Help waar zijn we aan begonnen (hond)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Help waar zijn we aan begonnen (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 22:36

Het is echt geen schande om te herplaatsen in dit geval, vooral omdat je aangeeft dat de rest van het gezin een pakweg minder ervaring heeft. Wel zou ik zorgen dat je echt een goed huisje vind dus flink huiswerk doen :)

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 22:51

Poeh, moeilijke situatie! Ik lees dat jullie graag een hond wilden als aanvulling op jullie gezin, nu hebben jullie een hond waar iedereen zich aan moet aanpassen.
Er zijn al goede adviezen gegeven, vooral zorg voor goede (privè)begeleiding/cursus. Jullie moeten als gezin ervoor zorgen dat je op 1 lijn staat. Mocht iemand een steek laten vallen, dan zetten jullie als gezin direct 2 stappen terug. Iedereen moet consequent zijn tav de hond. Hij is nu ‘nog maar’ 7 maanden, de grootste uitdagingen komen nog. Hou er rekening mee dat jullie zeker een jaar lang middenin de puberteit zitten met hem en dat dit een intensieve tijd kan zijn.
Ik vraag me af of hij wel goed gecorrigeerd wordt. Je moet dit precies goed timen, zodat de hond de link kan leggen. Als de hond denkt onterecht te worden bestraft, kan hij als reactie boos worden of bijten. Overigens probeer ik dit gedrag niet goed te praten, want dat is het niet. Maar hij moet wel weten dat hij niet de baas is.
In en om huis moet ook iedereen zn troep opruimen, zorg ervoor dat de hond niets te pakken kan krijgen. Biedt hem wel wat anders aan, bijvoorbeeld speelgoed van Kong waar hij op kan kluiven. En dan niet 1, maar verschillende (hufterproof) speeltjes.
Bij het lezen van jouw verhaal dacht ik er ook aan of deze hond niet beter terecht zou zijn op een erf. Maar ook daar moet iemand met verstand van zaken de hond begeleiden. Overleg dit desnoods met een hondengedragsdeskundige.
Hoe groot/zwaar is jullie hond nu?

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 23:44

Zo jong al dit gedrag laten zien vind ik best zorgelijk, helemaal in combinatie met de rassen die erin zitten.
Je moet van goede huize komen omdat echt in goede banen te leiden. Vraag je zelf af of jullie daar oprecht toe in staat zijn.

Onze JR van bijna 10 maanden kunnen we soms wel achter het behang plakken. Maar er zit geen spoortje kwaad in, nog nooit gegromd, lelijk gedaan, lip opgetrokken of wat dan ook. Ik zou dat bij zo'n formaatje hond al naar vinden, laat staan bij zo'n grote.

joykel

Berichten: 336
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-21 00:14

office schreef:
Mijn eerste hond was een doberpit (dobermann/pitbull ) uit het asiel.Ik zag alleen z’n leuke kop niet wat een pittige kruising hij was.Jeugdige overmoed denk ik.
Ik zei “ als je me niet bijt dan gaan we samen gelukkig worden “.En hij was echt moeilijk maar zo lief voor mij.Hij was 13 maanden en ik z’n derde eigenaar.Als ik hem ook weg gedaan had was hij van hand tot hand gegaan dat moet je niet willen vind ik.Je houd van dieren,je kiest ervoor dan ga je er ook voor.Maar zo denk ik hè.
Niet iedereen is zo.Hij was al mijn inzet waard wat een geweldig dier .

Ik neem een dier tot aan zijn dood. Dat is ook mijn instelling. Maar ik vind ook dat je ( of ik in dit geval) moet kunnen toegeven dat je fout zat met je inschatting. En is het dan altijd in het belang van het dier om het maar te houden omdat je ervoor moet gaan?
Geloof me, ik heb het er ontzettend moeilijk mee! En mocht ik de beslissing nemen dat ons gezin niet de geschikte plek is voor hem dan zal ik zorgen dat een nieuwe eigenaar exact weet wat mijn ervaringen met hem zijn en ik de volle overtuiging heb dat iemand wel hem de begeleiding kan geven die hij nodig heeft.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 00:29

