Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Phaléne’s Candy Worldwide U1 nestje! - volg mee!

 
Profiel   

Hoi mede dierenliefhebbers! :wave:

Het was een tijdje stil bij mij in de hamstery. Door drukte ivm mijn examens, mijn boek (die nu on hold staat maar BIJNA klaar is) en het opstarten van onze vereniging, de NHLV, had ik wat minder dames in de hamstery dan normaal.
Dat was wel even fijn, maar na een tijdje werd het naar mijn idee wel heel leeg met twee zusjes als enige dametjes, omdat mijn andere dame niet drachtig werd. :')
Gelukkig zijn die twee zusjes, Korenbloem en Buttercup van het bloemmennestje, inmiddels oud genoeg voor hun nestjes. :):)
Buttercup is een zilverhoning langhaar en Korenbloem is een zilverdove schildpad langhaar.
Met Korenbloem bleek het al snel niet zo makkelijk. Dus dat heb ik even op pauze gezet want ze is toch nog jong. Ik heb geen haast.

Links Buttercup en rechts Korenbloem als zes weken oude babies.
[ img ]

Papa Phaléne's Occamy links en mama Isanna's Ella Zafiro rechts, de ouders van het bloemennestje. Ik heb destijds twee dames gehouden omdat ik erg weinig uit deze lijnen had zitten en dat is maar goed ook, want nu heb ik in ieder geval één nest uit de zusjes. :j
[ img ]

Buttercup had ik op de planning met mijn knappe Doux Amour’s Gert. Een zwart dominant spot korthaar heer die ik afgelopen winter van Hamstery Doux Amour heb gekregen. Ik heb haar direct ingezet toen ik doorhad dat het met Korenbloem niet vanzelf ging.

Doux Amour’s Gert, papa van het huidige nest.
[ img ]

Phaléne's Buttercup, mama van het huidige nest.
[ img ]

Dominant spot is na mijn E1 nestje verwaterd en verdwenen uit mijn lijnen, terwijl het mijn favoriete tekening is (zeker in combinatie met mijn fokdoel duifgrijs op zwart basis). <3
Dit was na een dekking gelijk raak! Wiehoe! *\%/*

Op 7 oktober werd er een berg kleintjes gezond en wel geboren! <3
[ img ]
Op deze foto enkele dagen oud alweer.
[ img ]

Het is na een bevalling altijd spannend, omdat de moeder het nest (gedeeltelijk) kan ruimen wanneer zij stress, ziekte of een ongeval ondervindt tijdens het zogen. Hierom is het belangrijk de dame weinig te storen en het nestje in de staat te laten dat mama het achterlaat.
Het enige wat ik doe is om de dag de ukjes bekijken en elke dag kijken of mama wat lekkers komt eten. Ook is het belangrijk om haar tepels te controleren omdat ze soms een melkklierontsteking ontwikkelen.
Na 14 dagen zit je wel een beetje in de safe-zone en kan je de kleintjes gaan hanteren om ze handtam te maken. Syrische hamsters worden niet tam geboren, dus ik steek er zoveel mogelijk werk in zodat alle kleintjes fijne levens als huisdiertjes kunnen krijgen! :j

Gisteren waren ze 13 dagen en heb ik even gekeken hoeveel mannen/vrouwen we hadden. De eindstand was 11, waarvan 5 vrouwen en 6 heren! +:)+
Helaas niet heel veel dominant spot, maar zeker wel genoeg voor mij om de tekening in deze lijn in stand te houden. Als ze leuk uitgroeien houd ik een driekleur dame en gaat er een dominant spot heer onder voorwaarden als leenman weg. :))

Dit zijn enkele foto's van gisteren:


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Vandaag is de grote dag; ze zijn 14 dagen! **\O/**
Dit is voor mij de standaard dag om de eerste portetfoto's te maken en de namen aan de kleintjes te koppelen om ze zo aan iedereen voor te stellen. :+:

Het leek me leuk om ze van twee tot zes weken oud hier te showen en mensen zo een kijkje in de hamstery te geven die eigenlijk niet eens van het bestaan afwisten! :P
Dan ga ik maar eens beginnen met het maken van een leuke set-up voo de portret foto's voor de Candy Worldwide ukjes! <3

Als je vragen hebt over de hobbyfok naar showstandaard van Syrische hamsters, hamsters in het algemeen of mijn hamstery; let me know!

De reserveringslijst is momenteel vol dus waarschijnlijk hebben alle kleintjes al een baasje.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 13:48 



 
Profiel   

Hier zijn de kleintjes!~

Bonbon, een zilverzwart schildpad dametje
[ img ]

Boterbabbelaar, een silverpearl heertje
[ img ]

Daim, een yellowblack heertje
[ img ]

Haribo, een geel of yellowblack dominant spot heertje
[ img ]
(nog even afwachten of zijn vlekken donkerder worden, dan is hij yellowblack)

Haw Flakes, een silverpearlblack heertje
[ img ]

Jelly Bean, een (zilver?)zwart dominant spot schildpad dametje
[ img ]

Minky Binky, een geel heertje
[ img ]

Pastiglie Leone, een zwart schildpad dametje
[ img ]

Pocky, een yellowblack heertje
[ img ]

Poptart, een (zilver)zwart dominant spot schildpad dametje
[ img ]

Twizzler, goud schildpad dametje
[ img ]

Ze waren heerlijk rustig, dus foto's maken ging best makkelijk! :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 17:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen