Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessix

Berichten: 16440
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 20:20

Dank jullie wel. Ze is heel rustig ingeslapen. Maar oh wat een verdriet en een gemis meteen.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 23:24

Hier ist nu 2 weken geleden en er is nog geen dag geweest dat ik niet in tranen ben. De plek van de mand is leeg, geen goedemorgen meer , niet meer dronken bij haar in de mand kruipen (dat waren de beste knuffels) en ik mis zelfs de laatste rondjes in de stromende regen.

Mijn moeder liet gister een filmpje zien hoe ze de laatste dag liep (en dat was echt beroerd) en toen wist ik weer, het is goed zo. Maar het zal echt moeten slijten

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 07:08

Heel veel sterkte, jullie hebben echt de goede beslissing gemaakt maar het blijft zo verdrietig.

Ik vrees echt die dag waarvan ik weet dat hij dichterbij komt.

Jessix

Berichten: 16440
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 08:26

Jester_ schreef:
Hier ist nu 2 weken geleden en er is nog geen dag geweest dat ik niet in tranen ben. De plek van de mand is leeg, geen goedemorgen meer , niet meer dronken bij haar in de mand kruipen (dat waren de beste knuffels) en ik mis zelfs de laatste rondjes in de stromende regen.

Mijn moeder liet gister een filmpje zien hoe ze de laatste dag liep (en dat was echt beroerd) en toen wist ik weer, het is goed zo. Maar het zal echt moeten slijten

Hier ook een blijvende stroom van tranen. Ik wist niet dat ik zoveel had. Ben nu het ochtend rondje aan het doen. Langs de paarden, katten mee, maar zonder haar.. wakker worden zonder haar. Ze heeft van pup af aan in mijn bed geslapen. Was letterlijk de laatste en de eerste die ik zag.

Moeilijk hoor… ;(

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 09:16

Vreselijk hè. Hier ook nog met hele grote regelmaat de tranen en de “ Ohja hij is er niet meer….” Momenten..

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 10:45

Jester_ en Jessix, heel veel sterkte... dat afscheid nemen is het moeilijkste van het houden van honden.. het is steeds weer zo'n enorm gemis... ;(

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 11:21

vreselijk is het, ik heb een tijdje terug mijn oma verloren waar op de rouwkaart de volgende quote stond:
Liefde houdt niet op, waar het leven eindigt. Ik geloof zelf dat dit ook met dieren bestaat, ze hebben altijd een plek in je hart. Over de tijd zal de pijn van het verlies minder worden, maar dat neemt niet de warme herinneringen weg.

Jessix

Berichten: 16440
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 11:49

Nou wat jullie al schrijven, het is steeds weer een enorm gemis. Ik heb het al vaker meegemaakt en weet dat het uiteindelijk ook wel weer een plekje krijgt. Nu ook denk ik steeds aan mijn vorige hond en hoe ik me toen ook voelde. En toch is het verdriet weer heel rauw en intens.

"Grief is the price we pay for love", en zo is het maar net. Ondanks het gevoel nu weet ik dat ik de liefde nooit had willen missen.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 14:21

Was er iemand die ook cortisone spoot met librela? Mijn hond gaat weer terug naar cortisone prikken in de gewrichten, daarnaast krijgt ze nog wel de galiprant. Ze heeft deze voor de librela ook gehad maar we hebben nog niet de combinatie gedaan.

Jessix

Berichten: 16440
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 08:14

Ik heb nog een nieuwe Synopet staat. De joint support voor grote honden, > 10kg. Kan ik er iemand blij mee maken? Ik hoef er niets voor te hebben, enkel de verzendkosten.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 09:36

Ik heb pas een nieuwe pot gekocht. Fijn spul, hopelijk kun je er iemand blij mee maken!