Verleden jaar heb ik een hond rechtstreeks van de fokker gekocht. Die was toen 1 jaar en 7 maanden. Heel duidelijk aangegeven wat ik zocht en kon bieden, dit zou allemaal geen probleem zijn.
Tijdens kennis maken ging het super, rit naar huis en eerste wandelingen ook maar toen bleek de hond voor mij heel wat maatjes te groot te zijn.
Ervaren mensen erbij gehaald die stuk voor stuk aangaven dat de fokker nooit zo een hond aan mij had mogen verkopen en dat het echt heel veel bloed, zweet en tranen zou vergen. Gezien ik haar niet kon geven wat ze nodig had, de fokker haar niet terug wilde (ze was toen 1.5 week bij mij) heb ik met hulp van een bokker een nieuwe plek voor haar gevonden. Die mensen hebben haar heropgevoed en vandaar uit met het eerlijke verhaal geplaatst bij iemand die wel met haar om kan gaan en kan geven wat ze nodig heeft.

Ik ben zeker ook van het principe dat wat komt blijft, maar je moet ook eerlijk zijn naar de hond toe. De hond heeft niks aan dat soort principes als er niet aan zijn behoeftes kan worden voldaan en hij eigenlijk daardoor stress ervaart en ongewenst gedrag aanleert.
Voor wie doe je het dan.

In jouw geval ts zou ik zeker een goede gedragstherapeut laten meekijken en heel goed luisteren en kijken naar wat de rest van je gezin wilt en kan. Iedereen moet op een lijn zitten. Juist als je dan aangeeft daarna dat de hond beter af is ergens anders is dat het meest eerlijke wat je voor hem kan doen en ook naar de rest van je gezin toe.
Dat is geen verloochenen van een principe maar juist rekening houden met degene om wie het draait, niet wat de buitenwereld ervan denkt te moeten vinden.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 05:34

TS wat vinden de thuis wonende kinderen van de hond. Zien zij het zitten om met de hond aan de slag te gaan? Een hond als dit kan niet met een iemand op cursus of trainen. Hier moet het hele gezin achter staan en betrokken bij zijn.

joykel

Berichten: 336
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Limburg

Re: Help waar zijn we aan begonnen (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-21 07:18

De thuis wonende kinderen vinden hem erg lief. De een heeft meer met hem dan de andere. Een dochter laat hij eigenlijk gewoon met rust, de andere blijft hij continue vragen om te spelen en deze daagt hij ook uit en probeert hij op te gaan rijden. Zij is niet bang voor hem maar kan hem ook lastig aan om dat gedrag te corrigeren.
En om de vraag te beantwoorden of iedereen er achter staat om met hem aan de slag te gaan; ik ben bang van niet.. niet in de mate die hij nodig heeft….

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 07:20

joykel schreef:
De thuis wonende kinderen vinden hem erg lief. De een heeft meer met hem dan de andere. Een dochter laat hij eigenlijk gewoon met rust, de andere blijft hij continue vragen om te spelen en deze daagt hij ook uit en probeert hij op te gaan rijden. Zij is niet bang voor hem maar kan hem ook lastig aan om dat gedrag te corrigeren.
En om de vraag te beantwoorden of iedereen er achter staat om met hem aan de slag te gaan; ik ben bang van niet.. niet in de mate die hij nodig heeft….

Dan is de enige juiste keuze om hem te herplaatsen, hoe verdrietig dat ook is.

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 07:36

Je geeft aan dat hij voldoende beweging krijgt...is dat echt zo? Als jullie werken en hij zit de hele dag in huis en savonds wordt er flink gewandeld heeft hij overdag nog steeds gewoon teveel energie. Wat overigens niet zo vreemd zou zijn voor een hond die gewend is de hele dag zelfstandig binnen en buiten te mogen. Dit is nogal een verandering voor hem en teveel energie doet een goed opgevoede hond nog onopgevoed lijken. Het is maar even een puntje van aandacht.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 07:47

Dan denk ik dat dit niet de juiste hond is op de juiste plaats. Verder eens met Bigone, Billy en Kuggur.
Ik zou hem herplaatsen. Dit is niet de juiste hond voor jullie. Zoek gewoon een leuke familiehond waar jullie allemaal blij van worden.

Schuur_

Berichten: 4882
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Help waar zijn we aan begonnen (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 08:13

Ik zeg ook herplaatsen. Dit is zo een ondoordachte mix. Dat die half labrador is, is echt geen verzachtend gedeelte. Labradors zijn jacht- en werkhonden. Zet daar nog een berghond en erf/waakhond bij en je hebt een flink pittige combinatie.

Hij zit ook nog vol in de puberteit en vraagt veel energie. Wat is genoeg beweging? En hoe is dit gedoseerd? Doe hem weg naar iemadn die er verstand van heeft en als je dan per se een hond wilt kies dan iets makkelijkers en haal hem weg bij een fatsoenlijke fokker ipv Marktplaats herplaatser

sasja0705
Berichten: 1973
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Help waar zijn we aan begonnen (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 08:16

Ik ben nooit zo van het "ras-specifieke" want een hond is een hond en een individu met dus verschillende karakters.
Ik ga absoluut mee met de anderen wat betref "Corona-allergie"
Maar wij hebben het hier dus over eeb 7/8 maanden oude pup.
Die dus kennelijk een hoop opvoeding gemist heeft, maar is nog lang niet een verloren strijd, haha.
En juist dat er al grote kinderen zijn in huis maakt het wel makkelijker.
Een gedragskundige is leuk, maar ik zie hier echt geen werkelijke probleem gedrag. Even alleen een hoop onopgevoede bol energie.
Imo is het het belangrijkste om eerst met familie om tafel te zitten en hier bepaalde regels op te stellen, zodat iedereen in bepaalde situaties gelijk handelt. En de hond van iedereen hetzelfde respons krijgt.
En voor de hond ook een structuur en regels.

Lip dreigend optrekken,speels happen of dreigen met happen zijn uit het boze.
Punt.
Ik ben niet van slaan of überhaupt geweld, maar op zo een moment krijgt een hond van mij een knauw dat hij definitiv weet tot hier en niet verder.
En alles wat hij goed doet belonen, uitbundig maar niet zo uitbundig dat hij doordraaid.
Ik heb het ook niet zo met all die roedeltheorien maar feit is dat een hond nooit een ranghogere iets zo maar mag afpakken. Natuurlijk wordt het geprobeerd- maar ook direct gecorrigeerd en de "dief" weet duidelijk waar hij aan toe is.

Belangrijk is om eerst vast te stellen: willen jullie de hond werkelijk houden - dus niet alleen jij, maar de gehele familie. Alle leden moeten het willen en dan bereid zijn om mee te werken.
En dan aan de slag.
Hij heeft niets geleerd, is in de puberteit- maar wat ik lees is het absoluut geen valse hond.
Dus imo niet moeilijker maken als het daadwerkelijk is

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Help waar zijn we aan begonnen (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 08:20

As ik het opdringerige gedrag naar het ene kind zie, drammen en proberen te rijden, gaan er bij mij toch alarmbellen rinkelen. Maar zo te zien een hele hoop bokkers die goed met dit dier overweg zouden kunnen... Misschien wil een van hen de hond wel overnemen :)

joykel

Berichten: 336
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-21 08:20

livo schreef:
Je geeft aan dat hij voldoende beweging krijgt...is dat echt zo? Als jullie werken en hij zit de hele dag in huis en savonds wordt er flink gewandeld heeft hij overdag nog steeds gewoon teveel energie. Wat overigens niet zo vreemd zou zijn voor een hond die gewend is de hele dag zelfstandig binnen en buiten te mogen. Dit is nogal een verandering voor hem en teveel energie doet een goed opgevoede hond nog onopgevoed lijken. Het is maar even een puntje van aandacht.

In de ochtend wordt hij uitgelaten, dat krijgt hij eten. dan in de middag nog dik een uur wandelen , dan na het avondeten nog een uur en voor het slapen gaan een kleine ronde. Tussendoor rent hij nog in de tuin rond . Genoeg beweging lijkt me. Af en toe moet je hem eerder verplicht rust geven want zijn energie lijkt nooit op.
Maar dat is de huidige situatie, straks zal hij overdag langer alleen moeten zijn .

Verder bedankt voor alle reacties. Ik merk dat er bij mij een groot stuk schuldgevoel mee speelt. Zo was het nooit de bedoeling geweest en ik heb er veel moeite me mee om hem weer te herplaatsen. Maar ik moet natuurlijk ook aan zijn belang denken.

joykel

Berichten: 336
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-21 08:23

sasja0705 schreef:
Ik ben nooit zo van het "ras-specifieke" want een hond is een hond en een individu met dus verschillende karakters.
Ik ga absoluut mee met de anderen wat betref "Corona-allergie"
Maar wij hebben het hier dus over eeb 7/8 maanden oude pup.
Die dus kennelijk een hoop opvoeding gemist heeft, maar is nog lang niet een verloren strijd, haha.
En juist dat er al grote kinderen zijn in huis maakt het wel makkelijker.
Een gedragskundige is leuk, maar ik zie hier echt geen werkelijke probleem gedrag. Even alleen een hoop onopgevoede bol energie.
Imo is het het belangrijkste om eerst met familie om tafel te zitten en hier bepaalde regels op te stellen, zodat iedereen in bepaalde situaties gelijk handelt. En de hond van iedereen hetzelfde respons krijgt.
En voor de hond ook een structuur en regels.

Lip dreigend optrekken,speels happen of dreigen met happen zijn uit het boze.
Punt.
Ik ben niet van slaan of überhaupt geweld, maar op zo een moment krijgt een hond van mij een knauw dat hij definitiv weet tot hier en niet verder.
En alles wat hij goed doet belonen, uitbundig maar niet zo uitbundig dat hij doordraaid.
Ik heb het ook niet zo met all die roedeltheorien maar feit is dat een hond nooit een ranghogere iets zo maar mag afpakken. Natuurlijk wordt het geprobeerd- maar ook direct gecorrigeerd en de "dief" weet duidelijk waar hij aan toe is.

Belangrijk is om eerst vast te stellen: willen jullie de hond werkelijk houden - dus niet alleen jij, maar de gehele familie. Alle leden moeten het willen en dan bereid zijn om mee te werken.
En dan aan de slag.
Hij heeft niets geleerd, is in de puberteit- maar wat ik lees is het absoluut geen valse hond.
Dus imo niet moeilijker maken als het daadwerkelijk is

Ik kan me helemaal vinden in je reactie. Ik geloof ook absoluut niet dat hij vals of gemeen is. Alleen een puber die te weinig opvoeding heeft gehad met veel energie.
Alleen heeft hij een consequente opvoeding nodig waarbij duidelijke grenzen gesteld worden en die kan niet iedereen in het gezin hem geven..

sasja0705
Berichten: 1973
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 09:22

Ik kan me helemaal vinden in je reactie. Ik geloof ook absoluut niet dat hij vals of gemeen is. Alleen een puber die te weinig opvoeding heeft gehad met veel energie.
Alleen heeft hij een consequente opvoeding nodig waarbij duidelijke grenzen gesteld worden en die kan niet iedereen in het gezin hem geven..[/quote]


Dan is het dus zaak om echt met de familie om tafel te zitten en een eerlijke inschatting van de situatie en het belang van de hond te maken.
En ook de situaties bekijken, in hoe verre "niet iedereen" die consequenties kan geven.
Vooral als hij later ( wat is later ?) langer alleen thuis moet blijven.

Het is absoluut geen schande om toe te geven dat men mischien zich vergist heeft in de aanschaf van een bepaald dier.
Het is een nobele gedachte om een dier aan te schaffen en "het blijft " tot zijn einde.

Maar als het niet past, dan past het niet .
Dan kun je het wel nog "passend" krijgen maar overwegen wat hiervoor nodig is en of haalbaar.
Jij weet het beste om jouw gezin, jullie situatie, wat de mogelijkheden zijn (of niet), wat de plannen.
Het heeft weinig nut om zich nu in alle bochten te wringen om uiteindelijk toch vast te stellen, dat het niet zo lukt als jullie dat zouden willen.

Het is een nu nog jonge hond en als jullie gezamenlijk ervoor gaan kan het de perfecte gezinshond, huishond worden.
Kan ook zijn dat een druk huishouden bij een - nog- drukke hond, averechts blijft werken.
Maar je kan ook zeggen : ik wil niet dokteren en zoek een ander huisje.
Daar is echt niets mis mee.

