Help waar zijn we aan begonnen (hond)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinkermuts

Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 17:26

Ayasha schreef:
Tinkermuts schreef:
Ik kan het beamen dat de lip optrekken idd wel ook iets vd rottweiler is, bij de mijne zijn het wel echt duidelijke waarschuwingen dat je niet verder door moet zetten.
Ik denk eigenlijk wel dat deze hond niet echt op z'n plaats is bij jullie.
Cavaliers vind ik zo'n beetje het meest vriendelijke en makkelijke ras wat er is, en de kruising wat jullie nu hebben zitten echt lastige rassen door.
Eigenlijk hadden jullie dit vooraf al wel kunnen zien, maar daar heb je nu niets meer aan.
Hij is er net en heeft veel tijd nodig om te wennen, dat dingen eten is denk ik ook flink stress gedrag.
Ik denk dat jullie hele goede begeleiding nodig hebben, de kinderen niet alleen met hem laten en al helemaal niet ermee laten wandelen.
Hier gaat heel veel tijd inzitten, wil je dit allemaal niet dan herplaatsen want anders is het wachten dat er iets behoorlijk mis gaat, en dan zijn er alleen maar verliezers.

Eh nee. Dat is gewoon een hond die weet dat hij er mee weg komt.

Ts, asjeblieft, haal er iemand bij die jullie kan helpen want dit loopt verkeerd af. : Dat is echt de enige tip die ik je kan en wil geven want zelf aan klungelen gaat voor ongelukken zorgen waar alleen maar slachtoffers bij gaan zijn.


Eh waar reageer je nu op met het ermee wegkomen?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 18:23

Tinkermuts schreef:
Ayasha schreef:
Eh nee. Dat is gewoon een hond die weet dat hij er mee weg komt.

Ts, asjeblieft, haal er iemand bij die jullie kan helpen want dit loopt verkeerd af. : Dat is echt de enige tip die ik je kan en wil geven want zelf aan klungelen gaat voor ongelukken zorgen waar alleen maar slachtoffers bij gaan zijn.


Eh waar reageer je nu op met het ermee wegkomen?

Het optrekken van de lip is niks ‘typisch rottweiler’. Dat is gewoon een hond die geen grenzen krijgt en nu dus zelf maar baas geworden is. Of dat nu een rottweiler, een mechel of een chihuahua is. Als je ze niet op voed doen ze het allemaal wel op een gegeven moment als ze wat feller zijn van karakter.

Positief opvoeden is allemaal heel mooi. Maar IMO bereik je met negeren niks. Gedrag dat geen schade toe brengt tot daar aan toe. Maar als je negeert dat ie gromt, op springt, dingen stuk maakt gaat die hond echt niet denken ‘oh ze negeert me dus dit mag vast niet.’

Ik denk dat men een beetje door geslagen is in dat hele positief opvoeden. Het resultaat is veel meer onopgevoede honden en als ze dan richting de 40kg gaan is dat ronduit gevaarlijk.

Hier worden ze veel beloont en er wordt per individu gekeken. Maar als ze grommen of op springen worden ze gecorrigeerd. De gevoeligste krijgt alleen een stemverheffing, de jongste die een soort bulldozer met hersenen is krijgt wel eens een tik als hij hapt (pup) of wordt bij zijn nekvel gepakt als ie na twee waarschuwingen nog eens dramt.

Met honden die 30 a 40kg worden kan je IMO niet riskeren dat jouw zin om alleen maar ‘flink zo’ te zeggen zijn dood wordt nadat ie een van jullie verwond.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 18:31

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik zo'n hond niet in huis wil, de combinatie van rassen vind ik nogal ongelukkig, en de raseigenschappen kunnen elkaar nogal negatief versterken. Als ik heel eerlijk ben vind ik dit een (te) grote overgang na een Cavalier, ik zou 'm terug doen of herplaatsen en een geschiktere hond zoeken

Tinkermuts

Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Help waar zijn we aan begonnen (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 18:42

Ik zeg volgens mij nergens dat alleen rottweilers dat doen dus snap het nog steeds niet zo.
Ik heb m'n hele zelfstandige levens al rottweilers en eigenlijk waren ze allemaal echt heel erg goed getraind en opgevoed en ze weten hier heel erg goed wat de grenzen zijn.
Maar wat mijn ervaring met ze is dat ze wel wat vlotter hun grenzen aangeven als bv een lab door de lip op te trekken.
En als mijn rottweiler dat doen weet ik dat ik die grens bereikt is, zou mooi zijn dat een hond helemaal niet meer mag waarschuwen.
En nee, ik ben ook niet van de oetsiekoetsjie opvoeding maar ben gewoon duidelijk tegen m'n honden, beloon goed gedrag maar negeer zeker niet al het slechte gedrag....
Maar ja hoor, andere rassen kunnen ook de lip optrekken, ben nog niet zo dom dat ik dat niet weet.

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 18:42

Een pup die na zeven maanden wordt gedumpt, in coronatijd, geeft te denken. De allergie-smoes wordt vaak gebruikt in dit soort situaties.
Je kunt er eigenlijk vanuit gaan dat deze hond de basisopvoeding en vertrouwen nog moet krijgen.
Wie weet komen jullie eruit met goede begeleiding, maar ga niet te lang aanmodderen.
Dapper dat je dit bespreekbaar maakt TS. Chapeau.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 18:56

Tinkermuts schreef:
Ik zeg volgens mij nergens dat alleen rottweilers dat doen dus snap het nog steeds niet zo.
Ik heb m'n hele zelfstandige levens al rottweilers en eigenlijk waren ze allemaal echt heel erg goed getraind en opgevoed en ze weten hier heel erg goed wat de grenzen zijn.
Maar wat mijn ervaring met ze is dat ze wel wat vlotter hun grenzen aangeven als bv een lab door de lip op te trekken.
En als mijn rottweiler dat doen weet ik dat ik die grens bereikt is, zou mooi zijn dat een hond helemaal niet meer mag waarschuwen.
En nee, ik ben ook niet van de oetsiekoetsjie opvoeding maar ben gewoon duidelijk tegen m'n honden, beloon goed gedrag maar negeer zeker niet al het slechte gedrag....
Maar ja hoor, andere rassen kunnen ook de lip optrekken, ben nog niet zo dom dat ik dat niet weet.

Als jouw rottweiler tegen jou,zijn baas,zijn lip optrekt zonder echt grondige reden bijv.dat je hem per ongeluk bezeert,zou je dat dan acceptabel vinden?Als een heel klein hondje dat zou doen dan zou ik er nog om lachen al mag die dat ook niet,maar bij zo'n groot sterk ras zou ik me serieuze zorgen gaan maken dat er bijtincidenten zouden kunnen gaan volgen.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:01

"Moest weg vanwege allergie"
Het valt me op dat moeilijk handelbare honden in de handen van incompente eigenaren zeer sterke veroorzakers zijn van "allergieën" met name tegen de tijd dat ze puppy af zijn.... :+

Tinkermuts

Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:02

Ow maar als mijn hond z'n lip optrok had ie daar wel gegronde reden voor, ik zeg ook niet dat ze het te pas of te onpas doen, ik zeg alleen dat die grens bij dit soort rassen wat sneller bereikt is dan bij bv een lab.
Ik snap niet helemaal waar ik zeg dat rottweilers zonder redenen zomaar hun lip op gaan trekken en dat alleen rottweilers dat doen, maar dat zal verder wel aan mij liggen.
Ik schreef alleen wat mijn ervaring is, prima, ik begrijp het denk ik gewoon niet, ook geen zin om Me verder te verdedigen over iets wat ik in mijn optiek helemaal niet gezegd of bedoeld heb.

