Wat dragen jullie honden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20458
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 08:49

Er is ook nog een optie, gezondheid. Onze honden dragen vóór, tijdens en na de training hun BOT jasjes voor hún gezondheid, niet omdat ik dat mooi vind. :+ Het heeft gewoon een functie.

Warboel
Berichten: 14703
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 08:52

@cursebreaker ja maar echt “ik werd 30 jaar geleden uitgelachen dus nu mogen andere mensen het ook niet” :+
Helemaal met je eens wat betreft de rest! Gelukkig zijn de mensen op de renbaan we met hun tijd meegegaan en is het daar nu heel normaal om met in/uit lopen een jasje te gebruiken bij hun “beroepsrenners” :')

@Kiwiwitje ja precies! Groot gelijk om dan een jasje aan te trekken!

@KimD jaa Ot heeft ook een soort van BOT jasje maar dan van DG Doggear.

cursebreaker

Berichten: 11546
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 09:04

Haha ja inderdaad warboel!
30 jaar geleden was het ook normaal dat je je hond 'domineerde'. Maar wat je zegt idd, gelukkig gaan mensen met de tijd mee als er nieuwe inzichten komen.

En zo kun je het wel op alles door trekken. Arya heeft een BERG speeltjes (bv. alleen al 5 verschillende zippy paws burrows setjes) waar een ander een flostouw en een balletje neer legt en 'klaar'. En zo heb ik een hele collectie aan slow feeders - niet omdat mijn hond schrokt maar omdat ik afwisseling wil bieden in Hoe ik eten aanbied, waar een ander een simpele voerbak neerzet en klaar. Dat moet toch iedereen zelf weten :)

Nee, bij ons heeft niet ALLES 100% functie of gezondheidsvoordelen en zijn sommige dingen gekocht voor de leuk of omdat het voor MIJ handiger is, maar who cares - het gros is wel echt aangekocht gewoon omdat het een functie heeft hoor, maar nee niet alles is perse Nodig. Mijn hond heeft er geen last van om 15min met een regendeken te lopen tijdens de avond ronde als het echt stort regent en we weten dat ze van 15min lopen buiten zeik en zeiknat terugkomt, en wij hoeven geen langharige hond uitgebreid af te drogen met handdoeken als ze zeiknat thuis komt. Niks mis mee imo. En het is idd jammer voor mensen die er 30 jaar geleden om uitgejoeld werden, maar het is wel jammer dat je anderen nu zelf zo uitjoelt en veroordeelt erover. Ik heb toen ik mijn paard had, ook wel vaker gehoord: waarom ligt daar een regendeken op? Hij heeft dat helemaal niet nodig'. Nee klopt, hij niet. Maar als ik wil rijden, is het gewoon verdomd handig om geen zeiknat paard te hebben wat je moet optuigen :) En zo maakt iedereen eigen keuzes en heeft een ander daar eigenlijk niks over te zeggen. Ik durf te garanderen dat mensen die over dit soort dingen vallen, net zo goed dingen doen voor/met hun dieren die ik heeeeel anders zou doen. Misschien moet ik dat ook dan veroordelen en niet ok vinden? :')

Ik moet de eigenaar en hond nog tegenkomen die hun hond dag in dag uit optuigen met onnodige kleren. De meesten kopen dingen gewoon om het te gebruiken, en als er dan mooie kleurtjes/setjes beschikbaar zijn daar gebruik van maken. Zo vind de een een zwarte leren lijn het prettigst en hoeven ze nooit meer wat anders en de ander is misschien wel jaren op zoek naar welk materiaal/soort lijn ze het fijnst vinden en weer een ander wisselt vanalles af afhankelijk van wat voor soort wandelingen ze maken, waardoor de collectie ook al sneller groter wordt. En als je iets in meerdere uitvoeringen koopt, kan de een dat overbodig vinden, maar als je de spullen toch Gebruikt heeft het gewoon een functie.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 09:11

7ofhearts schreef:
Spoiler:
x_Jeanine_x schreef:
[ [url=m/DY4grI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hzmlJP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Aanvulling op Noox, gekregen voor Kerst. Product is nutteloos. Maar opzich wel grappig. Doet de hond geen kwaad, was foto en weer af.




Dit is het eerste eerlijke antwoord in dit topic van een leuke TS met een voor vele hier blijkbaar leuke ?hobby.

Mijn mening is dat we hier in doorgeslagen zijn.
En als ik hondjes zie lopen met de verkeerde tuigjes, of hondjes die bezwijken onder hun tuig uitsluitend omdat de baas het leuk- mooi of stoer vind staan dan zijn we in mijn ogen verkeerd bezig.


Dat men een tuig kiest die ze mooi vinden, betekend niet dat ze dan ook perse niet goedpassend zijn..

Daarnaast zou je je wellicht eens kunnen verdiepen in andere hondensporten, dan zie je dat bepaalde kledij daar een nuttige functie heeft.

7ofhearts

Berichten: 2841
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:59

Wederom even goed lezen.
Dat er een rede is bij bepaalde rassen om specifieke riemen/ tuigen en aanverwante zaken te gebruiken snap ik als geen ander.
Dat heb ik tenslotte zelf ook altijd gedaan.

Waar ik vraagtekens bij zet is de nodeloze overmaat aan toeters en bellen die men vandaag de dag lijkt te moeten hebben om het beest “ op te leuken “
Soms werkelijk tot het belachelijke af en dieronwaardig.
Gewoon omdat de eigenaar het “ leuk “ vind.

Wat mij overigens 30 jaar geleden is gebeurt doet niks af over het feit dat ik het vandaag de dag weer precies zo zou doen, omdat het in het belang is van de hond.

KimD

Berichten: 20458
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 11:02

7ofhearts schreef:
Wederom even goed lezen.
Dat er een rede is bij bepaalde rassen om specifieke riemen/ tuigen en aanverwante zaken te gebruiken snap ik als geen ander.
Dat heb ik tenslotte zelf ook altijd gedaan.

Waar ik vraagtekens bij zet is de nodeloze overmaat aan toeters en bellen die men vandaag de dag lijkt te moeten hebben om het beest “ op te leuken “
Soms werkelijk tot het belachelijke af en dieronwaardig.
Gewoon omdat de eigenaar het “ leuk “ vind.

Wat mij overigens 30 jaar geleden is gebeurt doet niks af over het feit dat ik het vandaag de dag weer precies zo zou doen, omdat het in het belang is van de hond.


Wat versta jij dan onder 'nodeloze toeters en bellen'? Want volgens mij heb ik die nog niet voorbij zien komen in het topic.

996981
Berichten: 9838
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 11:19

7ofhearts schreef:
Wederom even goed lezen.
Dat er een rede is bij bepaalde rassen om specifieke riemen/ tuigen en aanverwante zaken te gebruiken snap ik als geen ander.
Dat heb ik tenslotte zelf ook altijd gedaan.

Waar ik vraagtekens bij zet is de nodeloze overmaat aan toeters en bellen die men vandaag de dag lijkt te moeten hebben om het beest “ op te leuken “
Soms werkelijk tot het belachelijke af en dieronwaardig.
Gewoon omdat de eigenaar het “ leuk “ vind.

Wat mij overigens 30 jaar geleden is gebeurt doet niks af over het feit dat ik het vandaag de dag weer precies zo zou doen, omdat het in het belang is van de hond.

Zolang de hond er geen last gaan heeft is er niks mis met toeters en bellen in 20 verschillende soorten en kleuren. Ik denk dat de meeste honden in dit topic héél blij mogen zijn dat ze baasjes hebben die naar ze om kijken en waarvoor de hond naast gezinslid ook hobby is. Deze honden komen niks te kort qua aandacht

Warboel
Berichten: 14703
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 11:20

Misschien als iedereen het volgens jou verkeerd leest, moet je het duidelijker opschrijven wat je bedoelt :))

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 11:24

Mijn cavalierreutje heeft het snel koud. Hij gaat dikwijls mee op de fiets en zit daar dan heel zielig te bibberen in zijn mandje. Daarom heeft hij jasjes en truitjes. Hij doet die heel graag aan. MIjn teefje daarentegen haat het om aangekleed te worden. Zij loopt dus gewoon altijd in haar 'blote' vacht, winter en zomer, en ze lijkt het ook nooit koud te hebben.
MIjn truitjes en jasjes zijn dus functioneel. En daarenboven vind ik het ook gewoon leuk om mooie kleertjes te kopen voor hem.
Vanmorgen droeg hij zijn bruine sweater met kap, identiek dezelfde als die van mij. Is dat overdreven? Misschien wel, maar ik doe er niemand kwaad mee en mijn hondje heeft het lekker warm op de fiets.

