na teen amputatie. Als er geen uitzaaiingen zijn ook zijn poot eraf. Weet niet meer hoe en wat en waar ik goed aan doe. Gaan het zien morgen. Morgen kijken voor uitzaaiingen en zijn die er niet poot eraf. Wil wel al zijn andere pootjes ook nog op foto en dan rest van lijfje bekijken op uitzaaiingen.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 13:24 



 
Profiel   

LaPluche
Dankje! We hebben idd enorm geboft met het weer. Was warm genoeg om te zwemmen, maar niet Te warm om niks te kunnen ondernemen - wel op wat meer aangepaste tijden, dus bv in de middagen als het warmer was bleven we bij het huisje en kon Arya wat keutelen in de tuin en lekker in de schaduw liggen. Heerlijk hoe Roque daar ligt hahaha.

Marlis
Dankjewel nog voor de eerdere reactie op de foto’s! Wat een leuk vooruitzicht dat jullie ook naar Zuid-Frankrijk willen gaan. Qua temperaturen zit je dan idd daar wat beter tov Oostenrijk, al is het daar wel ook erg mooi ja.

Alvast heel veel succes gewenst voor morgen. Ik ga duimen voor een meest positieve uitslag morgen. Wel goed dat je inderdaad even goed gaat checken nu. Hopelijk dat je met meer duidelijkheid inderdaad dan ook net iets beter/makkelijker een keus kunt maken met Hoe verder. Sterkte! Kan me niet voorstellen hoe moeilijk dit nu moet zijn pff :(

Nikass
Jaa was echt genieten!

FlorienM
Wat heb je toch een prachtig stel daar! Dat snoetje ook van je puppp.. nohhh. Maar onze Arya kon ook nog wel eens blaffen naar een andere hond, wat bij haar wat onzekerheid was - aangelijnd is dat nog wel eens als ze echt heel kortbij zijn, in haar ruimte komen en dat kan ik ook nog wel begrijpen. Ze houdt er gewoon niet van als er opeens gewoon iemand in haar ruimte zit en ze moet daar even aan wennen; kan ze nog wat onzeker zijn. Met zo wandelen reageert ze eigenlijk niet echt naar andere honden, tenzij ze echt een keer overprikkeld ofzo is en in dat geval moet ik haar ook gewoon uit de situatie halen - zo was ze op vakantie wel reactief naar andere honden omdat heel veel honden daar als 'erfhond' rond renden en je langs de hekken stonden op te wachten blaffend en tierend en dan met je mee renden langs het hek als je langsliep. Dat waren soms wel 3/4 honden achter elkaar op een paar minuten tijd en dat vond ze op een gegeven moment dan wel echt spannend en gingen de haren omhoog en terug blaffen - wat ik me ook kan voorstellen. Maar met veel herhalen en belonen op de goede momenten kom je door dit soort periodes wel heen. Smalle paadjes vind ik ook nog steeds lastig, maar dat is meer m’n eigen onzekerheid wat dan naar boven komt, want Arya doet dat nu op zich wel heel braaf. In smalle paadjes zou ik het idd ook zeker doen zoals je nu doet. Helemaal top als dat zo werkt ja. Gaat er vooral om dat je op zo’n moment de focus van je hond kunt krijgen. Als je hond echt totaal niet bereikbaar is, zou ik een stapje terug doen en met wat meer afstand gaan trainen met het passeren van anderen. Maar als dit nu zo goed werkt al op een smal pad denk ik dat je echt al heeeel goed op weg bent. Arya vind het soms ook moeilijk aangelijnd ja. Omdat ze, en dat is pijnlijk om toe te geven maar het is de waarheid, dan nog te weinig op mij vertrouwt en het gevoel heeft zelf er iets mee te moeten doen. Maar ik maak dan ook gebruik van hetgeen wat dan ook maar werkt om d’r af te leiden en flink te belonen als de aandacht bij mij is. 9/10x is ze echt gewoon heel braaf, maar ze heeft soms ook gewoon een mindere dag waarin ze even wat minder kan handelen of ik een mindere dag waardoor ze minder van mij op aan kan en ondersteuning mist. Wat voor ons wel altijd fijn was toen ze jonger was, was de gehoorzaamheid cursus. In een gecontroleerde omgeving de basis hiervan eggen met andere honden om je heen en een instructeur die wanneer gewenst je ook kan ondersteunen. En vanuit daar kun je thuis ook weer verder werken. Die handvaten en ook dat oefenen in gecontroleerde omgeving vond ik zelf altijd erg prettig in ieder geval. Ik wil ook nog steeds de gg2 gaan afmaken, die hebben we nog niet afgemaakt hihi.