Anyway ga TS haar topic ook niet verder vervuilend, fijn dat je kijkt wat jullie het beste kunnen gaan ondernemen, ik hoop dat je goede begeleiding vind of een andere oplossing wat in het belang van de hond is.
Succes
Laatst bijgewerkt door Tinkermuts op 03-10-21 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

speurneusc

Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:07

[/quote]
Als jouw rottweiler tegen jou,zijn baas,zijn lip optrekt zonder echt grondige reden bijv.dat je hem per ongeluk bezeert,zou je dat dan acceptabel vinden?Als een heel klein hondje dat zou doen dan zou ik er nog om lachen al mag die dat ook niet,maar bij zo'n groot sterk ras zou ik me serieuze zorgen gaan maken dat er bijtincidenten zouden kunnen gaan volgen.[/quote]

er zijn nuance s bekend wat betreft optrekken lip, zoals ik al aangaf het is bij sommige honden een manier van communiceren geworden, immers veel rottweilers hadden geen staart meer, om hun enthousiasme te tonen, of juist het star en en recht op houden van de staart als waarschuwing.

Ik heb met rottweilers getraind, grote sterke jongens die je in het donker echt niet tegen wil komen, een van de eerste keren begeleid over de katteloop bij agility, oww dat vonden ze leuk blijkbaar, lippen omhoog en soort van kwispelen met hun kont, helemaal kopjes geven als een kat, nou dat heeft bij mij een signaal van ik heb lol dit is leuk.... Maar heb ze ook meegemaakt met pakwerk, terwijl de boef met de mouw de baas aanviel en hele andere manier van lip optrekken en grommen... das 1 ding wat duidelijk was waarom hier gegromd werd...

maar om dat juist in te schatten en op te reageren, heb je iets meer kennis nodig dan het een x opvoeden van een cavaliertje...

Tinkermuts

Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Help waar zijn we aan begonnen (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:18

Dank speurneusc, jij kan het beter uitleggen haha

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:25

speurneusc schreef:
Als jouw rottweiler tegen jou,zijn baas,zijn lip optrekt zonder echt grondige reden bijv.dat je hem per ongeluk bezeert,zou je dat dan acceptabel vinden?Als een heel klein hondje dat zou doen dan zou ik er nog om lachen al mag die dat ook niet,maar bij zo'n groot sterk ras zou ik me serieuze zorgen gaan maken dat er bijtincidenten zouden kunnen gaan volgen.


er zijn nuance s bekend wat betreft optrekken lip, zoals ik al aangaf het is bij sommige honden een manier van communiceren geworden, immers veel rottweilers hadden geen staart meer, om hun enthousiasme te tonen, of juist het star en en recht op houden van de staart als waarschuwing.

Ik heb met rottweilers getraind, grote sterke jongens die je in het donker echt niet tegen wil komen, een van de eerste keren begeleid over de katteloop bij agility, oww dat vonden ze leuk blijkbaar, lippen omhoog en soort van kwispelen met hun kont, helemaal kopjes geven als een kat, nou dat heeft bij mij een signaal van ik heb lol dit is leuk.... Maar heb ze ook meegemaakt met pakwerk, terwijl de boef met de mouw de baas aanviel en hele andere manier van lip optrekken en grommen... das 1 ding wat duidelijk was waarom hier gegromd werd...

maar om dat juist in te schatten en op te reageren, heb je iets meer kennis nodig dan het een x opvoeden van een cavaliertje...[/quote]
Op die manier begrijp ik het beter. Honden met rechtopstaande oren hebben dat IMO in hun oren-spel. Die hebben veel meer communicatie in de oren. Herders iig.

Edit: ik heb de quote verkloot.. :o

imaudy
Berichten: 5015
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Help waar zijn we aan begonnen (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:31

Ik heb echt slechte ervaringen met Rotweilers en Berner Senners en kruisingen daarvan. Neem dan nog het niet terughoudende van de lab en je heb een hond die best wel makkelijk tot bijten over kan gaan. Hij waarschuwt al..dat is dan nog "aardig" van hem. Hij laat weten dat je erg op moeten passen..
Ik zou de hond wegdoen..

