Show je ouwe besjes en baasjes! (katten)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 20:51

We konden terugtellen want ze kwam uit een huis achter mijn schoonouders. Was erg lachen want mijn schoonmoeder hield van de vogeltjes in haar tuin. En opeens zat ze bij ons. Dus was het die kat ken ik!!!
Haha. Ze is telkens bij het huis gebleven als er andere bewoners kwamen. Maar de laatste had een tweeling met allergieën. We hebben haar nog een 4 jaar kunnen geven. Echt een taaie dame. <3 ze was zwart/wit.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 21:17

Wat leuk om al die oude katten voorbij te zien komen!

Hier ook een oud, klein besje. We hebben haar ongeveer 2,5 jaar geleden geadopteerd via stichting Little Tigers, ze komt uit Oekraïne. Ze heet Piesje en is nu 14 jaar oud. We zouden echt niet meer zonder haar willen. Zo'n rustige, lieve, aanhankelijke kat. 'Ze vindt het gezellig om met je te kletsen' stond bij haar adoptie profiel, nou dat weten we inmiddels wel. :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Show je ouwe besjes en baasjes! (katten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 22:25

Afbeelding
Afbeelding

Dit is Mighty, de kat van mijn man (hij had ook een Maus, maar die is overleden).
Mighty is een jaar of 13/14 en heeft jaren alleen met mijn man gewoond. Andere mensen vindt hij maar niets, al tolereert hij mij nu aardig (omdat ik hem regelmatig eten geef :D).
Zijn plasbuis heeft een paar x verstopt gezeten door gruis, dus hij mag alleen nog maar speciaal voer. Verder is hij gezond. En zijn bouw klopt niet helemaal, hij heeft vrij korte poten voor zijn lichaam. Dus ik lach hem altijd uit als hij rent, want dat ziet er niet uit _O-

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 08:52

Wat een leuke verhalen en foto's weer van de oude besjes :D

Die poes van 31 ook :wow: Ik had echt geen idee dat katten zo oud konden worden.

Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 09:46

Ik houd nu al van dit topic <3

Onze twee oudste besjes zijn helaas allebei het afgelopen jaar overleden, maar om ze toch nog even in het zonnetje te zetten.
Afbeelding
Spott is bijna 17 geworden


Afbeelding
Sabbel is 18 geworden

Onze oudste nu is Punky, 14 jaar oud.
Afbeelding

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 09:59

Dit is een hele oude foto van een heel oud besje.
Snuitje, 21 jaar oud geworden.
En heb ik een groot deel van mijn leven gekend. Helaas ook al heel lang niet meer onder ons.
Afbeelding


Mijn huidige dames zijn 12 en voelen zich nog lang niet oud.
Luna
Afbeelding

Fanny
Afbeelding

En toen ze nog mini waren
Afbeelding

Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Show je ouwe besjes en baasjes! (katten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 10:01

Muts Pooh is ook alweer bijna 15. Soms lijkt ze 2, als ze eten wil of als ze met haar kattenkruidspeeltje in de weer is. Andere keer lijkt ze 100, als ze van mij op vliegenjacht moet of als ze alleen maar wil knuffelen en perse met al die haren tegen je aan wil liggen _O-

Ik merk zelf vooral het laatste jaar aan haar vacht dat ze ouder begint te worden. Ze raakt het veel minder snel kwijt, het is 100x zoveel geworden en zonder hulp van de kam kwam ze dit jaar niet door de rui heen. Mijn ouders hebben hun 20-jarige kat een paar maanden terug op de buik laten scheren om haar er zo doorheen te helpen, ik overweeg het ook.

Afbeelding

Als ik nieuwe boeken koop, is ze meestal niet blij, want dat betekent minder aandacht voor haar _O-. Het is bijna net echt een "wijf": ze kan met haar kop zo lekker haar ongenoegen laten zien :').

Afbeelding

JJ4

Berichten: 643
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Re: Show je ouwe besjes en baasjes! (katten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-21 10:27

Wat een prachtige besjes en baasjes <3 komen voorbij al zijn sommige niet meer onder ons :knuffel:

Mischa

Berichten: 3502
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 11:36

Het heeft toch altijd wat aandoenlijks die oude koppies <3

Toen ik nog thuis woonde kreeg onze kat eenmalig een nestje, daar hebben we deze lieverd van gehouden.

Afbeelding

En dat is nu alweer 18,5 jaar geleden.
Ooit was het een flinke bonkert, maar hij is inmiddels wel aardig ingeteerd. En hij heeft een jaar of 3 geleden een soort attack gehad waardoor hij sinds dien met een scheve kop loopt. Ondanks dat doet ie het nog heel goed.
Zijn moeder is trouwens 17 jaar geworden.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 11:51

Ik kwam gister dit artikel tegen over het herkennen van artrose bij je kat: https://www.praktijkvoorkattengedrag.nl ... SotyRtGtA8, misschien interessant voor de bokkers hier! Ik herken wel wat dingen bij onze kat, niet meer overal even goed wassen, niet altijd stabiel staan en het lopen met gebogen rug. Ze moet alweer bijna voor haar vaccinaties, dus dan leg ik het meteen even voor bij de DA.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 13:14

Yv_ schreef:
Muts Pooh is ook alweer bijna 15. Soms lijkt ze 2, als ze eten wil of als ze met haar kattenkruidspeeltje in de weer is. Andere keer lijkt ze 100, als ze van mij op vliegenjacht moet of als ze alleen maar wil knuffelen en perse met al die haren tegen je aan wil liggen _O-

Ik merk zelf vooral het laatste jaar aan haar vacht dat ze ouder begint te worden. Ze raakt het veel minder snel kwijt, het is 100x zoveel geworden en zonder hulp van de kam kwam ze dit jaar niet door de rui heen. Mijn ouders hebben hun 20-jarige kat een paar maanden terug op de buik laten scheren om haar er zo doorheen te helpen, ik overweeg het ook.

[ [url=m/Ycul4N.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als ik nieuwe boeken koop, is ze meestal niet blij, want dat betekent minder aandacht voor haar _O-. Het is bijna net echt een "wijf": ze kan met haar kop zo lekker haar ongenoegen laten zien :').

[ [url=m/nBYsS6.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zou dan eerder een katvriendelijke trimmer overwegen die weet wat die doet. Scheren doet de vacht geen goed. Wij hebben in de salon een kat gehad die meerdere malen geschoren was om van de klitten af te komen. Maar die vacht was echt een ramp.
Terwijl het met ontwollen en kammen echt goed op te lossen is.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 15:11

Ik wil mijn kleine prinsesje ook showen! Dit is Lotje, 14 lentes jong en alleen een oudere dame als ze ligt te slapen. Ze is nog lekker jong van geest, ontzettend speels en een ongelofelijke kletskat. Als je wat tegen haar zegt praat ze altijd terug en ze babbelt mijn vriend de oren van het hoofd :)


Afbeelding


Ik heb haar sinds ze amper 5 weken oud is. Gevonden samen met haar broertje Floris, verlaten zonder hun verwilderde moeder. Ze waren mensen niet gewend maar gelukkig jong genoeg om hele lieve, gezellige katten te worden. Floris is helaas overleden toen hij 11 was en ineens vreselijk ziek werd. Met Lotje heb ik de afspraak dat ze voorlopig toch echt nog niet gaat, want ik kan nog niet zonder mijn kleine vriendinnetje <3


Afbeelding

Ze helpt nog graag mee om beestjes te vangen die zich zonder toestemming in haar woonst begeven :)

Afbeelding

Wil overal bij zijn :')

Afbeelding

En ze hoort maar wat graag dat ze de allerknapste poezenprinses is die ooit haar welgevormde pluizige voetjes op deze planeet heeft neergezet 8-) Die planeet is overigens van haar, moet ik er wel even bij vermelden.

Afbeelding

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 16:24

Afbeelding

Onze 20 jarige Mama-mouse.

Ze is een ontzettend lieve boerderijpoes <3

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Show je ouwe besjes en baasjes! (katten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 16:27

Wat een leukerds komen er voorbij zeg.
Die laatste mama-mouse ziet er ook niet uit dat ze al 20 is. <3 geweldig.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 17:00

Wat een geweldige foto's weer !
En nog een Lotje. Leuk :D

Mama Mous zou je met gemak 5 jaar jonger geven :wow:

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 17:55

Pandora2 schreef:
Wat een geweldige foto's weer !
En nog een Lotje. Leuk :D

Ja, en ook met vlekjes, net als de jouwe :)

Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Show je ouwe besjes en baasjes! (katten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 18:55

Ah, dank je wel xoranlover, daar zal ik eens achteraan gaan. Kammen doe ik al dagelijks met zo'n binnenborstel en hoewel er dagelijks echt een kluit afkomt, heeft het in het geheel weinig zin. Ze heeft gewoon echt overtollig haar, geen knopen of wat dan ook. Mijn ouders hadden die scheerbeurt geprobeerd om dezelfde reden (alleen buik en binnenkant achterpoten zeg maar) en dat heeft wel goed gewerkt, vandaar dat ik er ook aan zat te denken. Ik word gek van de haren, maar ik denk Pooh ook :)

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 19:01

Maar als jij elke dag kamt dan stimuleer je juist de haaruitval. En je haalt alleen uit de bovenste vacht haren weg en zolang je dat blijft kammen blijven er haren los laten. Ze moet ondervacht kwijt en dat zal je door een trimmer moeten laten doen. Verder nauwelijks kammen dan zal het haren een heel stuk minder worden. :)

Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 19:40

Maar dat is ook niet helemaal zo, want ik kamde haar tot afgelopen jaar nooit. Een keer per jaar mee onder de douche als ze in het konijnenhok had gelegen, maar verder deed ze het zelf altijd prima. Tot ik merkte dat er gewoon hele plukken afkwamen. Wollige vacht, dus dat zijn niet haar bovenste haren. Die wollige haal ik er met de kam ook uit. Heb een kam via een vriendin (zij een trimsalon op honden gericht, is in de leer geweest bij Hetty/Jetty van der Hulst- misschien zegt dat je iets?) en die kwam dus met die kam aan. Gebruik het nu dagelijks, maar over een paar weken zal het niet meer nodig zijn, denk ik. Het is echt om van dat overtollige haar af te komen wat haar zelf niet goed meer lukt. Ik zal morgen eens een paar trimsalons hier in de buurt bellen wat zij als advies geven.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je ouwe besjes en baasjes! (katten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 22:41

Welke kam is dat dan?

Maar goed dat je niet de bovenvacht mee pakt. Veel mensen maken die fout en dan gast t vaak mis:)

Ja Jetty bestellen wij onze spullen. Weet niet waar je woont. Maar als je in de buurt van Haelen Limburg woont ben je altijd welkom in de salon.

JJ4

Berichten: 643
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-21 12:55

MDWStables schreef:
[ [url=m/ko3WgF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Onze 20 jarige Mama-mouse.

Ze is een ontzettend lieve boerderijpoes <3


Ze kijkt ook zo wijs uit haar ogen <3

JJ4

Berichten: 643
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-21 12:57

Snadrem schreef:
Ik wil mijn kleine prinsesje ook showen! Dit is Lotje, 14 lentes jong en alleen een oudere dame als ze ligt te slapen. Ze is nog lekker jong van geest, ontzettend speels en een ongelofelijke kletskat. Als je wat tegen haar zegt praat ze altijd terug en ze babbelt mijn vriend de oren van het hoofd :)


[ [url=m/5X2dSd.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb haar sinds ze amper 5 weken oud is. Gevonden samen met haar broertje Floris, verlaten zonder hun verwilderde moeder. Ze waren mensen niet gewend maar gelukkig jong genoeg om hele lieve, gezellige katten te worden. Floris is helaas overleden toen hij 11 was en ineens vreselijk ziek werd. Met Lotje heb ik de afspraak dat ze voorlopig toch echt nog niet gaat, want ik kan nog niet zonder mijn kleine vriendinnetje <3


[ [url=m/sXJEKx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze helpt nog graag mee om beestjes te vangen die zich zonder toestemming in haar woonst begeven :)

[ [url=m/Mvbrkf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wil overal bij zijn :')

[ [url=m/dCO82X.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ze hoort maar wat graag dat ze de allerknapste poezenprinses is die ooit haar welgevormde pluizige voetjes op deze planeet heeft neergezet 8-) Die planeet is overigens van haar, moet ik er wel even bij vermelden.

[ [url=m/y5WvNo.jpg]Afbeelding[/url] ]


:D Wat een mooie post, vooral de laatste zin moest ik hartelijk om lachen!

jiehaaa

Berichten: 5070
Geregistreerd: 28-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 19:33

Dit zijn mijn vriendjes. Van links naar rechts: Grietje van 11, Midas van 17 en zijn broer Maya (het is een kater), ook 17 dus. De oude heren zijn nog mans genoeg om muizen te vangen. En ik kan me geen leven voorstellen zonder ze, ze zijn van jongs af aan al bij mij. <3


Afbeelding

JJ4

Berichten: 643
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-21 19:53

jiehaaa schreef:
Dit zijn mijn vriendjes. Van links naar rechts: Grietje van 11, Midas van 17 en zijn broer Maya (het is een kater), ook 17 dus. De oude heren zijn nog mans genoeg om muizen te vangen. En ik kan me geen leven voorstellen zonder ze, ze zijn van jongs af aan al bij mij. <3


[ [url=m/ZVNhGV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat zijn ze dan dierbaar hè <3
Sem heeft in het voorjaar ook nog een zwaluw te pakken gekregen, wonderlijk hoe explosief ze dan nog kunnen zijn. :o

jiehaaa

Berichten: 5070
Geregistreerd: 28-08-05

Re: Show je ouwe besjes en baasjes! (katten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 20:09

Ja enorm dierbaar! We staan ‘s morgens samen op, ze zijn bij me als ik thuiswerk en ze kruipen weer op bed als ik ga slapen. En ze zitten nu ook bij me, zo gezellig.

Jouw Sem is wel heel erg snel zeg!