Ik heb wel een vraagje aan de ervaringsdeskundigen; wanneer is het juiste moment om met medicatie te beginnen? Ik vind dat lastig.
In het voorjaar, na een operatie, kreeg mijn hond ineens behoorlijk wat last van de gewrichten. Ze wilde niet meer rennen en spelen, en met lopen hield ze ook in.
Met supplementen gaat het weer veel beter. Ze loopt nu weer makkelijk een paar kilometer mee. Maar sindsdien wel alleen in haar eigen tempo, en niet meer op een drafje. Spelen en rennen doet ze af en toe nog, maar wel nog steeds minder dan een jaar geleden. En vooral springen lukt niet goed meer. Verder is ze vrolijk, ze eet (te) goed, kan nog debiel doen als ze een konijn ziet, of de grote boze buurhond..
Ik denk dat ze vooral wat zeurende pijntjes heeft.
Ik vraag me nu vooral af in hoeverre een dagelijkse pijnstiller/ontstekingsremmer invloed heeft op lever/nieren etc. Wanneer was voor jullie het moment om met medicatie te beginnen?

Jessix

Berichten: 16440
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 10:56

Ik heb röntgenfoto’s laten maken en daar kwam een forse artrose op de elleboog uit. De aanleiding waren meerdere keren mank voor een korte periode. Ik ben toen direct ontstekingsremmers gaan geven. De theorie was dat je daarmee zorgt voor zo veel mogelijk stabiliteit wat de ontstekingen in het gewricht betreft. Als dat steeds opvlamt dan zorgt dat voor meer schade. Daarbij gaf ik Flexadin.

Natuurlijk is het niet bevordelijk voor de lever en nieren, maar niets doen was ook geen optie. Zeker toen ik verbetering zag. Mijn hond heeft misschien wel 3 of 4 jaar medicatie gehad, zonder last van bijwerkingen. (Gelukkig) Het laatste jaar merkte ik dat ze zelfs op haar 5x per dag bejaarde rondje steeds geen liggen. Toen ben ik Librela erbij gaan geven. Daardoor hebben we nog een heel goed jaar gehad.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 19:08

Faizah loopt gelukkig nog helemaal niet mank.
Wat fijn dat je hond het nog zo’n lange tijd goed heeft gedaan met wat medicatie. Zat daar ook pijnstilling bij of was dat puur ontstekingsremmer?
En fijn dat de Librela nog voor een goed laatste jaar heeft kunnen zorgen.

Jessix

Berichten: 16440
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 19:59

8nnemiek schreef:
Faizah loopt gelukkig nog helemaal niet mank.
Wat fijn dat je hond het nog zo’n lange tijd goed heeft gedaan met wat medicatie. Zat daar ook pijnstilling bij of was dat puur ontstekingsremmer?
En fijn dat de Librela nog voor een goed laatste jaar heeft kunnen zorgen.

Beide, Rimadyl.
Dat was zeker fijn. :)

Hoe oud is je hond? Ze heeft wel duidelijk last van haar gewrichten aan je omschrijving te lezen. Maar ik vind het persoonlijk ook wel weer een beetje leeftijdsafhankelijk in hoeverre een hond nog moet willen/kunnen rennen, springen en gek doen.

Je zou met je dierenarts kunnen overleggen en kijken hoe ze het doet op een weekje of 10 dagen pijnstiller. Dat geeft dan wel een beeld van in hoeverre pijn haar leventje beïnvloed.

Die van mij deed eigenlijk gewoon nog alles, maar werd voor de derde keer in een jaar mank aan dezelfde poot. Na een weekje rust en pijnstiller was ze dan wel weer goed. Maar ik wilde de oorzaak weten en heb haar toen op de foto laten zetten.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 21:33

Die van mij is nu dik 11. Dat is al best op leeftijd voor een afghaan, ze worden zo’n 12 tot 14.
Inderdaad een goed idee om eens een weekje pijnstillers te testen.

Het is wel echt een hond die heel erg gevoelig is, die geen stap meer verzet als ze ergens een wondje of ontsteking heeft, en vroeger al van schrik begon te janken als ze eens van de bank kiepte haha.
Dat ze nu gewoon mee wandelt en vrolijk is zegt mij wel dat ze geen echt stekende pijnen heeft, maar ik merk wel dat ze zo nu en dan eigenlijk eens lekker wil rennen en gek doen en het haar toch niet lukt. Dat ze daar wat te stijf voor is of dat die felle bewegingen toch pijn beginnen te doen.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 23:21

Ik denk dat de pijn van artrose er in sluipt, dus anders is dan acute pijn.

Mijn hond werd ouder, speelde echt bij hoge uitzondering en is op de librella weer gaan spelen…
Ik zal later even uitgebreidere post maken met hoe het proces ging :)

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 08:11

Wat fijn dat je hond weer ging spelen!
Ik ben benieuwd naar hoe je te werk bent gegaan. Gewone pijnstilling deed verder dus weinig bij je hond?

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 08:54

Voorjaar 2022 zijn we gestart op previcox, Beer was toen niet happy meer en begon op eieren te lopen. Ze heeft artrose in haar heupen maar vooral in haar voorpoten. Die staat letterlijk bol van de artrose. Tot die tijd had ik haar redelijk oké op wat supplementen.
Dat ging best prima, ze werd beweeglijker en blijer. In november ging ze achteruit, qua lopen ging nog wel maar ze was niet meer blij.
Ze keek op een bepaalde manier naar de dierenarts dat ook die zei; dit is niet oké. Carporal erbij om te kijken of we haar beter konden krijgen. De librela durfde we toen niet aan vanwege de minimaal 2 weken inwerktijd en ze was zo acuut dat we haar eerst beter qua pijn wilde hebben voor we daar eventueel op over zouden gaan.
Dat pakte goed uit en in december heeft ze librela gekregen. Eerst nog 2 weken op de previcox gehouden om de overgang zo soepel mogelijk te maken.
Toen had ik de hoop dat ze april of mei zou halen want het is een ridgeback en die leven echt voor de zon.
De eerste 2 prikken waren prima, ze deed het goed maar niet uitzonderlijk.
Ze haalde april en toen eind april de zon begon ze schijnen, deed zij dat ook.
Ze begon te spelen, trekt hobbel sprintjes en is echt een hele blije hond. Ze pakt iedereen in met haar grijze hoofd en waar ze vroeger heel scherp was en goed onder commando stond, is ze nu gigantisch lomp, speelt elke situatie uit en is ze letterlijk doof. Als ik in haar gezichtsveld sta, gaat het goed en doen we dingen op gebaren maar ze zorgt er geregeld ook voor dat ze echt niet naar me kijkt. Dr brein is nog scherp zat.

Dat maakt het ook lastig, vorige week begon ze af en toe op eieren te lopen maar ze trekt nog steeds haar sprintjes en speelt nog.
Wandelen gaat minimaal, 10 minuten over de stoep naar de garage wordt nu wat ver maar als ze mee gaat naar stal, kan ze daar de hele dag op haar tempo scharrelen waaraan je merkt dat ze fantastisch vind en ook goed is voor haar lijf. Over stenen lopen vind ze gewoon ook minder fijn met haar poten. Dus ik haal tegenwoordig eerst de auto en dan haar. Zo probeer je dingen werkbaar te maken.

Maar goed na vorige week, dat gevoelige loopje, zo 1 keer per 2 dagen, het zat me niet lekker. Ben ik naar de dierenarts gegaan, ik kan heel fijn overleggen met haar, met meerdere filmpjes, van haar loopje, maar ook de sprintjes en haar spel. Voor nu hebben we besloten dat ze nog goed genoeg was voor een keer librela, dus die heeft ze donderdag gekregen.
Ik weet niet of ze er over 2 weken nog is, want dit kan ineens achter uit vliegen en ik zit er bovenop, het is een bepaald type hond die ik haar waarde wil laten maar voor nu is haar kop nog lang niet klaar…

Vandaag gaan we nog foto’s maken, nu ik nog niet wanneer het afscheid is, dat is altijd beter dan wanneer het accuut moet gebeuren.