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:32

Dit klinkt als een hond voor een ervaren, zelfverzekerde eigenaar die een rustige en voorspelbare situatie kan creëren thuis. Niet voor een druk gezin met jonge kinderen wat een cavalier gewend is.
Geeft niks, je verwachtingen kunnen nou eenmaal niet uitkomen.
Persoonlijk, ik zou de hond herplaatsen.

office
Berichten: 803
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:43

Mijn eerste hond was een doberpit (dobermann/pitbull ) uit het asiel.Ik zag alleen z’n leuke kop niet wat een pittige kruising hij was.Jeugdige overmoed denk ik.
Ik zei “ als je me niet bijt dan gaan we samen gelukkig worden “.En hij was echt moeilijk maar zo lief voor mij.Hij was 13 maanden en ik z’n derde eigenaar.Als ik hem ook weg gedaan had was hij van hand tot hand gegaan dat moet je niet willen vind ik.Je houd van dieren,je kiest ervoor dan ga je er ook voor.Maar zo denk ik hè.
Niet iedereen is zo.Hij was al mijn inzet waard wat een geweldig dier .

Sjaco
Berichten: 375
Geregistreerd: 31-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:48

Majabeestje schreef:
Dit klinkt als een hond voor een ervaren, zelfverzekerde eigenaar die een rustige en voorspelbare situatie kan creëren thuis. Niet voor een druk gezin met jonge kinderen wat een cavalier gewend is.
Geeft niks, je verwachtingen kunnen nou eenmaal niet uitkomen.
Persoonlijk, ik zou de hond herplaatsen.


Waar heb je "druk gezin met jonge kinderen" gelezen?

HHorseA
Berichten: 681
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:09

office schreef:
Mijn eerste hond was een doberpit (dobermann/pitbull ) uit het asiel.Ik zag alleen z’n leuke kop niet wat een pittige kruising hij was.Jeugdige overmoed denk ik.
Ik zei “ als je me niet bijt dan gaan we samen gelukkig worden “.En hij was echt moeilijk maar zo lief voor mij.Hij was 13 maanden en ik z’n derde eigenaar.Als ik hem ook weg gedaan had was hij van hand tot hand gegaan dat moet je niet willen vind ik.Je houd van dieren,je kiest ervoor dan ga je er ook voor.Maar zo denk ik hè.
Niet iedereen is zo.Hij was al mijn inzet waard wat een geweldig dier .



Dit <3

_Mir
Berichten: 1357
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Help waar zijn we aan begonnen (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:34

Lip optrekken in combi met dat stukje rottweiler wat erin zit... ik zou er maar voorzichtig mee zijn <<)

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:42

_Mir schreef:
Lip optrekken in combi met dat stukje rottweiler wat erin zit... ik zou er maar voorzichtig mee zijn <<)


En dan nog een stukje berghond erin..

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:44

Ayasha schreef:
Tinkermuts schreef:
Ik kan het beamen dat de lip optrekken idd wel ook iets vd rottweiler is, bij de mijne zijn het wel echt duidelijke waarschuwingen dat je niet verder door moet zetten.
Ik denk eigenlijk wel dat deze hond niet echt op z'n plaats is bij jullie.
Cavaliers vind ik zo'n beetje het meest vriendelijke en makkelijke ras wat er is, en de kruising wat jullie nu hebben zitten echt lastige rassen door.
Eigenlijk hadden jullie dit vooraf al wel kunnen zien, maar daar heb je nu niets meer aan.
Hij is er net en heeft veel tijd nodig om te wennen, dat dingen eten is denk ik ook flink stress gedrag.
Ik denk dat jullie hele goede begeleiding nodig hebben, de kinderen niet alleen met hem laten en al helemaal niet ermee laten wandelen.
Hier gaat heel veel tijd inzitten, wil je dit allemaal niet dan herplaatsen want anders is het wachten dat er iets behoorlijk mis gaat, en dan zijn er alleen maar verliezers.

Eh nee. Dat is gewoon een hond die weet dat hij er mee weg komt.

Ts, asjeblieft, haal er iemand bij die jullie kan helpen want dit loopt verkeerd af. : Dat is echt de enige tip die ik je kan en wil geven want zelf aan klungelen gaat voor ongelukken zorgen waar alleen maar slachtoffers bij gaan zijn.


Inderdaad,
Ik zelf heb ook een rottweiler en ik ken mensen met wel 3 rottweilers in een huishouden. Maar lip optrekken ken ik niet, maar van begin af aan goed aangepakt.
Ook in het begin als die iets pakte , ruilde ik voor een snoepje.
Birdie is 9 maanden en als ze nu iets pakt is het los, en dan laat ze gelijk los.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Help waar zijn we aan begonnen (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:51

Ik denk dat ts er ook wel voor wil gaan. Maar ze is niet alleen, er lopen nog een paar pubers rond geloof ik, en het is een hond met een verleden, waar nooit het hele verhaal bij verteld wordt en die niet bang is om te dreigen... Das wel wat anders dan een hond die je van pup af hebt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Help waar zijn we aan begonnen (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:55

Birdie: ruilen doen we hier ook. We hebben dat hier ook als commando nu. Als we ‘ruilen’ zeggen spuwen ze wat ze vast hebben uit. _O- (er was een muis die heel dankbaar was voor dat commando. _O- ondergekwijld maar levend en wel sprintte ze weg. _O-

joykel

Berichten: 336
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-21 22:01

Billy schreef:
Ik denk dat ts er ook wel voor wil gaan. Maar ze is niet alleen, er lopen nog een paar pubers rond geloof ik, en het is een hond met een verleden, waar nooit het hele verhaal bij verteld wordt en die niet bang is om te dreigen... Das wel wat anders dan een hond die je van pup af hebt.

Dit klopt precies. We hebben geen kleine kinderen, zoals ik al schreef zijn ze alleen thuis als wij er niet zijn. Ze zijn tussen de 17 en 21 jaar.
Verder lees ik heel veel reacties alleen gericht op rottweilers. Het is een halve labrador ( moeder) en de vader was een rottweilerxberner sennen.
Verder heb ik wel ervaring. Tuurlijk is een cavalier de gemakkelijkste hond om op te voeden ( we hadden er 3). Daarvoor heb ik een rottweiler x pitbull en een rottweiler gehad. De kruising met 4 maanden uit asiel gehaald. Heeft bloed zweet en tranen gekost maar werd uiteindelijk mijn alles en heb ik enorm van mogen genieten 14 jaar lang.
Maar mijn partner en sommige kinderen thuis hebben geen ervaring met honden, ( behalve de cavaliers) daar zit mijn angst.

Ik ben heel blij met de adviezen en probeer overal wat uit te halen, natuurlijk heeft iedereen en eigen mening en is het lastig advies geven op basis van de weinige informatie zonder de hond te kennen.
Een tik als correctie of bij het nekvel pakken lijdt bij hem tot echt boos worden, proberen te bijten ipv speels happen. Ik ben niet bang voor hem maar ik denk ook dat dat gevaarlijk is bij mensen die weinig ervaring hebben. Dat respect had hij op deze leeftijd al moeten hebben. En dat kan hij zeker nog leren. De vraag is of wij hem dat kunnen bieden. Hij heeft nog een heel leven voor hem en dat moet wel een leuk leven worden…