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 12:01

KimD schreef:
7ofhearts schreef:
Wederom even goed lezen.
Dat er een rede is bij bepaalde rassen om specifieke riemen/ tuigen en aanverwante zaken te gebruiken snap ik als geen ander.
Dat heb ik tenslotte zelf ook altijd gedaan.

Waar ik vraagtekens bij zet is de nodeloze overmaat aan toeters en bellen die men vandaag de dag lijkt te moeten hebben om het beest “ op te leuken “
Soms werkelijk tot het belachelijke af en dieronwaardig.
Gewoon omdat de eigenaar het “ leuk “ vind.

Wat mij overigens 30 jaar geleden is gebeurt doet niks af over het feit dat ik het vandaag de dag weer precies zo zou doen, omdat het in het belang is van de hond.


Wat versta jij dan onder 'nodeloze toeters en bellen'? Want volgens mij heb ik die nog niet voorbij zien komen in het topic.

Precies!

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 12:03

KimD schreef:
7ofhearts schreef:
Wederom even goed lezen.
Dat er een rede is bij bepaalde rassen om specifieke riemen/ tuigen en aanverwante zaken te gebruiken snap ik als geen ander.
Dat heb ik tenslotte zelf ook altijd gedaan.

Waar ik vraagtekens bij zet is de nodeloze overmaat aan toeters en bellen die men vandaag de dag lijkt te moeten hebben om het beest “ op te leuken “
Soms werkelijk tot het belachelijke af en dieronwaardig.
Gewoon omdat de eigenaar het “ leuk “ vind.

Wat mij overigens 30 jaar geleden is gebeurt doet niks af over het feit dat ik het vandaag de dag weer precies zo zou doen, omdat het in het belang is van de hond.


Wat versta jij dan onder 'nodeloze toeters en bellen'? Want volgens mij heb ik die nog niet voorbij zien komen in het topic.


Hier ben ik ook wel benieuwd naar :')

TinkerTreas

Berichten: 3720
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 12:07

Mijn teefje is 4 jaar en afgelopen winter had ik het idee dat ze wat strammer ging lopen in de kou. Echt een beetje verkrampt.
Dus ik heb een winterjas gekocht voor haar. Maar dat vindt ze vreselijk, ze denkt dat ze daar niet mee kan lopen en kijkt alsof ze vermoord wordt :D
Is dit ook iets waar ze gewoon aan moeten wennen?
Mijn oude hondje vond het gelijk prima, zo'n jas. Maar die kreeg ook echt rugpijn van de kou.

Ik heb ook voor allebei de honden een badjasje voor als ze nat geregend zijn. Die vinden ze wel allebei heel fijn.

simongek

Berichten: 5346
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 12:16

Iemand hier nog een tip voor een nieuwe bruine leren riem.

Heb al diverse winkels gehad maar kan het niet vinden.

Mijn huidige is stuk en wil ik eigenlijk gewoon weer.

Het is mooi leer met aan iedere kant een musketon. Meerdere ringen zodat je allerlei lengtes kan maken en ook niet te smal want dat ligt niet lekker in de hand.



Iemand nog een tip?


Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20128
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 12:27

Dogshome maakt naar wens geloof ik. En misschien een tuigmaker eens benaderen?

cursebreaker

Berichten: 11546
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 12:27

simongek schreef:
Iemand hier nog een tip voor een nieuwe bruine leren riem.

Heb al diverse winkels gehad maar kan het niet vinden.

Mijn huidige is stuk en wil ik eigenlijk gewoon weer.

Het is mooi leer met aan iedere kant een musketon. Meerdere ringen zodat je allerlei lengtes kan maken en ook niet te smal want dat ligt niet lekker in de hand.



Iemand nog een tip?


[ [url=m/vYlk7w.jpg]Afbeelding[/url] ]


https://k9-world.nl/Honden-riemen#filte ... b33b3898de

Deze winkel kan ik echt heel hard aanraden. De vader van de huidige eigenaar maakte ze tientallen jaren geleden al, waar we de halsband en lijn van onze vorige hond vandaan hebben - ging een heel hondenleven lang mee. En nu runnen de zoon en vrouw het bedrijf. Zitten hier vlak bij mij, maar ze hebben dus ook een webshop.

Ze maken alles met de hand en het leer is van super kwaliteit; lekker soepel ook!
Ik weet even niet of de bruinen multi/politie lijn in de webshop staat, maar anders kun je ze een berichtje doen want in hun fysieke winkel liggen ze wel - dus dan kunnen ze die ook zonder problemen op sturen - ook lengtes e.d. kun je op maat laten maken. Ook echt een hele fijne prijs/kwaliteit verhouding - ik denk dat je serieus voor dit geld elders niet zo'n kwalitatief goede leren lijn snel gaat vinden. Ik zweer bij deze leren lijnen in ieder geval hihi <3 <3

Gebruik zelf momenteel ook een bruine leren politie/multi lijn van ze (en heb nog een zwarte dubbel gestikte politie lijn) en die is echt zo fijn! Je krijgt ze dus enkel maar ook dubbel gestikt. Momenteel hebben ze 20% korting zelfs dus je bent voor de riem wat ik bv. heb maar 22e kwijt bv.


Afbeelding

EDIT:
>> Deze heb ik >> https://k9-world.nl/Multifunctionele-riem-smal

simongek

Berichten: 5346
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 12:33

cursebreaker schreef:
simongek schreef:
Iemand hier nog een tip voor een nieuwe bruine leren riem.

Heb al diverse winkels gehad maar kan het niet vinden.

Mijn huidige is stuk en wil ik eigenlijk gewoon weer.

Het is mooi leer met aan iedere kant een musketon. Meerdere ringen zodat je allerlei lengtes kan maken en ook niet te smal want dat ligt niet lekker in de hand.



Iemand nog een tip?


[ [url=m/vYlk7w.jpg]Afbeelding[/url] ]


https://k9-world.nl/Honden-riemen#filte ... b33b3898de

Deze winkel kan ik echt heel hard aanraden. De vader van de huidige eigenaar maakte ze tientallen jaren geleden al, waar we de halsband en lijn van onze vorige hond vandaan hebben - ging een heel hondenleven lang mee. En nu runnen de zoon en vrouw het bedrijf. Zitten hier vlak bij mij, maar ze hebben dus ook een webshop.

Ze maken alles met de hand en het leer is van super kwaliteit; lekker soepel ook!
Ik weet even niet of de bruinen multi/politie lijn in de webshop staat, maar anders kun je ze een berichtje doen want in hun fysieke winkel liggen ze wel - dus dan kunnen ze die ook zonder problemen op sturen - ook lengtes e.d. kun je op maat laten maken. Ook echt een hele fijne prijs/kwaliteit verhouding. Ik zweer bij deze leren lijnen <3 <3

Gebruik zelf momenteel ook een bruine leren politie/multi lijn van ze (en heb nog een zwarte dubbel gestikte politie lijn) en die is echt zo fijn! Je krijgt ze dus enkel maar ook dubbel gestikt. Momenteel hebben ze 20% korting zelfs dus je bent voor de riem wat ik bv. heb maar 22e kwijt bv.


[ [url=m/yP1YDk.jpg]Afbeelding[/url] ]

EDIT:
>> Deze heb ik >> https://k9-world.nl/Multifunctionele-riem-smal


Top dank je wel :j

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-21 13:00

Prachtige riem!!<3

Ceetje_bokt
Berichten: 5182
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 16:22

https://youtu.be/MDBrNqpIEqM

Hahaha, mijn inmiddels 15,5 oude cocker was hier nog jong en een rodeo hondje.
Ik heb regenjassen gehad voor de meiden, gekocht in een periode dat het blééf regenen. Toen waren ze twee keer per dag nat ipv vier keer. Best fijn met langharige honden. Ik vind dat kleding voor honden nodig moeten zijn of in elk geval een praktisch doel dienen, zoals badjassen.

ashley1

Berichten: 2620
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 18:07

KimD schreef:
ashley1 schreef:
Ik val een beetje uit de toon geloof ik :=
Mijn Chihuahua heeft 1 halfcheck halsband met normale lijn van Rogz, al 10 jaar oud en 1 halfcheck halsband met flexilijn, ook al 10 jaar oud... en dat is het :')


Voor een chihuahua best knap, die hebben normaal een grotere kledingkast dan Fred van Leer.


Ja inderdaad, vreselijk :')
De mijne heet Rambo, loopt bijna altijd los en luistert gewoon en kan ook 4 km naast de fiets uitgelaten worden en ging op t begin met mij ook mee hardlopen :))

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 18:21

Hier eigenlijk alleen een dog copenhagen air. In het blauw.

Sinds kort een truitje voor haar binnen, voor de kou sochtends want ze loopt echt te bibberen als t zo koud is sochtends. En voor op de scooter straks (overdags niet nodig maar als ik sochtends weg ga wel)

En voor echt van de winter vooral savonds met regen een wat dikkere jasje.
Normaal was ik niet zo van een hond iets aan doen. Maar ik merk dat ze het liever wel heeft. Nouja dan maar naar mn teckel luisteren en haar wat aan doen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-21 18:21

Updateje, de paracord halsband die ik heb besteld is af <3
Jullie nog nieuwe aankopen gedaan? :D

Afbeelding

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 18:51

Oh wauw prachtig Noox!

Hier geen recente aankopen nog gedaan, wel zijn er nieuwe naamlabels voor Tara haar oranhe tactical halsband onderweg met glow in the dark letters <3

En verder heb ik weer een verlanglijstje bij Chi-dog company gemaakt voor 2 nieuwe halsbanden en lijnen, maar ik heb nu eerst een mountainbike voor mezelf gekocht dus de bestelling bij Chi-dog moet even wachten :=

x_Jeanine_x

Berichten: 9095
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 19:30

Ik heb een honden advent kalender in pre order staan.
En probeer een kentucky halsband met bijpassende lijn te bestellen.
Dus valt wel mee :o

Verder nog wel met 2 halsbanden sets bezig om zelf te maken.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8355
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 19:36

simongek schreef:
Iemand hier nog een tip voor een nieuwe bruine leren riem.

Heb al diverse winkels gehad maar kan het niet vinden.

Mijn huidige is stuk en wil ik eigenlijk gewoon weer.

Het is mooi leer met aan iedere kant een musketon. Meerdere ringen zodat je allerlei lengtes kan maken en ook niet te smal want dat ligt niet lekker in de hand.



Iemand nog een tip?


[ [url=m/vYlk7w.jpg]Afbeelding[/url] ]



Je bent vast al voorzien :Y)
De Diebo in Nieuwegein heeft een mooie leren lijn in het assortiment zitten maar er zullen meer winkels mee zijn. Ik ben zelf tuigmaker en dus zeer pietluttig over het leer en hoe het in de hand ligt, maar deze lengtes leer zijn goedkoper om te kopen dan om zelf te maken :o
Wat ik fijn vind aan deze lijn tov andere leren lijnen is dat deze gestikt is over de hele lengte, dat zorgt er voor dat je lijn minder snel lubbert of slecht wordt.

Ik zal eens even graven of ik een goede foto heb en die anders wel even maken :D

Verder heb ik zelf nu 1 passend Hurtta tuig, er liggen er nog meer maar daar is ze uitgegroeid.
1 leren halsband passend bij de riem,
1 nylon halsband voor zwemmen en vakanties,
1 licht halsband voor het donker,

En dan wil ik eigenlijk nog een reflectie dekje voor als het vies weer is/regent en het donker is maar ik wacht even tot ze wat meer uitgezwaard is. Dan wil ik eigenlijk ook nog schoenen voor de vakanties als we over gravel of heet asfalt moeten (je probeert het niet maar soms moet je helaas) en ik wil nog een halsband van DWAM maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen om die te bestellen :D

cursebreaker

Berichten: 11546
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:04

noox schreef:
Updateje, de paracord halsband die ik heb besteld is af <3
Jullie nog nieuwe aankopen gedaan? :D

[ [url=m/EnU1lV.png]Afbeelding[/url] ]


Wauw, die vind ik echt echt waanzinnig gaaf <3 <3

Ik heb afgelopen week een compleet overbodig draagbaar item binnen gekregen.
Zullen sommige vast wat van vinden, but ah well... :')
Binnenkort eens mee met wandeling om buiten wat foto's te maken hihi.
Ze draagt die dingen zo geen hele dagen in huis ofzo - ze heeft niks om in huis, ook geen halsbanden - maar voor de leuk af en toe eens en wat foto's te maken vind ik dit erg leuk haha!

TADAAAAA :')
Afbeelding