Wat dragen jullie honden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:30

Het topic ligt al even stil maar misschien kan ik toch een vraag stellen.

Voor mijn Spaanse x Italiaanse waterhond ben ik zoek naar een goed Ytuig. Hij is nu bijna 20 weken en weegt een goede 11 kilo.

Wat is een goed merk? Zoek iets wat duurzaam is, goed zit, veilig en wat tegen water kan.

Een mooie halsband wil ik ook nog. Ik zag hele mooie gevlochten exemplaren langskomen!

beauty1love

Berichten: 556
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 22:56

De dog Copenhagen Air en Pro vind ik voor pups fijne tuigen! Zijn ook goed verstelbaar :)
Voor een uitgegroeide hond pak ik het liefst de tuigen van non stop, deze zijn echter niet bij de hals te verstellen.

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 07:40

Ben uiteindelijk voor een hurtta gegaan. Had nog voor 30 euro binnen van Bol.com dus dat was mooi meegenomen. Ben benieuwd wanneer hij binnen is.

Afbeelding

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:30

Ik heb het Hurtta tuig binnen.
Wat onhandig dat je het over de kop moet trekken?

Ik weet niet of het past, het lijkt nogal breed te zijn tussen de voorpoten en ik weet niet goed hoe strak ik alles moet maken. Morgen bij de cursus eens vragen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:33

Ik heb het gevoel dat het tuig net te klein is.
Het lijkt kost achter de ellebogen te zitten, maar lastig te zien door zn vacht

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:45

EmptyWords schreef:
Ik heb het gevoel dat het tuig net te klein is.
Het lijkt kost achter de ellebogen te zitten, maar lastig te zien door zn vacht


Ik vind het op de rug ook wat kort ogen.

Hoe kan ik dat het beste voelen?

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:56

Ik heb er ook 2 van hurtta maar vind ze niet fijn innd breed en over t hoofd met die staande oren is afdoen ook niet fijn.
Ook glijden de verstel gespjes bij mij dus dan wordt hij automatisch groter.

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:58

cinniz123 schreef:
Ik heb er ook 2 van hurtta maar vind ze niet fijn innd breed en over t hoofd met die staande oren is afdoen ook niet fijn.
Ook glijden de verstel gespjes bij mij dus dan wordt hij automatisch groter.


Wat voor merk heeft wel een gesp aan de zijkant? Zag dat er een van Dog Copenhagen het heeft.


Afbeelding

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 19:17

PSvanLot schreef:
cinniz123 schreef:
Ik heb er ook 2 van hurtta maar vind ze niet fijn innd breed en over t hoofd met die staande oren is afdoen ook niet fijn.
Ook glijden de verstel gespjes bij mij dus dan wordt hij automatisch groter.


Wat voor merk heeft wel een gesp aan de zijkant? Zag dat er een van Dog Copenhagen het heeft.


[ [url=m/HwIa0H.jpg]Afbeelding[/url] ]


Klopt ik heb die indd.
Maar ze hebben ook een nieuw model instaptuig.
Ik heb zo’n zelfde model van een ander merk en ben er zeer te spreken over maar denk dat het wel net moet passen bij je hond.

Afbeelding

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-22 19:33

Ik ben geen fan van een instaptuig. De DC Air die hierboven staat met het voorclipje is heel fijn, gebruik ik inmiddels al bijna een jaar en bevalt perfect.

Ceetje_bokt
Berichten: 5171
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:01

Met mijn cocker reu gebruik ik de zijclip regelmatig, want hij heeft een dikke kop en heel weinig geduld :+ daar vind ik het een ideaal extraatje voor. Bij de teef is het niet nodig.
Deze tuigen hebben ook niet zo veel ‘materiaal’ én zitten niet vlak achter de voorpoten.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:07

Ik heb voor mijn nieuwe hond net weer geshopt. Ik heb een simpel Y-tuig (van Rogz4Dogs), een Julius tuig en een Ruffwear Webmaster Harness geregeld. Het Y-tuig had ik al, de andere 2 zijn tweedehands aangeschaft. Wanneer ze min of meer uitgegroeid is kijk ik verder.

In de toekomst wil ik ook een Ruffwear Flagline voor haar aanschaffen en een Ruffwear Fuse. De Fuse had ik voor mijn vorige hond ook en beviel ontzettend goed, hij was echter al iets aan de grote kant voor haar en mijn huidige hond blijft waarschijnlijk een flinke slag kleiner en voornamelijk korter. Dus ik moet sowieso een ander aanschaffen. De Flagline heb ik nooit meer aangeschaft, want toen die uit kwam, kon ze al geen grote stukken meer wandelen en had ik dus echt genoeg aan de Webmaster die ik al had liggen.

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 17:08

De dog Copenhagen en 1 van al ie press zijn tot nu toe de enige Y tuigen met een clip voorop die ik heb kunnen ontdekken. Ik gebruik ze vaak vanwege beperkte mobiliteit van m'n handen en vingers.

De hurtta warrior tuigen vind ik zelf vervelend qua pasvorm. De voorkant zit vrij hoog uitgesneden, bij al m'n honden geeft dat druk op de keel als ze hun hoofd omlaag doen, en bij m'n teckel kruising is het gedeelte tussen de voorpoten te breed waardoor het schuurplekken geeft. Zij heeft al een fragiel huidje dus dit tuig gaf enkel schuurwonden daar en op de keel. Ik vind ze dan ook enkel geschikt voor honden die wat hogere halsaansluiting hebben. Daarnaast geeft 't model te weinig ruimte achter de oksel naar mijn smaak.
Zelf heb ik nu voor alle honden een Dog Copenhagen air en een Anny-X tuig. Voor de dame met fragiele huid heb ik ook nog de comfort van DC.

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:22

Grappig, hurrta was het enige merk (verkrijgbaar bij dierenspeciaalzaken) wat onze hond past :')

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:27

Perfect fit tuig is er ook 1 met klippen voor maar ik vind de kwaliteit niet echt denderend.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 21:13

Ik vind Hurtta, net als Petlando, vaak enorm in de oksel zitten. Zowel bij hun borsttuigen als hun Y-tuigen. Die hand achter de oksel bij de paarden, hoort er bij honden ook te zitten. Ze horen hun been naar achteren te kunnen bewegen zonder belemmert te worden door de buikriem.

Emma vindt van haar 3 tuigen (een Rogz4Dogz Y-tuig, een Julius borsttuig en deze) duidelijk de Ruffwear Webmaster Harness het fijnst. Hij houdt aan de voorkant de schouder helemaal vrij, in de oksel net niet 100%. Mijn ervaring is dat met dit soort kleine maatjes dat eigenlijk alleen lukt met zelf maken, helaas, en daar staat nu mijn hoofd niet naar.

Afbeelding

Liggend is te zien dat hij wel behoorlijk wat okselvrijheid geeft, enkel dus met naar achter bewegen niet volledig.
Afbeelding

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 21:41

Het is uiteindelijk de Dog Copenhagen comfort walk air geworden. Heb er eentje via marktplaats over kunnen kopen voor 30 euro. De pup van deze mensen was er uit gegroeid.

Vandaag laten controleren door de instructeur van de hondencursus en die vond het mooi passen.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8310
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 11:07

Hier zaten de warrior tuigen ook van geen kant. En ik had net een tussenmaat die de normale y-tuigen van hurtta wel hebben maar de warrior tuigen niet. Ik heb nu dus nog steeds de normale y tuig pasvorm en als ze uitgezwaard is wil ik verder kijken naar wat ik zou willen.

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 11:10

Mooi en goed passend tuig. Ben er blij mee.

Ben benieuwd of hij nog ooit uit de S gaat groeien. Hij is nu 20 weken en nog ruimte genoeg om te verstellen.

Afbeelding

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-22 19:49

Ik heb weer eens zin om wat te kopen :’)
Kennen jullie Y tuigjes die in regenboog kleuren komen?

viphorse

Berichten: 1509
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 20:37

Ik zoek een grote maat y tuig . Heb nu de dog copenhagen air maat xl maar die wordt te klein . Iemand een tip ?

CupCakes_

Berichten: 3323
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 20:48

viphorse schreef:
Ik zoek een grote maat y tuig . Heb nu de dog copenhagen air maat xl maar die wordt te klein . Iemand een tip ?


Je zou het line harness van Nonstop-Dogwear kunnen proberen.

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 18:29

viphorse schreef:
Ik zoek een grote maat y tuig . Heb nu de dog copenhagen air maat xl maar die wordt te klein . Iemand een tip ?


Anny X misschien?

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 18:30

noox schreef:
Ik heb weer eens zin om wat te kopen :’)
Kennen jullie Y tuigjes die in regenboog kleuren komen?


Nee maar als je ze hebt gevonden wil ik ook graag weten waar je ze vandaan hebt

CupCakes_

Berichten: 3323
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 18:33

Ik heb nog een blauw Dog Copenhagen in de aanbieding, mocht iemand die zoeken :D