Op de onderste foto kan je zien dat haar poten echt anders zijn geworden door de artrose.

Afbeelding

Afbeelding

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 15:30

Wat een prachtige hond en super fijn dat ze de hele zomer nog zo lekker heeft kunnen rondhobbelen!
Wat apart, die poten. Zo heb ik dat nog nooit gezien bij een hond.
Succes met de foto’s vandaag.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 17:36

Misschien loopt ze de winter nog door maar je weet het niet..

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 12:49

Mijn hond heeft een jaar de Librela gehad. Ik deed dat zelf bij hem spuiten en dat ging bijna altijd goed. ( een keer ernaast gespoten). Helaas was na een aantal maanden dit niet meer voldoende en heeft hij het nog goed gedaan met de combi gabapentine en Librela. Hij ging braken op alle andere NSAID. Helaas begon hij afgelopen sept te manken door de medicatie heen en wilde ik niet meer te lang met hem tobben. Voornamelijk omdat ie agressief werd van pijn.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 10:10

Goedemorgen,

Mijn sint bernard Mack is 8,5 en heeft sinds deze zomer een paar aanvallen epilepsie gehad, hij heeft nu Phenoral er voor en de aanvallen zijn aanzienlijk verminderd en lichter. Hij heeft een paar weken geleden in het dierenziekenhuis gelegen vanwege een ernstige verstopping (kon niet poepen voor 8 dagen) gelukkig is dat allemaal goed gekomen maar ik merk wel aan hem dat hij moeier en slapper is in zijn lijf. Artrose speelt ook op, nu krijgt hij K9 gewrichtssnoepjes. dat werkt redelijk. Ik las over Librela en dacht zal eens hier rondvragen wat de ervaringen er van zijn ook in combi met epilepsie

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 10:29

Wat naar, BarbaraNova.. Hopelijk voelt hij zich snel weer wat beter. Hier geen ervaring met epilepsie gelukkig.

Als er nog mensen de Doils Joint zoeken, daar vond ik zojuist een érg goede aanbieding voor: https://www.newpharma.nl/doils/106737/d ... 236ml.html
Mijn flesje is nog niet helemaal leeg, maar toch alvast een nieuwe besteld. Die zijn normaal zo enorm duur :=

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 11:29

Hier ook geen ervaring met epilepsie (gelukkig)

Mijn kranige dame doet het boven verwachting. Ze sloft wel steeds meer waardoor de zooltjes van de poten soms wat gevoelig zijn maar gelukkig hersteld dat snel elke keer.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-23 20:36

BarbaraNova schreef:
Goedemorgen,

Mijn sint bernard Mack is 8,5 en heeft sinds deze zomer een paar aanvallen epilepsie gehad, hij heeft nu Phenoral er voor en de aanvallen zijn aanzienlijk verminderd en lichter. Hij heeft een paar weken geleden in het dierenziekenhuis gelegen vanwege een ernstige verstopping (kon niet poepen voor 8 dagen) gelukkig is dat allemaal goed gekomen maar ik merk wel aan hem dat hij moeier en slapper is in zijn lijf. Artrose speelt ook op, nu krijgt hij K9 gewrichtssnoepjes. dat werkt redelijk. Ik las over Librela en dacht zal eens hier rondvragen wat de ervaringen er van zijn ook in combi met epilepsie


Ik had al in het andere topic gereageerd maar ik zie nu dat je hier wat meer info over je hond hebt geplaatst. Heb je al eens Gabapentine overwogen? Het is officieel een humaan medicijn tegen epilepsie maar wordt ook ingezet bij chronische pijn bij honden. Geen idee of het te combineren is met de huidige medicatie maar daar kan de DA je vast meer over vertellen.