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 22:06

joykel schreef:
Dit klopt precies. We hebben geen kleine kinderen, zoals ik al schreef zijn ze alleen thuis als wij er niet zijn. Ze zijn tussen de 17 en 21 jaar.
Verder lees ik heel veel reacties alleen gericht op rottweilers. Het is een halve labrador ( moeder) en de vader was een rottweilerxberner sennen.
Verder heb ik wel ervaring. Tuurlijk is een cavalier de gemakkelijkste hond om op te voeden ( we hadden er 3). Daarvoor heb ik een rottweiler x pitbull en een rottweiler gehad. De kruising met 4 maanden uit asiel gehaald. Heeft bloed zweet en tranen gekost maar werd uiteindelijk mijn alles en heb ik enorm van mogen genieten 14 jaar lang.
Maar mijn partner en sommige kinderen thuis hebben geen ervaring met honden, ( behalve de cavaliers) daar zit mijn angst.

Ik ben heel blij met de adviezen en probeer overal wat uit te halen, natuurlijk heeft iedereen en eigen mening en is het lastig advies geven op basis van de weinige informatie zonder de hond te kennen.
Een tik als correctie of bij het nekvel pakken lijdt bij hem tot echt boos worden, proberen te bijten ipv speels happen. Ik ben niet bang voor hem maar ik denk ook dat dat gevaarlijk is bij mensen die weinig ervaring hebben. Dat respect had hij op deze leeftijd al moeten hebben. En dat kan hij zeker nog leren. De vraag is of wij hem dat kunnen bieden. Hij heeft nog een heel leven voor hem en dat moet wel een leuk leven worden…

En dat is voor jou een reden om dat dan vooral niet te doen?

Hoe corrigeer jij deze hond? Hoe weet deze hond wat mag en wat niet?

Waar het vooralsnog op neer blijft komen lijkt me dat deze hond niet bij jullie past en dat jullie nog steeds op weg zijn naar accidenten.

Dorus

Berichten: 13204
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 22:08

Ayasha schreef:
joykel schreef:
Dit klopt precies. We hebben geen kleine kinderen, zoals ik al schreef zijn ze alleen thuis als wij er niet zijn. Ze zijn tussen de 17 en 21 jaar.
Verder lees ik heel veel reacties alleen gericht op rottweilers. Het is een halve labrador ( moeder) en de vader was een rottweilerxberner sennen.
Verder heb ik wel ervaring. Tuurlijk is een cavalier de gemakkelijkste hond om op te voeden ( we hadden er 3). Daarvoor heb ik een rottweiler x pitbull en een rottweiler gehad. De kruising met 4 maanden uit asiel gehaald. Heeft bloed zweet en tranen gekost maar werd uiteindelijk mijn alles en heb ik enorm van mogen genieten 14 jaar lang.
Maar mijn partner en sommige kinderen thuis hebben geen ervaring met honden, ( behalve de cavaliers) daar zit mijn angst.

Ik ben heel blij met de adviezen en probeer overal wat uit te halen, natuurlijk heeft iedereen en eigen mening en is het lastig advies geven op basis van de weinige informatie zonder de hond te kennen.
Een tik als correctie of bij het nekvel pakken lijdt bij hem tot echt boos worden, proberen te bijten ipv speels happen. Ik ben niet bang voor hem maar ik denk ook dat dat gevaarlijk is bij mensen die weinig ervaring hebben. Dat respect had hij op deze leeftijd al moeten hebben. En dat kan hij zeker nog leren. De vraag is of wij hem dat kunnen bieden. Hij heeft nog een heel leven voor hem en dat moet wel een leuk leven worden…

En dat is voor jou een reden om dat dan vooral niet te doen?

Hoe corrigeer jij deze hond? Hoe weet deze hond wat mag en wat niet?

Waar het vooralsnog op neer blijft komen lijkt me dat deze hond niet bij jullie past en dat jullie nog steeds op weg zijn naar accidenten.

Je moet de zin die erna komt ook meenemen, en dan met name het tweede deel.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 22:10

Die nam ik mee toen ik zei dat deze hond dan simpelweg niet in het gezin past. Als ze op deze manier door gaan gaat het niet beteren.