Boemklatsch
Wat een leukerd is je smurfje toch, ik ben helemaal verliefd. Dat kopppieeee!

---

Hier proberen we weer in een 'normaal' ritme te komen nu zoon lief sinds gisteren ook weer terug naar school is. Nog een paar warme dagen en dan neemt de temperatuur gelukkig weer af; daar kijk ik enorm naar uit haha. Was dan ook erg blij met de niet Al te warme zomer nu. Net een rondje losloop gedaan met een vriendin en de honden hebben heerlijk kunnen rauzen.

Onlangs nog wat meer vakantie foto's bewerkt en dat is wel nagenieten moet ik zeggen. Wat heeft ze zich toch heerlijk vermaakt met ons in Frankrijk. Maar we mogen niet klagen met waar we wonen, dus nu gewoon weer lekker doorgaan met onze eigen omgeving verkennen en genieten van de wandelingen hier + even nadenken en rondkijken wat we kunnen gaan doen qua cursussen. Of dat we eerst verdergaan met gg2 nog, of dat ik toch eerst eens wat 'anders' ga proberen met d'r; fun/balans cursus lijkt me nog steeds erg leuk, maar wil ook speuren, detectie of mantrailing wel eens een kans geven.

Voor wie het leuk vind om wat meer foto's van de vakantie te zien; ik heb nog een vakantie foto topic aangemaakt

[BB-ITP] Met Arya op avontuur in Zuid-Frankrijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 13:45 



 
Profiel   

Ik kom me ook langzaamaan melden! Komende zondagochtend gaan wij onze Zwitserse herder reu ophalen :D hij gaat Appa heten (ja, naar de vliegende bizon :') )
[ img ]
[ img ]
Op de foto's was hij 6 weken oud, de derde keer dat we zijn gaan kijken. De lusjes aan mijn schoenen waren zijn favoriet!

Lees al stiekem een tijdje mee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 15:38 



 
Profiel   

FlorienM schreef
Topic ligt al even stil ...

Hier is ons witje inmiddels alweer bijna 16 weken.
Ontzettend lief, ze blaft wel naar honden die ze niet kent (als ze dan gesnuffelt heeft is het ook goed).

Op dit moment vraag ik haar een 'kijk eens' als honden op smalle paadjes strak lang ons moeten lopen. Dan is de focus ook volledig op mij en kan er een bom naast haar afgaan.

Iemand hier ook ervaring mee?

[ [url=m/C7moIb.jpg]Afbeelding[/url] ]


https://www.moniquebladder.nl/blog/aandacht

Ik doe het soms wel, het aandacht vragen, maar niet in alle gevallen werkt dat afdoende. Mijn reu heeft bij sommige andere (pittige) reuen meer nodig dan het naar mij kijken. Hij voelt zich dan zeker niet comfortabel en zou op het laatste moment alsnog kunnen omdraaien en uitvallen.
Het koekjes strooien werkt veel prettiger, maar het belangrijkste is dat er voldoende afstand is met de "vervelende" of "moeilijke" andere hond. Bij de ene hond is een grotere afstand nodig dan bij de andere.
Ik steek regelmatig een straat over, sla een zijstraat in of loop als het echt niet anders gaat een tuin/garagepad op (niet door een hekje uiteraard, maar ergens waar ik het gevoel heb dat ik dat wel heel even mag) om de afstand met een naderende hond te vergroten.
Het uitvallen van mijn reu levert vooral hem zèlf heel veel stress op. Iets waar ik hem graag tegen bescherm.

JudithGigi: alleen al een blik op Appa maakt je dag toch goed.. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 21:26 



 
Profiel   

Appa (Chiku of the Amalunia) is sinds vanmorgen eindelijk hier *\o/* *\o/*

Hij is super stoer en mensgericht! Wandelen ook geen probleem (behalve toen een andere hond begon te blaffen, toen brak zijn ego toch even := )

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Bench was in het begin van de dag nog even een probleem, maar uiteindelijk toch een rustplaats geworden <3



[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 13:44 



 
Profiel   

Wat een super schattig wollenbaaltje.

Hier was Ivy heel heel stout op cursus. Ze moest zich vooruit laten sturen en dan kwam er als beloning een bal uit de machine. 1e keer al niet meer zich willen laten pakken maar wel redelijk snel gelukt. Tweede x weer weg gaan met de bal en toen ging de Mechelaar die na haar was ook er van tussen en die ging keihard achter Ivy aan rennen. Dus Ivy hele veld over, ook bij de andere groep en niet meer komen en maar rennen rennen rennen.

Dacht dat wordt vechten omdat Ivy vaak grote mond heeft aan de lijn maar wel heel bang is en die andere Mechelaar heel lief beest maar ook een dominante. Maar Ivy was natuurlijk bang, liet bal los en staart tussen benen en vol gas rennen. Pff

Chihuahua zijn poot is er af sinds woensdag en sinds donderdag thuis. Alleen poepen wilt die niet echt, tot nu toe maar een keer stiekem gedaan tegen de koelkast. Lopen gaat wel echt goed, conditie is ver te zoeken. En hij heeft een hekel aan z'n kap

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 15:55 



 
Profiel   

Mag ik mij hier ook melden?

Ik heb een anatolische herder, weet niet of dat hier mag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 06:41 



 
Profiel   

Een herder is een herder

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 07:22 



 
Profiel   

Dat vind ik ook :D Leuk juist, een Anatolische herder erbij *\o/*

JudithGigi: echt... <3 <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 08:20 



 
Profiel   

[ img ]

Ik vind oudere honden ook niet te onderschatten lief en aandoenlijk <3
Wij zijn al 9 jaar onafscheidelijk :knuffel:
Toen ik twee weken in het ziekenhuis lag bleef ze elke wandeling op straat naar me uitkijken. Hoe hartverwarmend is dat... {:} :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 08:26 



 
Profiel   

Oudere honden zijn minstens even leuk hoor <3

Vannacht maar 1,5 uur geslapen. Piepen viel opzich wel mee maar de woonkamer zat vol muggen en iedere keer als hij bewoog schrok ik wakker omdat ik dacht dat hij naar buiten moest :')
Hij wisselt voor de rest mooi af tussen super stoer en een held op sokken zijn _O-


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 12:57 



 
Profiel   

[ img ]
Nu ik een jongere hond heb om mee te klieren met training zie ik de charme van een oude hond ook. Ik had wat moeite met het stoppen met belastende dingen.
Chels wordt deze week 12. Net even wat kleine positie oefeningen gedaan. Ze wordt er zo blij en trots van <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 19:17 



 
Profiel   

Knappe chels heerlijk beestje

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 19:35 



 
Profiel   

Ivy was spelen met m'n zus der Mechelaar. Ivy is uit de kluiten gewassen (voorste, 31 weken) en van m'n zus volwassen Mechelaar normaal formaat[ img ]
[ img ]
En Ivy braaf naast de kar waar driepoot Sem in zit

[ img ]

En ons helaas andere driepootje mocht net klein stukje lopen
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 19:36 



 
Profiel   

Och wat een knapperd is Appa zeg!

Ik vind pups enorm schattig maar kan eigenlijk niet wachten tot ze +/- een jaar zijn.
Lekker stukken wandelen en de regels worden (soms :+ ) nageleefd.

En dan als ze volwassen zijn op een roze wolk terugdenken aan de puppytijd :')


Veel mechelaars zie ik trouwens voorbij komen, leuk

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 14:44 



 
Profiel   

Ik kan niet wachten tot mn hond eindelijk n jaar of 2 is.. de puberteit door is.. wat meer focus heeft en geen bananen meer in zn oren heeft :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 15:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 17 van de 22 [ 541 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 22  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen