Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nine1987

Berichten: 8342
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 11:18

@ kimmie waar kom je van weg? Ik wil wel ff bij mijn da informeren of ze nog hebben?

kimmie261

Berichten: 19221
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 11:20

Noord Duitsland wonen wij, zeg ter hoogte van winschoten/ nieuwe schans..

kimmie261

Berichten: 19221
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 11:44

OHHHHHHHHH ik wordt net terug gebeld door de DA en zij had 1x 30 al apart gelegd dus die ga ik nu gelijk laten prikken!!!

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 11:51

Ik hoop dat het aanslaat!!!
Kan dat geen kwaad met vorige week ook die 2 x 15 erbij?

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 11:52

Yeahhhhh ik duim dat Bud snel weer goed erop gaat reageren

Mizora

Berichten: 18101
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 12:45

Hopelijk slaat het aan voor Buddy.

Hier is de prijs verder omhoog gegaan. Ruim 80 euro voor 10kg, gezet door de dierenartsassistente. Hij kreeg hem iedere 4 weken, we gaan nu kijken of het lukt om hem op 5 weken te zetten.

KootMiraDrum

Berichten: 8327
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 13:04

kimmie261 schreef:
Ik heb mijn DA gebeld de assistente zei dat ze Librela hebben , maar niet in de 30 dosis, wel 20 en 10... wat is nu wijsheid he?? die 2x 15 lijkt niet te hebben aangeslagen, maar ja, misschien die 20 en 10 wel? Wie zal het zeggen, ik word zo terug gebeld door de DA zelf, wat te doen nu.. Het is gewoon echt zo frustrerend, Buddy wil zo graag is ook zo druk, maar gewoon teveel last van die ene voorpoot... pfff..

Even he, wat zou het uitmaken? Je prikt toch op kilo's hond? Het is toch een dosering per kilo lichaamsgewicht? Of is die verdeling bij minder of meer gewicht anders? Waarom zou 2x 15 niets hebben gedaan, en 1 x 30 wel? Ik heb wel vaker gelezen dat men soms een pauze inbouwt na minder resultaat.

kimmie261

Berichten: 19221
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 13:15

Zo die prik zit er weer in, en KMD, geen idee waarom dit zo slecht aangeslagen heeft, weet je, ik probeer dit gewoon, ik heb niets te verliezen bij Buddy, de DA zei net wel dat 2 gecombineerde dosissen ipv 1 dosis ook bij andere honden slechter resultaat gehad hebben, en Buddy heeft nu dus een week vervroegd de spuit gehad, is dat slecht?? Ik weet het niet... die 3 previcoxen waarvan hij dus nu 1,5 tablet in overdosis krijgt zijn óók niet goed voor hem...

We gaan het zien, als deze spuit geen effect gaat hebben bij hem, ga ik het somber voor Buddy inzien heel eerlijk gezegd...ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het niet zou aan kunnen zien om een pauze bij hem te nemen , tenzij ze een betere pijnstiller in tablet vorm aan kunnen bieden...

Hier was de prijs ook omhoog gegaan, van 79 euro naar 108 euro...

Nou ja, duimen maar dat Budsy hiervan gaat opknappen weer!!

Silvia

Berichten: 3272
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-22 14:14

Mizora schreef:
Hopelijk slaat het aan voor Buddy.

Hier is de prijs verder omhoog gegaan. Ruim 80 euro voor 10kg, gezet door de dierenartsassistente. Hij kreeg hem iedere 4 weken, we gaan nu kijken of het lukt om hem op 5 weken te zetten.


Ik mag hopen dat die prijs voor 2 injecties is?
In januari betaalde ik € 101,55 voor een verpakking van 2x 10mg, goed voor 2 injecties. Ik werd zojuist gebeld dat de Librela weer geleverd is en er een verpakking voor mijn hond apart is gezet.
De vorige keer zat er 5 weken tussen de injecties en dat ging goed dus deze keer gaan we ook weer voor 5 weken. Ik ben benieuwd wat ik volgende week moet betalen… :=

Mizora

Berichten: 18101
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 14:38

Nee, dat is voor 1 injectie, helaas.

Silvia

Berichten: 3272
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-22 14:45

Mizora schreef:
Nee, dat is voor 1 injectie, helaas.


-O- Wat betaalde je vorig jaar dan?

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 14:46

Fijn dat ie er inzit.
Ik hoop dat bud er snel effect van heeft.
Je hebt niets te verliezen.
Alle goede weken die ie heeft is gewoon winst.
Ik duim

Mizora

Berichten: 18101
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 15:08

Silvia schreef:
Mizora schreef:
Nee, dat is voor 1 injectie, helaas.


-O- Wat betaalde je vorig jaar dan?


Ik dacht tussen de 50-60. Maar ik heb daarvan geen bon bewaard.

nine1987

Berichten: 8342
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 15:23

kimmie261 schreef:
Noord Duitsland wonen wij, zeg ter hoogte van winschoten/ nieuwe schans..



Dat wordt wat ver, ik zit in zuid Holland.. Maar i kzag dst je inmiddels hebt kunnen prikken.. Top.. :)

kimmie261

Berichten: 19221
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 16:11

https://www.youtube.com/watch?v=xME40NAjpkw

hier is een filmpje hoe nu Buddy loopt ( en dat is dus met een overdosis Previcox achter zijn kiezen), het is echt die ene voorpoot waar hij zo'n last van heeft, en tot nog toe werkt de Librela zo goed bij hem, dat hij totaal niet meer mank loopt, dus nou ja, ik hoop dat ik over een paar dagen een filmpje kan posten dat hij weer pijnvrij kan lopen .. :j

viphorse

Berichten: 1511
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 16:25

Ik duim met je mee Kimmie ! Erg fijn dat hij de normale dosis heeft gehad.

Wij gaan volgende week weer voor de prik hij loopt super en wil toch nog even met de injecties verder gaan . Ik heb er 2 klaarliggen en betaal 160 euro voor 2 .
Volgende keer laat ik er wel 5 weken tussen zitten .

kimmie261

Berichten: 19221
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 19:36

Ik weet niet of het wishful thinking is, maar Buddy liep vanavond al beter...hij is een heel eind mee gewandeld *\o/*

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:33

kimmie261 schreef:
Ik weet niet of het wishful thinking is, maar Buddy liep vanavond al beter...hij is een heel eind mee gewandeld *\o/*


Poeh ik moet zeggen dat ik mijn hond niet zo verder laten lopen zoals jouw hond loopt in het filmpje... En daarnaast zou ik écht wat doen aan zijn enorme overgewicht. Anders is het dweilen met de kraan open.

kimmie261

Berichten: 19221
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:57

Hij heeft nu dus 6 maanden NIET meer kreupel gelopen, dus ik geef de librela nog wel even een kans, en Buddy staat op zo weinig voer, maar valt gewoon niet meer af, en minder ga ik niet geven ( 300 gram vers vlees op een dag) , + dweilen met en kraan open, ach hij is 11,5 jaar, denk dat dat al een hele mooie leeftijd is, of slank worden daar nog járen aan gaan plakken betwijfel ik...

kwii
Berichten: 1747
Geregistreerd: 23-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 21:17

Ik kan je meest recente video niet zien omdat je hem verwijdert hebt, dat zegt mij genoeg eigenlijk.
Als hij zou afvallen komt er minder druk op zijn gewrichten staan, waardoor hij ook minder pijn heeft. Ik snap echt niet waarom je daar geen moeite in wil steken? Alles wat hij aan gewicht kwijtraakt gaat hem verlichting brengen. Hij is echt heel dik, ook- of eigenlijk juist voor een hond van 11,5.

viphorse

Berichten: 1511
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 21:48

Zoals ik het lees is Kimmie zich bewust van het gewicht van Buddy en geeft ze hem al erg weinig vlees gezien de grootte van de hond. Ik ben het ermee eens dat hoe minder overgewicht hoe beter maar ik denk dat Kimmie dat echt wel weet en zoals ik het lees krijgt hij beweging genoeg en laat ze hem ook genieten van de jaren die die nog heeft .

Kimmie dat is aardig positief nieuws ! Hopen dat het voorzet zo zal het dan toch aan de injectie kunnen liggen ?
Wij zijn nu inmiddels bijna van de metacam af blijf het best spannend vinden .

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 09:53

Oeh dat klinkt al positief dat hij ee stuk mee liep, hoop dat het doorzet.

kimmie261

Berichten: 19221
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 10:49

Ja , ik ook... ip komt het mooie weer eraan, en het zou zo lekker zijn als hij nog kan gaan zwemmen.. :j , dat is zo goed voor hem, en dat vind ie zo leuk!

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 10:54

Ik snap je helemaal kimmie, gewoon nog even pijnloos genieten van alles wat ie graag wil.
Op deze leeftijd zijn alle weken en maanden een kadootje

kimmie261

Berichten: 19221
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 11:23

De afgelopen maanden zijn echt al een kadootje geweest, een hond als Buddy, die al heel vroeg een te verwachten leeftijd van 5 jaar had gekregen, was het al een wonder dat hij 10 werd...
We hadden nooit gedacht dat hij 11 zou worden, en vorig jaar ook niet meer verwacht dat er evt een nieuw zwemseizoen aan zou komen, dus vorig jaar heeft hij op de laatste dag dat het warm genoeg was om te zwemmen echt een feestje mogen maken, het zou tenslotte zijn laatste keer zwemmen zijn , maar hij is dankzij de Librela gewoon probleemloos de winter door gekomen, ondanks het zeiknatte weer en daardoor het zware lopen op een zeiknatte wei...

Tot vorige week dus, nu hoop ik echt dat de dosis van gister hem er weer bovenop trekt, zo niet, dan houdt het op, maar zo wel.... dan gaan we er een mooi zwemseizoen van maken, en zien we wel hoe het verder gaat lopen, elke week is er 1 !