Maar alles staat en valt met jouw en jouw gezin

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Help waar zijn we aan begonnen (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 10:09

Ts geeft aan dat de hond een correctie niet accepteert maar dan juist boos wordt.Ik vind dat dit in de gevarenzone komt.Vandaag of morgen komt er een bijtincident,dan moet de hond echt weg,maar dan wordt hij heel moeilijk herplaatsbaar omdat hij dan in de fout is gegaan,dat stigma blijft eraan kleven en terecht omdat je geen herhaling wil.Ik persoonlijk zou hem nu herplaatsen bij iemand die hem aankan .Dat is helemaal geen schande maar juist verstandig! En ook beter voor de hond want als die iemand echt zwaar zou verwonden is het vaak exit hond.Dat moet je zien te voorkomen.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 14:00

anjali schreef:
Ts geeft aan dat de hond een correctie niet accepteert maar dan juist boos wordt.Ik vind dat dit in de gevarenzone komt.Vandaag of morgen komt er een bijtincident,dan moet de hond echt weg,maar dan wordt hij heel moeilijk herplaatsbaar omdat hij dan in de fout is gegaan,dat stigma blijft eraan kleven en terecht omdat je geen herhaling wil.Ik persoonlijk zou hem nu herplaatsen bij iemand die hem aankan .Dat is helemaal geen schande maar juist verstandig! En ook beter voor de hond want als die iemand echt zwaar zou verwonden is het vaak exit hond.Dat moet je zien te voorkomen.


Helemaal mee eens.
Daarbij, de hond heeft niets aan jouw schuldgevoel (even hard gezegd). Het is geen schande dat je het hebt onderschat of dat de hond nou eenmaal gedrag vertoont wat je niet had voorzien. En dat hij dan weer ergens anders moet wonen, dat zij zo, hij went wel.
Zou hij niet heel geschikt zijn als erfhond op een boerderij? Omdat hij ook zo graag buiten is..

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Help waar zijn we aan begonnen (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 14:27

Je hebt voor een pittige kruising gekozen, zeker in een huishouden met mensen die minder ervaring hebben met honden en kinderen had ik deze nooit aangeraden.

Je wilt een gezinshond waar je ook van verwacht dat je kids er mee overweg kunnen, dat is hij duidelijk niet.

Wat je kan doen? Nu snel een gedragsdeskundige inschakelen die met jullie allemaal gaat trainen of, een goede plek voor de hond zoeken. Schakel daar ook iemand voor in die dit kan begeleiden, ga dat niet op eigen houtje doen, hier zijn organisaties voor.

joykel

Berichten: 336
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-21 14:39

Majabeestje schreef:
Helemaal mee eens.
Daarbij, de hond heeft niets aan jouw schuldgevoel (even hard gezegd). Het is geen schande dat je het hebt onderschat of dat de hond nou eenmaal gedrag vertoont wat je niet had voorzien. En dat hij dan weer ergens anders moet wonen, dat zij zo, hij went wel.
Zou hij niet heel geschikt zijn als erfhond op een boerderij? Omdat hij ook zo graag buiten is..


Aan de ene kant zou hij heel geschikt zijn als erfhond, hij wil het liefst buiten zijn, maar aan de andere kant is het ook wel een knuffel, hij vindt het heerlijk geaaid te worden.

mvdbijl schreef:
Je hebt voor een pittige kruising gekozen, zeker in een huishouden met mensen die minder ervaring hebben met honden en kinderen had ik deze nooit aangeraden.

Je wilt een gezinshond waar je ook van verwacht dat je kids er mee overweg kunnen, dat is hij duidelijk niet.

Wat je kan doen? Nu snel een gedragsdeskundige inschakelen die met jullie allemaal gaat trainen of, een goede plek voor de hond zoeken. Schakel daar ook iemand voor in die dit kan begeleiden, ga dat niet op eigen houtje doen, hier zijn organisaties voor.


ik heb een verkeerde inschatting gemaakt, dat weet ik inmiddels.. en dat kan ik niet terug draaien.
wel zorgen dat mocht hij een nieuwe baas krijgen dat deze beter op de hoogte is van wat te verwachten is met hem.

hij komt uit een gezin met kleine kinderen, mij is gezegd dat het de ideale huishond zou zijn en ik heb daar ook niet aan getwijfeld, slechte inschatting achteraf.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Help waar zijn we aan begonnen (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 14:43

Als het hele gezin er voor wil gaan, dan ook het hele gezin meenemen naar trainingen en andere activiteiten toe met de hond zodat ook zij leren om te gaan met het karakter. Gelukkig zijn ze wel in de leeftijd dat ze begrijpen waarom dit nodig is.

Ik zou niet wachten met het inschakelen van hulp, hoe eerder hoe beter denk ik voordat de hond echt niet meer weet waar hij aan toe is en er gevaarlijke situaties ontstaan.

DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 14:47

Citaat:
Aan de ene kant zou hij heel geschikt zijn als erfhond, hij wil het liefst buiten zijn, maar aan de andere kant is het ook wel een knuffel, hij vindt het heerlijk geaaid te worden.

het een hoeft het ander niet uit te sluiten natuurlijk.

Hier onze Rottweiller X herder zou ook niet genoeg hebben aan een uurtje wandelen.
Heeft echt veel gehad aan zijn club trainingen, want dan moet hij denken: Pion, rent naar het vak, je ziet hem denken, onee baasje zei pion :D
En we kunnen niet wachten tot de vervolgcursus weer op start.

En is hier veel buiten bezig.
Nu ligt hij weer op de bank, maar een uur geleden was hij ik denk een muis aan het zoeken in het houthok.
Samen met zijn maatje de jack russel zijn ze daar dan heel intensief bezig.
Gaan ook mee stallen mesten enz. Dan zijn ze daar weer in de weer achter het stro enz.

Jack russell hebben we overigens ook van marktplaats af, beestje was te druk.5 maanden oud.
Ja in een tussenwoning en je doet er geen drol mee als een stukje wandelen snap ik dat wel.

En dat is bij erg veel rassen zo.
Die hebben veeeeeel meer nodig dan een wandeling.

Dus ook bij een volgende, houd dat in gedachte.

Dagahra

Berichten: 881
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 14:48

joykel schreef:
Majabeestje schreef:
Helemaal mee eens.
Daarbij, de hond heeft niets aan jouw schuldgevoel (even hard gezegd). Het is geen schande dat je het hebt onderschat of dat de hond nou eenmaal gedrag vertoont wat je niet had voorzien. En dat hij dan weer ergens anders moet wonen, dat zij zo, hij went wel.
Zou hij niet heel geschikt zijn als erfhond op een boerderij? Omdat hij ook zo graag buiten is..


Aan de ene kant zou hij heel geschikt zijn als erfhond, hij wil het liefst buiten zijn, maar aan de andere kant is het ook wel een knuffel, hij vindt het heerlijk geaaid te worden.


Oh maar erfhonden worden ook geaaid en geknuffeld. Hond van schoonouders komt alleen in de keuken en verder is ze een erfhond.

Maar het beestje gaat mee koeien ophalen, gaat mee op de trekker, mee met draad verzetten, mee voer halen. Is de hele dag in de weer, met schoonouders.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Help waar zijn we aan begonnen (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 14:54

Ik denk dat nu je dit zelf goed inziet je snel moet schakelen, ik kan mij namelijk voorstellen dat je wellicht bang voor de hond raakt, hem anders gaat benaderen?

Schakel hulp in en hou ook zeker in je achterhoofd dat het geen falen is als je er voor zorgt dat hij een leuk nieuw adres krijgt waar hij op zijn plek is.

joykel

Berichten: 336
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-21 14:57

mvdbijl schreef:
Ik denk dat nu je dit zelf goed inziet je snel moet schakelen, ik kan mij namelijk voorstellen dat je wellicht bang voor de hond raakt, hem anders gaat benaderen?

Schakel hulp in en hou ook zeker in je achterhoofd dat het geen falen is als je er voor zorgt dat hij een leuk nieuw adres krijgt waar hij op zijn plek is.


bang ben ik niet voor hem, nogmaals, er zit geen kwaad in, alleen onbegrip. dat er iets moet gebeuren weet ik, we zijn als gezin hierover in overleg. als een keuze gemaakt wordt moet iedereen hier achter staan en als we hem willen houden moet voor iedereen duidelijk zijn wat verwacht wordt.
En mocht hij niet blijven is een geschikte baas ook niet 1,2,3 gevonden